Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Inggolf

nå føles det ut som om at jeg har mistet det jeg bryr meg aller mest om i hele verden :hjerte: det er ikke normalt og sitte og gåte i senga si på fredags kvelden for at kjæresten er sur på deg. det gjør ikke noe godt, men jeg bryr meg om deg og vil at skal vite det :hjerte: jeg håper du forstår. er glad i deg og håper du kan tilgi meg får alt det jeg har gjort :hjerte:

:daane:

Jeg siterer meg selv her fordi jeg glemte å skrive en ting:

......Jeg glemte å skrive at de bare har vært sammen siden........................

19. november!!

i år! :skratte:

(unnskyld at jeg ler, men det virker bare så veldig desperat)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Janne, Eirik og Nina trioen min er tilbake!

Det siste er eller burde ikke være noen bombe, om noen husker disse menneskene (Lenge siden jeg postet nå! Beklager det).

Kort oppsummert: Eirik dumpet Nina og jentungen og forble et par med Janne og deres gutt som nå er et par måneder gammel. MEN: Nina går ikke videre så lett, fordi hun mener det er Nina, Eirik + deres jente som er kjernefamilien. At han har fått en løsunge, ja hun skrev det med Janne får være en mindre viktig sak. Så nå holder hun på med en kampanje på FB om å få mannen i sitt liv tilbake.

Ikveld var statusen: At jeg kom til å elske noen så inderlig og dypt som jeg elsker deg *tagget Eirik* hadde jeg aldri trodd! Alle våre feil har resultert i vår nydelige datter, og du KAN IKKE forlate henne eller meg. Du er vårt liv, vår pust. Jeg tiligir alt om du bare kommer inn i våre liv igjen. <3 <3

Anonymous poster hash: fb4ad...4f7
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste er eller burde ikke være noen bombe, om noen husker disse menneskene (Lenge siden jeg postet nå! Beklager det).

Kort oppsummert: Eirik dumpet Nina og jentungen og forble et par med Janne og deres gutt som nå er et par måneder gammel. MEN: Nina går ikke videre så lett, fordi hun mener det er Nina, Eirik + deres jente som er kjernefamilien. At han har fått en løsunge, ja hun skrev det med Janne får være en mindre viktig sak. Så nå holder hun på med en kampanje på FB om å få mannen i sitt liv tilbake.

Ikveld var statusen: At jeg kom til å elske noen så inderlig og dypt som jeg elsker deg *tagget Eirik* hadde jeg aldri trodd! Alle våre feil har resultert i vår nydelige datter, og du KAN IKKE forlate henne eller meg. Du er vårt liv, vår pust. Jeg tiligir alt om du bare kommer inn i våre liv igjen. <3 <3

:sjokkert:

MERE, MERE!!!

Anonymous poster hash: 9fd25...3a6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-mannen jeg skrev om for noen sider siden er i det filosofiske hjørnet. Forrige uke kom det følgende tre statuser:

"Kjærlighet er hva du gjør det til"

"Valgene du har gjort og gjør er med på forme deg som person"

"I diskusjoner med mange sier jeg lite. For da går ting alt for fort for meg. Temaer byttes før jeg får sagt noe. Men gi meg tid til å finne ordene og setningene så vil dere bli overrasket over hva jeg faktisk kan og vet. Jeg er en mann av få ord men det betyr ikke at jeg ikke har egne meninger og ikke vet hva jeg vil."

Selvsagt masse likes og hjerter fra de samme som likte A4-statusen hans, dvs hans samboer og nærmeste familie. Mulig jeg er kald og kynisk, men jeg er ikke like imponert.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4-mannen jeg skrev om for noen sider siden er i det filosofiske hjørnet. Forrige uke kom det følgende tre statuser:

"Kjærlighet er hva du gjør det til"

"Valgene du har gjort og gjør er med på forme deg som person"

"I diskusjoner med mange sier jeg lite. For da går ting alt for fort for meg. Temaer byttes før jeg får sagt noe. Men gi meg tid til å finne ordene og setningene så vil dere bli overrasket over hva jeg faktisk kan og vet. Jeg er en mann av få ord men det betyr ikke at jeg ikke har egne meninger og ikke vet hva jeg vil."

Selvsagt masse likes og hjerter fra de samme som likte A4-statusen hans, dvs hans samboer og nærmeste familie. Mulig jeg er kald og kynisk, men jeg er ikke like imponert.

En fyr som desperat prøver å være "annerledes". Usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg har en kjedelig facebook ja. Eneste jeg kom over samboers venninne som var desperat etter å få han til å hente seg. Hun foreslo at han skulle lyve til meg at han bare skulle hente en kamerat....midt på natten...Hun er så dum, og driter seg ut. Jeg vet jo hun poker han, og sender meldinger til han, og ja han svarer jo til tider han også, så ikke rart hun får forhåpninger. Hun tror hun er smart som liksom chatter med min mann bak min rygg, men jeg vet jo de chatter og får ofte lese bloggen. Hjerter og smilefjes. Joda, kanskje hun har et innbilt facebook forhold.

Anonymous poster hash: a0db6...31f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er litt lei av at (nesten) ALLE Facebookvennene mine skriver om at Nelson Mandela er død.

Vi har fått det med oss nå. :filer:

Anonymous poster hash: b2807...cdf

Jeg vet ikke om noen har skrevet dette tidligere, men jeg husker under Kony-perioden på facebook at noen postet et bilde av Carl Weathers i Predator og skrev "STOPP KONY!!!" Mulig det var en spøk, men det kom fra en av de mest Kony-hatende facebook-vennene mine, så jeg regner med det var seriøst. Selv var jeg ikke med på Kony-bølgen, og fikk en del tyn for det. Facebook er ikke min arena for hverken sorg eller aktivisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg gikk på ungdomskole driver til stadighet og skriver ting hun heller (etter min mening) kunne sendt på melding til den personen det gjelder. Noen eksempler:

"*Tagger kjæresten sitt navn* Her er det jobbsøkerkurset jeg snakket om!" Hyggelig at hun forteller hele vennelista si at kjæresten er arbeidsløs. Dette skrev hun også i en status, ikke som melding på veggen til kjæresten.

"Hilde, sjekk ut denne videoen/dette bildet/denne artikkelen!", etterfulgt av 10-15 lignende poster hvor hun fortsetter å tagge vennene. Hva med å dele linker til bilder/videoer på melding i stedet, eler i det minste på veggen deres?

I tillegg så oppdaterer hun generelt statusene sine litt vel ofte (daglig, eller noen ganger flere ganger daglig). Før hun fikk unge gikk det i statuser som "Bare noen timer igjen, så kan jeg endelig ta helg!". Noen timer senere: "Endelig helg!" osv. Nå går det jo da gjerne i unge-relaterte ting, i tillegg til den typen statuser hun skrev før fødselen.

Litt off-topic kanskje; men er det normalt å begynne å kalle ungen sin ved navn mens den er inne i magen? Under graviditeten skrev den samme jenta statuser av typen "Nå har jeg og *navnet på ungen* tatt vårens første bad utendørs!". Bare jeg som synes sånt er litt rart? :P Hun begynte vel å kalle fosteret ved navn 5-6 måneder før fødselen.

Anonymous poster hash: a9045...096
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer! Vær så snill!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke akkurat oversharing men syns det er litt drøyt fordet om. Han legger ut stolt statuser om at han skal være 18 dager i fengsel fordi han har kjørt for fort eller hva det no enn var.

"Da var denna ferien over :/ :P" også tagget det aktuelle fengselet.

Syns det er sååå utrolig barnslig, skryte av at han har vært i fengsel, også hadde han jo nedtelling før han gikk inn da :)

Kjempe kult må vite!

Han får også masse komentarer og likes på disse statusene..

Endret av frksølekopp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som klager på alle Nelson Mandela(/Morgan Freeman? hahaha)-statusene, jeg synes denne tok kaka:

"Kæm e han derre kisen som alle sir e død? :s"

Greit nok at hun bare er 20 altså, men kjære vene, hun han ikke ha vært mye utenfor sin egen lille boble.

Anonymous poster hash: 67b96...795
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tillegg til posten over, DET BLIR BEDRE!
Noen har kommentert at han bl.a kjempet mot apartheid i sør-afrika, og jenta kommenterer:
"Ka e apartheid? :s"
og "E d meninga at æ ska vit kæm han e? E itj så intresert i Afrika da sjø :)"

Anonymous poster hash: 67b96...795
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke kommet noe mer fra Nina egentlig, bortsett fra alle støttekommentarene under ala:

Du er sååå sterk vennen! <3

Du træng ingen mann! Du er verdens beste mamma og lille *jentungen sitt navn* ane ikke kor heldig hu e!

*eirik* Kan bare gå å dø. Du trenger ikke en mann snuppa! Sexy lady som deg finner en ny en så snart så! <3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Det er jo akkurat det du må kommenter med på en sånn status:

"Grattis med lappen, det var på tide" (eller noe sånt :P )

når han er 14? xD

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inggolf

Er ikke akkurat oversharing men syns det er litt drøyt fordet om. Han legger ut stolt statuser om at han skal være 18 dager i fengsel fordi han har kjørt for fort eller hva det no enn var.

"Da var denna ferien over :/ :P" også tagget det aktuelle fengselet.

Syns det er sååå utrolig barnslig, skryte av at han har vært i fengsel, også hadde han jo nedtelling før han gikk inn da :)

Kjempe kult må vite!

Han får også masse komentarer og likes på disse statusene..

er ikke det oversharing så vet ikke jeg!? :overrasket:

Hadde jeg kjent han fyren her, så hadde jeg blitt ganske så pinlig flau av en slik status :flau:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det oversharing så vet ikke jeg!? :overrasket:

Hadde jeg kjent han fyren her, så hadde jeg blitt ganske så pinlig flau av en slik status :flau:

Ja ikke sant! Han framstår at det er sååå kult at han skulle være der inne.

Denne kom før han skulle inn;

"Siste dag i frihet da, heldig med været i hvertfall :)"

Foreldrene hans må være så stolte!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vennepar som er helt sinnnnsyke på oversharing på Facebook, det er virkelig til å spy av. Altså: Nesten hver eneste dag er det en av dem som skriver på wallen til den andre, eller status: "Elsker deg *navn* <3<3 !!"
Og så svarer den andre "overrasket": "Åhh! :O *navn* jeg elsker deg også gutten/ jenta mi! <3<3 !"
Og det verste? De både bor sammen og går på skole sammen. Vanligvis sitter de i samme rommet når de legger ut disse tingene. Så hva er poenget da?? Hvorfor går de ikke bort til hverandre og SIER det til hverandres ansikt heller? Det må jo bare være fordi de virkelig har lyst å trøkke det ned i trynet på Facebook-vennene sine? :P

Anonymous poster hash: c9e0e...025
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...