Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder døra åpen for at hun hadde en sånn "kjærlighet ved første blikk, kan ikke leve uten deg"-opplevelse, gikk rett hjem til mannen sin og fortalte om det før hun i det hele tatt kysset den andre fyren. :rolleyes:

Eller ... kanskje neppe ikke. :tongue:

Jeg holder døra åpen for at hun hadde en sånn "kjærlighet ved første blikk, kan ikke leve uten deg"-opplevelse, gikk rett hjem til mannen sin og fortalte om det før hun i det hele tatt kysset den andre fyren. :rolleyes:

Eller ... kanskje neppe ikke. :tongue:

Hvis det er rett at det er samme person, så tror jeg nok hun kjente fyren en stund. Om det er samme så er ikke barnefaren norsk og hun skriver hele tide hvor hun eeeelsker landet hans. Og både han og landet ble nevnt lenge før hun var separert, når hun fortsatt var veldig ♥ til mannen sin. ;)

Anonym poster: da6167c60dabecb5f734c2d0d10ea5d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Haha, hva er en "backstabber"? :hoho:

Mulig jeg begynner å bli gammel, men kan ikke fatte hva som er bedre med å bli "stabba i backen" enn å bli dolka i ryggen :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av hvert i min venneliste.. Er vel ikke alt som kan regnes som oversharing, men er tragisk uansett..

Nr 1: Småbarnsmoren, som deler ALT. Hun fører detaljert loggbok over hva hun foretar seg i løpet av dagen, hva ungene gjør/sier, og hun deler alt av nyheter som omhandler barn og barneoppdragelse. (Tror dog ikke hun leser dem selv, for ungene hennes er langt i fra godt oppdratt..) Hun legger ut dårlig photoshoppa bilder med hjerter, kattunger og kleine dikt, og avslutter en hver status hun skriver selv med noe sånn: "Mamma elsker dere, småprinsessene mine! <3<3"

Nr 2: Godt voksen dame, som tydeligvis er på kjærestejakt. Statuser om singeltreff og dating kommer daglig, samt bilder med lugubre kjærlighetsordtak fra Visdomshjørnet og Gud vet hva fyller opp feeden minst to ganger om dagen. Hun trykker liker på alt av statuser, inkludert sine egne. Avslutter alle setninger med blunkesmilefjes. Hver kveld kommer noe sånt: "Da ble det natta her i huset <3 Om noen har en armkrok til god, så er du hjertelig velkommen ;-)))) "

Nr 3: Jente i 20-årene. Intessene er dyr, blogging og livet generelt. Høres forsåvidt relativt normalt ut, noe jeg også hadde inntrykk av at det var. Helt til den dagen jeg fikk venneforespørsel fra bamsen hennes. Hun har altså laget egen facebookprofil for bamsen sin, et hjemmesydd dyr av noe slag, som hun driver og kler opp i babyklær og drasser med seg overalt. "Er på shopping og kozer oss - med *bamsens navn*"

Hun klager daglig i statusene sine over at hun ikke har kjæreste, og at gutter er dumme osv... Vel. Jeg er ikke overrasket over at hun er alene, for å si det sånn..

Nr 4: Nok en jente i 20-årene. Legger ut minst ett bilde av seg selv hver jævla dag. Bildet er alltid tatt fra samme vinkel, på samme sted (speilet på badet, surprise..), øynene er stooore og duckface er på plass.. Bildet kommer gjerne sammen med noe sånt som "Can you save me from my past? I can't..."

Er også "veldig glad i vennene sine, dere vet hvem dere er <3<3<3" i annahver status.. Hun er alltid syk eller har skadet seg. Sjekker inn på legevakta minst en gang i måneden. Når folk spør hva som skjer, er svaret alltid "Kan ikke si noe om det enda, men det er utroolig vondt å ha det sånn :/"

Skriver daglig om trening og kosthold, hvor flink hun har vært og hva hun skal gjøre på neste trening. Ærlig talt; jeg har kjent denne jenta lenge, og hun er latere enn meg.. Og det sier litt..!

Har sikkert mange fler, men disse er de verste. Kunne sikkert sletta dem, men det er jo litt underholdning med dem også :-)

Anonym poster: 3d6bda254a767b061487ebe135e97425

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er rett at det er samme person, så tror jeg nok hun kjente fyren en stund. Om det er samme så er ikke barnefaren norsk og hun skriver hele tide hvor hun eeeelsker landet hans. Og både han og landet ble nevnt lenge før hun var separert, når hun fortsatt var veldig ♥ til mannen sin. ;)

Aha. Jeg har ikke fått med meg hele forhistorien om fyren og feriene, men det er definitivt samme person, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner ble nettopp fridd til! ...på facebook :skratte:

Tenk dere det verste nussepussekjæresteparet dere vet om, gang dem med ti, dryss på med sukker, og dere har dem... Ja, og så har de kjent hverandre i ca. to måneder, bor på hver sin kant av det gode fedreland og holder kontakten over sine daglige sjuogtredve statuser om hvordan de elsker hverandre mer enn en kalv elsker jura til mora si (true story!) :fnise:

Anonym poster: 7f190bf45f146d6e4cdb4aa343172ae3

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis skriver jeg her om det forlova paret, men i dag hr jeg triste nyheter og jeg er veldig forbanna.

I natt døde en nær venn av meg, en del av en stor og tett vennegjeng, allerede rundt klokken 12-13 hadde folk skrevet på avdødes facebook vegg, "rip" og sånne ting. Enkelte familiemedlemmer som bor på andre siden av landet hadde ikke rukket å få med seg at personen var død, og de fikk jo helt sjokk.

Jeg ble så sint og såret på deres vegne, jeg skjønner at folk er lei seg, mange er svært lei seg og knust, men man trenger ikke å gi uttrykk for det og nærmest overgå hverandre i sorgen på personens facebookside!

Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha. Jeg har ikke fått med meg hele forhistorien om fyren og feriene, men det er definitivt samme person, ja ;)

He, he jeg har nok litt for god hukommelse på slikt. Men jeg fikk jo kaffen i vrangstrupen også når jeg leste det om at hun bare måtte opplyse om at eksmannen ikke var barnefaren.(altså at hun følte trang til å opplyse om det, ikke at det ikke var han) Så da tenkte jeg litt tilbake og innså kjapt hvem barnefaren var, før det var skikkelig "opplyst" til oss på vennelisten som ikke har noe clue om henne pr. i dag. Jeg kjenner henne fra vgs, så vi har ikke kontakt akkurat. ;)

Vanligvis skriver jeg her om det forlova paret, men i dag hr jeg triste nyheter og jeg er veldig forbanna.

I natt døde en nær venn av meg, en del av en stor og tett vennegjeng, allerede rundt klokken 12-13 hadde folk skrevet på avdødes facebook vegg, "rip" og sånne ting. Enkelte familiemedlemmer som bor på andre siden av landet hadde ikke rukket å få med seg at personen var død, og de fikk jo helt sjokk.

Jeg ble så sint og såret på deres vegne, jeg skjønner at folk er lei seg, mange er svært lei seg og knust, men man trenger ikke å gi uttrykk for det og nærmest overgå hverandre i sorgen på personens facebookside!

Dette er bare så trist. At folk ikke kan la være å bruke FB i slike stunder er meg en stor gåte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Huff, ja det er med "RIP" på FB med en gang man får vite at personen er død, er en uting. Husker en lignende episode med noen bekjente av meg. Ikke all familien til hun som døde hadde fått vite det ennå. Tenk å få "RIP Kari" på FB-sida som dødsbudskap....

Trist...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Hvorfor tar det så lang tid før familien får vite det da? Bør ikke de være de første som får vite om slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar det så lang tid før familien får vite det da? Bør ikke de være de første som får vite om slikt?

Det vet jeg ikke, de var vel utilgjengelige, opptatt med jobb, eller noe. Uansett, det er en uting i allefall.. Liksom om å gjøre å skrive fortest på vedkommende sin side, om å gjøre at man viser andre at man tenker på personen, vet ikke, aldri skjønt behovet for å gjøre det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Familien skal jo være de første som får vite noe. Det er jo bl.a derfor at identiteten til døde alltid anonymiseres i medier. Det går jo ikke alltid an å få tak i all familie med en gang - dødsfall kan skje om natta, folk kan være på jobb osv. Men jungeltelegrafen går... Særlig på FB. Det er respektløst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Familien skal jo være de første som får vite noe.

det er jo nettop det som er poenget mitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, foreldre, søsken og sånn ble jo kontaktet med en gang via nærmeste pårørende. Men så har du for eksempel liksom tante og onkel i hyttiheiti Østlandet som jobber nattevakt og sover i nattetimene, osv... sant?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Jepp, men ofte kan bekjente få vite det av et familiemedlem, før resten av familien er varslet. Og så spres ordet...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, foreldre, søsken og sånn ble jo kontaktet med en gang via nærmeste pårørende. Men så har du for eksempel liksom tante og onkel i hyttiheiti Østlandet som jobber nattevakt og sover i nattetimene, osv... sant?

Ja akkurat. Jeg tror helt ærlig ikke mannen min eller foreldrene mine hadde satt seg ned å ringt all verdens slekninger om jeg døde. Så da hadde det vært en slik FB-satus som kunne utløst at stetante feks fikk vite det, bare timer etter dødsfall. Og det hadde ikke vært riktig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer fikk vite at bestefaren var død gjennom FB. Søskenbarnet til min samboer hadde skrevet på FB RIP verdens beste bestefar. Dette var 4 timer før min samboer fikk vite noe... kjempe kjekt...

Anonym poster: 6c746758464546d6ab17352a1435b770

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var inne og kikka på en minneside på FB, for en tidligere bekjent som dessverre gikk bort for noen år siden. Det var stort sett etterlatte som var jevnlig innom for å skrive "tenker på deg" og slike ting, men midt oppi der fant jeg også ei som sanket stemmer for at sønnen hennes skulle vinne en eller annen konkurranse, typ "Norges søteste 3-åring"!

Jeg ble helt satt ut, tenk å finne på å benytte slike sider for stemmesanking?

Anonym poster: ac2df7cc45c5b8e2334f1394c2d39519

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og kikka på en minneside på FB, for en tidligere bekjent som dessverre gikk bort for noen år siden. Det var stort sett etterlatte som var jevnlig innom for å skrive "tenker på deg" og slike ting, men midt oppi der fant jeg også ei som sanket stemmer for at sønnen hennes skulle vinne en eller annen konkurranse, typ "Norges søteste 3-åring"!

Jeg ble helt satt ut, tenk å finne på å benytte slike sider for stemmesanking?

Anonym poster: ac2df7cc45c5b8e2334f1394c2d39519

Da har en ikke mye sosiale antenner....

Anonym poster: 9c56878a8a2ac1b3866efcb85d520c4a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dude fra skolen min som fant seg dame, og daglig dukket det opp kvalmende statuser. Tror det ble postet "elsker deg jenten min <3<3<3" på dag tre av forholdet, som forresten ikke varte mer enn en måned. Merkelig, de skrev jo at de var "together forever". Og nei, desverre ikke 14-åringer jeg nevner her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke dette var så vanlig før en venn av meg døde i påsken, jeg gikk innom FB-siden hans for å se på bilder og mimre også så jeg på veggen hans og der hadde folk begynt å skrive "Hvil i fred"-meldinger og etterhvert begynte folk å bli dypere og mer poetiske og de prøvde hele tiden å overgå hverandre som du skriver... syntes det var litt ekkelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...