Calypso Skrevet 4. mai 2013 #1541 Del Skrevet 4. mai 2013 Hvis moren er så syk at hun enda ikke har sett barnet sitt så er det vel ikke rart at det er stille fra henne på facebook Hmm, mulig det er jeg som er på bærtur men jeg tolket det som at hun ikke visste hvor syk moren var før hun gikk inn på hennes profil/vegg og så den lange meldingen hvor faren legger ut om alt mulig og at hun DA skjønte hvorfor moren var så stille. Men jeg skal ikke nekte for at jeg kan ha misforstått. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 4. mai 2013 #1542 Del Skrevet 4. mai 2013 Hmm, mulig det er jeg som er på bærtur men jeg tolket det som at hun ikke visste hvor syk moren var før hun gikk inn på hennes profil/vegg og så den lange meldingen hvor faren legger ut om alt mulig og at hun DA skjønte hvorfor moren var så stille. Men jeg skal ikke nekte for at jeg kan ha misforstått. Ja, du har et mulig scenario der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #1543 Del Skrevet 4. mai 2013 Uff, blir så oppgitt over de som røper informasjon om fødsel og navn på barnet til andre på facebook før paret selv har valgt å publisere noe!! Nå er det ei venninne av meg på facebook som har gått gravid, og hun har tydligvis født i natt. Navnet har de flere ganger fortalt at de nå har blitt enige om, men de vil holde det hemmelig frem til etter fødsel og det er bare noen få som vet om det. Så er det da ei eller annen som har fått nyss i både fødsel og navn, kanskje over mobil, via familie, eller om hun jobber på sykehuset, det vet jeg ikke. Men da skriver hun "Gratulerer så mye med ***", der hun røper at barnet både er født og hva det skal hete. Synes det er så respektløst! Jeg VET at dette er noe mor selv kunne tenkt seg å kommet med når hun var klar for det, og kanskje sammen med et bilde av den lille! Det med navnet har vært uvisst lenge, så det er dårlig av en annen person enn dem selv å bare røpe det som om det var den naturligste ting. Heldigvis er det ingen andre på vennelista hennes som har fulgt etter og begynt å skrive gratulasjoner. Det virker som de andre venter på oppdatering fra henne selv først. Håper det fortsetter sånn. Hadde dere selv reagert dersom det begynte å spre seg på facebook før dere selv hadde postet noe? Anonym poster: 1b0577987c2ff64a5090392612fa4ed6 I mitt tilfelle var det ikke det faktum at det ble posta på fb før vi fikk gjort det selv (vi "kunngjorde" det ikke før vi iom hjem, tre dager etter fødsel), men at folk begybte å ringe 30 min. etter fødsel ble litt slitsomt Synes at folk hvertfall folk kan vente ett par timer før de kunngjør slike ting, om de absolutt må! Anonym poster: 599073c3ae6f5a4b9d6cd4f485377709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #1544 Del Skrevet 4. mai 2013 Har ingen skikkelig sprø meldinger å melde om, men jeg har ganske lav toleranse for sharing på Facebook og synes dette er for mye: To jeg har som Facebook-venner ble sammen, og jeg fikk følge forholdet - I DETALJER - fra begynnelse til slutt. De postet konstant statuser og veggmeldinger som: "Elsker deg sånn, sussebass <3", "Er så glad for at jeg har den beste kjæresten i verden", "Nå ser jeg fram til å komme hjem til deg og kose i sofaen resten av kvelden". Til slutt kom frieriet, som selvsagt ble beskrevet i detaljer med bilder og det hele (Han fridde til henne på et offentlig sted selvfølgelig - for det er jo ikke ordentlig kjærlighet om ikke alle andre kan se den og bejuble den). Oh lykke. <3 Så ble det stille. Mistenkelig stille. Gikk inn på profilene deres og stadfestet at de ikke er sammen lenger. Vel, de hadde i hvert fall vett nok til å ikke gjøre breakupen like public som "lykken". Men nå er han selvsagt i gang med ei ny ei, som han holder på med på samme måten. I tillegg har jeg ei som melder om graviditeten sin fra uke til uke, og forteller hvor lykkelig hun er. Plutselig følte hun det nødvendig å presisere at det "ikke er min ektemann som er far til barnet, vi er nemlig separert". Hvorpå noen (antagelig venn av ektemannen) kommenterer "Noen har ikke skam i livet" og får flere likes fra andre som antagelig er venner og familie av ektemannen. Hun svarer et eller annet om at "av og til må man gjøre det som føles riktig". Ouch! Sånt synes jeg er altfor privat for fjaseboka. Vi har tydeligvis samme venn på FB. Jef troe nok ikke hun var separert mår hun ble gravid. Anonym poster: da6167c60dabecb5f734c2d0d10ea5d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1545 Del Skrevet 5. mai 2013 Fant denne hos en som har åpen profil. Synes det blir litt hensynsløst ovenfor ungen at denne blir lagt ut! *Navn på barn* trenger nye venner her på *navn på sted*! Ingen i klassen er visst interesserte og der er de alle helt eksemplariske og har gjort alt de kan, ifølge hans lærer. Så kjenner du noen som elsker data og er på omtrent samme alder, ca 13 år, så ta gjerne kontakt. Anonym poster: 0f33b7edbe18fd34c39115b406eb7289 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1546 Del Skrevet 5. mai 2013 I mitt tilfelle var det ikke det faktum at det ble posta på fb før vi fikk gjort det selv (vi "kunngjorde" det ikke før vi iom hjem, tre dager etter fødsel), men at folk begybte å ringe 30 min. etter fødsel ble litt slitsomt Synes at folk hvertfall folk kan vente ett par timer før de kunngjør slike ting, om de absolutt må! Anonym poster: 599073c3ae6f5a4b9d6cd4f485377709 Ja, personen som røpte at barnet var født, og navnet i dette tilfellet, gjorde det kun en snau halvtime etter fødsel Så kan tenke meg at telefonen fikk kjørt seg da, både med SMS og ringing, og at mor må ha blitt sliten av det . Anonym poster: 1b0577987c2ff64a5090392612fa4ed6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 5. mai 2013 #1547 Del Skrevet 5. mai 2013 Liten digresjon, men jeg merker at "oversharing" gjerne kommer fra de som er nysingle. Har en eks-kollega som var i forhold som aldri oppdaterte noe, men så plutselig ble hun tagget i masse bilder, hun oppdaterte profilbilde annahver dag og alt var bare hjerte med verdens beste venner. Da jeg gikk inn på profilen hennes så jeg at hun var blitt singel. Ser det er et gjentakende mønster, dog litt forståelig eller? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 5. mai 2013 #1548 Del Skrevet 5. mai 2013 Liten digresjon, men jeg merker at "oversharing" gjerne kommer fra de som er nysingle. Har en eks-kollega som var i forhold som aldri oppdaterte noe, men så plutselig ble hun tagget i masse bilder, hun oppdaterte profilbilde annahver dag og alt var bare hjerte med verdens beste venner. Da jeg gikk inn på profilen hennes så jeg at hun var blitt singel. Ser det er et gjentakende mønster, dog litt forståelig eller? Jeg er helt enig! Jeg har 3 som plutselig har dukka opp på newsfeeden min og oppdaterer statusen sin 10ganger om dagen, med alt fra "Åh, nå spiser jeg en herlig frokost og jeg er sykt lykkelig" "Nå har jeg vasket vinduer og blir SÅÅÅ lykkelig av det" Det er nesten så de prøver å overbevise alle på vennelisten om at de er lykkelig, men jeg syns det bare er tragisk. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 5. mai 2013 #1549 Del Skrevet 5. mai 2013 Det verste/beste jeg har på vennelisten min er 2 single venninner, som er operert både her og der og viser gladelig til alle som vil se, inkludert meg. De oppdaterer statusen hver dag, med nakne bilder og video av seg eller hverandre hvor de later som om de har sex med hverandre, danser sensuelt foran kamera eller skriver hvor kåte de er. Veldig morsomt å følge med de på facebook. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 5. mai 2013 #1550 Del Skrevet 5. mai 2013 Tror kanskje jeg også har fått en litt "interessant" FB-venn! Det er fyr jeg kjenner som overflatisk, via andre, og han la meg til som venn for et par mnd siden. Hele tiden har han kommet med en masse statuser og feste-bilder. Han er veldig ung da, i begynnelsen av 20-åra, men likevel.Har lenge lurt på hvorvidt han er seriøs, men fyren virker helt blåst.... I det siste har det stadig kommet statuser som hinter til at han ønsker å "få seg noe". Og i morges hadde han tydeligvis greid det... Status var "First fuck!" og så en masse hjerter.... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 5. mai 2013 #1551 Del Skrevet 5. mai 2013 I det siste har det stadig kommet statuser som hinter til at han ønsker å "få seg noe". Og i morges hadde han tydeligvis greid det... Status var "First fuck!" og så en masse hjerter.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1552 Del Skrevet 5. mai 2013 "Vess da e nå dåkk har å førtæll me eller sei t me så kan dåkk førr HÆLLVETTE kåmm å sei da i tryne på me så ska dåkk fanmæ få fakta å i stede førr å gå på bygda å få all bullshittn dær!! men takk ska dåkk FANMÆ ha førr at dåkk å røktan dåkker ska lyg å lag drama å BULLSHIT førr at e ska mest ongen... FUCK DÅKK!!!" Anonym poster: ac9ace7fee0da42a54f1766e4ea270bb 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2013 #1553 Del Skrevet 5. mai 2013 "Vess da e nå dåkk har å førtæll me eller sei t me så kan dåkk førr HÆLLVETTE kåmm å sei da i tryne på me så ska dåkk fanmæ få fakta å i stede førr å gå på bygda å få all bullshittn dær!! men takk ska dåkk FANMÆ ha førr at dåkk å røktan dåkker ska lyg å lag drama å BULLSHIT førr at e ska mest ongen... FUCK DÅKK!!!" Anonym poster: ac9ace7fee0da42a54f1766e4ea270bb Priceless, og man lurer på hvorfor folk lager rykte om slike. Anonym poster: a902d642dde6f0a37ad9971213de44de 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cwtch Skrevet 5. mai 2013 #1554 Del Skrevet 5. mai 2013 Har ei som driver og skriver statusoppdateringer rettet til poden (på to og et halvt....): "Sånnja lillegull nå skal alt endelig bli bedre nå som vi har kasta pappa ut av huset, vi klarer oss godt uten den daglige terroren!" Det må sies at hun er VELDIG dramaqueen. Faren til ungen ønsker seg full omsorg, og etter de siste dagers statuser er barnevernet enig i at hun ikke helt er passende til å ta vare på en liten en.. Slik oversharing er bare veldig, veldig trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 5. mai 2013 #1555 Del Skrevet 5. mai 2013 Huff, mye tragikomisk her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 5. mai 2013 #1556 Del Skrevet 5. mai 2013 Dette er kanskje ikke oversharing, men jeg synes uansett det er like tragisk og desperat som mye av oversharingen. Nemlig folk som legger til hvem som helst på vennelista! En kollega av samboeren min la like så godt til hele vennelista til samboeren min (bl.a. moren hans, søsknene hans, gamle venner fra barneskolen osv). Jeg ble jo selvfølgelig også sendt en forespørsel, og siden jeg fortsatt ikke hadde peiling på hvem dette egentlig var, så sendte jeg en "hei, jeg ser du har lagt meg til på facebook, men kjenner jeg egentlig deg?" melding. Aldri noe svar, dermed ble hele forespørselen slettet fra min side. Det er ikke akkurat den eneste gangen denne har skjedd, men jeg skjønner virkelig ikke hva man skal med "en samboer man aldri har møtt til en kollega man egentlig ikke prater så fryktelig mye med" på vennelista. Har aldri fått noe svar på den "kjenner jeg deg"meldinga heller... Kanskje jeg egentlig burde begynne å legge disse folkene til? For jeg har en anelse om at det kanskje kan være en sammenheng mellom oversharing på facebook og ukritisk samling til vennelista.... og det kan det jo bli noen morsomme statuser av som passer enda bedre inn i denne tråden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 5. mai 2013 #1557 Del Skrevet 5. mai 2013 Hvis moren er så syk at hun enda ikke har sett barnet sitt så er det vel ikke rart at det er stille fra henne på facebook Enig! greit nok at moren ikke har sett barnet med ved å legge ut dette på FB ser jeg for meg han tar brodden av alle meldingene og telefonene om hvordan det går. Det ser jeg for meg kan være ganske slitsomt med tanke på hva han gjennomgår. Det er slitsomt, og det er en veldig grei måte å ta brodden av alt maset på. Selvfølgelig ikke, men desto verre at faren har lagt ut masse bilder av babyen vel? Alle deres 640 venner og deres venner igjen får se babyen før hans/hennes egen mor???? Moren har garantert sett bilder, men det er ikke det samme som at hun har sett barnet i levende live. Det er det som menes med å se barnet... Hvis hun orker innom FB så orker hun vel se ungen? Jeg antar at far har vært innom henne med bilder av barnet både titt og ofte, og det er ikke sikkert hun er innom FB i det hele tatt. Det er bare det at dersom hun ligger på intensiven eller til overvåkning på barsel og barnet ligger i kuvøse på nyfødtintensiven, så er det ikke fysisk mulig for henne å se barnet "live". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 5. mai 2013 #1558 Del Skrevet 5. mai 2013 Dette er kanskje ikke oversharing, men jeg synes uansett det er like tragisk og desperat som mye av oversharingen. Nemlig folk som legger til hvem som helst på vennelista! En kollega av samboeren min la like så godt til hele vennelista til samboeren min (bl.a. moren hans, søsknene hans, gamle venner fra barneskolen osv). Jeg ble jo selvfølgelig også sendt en forespørsel, og siden jeg fortsatt ikke hadde peiling på hvem dette egentlig var, så sendte jeg en "hei, jeg ser du har lagt meg til på facebook, men kjenner jeg egentlig deg?" melding. Aldri noe svar, dermed ble hele forespørselen slettet fra min side. Det er ikke akkurat den eneste gangen denne har skjedd, men jeg skjønner virkelig ikke hva man skal med "en samboer man aldri har møtt til en kollega man egentlig ikke prater så fryktelig mye med" på vennelista. Har aldri fått noe svar på den "kjenner jeg deg"meldinga heller... Kanskje jeg egentlig burde begynne å legge disse folkene til? For jeg har en anelse om at det kanskje kan være en sammenheng mellom oversharing på facebook og ukritisk samling til vennelista.... og det kan det jo bli noen morsomme statuser av som passer enda bedre inn i denne tråden. Kanskje hun drev med noe sånn farmville eller noe sånt og derfor "trengte" masse venner og inviterte i hytt og pine? Må jo nesten være noe sånt ellers så ser jeg ikke helt grunnen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zess Skrevet 5. mai 2013 #1559 Del Skrevet 5. mai 2013 Vi har tydeligvis samme venn på FB. Jef troe nok ikke hun var separert mår hun ble gravid. Anonym poster: da6167c60dabecb5f734c2d0d10ea5d8 Jeg holder døra åpen for at hun hadde en sånn "kjærlighet ved første blikk, kan ikke leve uten deg"-opplevelse, gikk rett hjem til mannen sin og fortalte om det før hun i det hele tatt kysset den andre fyren. Eller ... kanskje neppe ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vilma2000 Skrevet 5. mai 2013 #1560 Del Skrevet 5. mai 2013 "Fy faen jeg er så lei av folk som sier de skal stille opp, men så fort det dukker opp no yngre så bare stikker dem! Takk for den du!!! Sliter meg i hjel på jobb, tar bussen til barnehagen og kommer hjem og får aldri sove! Håper karma tar folk som er backstabbere!" Det verste var kommentarene under: - å baby, du fortjener så mye bedre! Vi drikker masse vin og får tak i barnevakt til trollet;) - ja jeg trenger litt fred nå! Takk baby<3 - åååå ikke noe å takke for. Ikke alle er backstabbere - Kanskje på tide å ta dette med meg og ikke dine 787 venner? O M G 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå