Gjest Grønnblomst Skrevet 2. april 2012 #501 Del Skrevet 2. april 2012 En kompis skrev i Facebookstatusen sin " Nå har jeg fått klamydia igjen. Jeg prøvde å tagge dere som burde ta dere en sjekk, men fikk bare tagget 6 av dere. De av dere som har pult meg de siste tre månedene - ta dere en sjekk. Sånn. Nå slapp jeg å ringe rundt til alle sammen " OG DET VAR IKKE FACERAPE. Ha ha ha! Er det mulig? At han ikke skjems Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #502 Del Skrevet 2. april 2012 Ja, det er skikkelig irriterende, men ingen oversharing. Er det du som bestemmer hva folk oppfatter som oversharing? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #503 Del Skrevet 2. april 2012 Synes det er artig og inspirerende når folk legger ut bilde av middagene sine, jeg da. Ihvertfall når det er litt mer kreativt og spennende enn grandis. Blir litt det samme som middags-trådene her inne. Jeg skjønner at langt fra alle synes det er like stas, men så deler man jo ikke ting på FB i den hensikt at hver eneste person på vennelista skal like det. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 2. april 2012 #504 Del Skrevet 2. april 2012 Kanskje ikke for deg, men jeg synes faktisk det er oversharing når man tagger seg på sykehuset, osv osv. Og mulig jeg er teit, men så synes jeg det er litt for mye å legge ut bilder av maten sin også!! Nå synes jeg du er hårsår(Og etter det jeg har fått med meg har ingen, inkludert meg selv, nevnt at det er en mulighet for at du er teit). At det er unødvendig, ja, men hvis du føler at det er for mye informasjon å vite at Kari Hansen, en bekjent på facebook, spiser taco på fredag, hvordan er det da for deg å spise på cafè? Hvis noen skriver "idag får vi vite kjønn", og tagger seg på det lokale sykehuset, så vet du så mye om den personen at det egentlig er litt kleint? Er det du som bestemmer hva folk oppfatter som oversharing? KG sliter med multisitering (iallefall hos meg) så da bare quoter jeg dette sitatet fra AB. Nei, bestemmer selvfølgelig ingenting, og det har jeg vel aldri sagt heller? Jeg poengterte at det å klage over folk uvaner på facebook ikke er det samme som at de oversharer. "With the increasing popularity of social websites and personal online blogs, the potentially hazardous practice of oversharing has become much more common. Oversharing is the act of sharing too much information, or TMI, with people who are not necessarily prepared or qualified to receive it. Telling a co-worker you don't want a piece of birthday cake may be acceptable, but adding the fact you're on a diet to lose 50 pounds would be oversharing. There are some personal facts others may not need or want to know." Tatt fra http://www.wisegeek.com/what-is-oversharing.htm. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 6. april 2012 #505 Del Skrevet 6. april 2012 ;) ;) Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllleluuuuuuuuuuuuuujaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;) ;) Endel`i kom laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangfreda`n som jeg har venta på ;) ;) En deili` "påskebrønsj" ♥ Fotpleie ♥ Arabiske toner ♥ No` gøtt i glasset ♥ Rett & slett LUXUSLIFE ♥ Gleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeder meg ille til voerspiel hos sn..." Denne fant jeg ved en tilfeldighet idag. Ei godt voksen dame. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 6. april 2012 #506 Del Skrevet 6. april 2012 Det er innlegg som dette som gjør at jeg får lyst til å melde meg inn på facebook. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 6. april 2012 #507 Del Skrevet 6. april 2012 Det er innlegg som dette som gjør at jeg får lyst til å melde meg inn på facebook. Ja, ikke sant? Men tenk på all den moroa du går glipp av. Knis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #508 Del Skrevet 6. april 2012 For et par uker siden (jeg vil ikke være tidsspesifikk i tilfelle flere kjenner dette igjen) så var det en/ei på FB min som posta og tagga en hun kjente i posten... ...og gratulerte vedkommede med å ha vunnet en betydelig stor sum penger. Noen andre begynte å diskutere hvor mye gjeld den taggede personen har og hvordan h*n best skulle bruke pengene sine. Den taggede heldige vinneren kastet seg med på debatten etter to timer og mente at gjelda kan ryke og reise sammen med arbeidsgiveren for h*n ville heller ha et par friår enn å betale gjeld. Litt vel for mye detaljer om folks økonomi + at jeg ikke tror kollegaer og arbeidsgivere synes det var en OK måte å finne DET ut på. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 6. april 2012 #509 Del Skrevet 6. april 2012 Ja, ikke sant? Men tenk på all den moroa du går glipp av. Knis. Ja, det er derfor jeg vil melde meg inn. ;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 6. april 2012 #510 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Ville du reagert like mye om denne jenta hadde blitt lagt inn for behandling for en fysisk lidelse? Jeg synes det er fint at det er åpenhet rundt psykisk sykdom. Det er med på å minske stigma, slik som du utviser her. Dette er jeg fullstendig enig i. Jeg sliter med psykisk sykdom selv. I tillegg så sliter også min mor og min eldre bror psykisk og. Men det emnet er så tabulagt at jeg tør nesten ikke å si det til noen, som f eks en lærer jeg hadde på et kurs i vinter. Synd at det skal være så tabu og snakke om psykiske lidelser..... Endret 6. april 2012 av Kittykat 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 6. april 2012 #511 Del Skrevet 6. april 2012 Ei jeg vet hvem er la ut bilder av blåmerkene ene barnet hadde fått etter å ha slått seg skikkelig. Akkurat det synes jeg var både oversharing og totalt unødvendig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #512 Del Skrevet 6. april 2012 En som la meg til på facebook, aner ikke hvem han er, vi er ikke engang fra samme by, men oppdateringene hans er ihvertfall underholdene. "godt å komme hjem .finne en ny kåk fort hvis kje slite eg ..hehe :)så noen der ute må da faen vite om en kår eller ..hva kasnkje bedre på den tia eg brukte den harde overtalse evnen som eg fremdeles har å mye mer men ska gi dere ********* en sjanse siden dere er full av angst å nerver ,di fleste spring te polti så fort eg snakker litt til dem !!!snart er eg hjemme å forandringer vil skje da eg har ei høne å plukke me en gul skitten mann å noen andre dere hvet jo hvem det er gutter !!!" der fikk eg faen nok .f;yk rett i en engelsk mann paa hotellet som spilte musikk for alle penga,tror kje den tullingen drikker eller spiller mermusikk i mitt naarvar !!! faens tullinger ! "då starter barnefordeling saken me ****** :)eneste som kan gi rettferdighet er gud så får me håpe han er der inne å passer på dette korrupte systemet :)takk for hjelpen dee som stiller opp uten dere hadde det gått en vei nå er alle muligheter åpne får bare se kos rettsystemet er å funker denne gang .russisk rulett spør du meg men det vil jo vises :)ha en flotte dag alle man !!!" "komme mg hjem te ***** å få kommet i gang me rettsak :)elsker deg ****** -vær dag uten deg er smerte men uannsett så ska tida legge alle sår for deg å mg .systemet ska kje få kødde te mer for denne familien .nok nå ♥" "då kom **** ;)begge er i go gang me trening så dette blir good ;)snart ferdig me soninga så ska bli digg å komme ut " Resten av oppdateringene hans handler stort sett om hvor mye han har fått trent, gjerne akkompagnert av bilder av han mer eller mindre påkledd. Han tapte forresten rettsaken, kan dessverre ikke si det overrasket meg.. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #513 Del Skrevet 7. april 2012 ;) ;) Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllleluuuuuuuuuuuuuujaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;) ;) Endel`i kom laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangfreda`n som jeg har venta på ;) ;) En deili` "påskebrønsj" ♥ Fotpleie ♥ Arabiske toner ♥ No` gøtt i glasset ♥ Rett & slett LUXUSLIFE ♥ Gleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeder meg ille til voerspiel hos sn..." Denne fant jeg ved en tilfeldighet idag. Ei godt voksen dame. Dette MÅ være inspirert av Torsdag kveld fra Nydalen: 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #514 Del Skrevet 8. april 2012 Hadde en som var sint på biltilsynet for at han ikke fikk kjøre opp fordi han hadde sperrefrist fordi han hadde rulleblad og måtte ha godkjennelse fra politiet (??). Kanskje jeg er litt sart, men det er ikke noe jeg hadde lagt ut for gud og hvermann. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 9. april 2012 #515 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) For en morsom tråd! Jeg har vært ganske flittig med å slette FB-venner som holder på sånn, så sjelden jeg ser slikt nå. Men jeg har et par sånne Ninette Karlsen'er. Men...jeg skjønner ikke hvorfor folk mener det er oversharing å fortelle at man har blitt innlagt på sykehus? Da jeg plutselig ble innlagt mens jeg var gravid, lenge før termin, var det faktisk kjekt å bruke FB til å holde folk oppdatert, da slapp jeg nemlig å svare på en haug med tekstmeldinger. Men nå har ikke jeg hundrevis av folk på vennelista heller, så mulig det har noe med det å gjøre. Endret 9. april 2012 av Meaty 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Obelix Skrevet 12. april 2012 #516 Del Skrevet 12. april 2012 hehe... glitrende tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkelsbær Skrevet 12. april 2012 #517 Del Skrevet 12. april 2012 Jeg har heldigvis ganske oppegående folk på facebook, eneste jeg reagerer litt på er en som har litt vel mange nakenbilder av sin 4-5 år gamle datter... Er ikke det litt drøyt?? Greit nok at hun er et uskyldig barn, men altså, vet ikke om jeg ville gitt alle tilgang til å se (og gi facebook rettighetene til) bilder av min datters kjønnsorgan 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 12. april 2012 #518 Del Skrevet 12. april 2012 Jo det er drøyt Hadde ei på FB som la ut bilder av barna nakne på stranden, nakne i badekaret, nakne i hagen...skulle tro de var helt opphengte i å vise frem sine nakne barn. Vi er ikke venner lengre siden jeg sa at jeg syns det var litt drøyt og hun bare slettet meg fra vennelisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 12. april 2012 #519 Del Skrevet 12. april 2012 nå er vel en naken kropp i og for seg kanskje uskyldig i mine øyne. et annet kapittel er seksualiseringen som ( som regel voksne) mennesker har av nakne kropper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 12. april 2012 #520 Del Skrevet 12. april 2012 nå er vel en naken kropp i og for seg kanskje uskyldig i mine øyne. et annet kapittel er seksualiseringen som ( som regel voksne) mennesker har av nakne kropper. Jeg syns nakenhet er helt greit, også når det er seksuelle undertoner. Men nakne barn viser man ikke frem. Dette er barn som ikke kan bestemme dette selv. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå