Gå til innhold

En helt ny bok

Kvist

Anbefalte innlegg

Huff, folk assa!

Blir så irritert på slikt som du opplevde, Aricept - skjønner at man blir helt satt ut, men håper de som opplever sånt klarer å kjefte de huden full.

Jeg er så enig med deg - E fikk også stort sett mme, og er av de friskeste ungene jeg vet om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åj, her har det skjedd ting eg ikkje har fått med meg! GRATULERER MED GUTEN! :blomst: Kjekt at forma er fin, og ikkje minst fin dag å ha bursdag på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg - E fikk også stort sett mme, og er av de friskeste ungene jeg vet om ;)

Kanskje vi burde starte vår helt egen kampanje: mme gir friskere unger! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi burde starte vår helt egen kampanje: mme gir friskere unger! ;)

Hehe, det gjør det vel antagelig ikke. Men hva med MME gir også friske unger, så slutt å glo så stygt på meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sitter jeg og venter på helsesøsterbesøk. Tenk at termin var i går! Og han var en uke gammel i går også. Tida går så voldsomt mye fortere med baby enn med mage.

Uansett, helsesøster kommer. Håper hun ikke er sånn helt ammenazi. Men håper heller ikke at hun er typen som snakker om "mamming er viktigere enn amming" og alle klisjeene.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper helsesøster besøket gikk fint :)

Grattis med en uke gammel lillebror.

Jeg hadde hjemmebesøk i byen før vi flyttet, og hun synes ikke noe om at Lita bare sov på magen min når hun var der da lita var 5 dager - men det brydde jeg ikke meg med. Jeg var bare overlykkelig over at hun endelig var kommet til verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint. Hun virka som en hyggelig dame, og var bare støttende på hvordan vi velger å løse matingen. Hun skulle sette opp en time til fysioterapeut for lillegutt, siden jeg synes det virker som om det er vanskeligere for han å die mitt høyre bryst enn mitt venstre. Så da tenkte jeg at det kanskje er ubehagelig for han å ligge på den siden. Prøvde med tvillingstilling og det funka faktisk litt bedre, og da jeg sa det ville hun at fysioterapeuten skulle se på han.

Han knoter nemlig en del ved puppen nå, virrer med hodet og leker hakkespett. Og han glemmer at han må gape høyere ved puppen enn ved flaska. Ikke så rart det, han får jo begge deler til hvert måltid så det blir mye veksling på teknikken. Helsesøster mente at hvis jeg ville kunne jeg koppmate han, men så lite melk som jeg har vet jeg egentlig at det ikke blir særlig langvarig amming her nå. Han er allerede hovedsaklig flaskematet, så puppen er bare "medisin" og kos. Lillegutt er en baby som virker som om han har det bra. Han sover godt når han sover, våkner jevnlig og sier tydelig i fra at han vil ha mat. Og nå i går og i dag har han våkne perioder på opp til 45 min der han titter rundt og observerer. Skikkelig våte bleier lager han også, og bæsjer hver dag eller annenhver dag. Tror han får i seg det han trenger jeg.

I dag har snuppa og jeg trillet tur til butikken, veldig stolt jente som gikk og holdt i vogna hele veien og sa for seg selv. Vi har baby oppi der, det er bare vår baby... Hihi, ikke rart jeg er stolt av henne, hun er jo verdens beste storesøster. Jeg koste meg jeg også, deilig å kunne rusle seg en tur og nyte det deilig været. Det har jo ikke vært annet enn sofa på meg på et halvt år omtrent, så dette nyter jeg virkelig.

Nå våkner lillebror snart hører jeg, etter å ha sovet drøyt to og en halv time. Da er det nok klart for mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wanita: Hvordan går det med vannkoppene? Sett noe mer til dem? Hvis faren er over vil vi gjerne se både deg og gutta dine snart.

Nå er lillegutt elleve dager. Og vi har hatt en helt nydelig natt :) Vi var i bursdagsselskap hos min mor i går og snuppa insisterte på å overnatte. Siden hun har pysj og sånt der var jo det greit for oss. Så nå har jeg fått sove masse! Jeg gikk å la meg halv tolv, mannen satt med dataspill og våken baby på armen og så ut som han koste seg veldig da jeg gikk. Han hadde gitt litt mer flaske før de la seg en stund etter meg så jeg ble ikke vekket før rundt fem av en sulten gutt ved siden av meg. Ammet, ga flaske, vasket litt gulp og skiftet bleie og så sov vi videre til ni. Han sov så godt at jeg har småvåknet bare for å sjekke ;) Men ååååå så deilig med babykos i senga uten en veldig aktiv treåring fra klokka fem. Og når jeg vet hun koser seg hos mormor og morfar er det bare å nyte det.

Etterpå skal vi en tur til legen. Lillegutt har et væskete/verkete øye stakkars. Greit å få en lege til å se på det, for jeg er absolutt ikke sikker på at det er øyekatarr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for ei deilig natt :nigo: Så bra du fikk deg ei god natts søvn, det gjør underverker med sånne netter innimellom. Lykke til hos legen, får håpe øyeverket snart går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er hjemme i dag. For N fikk noen prikker på ryggen i går, så vet ikke om det er vannkopper som har kommet på han. Har liksom enda en uke på seg før jeg kan vite med sikkerhet. Men ser jo fort i løpet av dagen om det er vannkopper eller ikke tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, bare si i fra Aricept, så skal jeg pepre deg med kosemosebabyhistorier ;):ler:

I dag har vi vært hos fysioterapeut på helsestasjonen. Som mistenkt har nok lillegutt en favorittside men fysioterapeuten mente han hadde full bevegelse i nakken, men antagelig noe som irriterte han litt der alikevel. Hun ville at vi skulle prøve å stimulere han til å ha hodet mot venstre, både når han ligger på brystet, på gulvet sammen med storesøster og hun anbefalte oss å bytte plass i sengen så jeg skal ligge på hans "dårlige" side. Og så fikk vi time hos manuellterapeut til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var time til innsetting av spiral bestilt. Det føles veldig veldig rart. Prevensjon? Vi? :ler: Vi har jo vært prøvere egentlig helt siden tidlig våren/ettervinteren 2006.

Men kroppen min og økonomien vår takler ikke flere barn med det første, så da må det bli sånn. Vi har ikke bestemt om det i det hele tatt blir flere barn. Den avgjørelsen får vi ta når jeg er ferdig med studiene, om to og et halvt års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen med bare meg og lillegutt hjemme. Merker at ting går litt lettere når man er to voksne ja, eller har litt rutine på ting. I dag våknet lillegutt først og fikk mat i senga, så kom storesøster omtrent i det mannens vekkerklokke ringte. Da var det opp med oss alle sammen og jeg fikk prøvd meg på å stelle en liten og en stor samtidig. Godt det ikke var av storesøsters mer trassige dager :)

Da vi kom hjem fra barnehagelevering ville lillegutt ha mer mat, så han spiste og så la jeg oss begge to i store senga. Deilig å ta igjen litt søvn! Men da vi våknet igjen var lillegutt helt våt på ene siden, hvordan er det i det hele tatt mulig å få tiss helt opp til armhulen? Jeg prøver å følge "tuten ned" regelen når jeg skifter bleie, men den tuten vil visst bare peke dit den selv vil den. Så da ble det et ekstra bad på han. Han virkelig elsker å bade, blir helt våken og rolig og bare nyyyyyter ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Gratulerer, Kvist :) Har ikke helt fått med meg at lillebror har kommet jeg! Høres ut som om dere har fine dager. Og så kjekt med storesøster som er så stolt :jepp: M også taklet rollen som storesøster helt utmerket (har fått en liten bivirkning nå, men det er ingenting mot hva andre opplever). Kos dere mye, dagene går så alt for fort, og plutselig er han 5 mnd!

Og kjedelig med ammingen når du ville det så mye! Her er det nesten motsatt at hvordan du opplever pupp vs. flaske. På våre barseltreff er det nesten status å kunne ta opp den aventboksen med adskilte bur for mme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...