Gå til innhold

En helt ny bok

Kvist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kom hjem i går. Fortsatt med smerter, sammentrekninger, diger mage og ingen fremgang. Det er uaktuellt med igangsetting fordi jeg er så umoden.

Som Wanita skrev her så fikk jeg jo noe de kaller sovedose. Det er en sånn allergipille som gjør deg sløv og en morfinsprøyte som tar smertene. Jeg synes jeg blir så dårlig av den pilla, føles som å være sørpe dritings i hele kroppen. Jeg klarer ikke å synkronisere armer og bein, ikke holde i et glass osv. Dagen etter ville de gi meg samme dose og jeg sa nei til den sovepillegreia. Synes det er så vanskelig å takle smertene når jeg i tilegg er sløv, kvalm og elendig. Hadde en kjempesøt jordmor på kvelden, som satt hos meg og pratet en god stund. Så sa hun at hun skulle gi meg en morfinsprøyte mot smertene sånn at jeg i det minste skulle få sove noen timer. Så skulle jeg dra i snora om jeg trengte noe i løpet av natta, men hun skulle ikke komme inn for å skjekke for å ikke forstyrre meg. Kort tid etter hun har gått merker jeg at jeg blir sløv, kvalm og mister kontrollen på armer og bein. Har ikke sjans til å dra i snora.

Så da ble det en elendig natt, våknet og sovnet igjen 15-20 ganger minst. Lå vondt, men klarte ikke å snu meg engang. I åttetida kommer en dame med frokost til meg og sier at jeg må sette meg opp og spise. Ligger til titida før jeg i det hele tatt klarer å gjøre noe som helst. Dama kommer flere ganger og maser på spising og jeg klarer endelig å forklare hva som er galt og spør hva det var i den sprøyta. Joda, det var morfin som avtalt, pluss en større dose av samme stoff som i den pilla jeg sa nei til. Ikke rart jeg var uttafor.

Følelsen av å måtte tisse, men ikke ha nok kroppskontroll til å holde et vannglass engang og langt mindre klare å reise seg og gå til do... Følelsen av å ikke bli hørt når jeg takker nei til ting som gjør meg dårlig. Fortsatte smerter og sammentrekninger og beskjed om at jeg blir sendt hjem. "Du kan jo ikke bare ligge her når det ikke skjer noe" og "Vi vil ikke at du skal føle at fødselen din blir innmari lang, og ligger du her så føles det jo ut som om du er i fødsel når du har sånne riesmerter" Jotakk, for smertene føles selvfølgelig heeeeelt annerledes om jeg er hjemme. Jordmora mente også at siden jeg så sååååå mye freshere ut at jeg nok burde dra hjem. Det sa hun etter å først ha sett meg slite med å våkne med virkningen av sprøyta, og så fem timer senere da jeg hadde sittet en lang stund i dusjen og så fått på meg litt sminke.

Jaja, mannen og snuppa hentet meg da, og etter noen dager med elendig matlyst var det mc donalds-milkshake som var det eneste som fristet. Så jeg fikk en sånn på vei hjem og gikk egentlig rett i seng. Hatt en tung natt i dag også, men smerter uten sånt dop er faktisk noe lettere å takle. Bruker varmepose som smertelindring og har en haug med puter i senga så jeg kan støtte meg selv opp der det trengs. Fortsatt dårlig matlyst, har gått ned nesten 2 kg siden jordmorkontroll for halvannen uke siden, men klarte faktisk en skive brød til frokost i dag.

Foreløpig er planen at jeg skal hvile hjemme, prøve å få i meg det som frister av mat og prøve å tenke hyggelige tanker. Hvis det fortsatt er ille eller har tatt seg opp til mandag skal jeg ringe og få time på poliklinikken til ny vurdering. Fikk "streng" beskjed om å ikke tenke så langt som til termin, men ta en og to dager av gangen.

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvisten :kose: Jeg får så vondt av deg når du forteller at du ikke blir hørt og har det så vondt. Håper du modnes i en fei nå slik at du slipper dette noe mye lenger. Jeg ønsker at du får deg skikkelig god søvn og masse næring i kroppen før lille kommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Uff, stakkars deg, føler skikkelig med deg :klemmer: Som de andre her håper jeg også at ting snart begynner å skje i kroppen ein, så du slipper å slite så mye lengre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvist da. Skulle ønske man kunne overføre smerter, så skulle jeg tatt en natt før deg. Du trenger og fortjener virkelig en god natts søvn nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus, Soon, Macaron, Aricept og Kakaoen :klem:

Nok en lang dag er over. Snuppa og mannen har vært i byen, på kafé med en kompis av mannen og i parken for å leke. Da de dro satt jeg i sofaen, da de kom hjem satt jeg i sofaen igjen. Og da spurte snuppa om jeg hadde sittet der hele tida :ler: Hadde jo ikke det da, hadde ligget i senga også :erter:

Ser framover nå, ikke like desperat fortvila som tidligere. Tror bare jeg må venne meg til disse smertene, og tenke at de for min del i hvertfall ikke er permanente. Det finnes andre som har smerter hele livet, da får faen meg jeg holde ut noen uker. Og så har jeg hatt litt lengre pauser i mellom i dag, merker godt forskjell på 3 min pause og rundt ti min pause. På ti minutter rekker hodet å klarne litt og jeg får igjen pusten. Det hjelper.

I morgen er planen å sitte mer i sofaen. Og så har jeg noe eposter jeg må skrive. Merker jeg gruer meg litt til å fortelle hvorfor den haste-eposten jeg fikk her om dagen hverken har blitt svart på eller gjort noe med. Og så må jeg få sagt i fra til foreleserene mine hvorfor jeg ikke har levert oppgavene til tiden (og ikke kommer til å levere dem i det hele tatt i år). Regner med de skjønner at det er pga graviditeten, men skylder dem en kort forklaring synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug::klem1::klem::klemmer::troest:

Ville bare gi deg et par klemmer. Håper ting bedrer seg for deg eller at ungen kommer snart. Skulle også gjerne tatt litt av smertene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm?? En slimklump kom nå nettopp. Men den var helt klar, skal ikke slimproppen være farget?

Befriende lite rier i dag i hvertfall, nesten så jeg koser meg med ventingen. Har til og med laget en enkel småkakedeig som ligger i kjøleskapet og godgjør seg før steking. Nå er planen å ta en lang dusj og så se om jeg får stekt de småkakene. Og aller helst ryddet litt før mann og barn kommer hjem, men om jeg orker det så får det være bonus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en natt!

:danse:

Fra jeg sovnet til jeg sto opp klokka elleve har jeg vært våken EN gang, og det var da mannen og snuppa sto opp. Ingen rier har vekket meg, og faktisk ikke noe annet heller.

Føles herlig :)

Bare det å våkne av at kroppen er ferdigsovet og ikke av at det er så vondt å ligge lengre er jo helt fantastisk!

Nå er det middagsrester fra i går til brunch, før jeg faktisk skal prøve å bevege meg ut i byen. Har et papir som må leveres, så det er ikke store planen da. Men jeg tenkte å prøve meg på en kaffekopp på kafé i tillegg.

Hehe, må bare legge til noe som fikk meg til å le høyt for meg selv i sta. Jeg tok på meg min nye cardigan i sta, den er i beige og gullfarget ganske grov strikk, med bittesmå paljetter strikket inn i stoffet. Sto på kjøkkenet og varmet meg mat og da sto jeg i sollyset. Hehe, diskokuleeffekt over alle kjøkkenskapene, taket og alt. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille før stormen?

Ingen vonde rier, bare noen småkynnere. Derimot masse slim som kommer. Lekkert gulgrønt på farge... hmm... jeg er snørrete, men ikke i nesa :fnise:

Sorry! Men det kan jo ikke være en graviddagbok uten litt gørr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så deilig at du endelig har fått en fin og rolig natt, kanskje kroppen skjønner at den må samle krefter til det store som snart skal skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

holdt på å si jeg håper det er stille før stormen ;)

Men at du skal komme skikkelig igang, ikke bare sånn tullerier, det vil vi ikke ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...