Gå til innhold

En helt ny bok

Kvist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gått fra lukket og 3cm skjededel til myk, moden, 1,5 cm skjededel og en cm åpning. Det betyr at ikke alle smertene har vært forgjeves selv om det er en stund igjen. Hun kjente hodet også, det ligger riktig vei men høyt og "fritt" enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med fremgang da! Ingen smerter forgjeves. Så satser vi på at med all denne forberedningen kroppen din holder på med, kommer selve fødselen til å gå som smurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, for en god (og godt illustrert) plan Wanita :ler:

I kveld har mannen hengt opp vugga i kroken i taket på soverommet vårt, og jeg har redd opp med lammeskinn og dundyne. Også har vi funnet fram vogna, den ble demontert fra sportsvogn for vasking i sommer. Jeg vasket alle småbitene og mannen skulle ta understellet. Da vi skulle montere klart til bagvogn i dag var understellet mystisk nok gjørmete enda... Så i kveld har jeg skrubbet det også. Vognbagen er redd opp med deilig dunpose og stellebagen henger til tørk på badet etter å ha fått seg en runde på finvask i maskinen. Og nå går oppvaskmaskinen med flasker, pumpedelene som tåler maskin osv.

Føles litt rart å ha vognbag i stua og brystpumpe på kjøkkenet igjen. Grøss som jeg misliker brystpumping. Men jeg kjenner meg selv godt nok til å gjøre den klar da, for jeg kommer helt sikkert til å ville gjøre alt som er mulig for å kanskje kunne få til ammingen skikkelig denne gangen. Men jeg vil så gjerne få til. Vil ha nok melk til å kunne fullamme eller i hvertfall oppimot fullamme. Sist ble det både amming og flaske til hvert måltid og det var så slitsomt. Tenk å slippe unna med å bare kunne slenge ut puppen lissom, for en luksus!

*pustepause* Vonde tak i kveld, selvfølgelig når jeg står med rumpa opp og skrubber vogn, men også mange kynnere eller hva det nå er mens jeg slapper av. Ikke noe regelmessig da, men kraftig nok til at jeg må stoppe helt og bare "være med". Juhu! Kanskje det nærmer seg enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her begynner det jo virkelig å skje ting, Kvist! Så spennende, deilig hvis du føder litt før tiden da :) Synes selv at det var godt at jeg fikk han ut i uke 37, da syntes jeg liksom at jeg var blitt stor og tung nok, så tanken på å bli enda større var ikke særlig fristende.. Men skulle gjerne hatt litt lenger permisjon før han kom da, greit å få alt klart før baby er i hus også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubbe vogn? Det er vel ikke å ta det rolig? ;)

Vil ikke at du skal gå rundt med masse vondter heller da vettu! Bare en sånn tre-fire timers tid som ender med baby på utsiden om en uke eller to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten helg igjen nå, så er jeg 37 uker på mandag. Og da vil baby være født til termin om han kommer mandag eller senere.

I morgen står det dugnad i barnehagen på planen. Jeg har skrevet meg på lista, men tenker mitt bidrag blir vaffelsteking og barnepass :ler: Kler ikke hage/anleggsarbeid eller malekost for tida kjenner jeg.

Og Aricept: Den skrubbingen hørtes mer krevende ut enn det var :ler: Jeg trilla understellet på vogna inn i dusjen, fant fram en gammel oppvaskkost og dusjet hele greia før jeg gned over med kosten og dusjet den igjen.

Nå er vognbagadapterene skrudd på og alt er i utgangspunktet klart. Bare synd det bare er sånne tøysete rier jeg har, som ikke kan sette skikkelig i gang snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer i alle fall mer i kveld enn det har gjort de siste dagene. Ikke nok til å tro på at noe skjer umiddelbart, men nok til å gi meg håp om å ikke være gravid i fire uker til i hvertfall.

Men nå ble jeg jo så fokusert på det at jeg lurer på om jeg inbiller meg ting, overdriver og lurer meg selv til å tro at det er mer enn det er. Gahh! At det skal være så vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en natt! Vonde spark, sammentrekninger og kraftige murringer holdt meg våken lenge. Siste gangen jeg så på klokka var den nesten tre. Og i morges kommer veslejenta inn på rommet vårt litt over halv sju, og spyr utover gulvet.

Så da var det bare for meg å få henne opp og i dusjen, mens mannen gikk etter vaskebøtta.

Hun virker i ganske god form nå, men må jo uansett være hjemme. Det blir en tøff dag kjenner jeg. Utrolig vanskelig å være en god mamma samtidig som kroppen forbereder seg til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. Håper dagen ikke blir alt for ille. Jeg har muntlig eksamen i dag, så har lyst til å foreslå et bytte... ;)

Og du; 37 uker! Nå kan mageboeren bare komme :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe nå da?

Mer modningsrier i dag enn i går og de andre dagene i det siste. Og enda litt mer i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt nok og hyppig nok til at jeg ikke får sove. Ikke vondt og hyppig nok til at det virker som om det skjer mer.

Lurer på om det går an å bli igangsatt på grunnlag av dønn sliten kropp og maserier jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, at du skal gå så lenge med vondt. Ikke noe særlig å bli utslitt før fødsel og barseltid.

Håper du fikk litt søvn til slutt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt søvn :) Relativt god søvn også. Og nå skulle jeg inn her for å skrive at det har roet seg helt. Ingen vonde i det hele tatt siden i går kveld. Fikk åpnet appen og så måtte jeg ta pause og puste meg igjennom en ganske kraftig en. Og fy søren så vondt det er med romstering samtidig!

Har hatt en fin dag i dag. Vært hjemme med blid og frisk snuppe, hatt koselig kaffebesøk av Wanita og nå har snuppa dratt på overnatting til mormor. Og så ringte mannen og sa at det blir overtid i dag så da blir det slapp dag videre på meg. Trenger jo ikke fikse særlig med middag heller da jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det visst kvelden ja. Kjenner det i magen og ryggen... sukk!

Fødeklar og sprekkeferdig. Drittlei av å bare vente, gruble, lure og ha vondt nå. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆæææææææææææ! :krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...