Gå til innhold

En helt ny bok

Kvist

Anbefalte innlegg

Jeg skal i foreldremøte i barnehagen til uka og jeg er redd jeg ender opp med å sitte i alle mulige utvalg. Jeg er så dårlig på å si nei...

Jeg synes jeg var superflink som tok permisjon fra kretslederansvaret i fagforening til jeg er ferdig med studier. Jeg skal være sterk på foreldremøte :ler:

Dere har ikke noe gjesterom eller annet rom du kan putte en seng i nede de siste ukene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, hørtes slitsomt ut å ha så lang vei til do, Kvist.. Har aldri vært så glad for den lille leiligheten vår som nå som jeg er gravid, ALT er i umiddelbar nærhet i en liten toroms ;) Badet vårt er vegg i vegg med soverommet, og godt er det siden jeg også må opp på do minst fire gangervpr natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så langt sånn egentlig altså, soverommet vårt er første rommet opp og badet er første rommet nede, så er egentlig bare trappa i mellom. Men da jeg akkurat hadde lagt meg ned, og så måtte tisse igjen ble jeg litt oppgitt.

I går kom svigerfar med toget, mannen og snuppa hentet han på stasjonen, dro hjem der jeg hadde litt mat til han klart. Så han fikk spist litt og så dro vi alle sammen til stasjonen igjen. Og Snuppa og bestefar kjørte tog til oslo, byttet tog der og tok tilslutt buss hjem til svigers. Snuppa hadde sekk med selvbakt kringle, liten termos med kaffe til bestefar, drikke til dem begge, tegnesaker osv og de hadde hatt en kjempekoselig tur. Var hjemme hos svigers halv ti i går kveld så hun hadde sovet lenge i dag :ler:

Og i dagmorges dro mannen for å dra på hyttetur med gutta. Så jeg fikk sove lenge i dag. Og atpåtil har jeg for første gang på månedsvis ikke våknet av tissetrang, halsbrann, vondt å snu seg eller noe så jeg føler meg faktisk ganske så utvilt i dag. Deilig!

Kan jo fortsatt ikke gå mer enn et par meter, og mannen har bilen så da blir det sløving og studering på meg i helga. Har en oppgave jeg sliter med å komme i gang med, har notater og stikkord, har tegnet en modell jeg skal skrive om osv, men å faktisk begynne å formulere teksten var visst veldig vanskelig. Merker at konsentrasjonen er mye dårligere som gravid.

Sånn, det var en update fra meg. I dag er jeg offisielt høygravid. 40 dager til termin! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin: 25. oktober

Uker på vei: 34+5

Trimester: 3.

Kjønn: Gutt

Utålmodig: Helt vanvittig utålmodig, tenker på fødsel og Bitteliten ca hundretusen ganger om dagen

Aktivitet innenfra: Mye bevegelser, men ikke så skarpe som før, merker godt at det er dårligere med plass inni der.

Bestemt navn: Nesten, vi har en favoritt, men tar endelig avgjørelsen når han er ute.

Vektøkning: 11,5 kg. Noe jeg selv synes er litt i overkant. Men sånn blir det vel med kombinasjonen inaktivitet, matlyst og godtesug. Jeg har heldigvis fått høre av flere at det ikke ser ut som om jeg har lagt på meg og at det bare er magen. Om det er jug eller ikke er ikke så farlig, det føles godt å høre det uansett

:ler:

Vann i kroppen: 0-1 har jordmor skrevet på de to siste kontrollene. Merker at det er der, men ikke så jeg ser enorm og oppblåst ut.

Melk i brystene: Med litt innsats klarer jeg å melke ut en liten dråpe.

Barnerom: Vogga er klar til å henges opp i taket og res opp, men venter nok noen uker enda med å gjøre det.

Strekkmerker: I tillegg til de utrolige mengdene fra sist graviditet så har jeg fått noen få og små rett over navelen.

Plager: Bekkenvondt, halsbrann og kynnere. Og om kvelden i det siste har magen vært øm og "murrete".

Søvn: Sover så mye jeg kan, men stort sett er nettene litt avbrutt av tisseturer og småoppvåkninger.

Hodet ned: Tja, aner ikke. Han lå med rumpa ned på sist kontroll, men har vært mye romstering etterpå. Nå synes jeg det er vanskelig å kjenne hva som er hva.

Hodet festet: Nei.

Sulten: Litt oftere enn før, men spiser nok ikke så mye større porsjoner.

Matkick: Alt som er søtt, mykt og kan mistenkes å lindre halsbrann litt.

Kynnere: Ja, merker at de blir sterkere og sterkere. I går hadde jeg også et par som ikke ga seg om jeg satt meg ned. Heldigvis er få av dem særlig vonde.

Tungt: Ja!

Om fødselen: Gleder meg! Snakket med mannen om det litt i det siste. Alt i fra logistikken rundt barnevakt til hva slags smertestillende og fødestillinger jeg ønsker meg. Har absolutt IKKE lyst på sånn saltvannspapler, det var bare fælt. Akupunktur har jeg veldig liten tro på så det ser jeg ikke poenget i. Lystgassen gjorde meg litt susete og det vil jeg helst slippe denne gangen. Epidural har den superskumle nåla i ryggen så det vil jeg isåfall drøye i det lengste. Vil ikke utelukke lystgass og epidural helt, jeg vet jo ikke hvordan jeg føler det der og da, men vil helst klare meg uten. Badekar og massasje derimot tar jeg gjerne og kan jeg få føde i vann blir jeg veldig glad (tror jeg).

Humør: Lettrørt så det holder. Og merker at smertene gjør at lunta kan være kort til tider.

Høygravid: JAAAA! Ny milepæl nådd.

Neste kontroll: 26. september hos jordmor, da er jeg 36+2

Sykehusbaggen: Skal begynne pakkingen i helga tror jeg.

Mangler av utstyr: Nesten ingenting. Må ta en siste gjennomgang av klærne og få meg en oversikt. Og så lurer jeg på hva han trenger av yttertøy sånn til å begynne med. Snuppa var julibarn og førstemann, han her kommer på høsten og må nok ut om morgenen for å levere i barnehagen. Har yttertøy i str 62, mulig det funker med litt oppbrett sånn til å begynne med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 måned, 1 uke og 1 dag igjen til termin.

Venteventeventeventeventevente.

Mange og kraftige kynnere i dag også. Måtte en tur på butikken og da var magen steinhard, stram og vond hele runden på Kiwi sammen med treåringen.

Blir jo helt utmattet av dette jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin oversikt, kanskje jeg skal lage en sånn i min dagbok også! Synes vektøkningen din høres veldig bra ut jeg, selv har jeg gått opp 18 kg, og jeg er jo bare to uker lenger enn deg... Så det stemmer helt sikkert når folk sier at det ikke ser ut som om du har lagt på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn oversikt synes jeg var veldig grei. Fant den hos en eller annen og kopierte den for en stund sida, og nå var det ekstra morsomt å lese hva jeg tenkte for noen uker siden.

Gleder meg til å lese din jeg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en dag over IVF-termin og fire dager før UL-termin sist. Så tja, jeg vil si jeg fødte en dag over termin ;)

Nå håper jeg på to uker før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig av deg Aricept :)

Jo, jeg hadde modnings/åpningsrier i fire og et halvt døgn omtrent før de klarte å måle åpningen til 4 cm. Det var det mest slitsomme jeg noen sinne har vært med på. Men "alle" sier at andre fødsel går fortere, så satser på at jeg slipper å gå i dagesvis denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovet dårlig i natt :( Lå våken i TO timer etter at mannen sovnet. Tankene kvernet og kvernet på studier, ny baby, storesøsters reaksjoner osv osv. Og så våknet jeg lenge før mannens vekkeklokke av at det tordnet skikkelig. Egentlig forbausende våken til å ha fått tre og en halv time søvn.

Og nå har jeg vondt i magen, skikkelig "trang" følelse langt ned i magen. Har gravidbukse på meg med føler alikevel at den strammer nederst på magen. Kynnerene kommer rimelig tett også. Ser med gru fram mot forelesning i dag. Hun vi har i dagens fag er ei dyktig dame, men hun har så intense forelesninger. Vi er vant med å forberede oss, at foreleser har en slags intro og så debatterer vi dagens tema i de andre fagene. I dette er det 40 siders powerpoints og speedtalking fra forelesers side i tre kvarter tett. Så en liten pause og så er det på igjen i samme tempo. Hun snakker så informasjonstett at omtrent alle detter ut etter et kvarter/tjue minutter. Synd at en såpass liten ting skal gjøre faget så mye tyngre. Halsbrann og vondt i magen tror jeg ikke akkurat hjelper heller :(

Aiai, så munter jeg var i dag da. Får ta meg litt sammen her! Treåringen spiser frokost og har faktisk kledd på seg. Sola titter fram ute nå også. Tror jammen jeg skal få på meg litt leppestift, smile litt og spandere på meg en kaloribombe av en kaffe på skolens kaffebar etterpå. 37 dager igjen til termin. Dvs at det er absolutt maks 47 dager til Bitteliten er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tette kynnere! I sta timet jeg dem til mellom 20 og 60 sek lange. Og med intervaller på rundt halvannet minutt. Ikke kjempevonde men merket dem godt. Ringte mannen og fikk han til å komme hjem. Liker ikke å ha det sånn når jeg og treåringen er alene og han har over en time hjem fra der han jobbet i dag. Roet seg litt med kynnerene nå. Det hjalp tydeligvis å ringe føden. Fikk beskjed om å ta 1g paracet og sløve på sofaen en time. Og så evt ringe igjen.

Veksler mellom å håpe at det er begynnelsen og å håpe at det gir seg nå. Æsjæsj fødsel og sånt er så usikkert og vanskelig å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen fra sykehuset.

Lå med sånne registreringsbelte og det er tydelige og hyppige sammentrekninger. Jordmor mente at det var modningsrier, men med nesten tre cm livmorhals og ingen åpning blir det ikke føding i natt i hvertfall :)

Fikk en tablett med meg hjem, så jeg skal få sove i natt. Skulle ta kontakt om det fortsetter da. Og jordmor sa det var rimelig sannsynlig med fødsel innen ei uke om det fortsetter sånn.

Glad for at det ikke blir føding i natt, 35+1 er i tidligste laget. Ikke så glad for utsiktene til rier i dagesvis eller ukesvis denne gangen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bitteliten holder seg inne noen uker til og at kynnerene dine gir seg. : klem: En fødsel trenger man virkelig å være opplagt til :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...