Wanita Skrevet 1. august 2012 #301 Del Skrevet 1. august 2012 Jøsses. Værre enn før eller? Bare hørt at noen er jo enda mer ømfintlig når de er gravid. Godt ikke snuppa er solbrent i det minste da Må være et lite gresskar du har da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 1. august 2012 Forfatter #302 Del Skrevet 1. august 2012 Definitivt verre enn før ja. Tåler null komma ikkeno sol nå som gravid. Men tror det var veldig sterk stråling i dag, snuppa var visst litt brent hun også, i halsringningen på badedrakta Og ja, et lite gresskar tror jeg. Hehe, morsommere det enn kålhode som det har vært i to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 4. august 2012 #303 Del Skrevet 4. august 2012 Innom og ønsker deg god helg Jeg tror ikke det er så uvanlig å bli mer ømfintlig for sol under svangerskapet, nei! Da vi var i Italia nå, lå jeg under parasoll på stranden hver dag, livredd for å bli solbrent og å få eventuelle pigmentflekker (og tenkte også litt på evt farevfor overoppheting). Smurte meg også med faktor 20 flere ganger gjennom dagen. Likevel greide jeg å bli solbrent flere steder og til og med på magen Måtte opp i faktor 30 for å ikke bli brent, og det er ganske utrolig, med tanke på at jeg hovedsakelig holdt meg i skyggen..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. august 2012 Forfatter #304 Del Skrevet 6. august 2012 Drømmer om babyen min Lei av magen nå, vil ha deg på utsiden lille venn, vil kose og kysse og klemme deg inntil meg. 29 uker i dag, 80 dager til termin. Og som Wanita påpekte 40 dager til jeg er høygravid. *telle ned* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. august 2012 Forfatter #305 Del Skrevet 7. august 2012 Dagens utfordring: Få vekk sliten neglelakk fra tærne Så får jeg se om jeg orker å legge på en ny en etterpå. Tærne er jo så laaaaangt ned 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 7. august 2012 #306 Del Skrevet 7. august 2012 Dagens utfordring: Få vekk sliten neglelakk fra tærne Så får jeg se om jeg orker å legge på en ny en etterpå. Tærne er jo så laaaaangt ned Usj.. Høres tungt ut. Jeg syns det allerede er tungt å barbere beina :gjeiper: Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. august 2012 Forfatter #307 Del Skrevet 7. august 2012 Hehe, barbere beina ja. Ikke bare bare det heller. Det hender jeg tar med meg plastkrakken snuppa bruker foran vasken inn i dusjen og sitter på den. Hehe, ser sikkert ikke så lurt ut, men hvem ser meg i dusjen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 8. august 2012 #308 Del Skrevet 8. august 2012 Det er langt ned til tær og legger når man har gravidemage som er i veien, det ble mye tuster på leggene mine da jeg var gravid med Lita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. august 2012 #309 Del Skrevet 8. august 2012 Øyevipper og bryn er ferdig laget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 8. august 2012 Forfatter #310 Del Skrevet 8. august 2012 Øyevipper og bryn er ferdig laget! Et helt fantastisk mirakel er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 8. august 2012 Forfatter #311 Del Skrevet 8. august 2012 (endret) Termin: 25. oktober Uker på vei: 29+2 Trimester: 3. Kjønn: Gutt Utålmodig: Veldig! Tida går så alt alt alt for sakte for tida Aktivitet innenfra: Massevis, mye spark og sprell mange ganger om dagen. Mye av det synes utenpå også, magen humper og dumper. Bestemt navn: Nei, det blir nok ikke helt bestemt før han er ute. Men vi har en liste over alternativer som vi diskuterer fram og tilbake. Vektøkning: rundt 8 kg Vann i kroppen: Noe i beina, varierende i hendene. Sluttet helt med sokker for det gjør bare vondt. To timer sokkebruk og så har jeg sokkemerker helt til dagen etter. I dag har jeg gått med gifteringen noen timer, men siste uka har jeg måttet gå uten. Melk i brystene: Egentlig ikke, men etter en lang varm dusj kan jeg håndmelke ut en liten dråpe. Barnerom: Nei, planen er å la Bitteliten sove i hengevugge på vårt rom, og etterhver sprinkelseng på vårt rom. Vi pusset opp så mye mens jeg var gravid sist så nå er all oppussing flyttet til tidligst neste sommer. Babyen kan evt flytte inn på samme rom som storesøster hvis han trenger det før vi får pusset opp. Det kreves nemlig en stor oppussing (retting av gulv, flytting av vegger etc...) før det blir to skikkelige barnerom her i huset. Strekkmerker: Voldsomt mange fra sist gang, tror ikke magen har plass til flere jeg Plager: Sliten og trøtt, enormt søvnbehov. Halsbrann. Tung og treg i kroppen. Blir svimmel og uvel og må sette meg ofte. Fingre som dovner bort. Vondt i bekken og rygg, men ikke på langt nær så vondt som tidligere. Kvalm med brekninger av visse lukter. Søvn: Ja takk! Sover hele natta egentlig, bare småvåkner av å snu meg, av snuppa som kommer over i vår seng osv. I natt var første natt med tissetur på veldig lenge. Sover på dagen også, i dag ble det to små lurer. Hodet ned: Ja, vært ned de siste tre-tre og en halv ukene. Merker tydelig hvilken vei det sparkes. Hodet festet: Tror ikke det nei, kjenner at han roterer rundt nedi der. Sulten: Bare litt mer en normalt, økt en skive til frokost. Men så søtsugen jeg er! Kunne levd på kake føler jeg. Matkick: Kake, is, frappe, iskaffe... Kynnere: Roet seg litt igjen nå, nede i kanskje 5-6 om dagen. Og ikke er de særlig vonde heller, bare hvis det er mye romstering samtidig. Tungt: Ja, lei av å ikke kunne gjøre hverdagsting og å leke skikkelig med jenta mi. Om fødselen: Gleder meg! Hadde en lang og tøff fødsel sist, kjenner på meg at denne blir bedre. Jeg kommer ikke til å akseptere å gå i over fire døgn med rier og bli utslitt denne gangen, og da slipper jeg vel problemer med livmor som ikke vil trekke seg sammen og blodtap også. Ser det ut til å følge samme opplegg så kommer jeg til å kreve igangsetting eller noe. Humør: Ikke noe spesiellt, føler meg ikke som noen hormonbombe. Bortsett fra hvis jeg ser sykebiler i utrykning, da kommer det en tåre Høygravid: Nei, 38 dager til det. Neste kontroll: 22. august hos jordmor Sykehusbaggen: Såvidt begynt å tenke på at den skal pakkes, prøver å huske hva jeg fikk bruk for sist. Mangler av utstyr: Noen vaskekluter, samt å vaske bilstolen. Ellers har vi det meste fra sist gang, og det er tatt net fra loftet og vasket så jeg skal få det gjort i løpet av sommerferien. Vet ikke hvor sliten jeg blir etter studiestart. Endret 8. august 2012 av Kvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. august 2012 Forfatter #312 Del Skrevet 10. august 2012 BH'en min har krympa i løpet av dagen Særlig på den venstre ble det plutselig dobbeltpupp gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 13. august 2012 #313 Del Skrevet 13. august 2012 Hehe, jeg merker også at puppene har vokst, hadde egentlig ikke tenkt noe særlig over det før jeg skulle ta på meg bikiniene mine da vi var på ferie. Da la jeg plutselig merke til at det ikke så spesielt pent ut når det tøyt ut på alle kanter Har du begynt å få råmelk ennå også, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 14. august 2012 #314 Del Skrevet 14. august 2012 Legger igjen en stor Håper alt er bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. august 2012 #315 Del Skrevet 14. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 14. august 2012 #316 Del Skrevet 14. august 2012 Merker også at puppene har vokst, og noen av mine gamle BHer er så ubehagelige at de er stuet bort. Bestilte meg en bikini som jeg brukte på ferie, men den var faktisk for stor igjen... Jaja, neste sommer er vi vel forhåpentligvis tilbake til normalen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 15. august 2012 Forfatter #317 Del Skrevet 15. august 2012 Hehe, jeg merker også at puppene har vokst, hadde egentlig ikke tenkt noe særlig over det før jeg skulle ta på meg bikiniene mine da vi var på ferie. Da la jeg plutselig merke til at det ikke så spesielt pent ut når det tøyt ut på alle kanter Har du begynt å få råmelk ennå også, eller? Puppene gikk tilbake over natta... skjønner ikke det her jeg. Jaja, det får holde med det jeg har tydeligvis. Har bittelitt råmelk, men langt i fra lekkasje. Klarer å melke ut en dråpe de gangene (hehe, bare to altså) jeg har prøvd i dusjen. Legger igjen en stor Håper alt er bra med deg! Klem til deg også. Vi må prøve å få tatt en kaffekopp snart. Kanskje med våken lillegutt også Heihei! Koselig at du stikker innom Merker også at puppene har vokst, og noen av mine gamle BHer er så ubehagelige at de er stuet bort. Bestilte meg en bikini som jeg brukte på ferie, men den var faktisk for stor igjen... Jaja, neste sommer er vi vel forhåpentligvis tilbake til normalen igjen! Hehe, jeg har BHer i massevis av størrelser jeg. En hel skuff full, men stort sett bare tre-fire som passer av gangen. I morgen er første skoledag etter en lang sommer. Superspent på hvordan disse ukene fram mot termin vil fungere. Jeg har jo blitt helt avhengig av å sove på dagtid og sliter med å bevege meg. I dag har jeg faktisk fått både ryddet i et kjøkkenskap og brettet to maskiner med tørt tøy. Og vært en liten tur på butikken på vei hjem fra barnehagen. Da var det rett på sofaen for å hvile ryggen da vi kom hjem. Lagde middag etterpå, måtte stå og henge over kjøkkenbenken innimellom og puste meg gjennom smerter og nedpress. Fikk satt maten i ovnen og vraltet inn i stua. Så hang jeg over gymballen min og pustet mens mannen masserte og strøyk meg over korsryggen. Bitteliten sparket og presset nedover og jeg kjente det godt i bekkenet og bekkenbunnen selv om det var i korsryggen smertene satt. En liten stund minte det meg om de første riene ved fødselen sist. Veldig glad og letta da det ga seg etter en halvtimes tid. Fortsatt vondt, men ikke så jeg må puste kontrollert. Krysser fingrene for å slippe pusteøvelser under forelesning og gruppearbeid. Og for at Bitteliten holder seg i magen i 8-9-10-11 uker til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. august 2012 #318 Del Skrevet 15. august 2012 Innom og ser til deg Trasig med de smertene du har hatt, håper lillemann holder seg i magen i minst 8 uker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 16. august 2012 #319 Del Skrevet 16. august 2012 Ja det må vi få til Lillegutt er mer våken nå, særlig når vi er i byen! Kan jo ikke gå glipp av noe lenger Så da skal det være muligheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. august 2012 #320 Del Skrevet 16. august 2012 Hvor mye har du igjen av studiene? Rekker du å bli ferdig med noen fag dette semesteret før permisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå