Kvist Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #261 Del Skrevet 28. juni 2012 Bitteliten har snudd seg med hodet ned Det betyr masse sprell og spark som både kjennes og synes tydelig utapå. Moro! I morgen skal jeg til legen, det var beskjeden jeg fikk fra nav. Vi skjønner at du er fortvila, men reglene ER faktisk sånn, kanskje du kan høre med legen om hun kan hjelpe deg. Og jordmor foreslo det samme. Så da virker det som om jeg skal tilbake i jobb, får se hva jeg får til, for det føles IKKE bra å skulle jobbe 100% når det ikke er muligheter for å sitte mer enn i lunsjpausen. Men jeg skal jammen prøve, for hvis ikke ryker økonomien helt i sommer. Nav-folka kunne ikke svare meg på hvordan jeg skulle klare å leve for under 5000 i måneden i tre måneder. De sa jeg kunne klage, men at det ikke ville hjelpe i det hele tatt. De andre forslagene til nav var også fine synes jeg: - prøv å ikke være gift lengre, da kan du jo søke sosialhjelp - få penger av noen du kjenner - si at du har en sykdom - ta deg sammen - prøv å ikke være gravid lengre, for da kan du jo jobbe og tjene penger - planlegg bedre så du ikke mister den faste jobben du har fordi du blir syk i svangerskapet og sjefen blir sur fordi det er to gravide samtidlig i en liten bedrift, ikke bli arbeidsledig, ikke bli student for å slippe arbeidsledighet og ikke bli gravid hvis du ikke kan forutse at alt dette skal sende privatøkonomien stupende nedover tre år på rad og at løftene om selvfølgelig støtte fra nav bare er jug. - selg ting av verdi, bilen jeg er avhengig av pga bekkenproblemer og gangvansker f.eks. Alt hva de får seg til å si... Gjerne krydret med gullkorn som "Det er nå litt rart å belage seg på å tjene opp noe å leve for på bare to-tre måneder nå som du er gravid da". Ja for det er jo helt unormalt at studenter satser på å jobbe og tjene penger i sommerferien. Gahh! Gruer meg til legetimen, har sterkt på følelsen at hun heller ikke kan hjelpe meg det minste. Og jeg som egentlig bestillte timen for å be om resept på Metformin, sånn at jeg i hvertfall har gjort det jeg kan for å unngå samme melkemengdeproblematikk som sist gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. juni 2012 #262 Del Skrevet 28. juni 2012 Flotte forslag fra nav Håper legen på en eller annen måte kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 29. juni 2012 #263 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg har dessverre ingen hjelp å komme meg, kan bare gi deg en stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 29. juni 2012 #264 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeez! For en gjeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 29. juni 2012 Forfatter #265 Del Skrevet 29. juni 2012 Puh! For et styr. Fastlegen ville ikke gi meg Metformin, siden norske råd er å ikke behandle diabetes hos gravid med det. Norske råd sier ingenting om PCOS eller melkeproduksjon så da visste ikke hun noe mer enn det. Ble anbefalt å printe ut utenlandske ting jeg finner på nett og ta med til en gynekolog om jeg virkelig ville ha en second opinion. Men hun mente at siden bekkenet mitt er bedre, og på grunn av økonomien så var det ingenting i veien for at jeg kunne prøve meg i jobb igjen. Hun går til ferie nå, men hun skulle legge klart så en sommervikar skulle kjenne situasjonen og evt kunne skrive ut delvis/hel sykemelding til meg på kort varsel hvis det ikke funker med 100% jobb alikevel Så var det NAV... Fikk en del veiledning i dag da, av en som virket som om hun visste hva hun snakka om, hun dobbeltsjekka alt så nå tror jeg at jeg har så gode opplysninger som det er mulig å få. Men hun kunne ikke si noe om hvordan en evt sykepengesøknad etter at jeg har prøvd å jobbe ville bli behandlet. Det hun derimot gjorde var å gi meg en hel del tips til hva jeg kan legge ved for å vise til at jeg bør bli behandlet som en jevn arbeidstaker som pleier å tjene OK, og ikke en lat student som prøver å fikse seg høyere grunnlag enn brettiget. Fikk med meg printer av NAVs historikk på meg, så nå har jeg bl.a et ark som viser lønnen jeg har hatt hvert år siden 1998. Den, bekreftelse på sommerjobben, bekreftelse på at jeg ble arbeidsledig som følge av urettmessig oppsigelse (rettskraftig dom), paragrafer og forskrifter osv osv skal jeg legge med om jeg må søke igjen. Og det tror jeg at jeg må Jeg skal prøve så godt jeg kan, men tror ikke jeg klarer å jobbe 100% over lengre tid. Hva som regnes som relevant periode kunne hun ikke svare på. Kanskje holder et par dager, kanskje minst 16 dager, kanskje en måned, og kanskje vil de ikke ta hensyn i det hele tatt hvis det er mindre enn to måneder. Og det kan INGEN svare på før situasjonen er der og avgjørelsen skal tas. Det positive er at sjefen var villig til å ta meg inn igjen på kort varsel, og skulle prøve så godt han kan å tilrettelegge. At jeg evt måtte sette meg ned relativt hyppig mente han at nok skulle gå greit. Snille gode sjefen min. Håper jeg får bare sånne sjefer fram til jeg blir pensjonist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #266 Del Skrevet 2. juli 2012 24 uker og tickeren viser en blomkål? Blomkål?? Magen er definitivt større enn det i hvertfall. I morgen skal jeg jobbe igjen. Lenge siden sist nå. Håper kroppen holder så jeg får jobbet bra nok til at sjefen og kollegaene er fornøyd og lenge nok til at nav er fornøyd. Bekkenet har vært bedre de siste ukene, men i helga og i dag har det ikke vært fullt så bra. Vært flink og gjort øvelsene mine i dag, både på gruppetrening og deler av dem hjemme nå i kveld. Dette MÅ bare funke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 6. juli 2012 #267 Del Skrevet 6. juli 2012 Huff, høres utrolig frustrerende ut med så mye NAV-styr.. Jeg har aldri vært i kontakt med dem selv, men kjenner MANGE andre med lignende historier som deg, det er helt uforståelig at det skal være sånn.. Håper at kroppen din spiller på lag med deg de neste ukene sånn at du få jobbet og ting løser seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. juli 2012 Forfatter #268 Del Skrevet 7. juli 2012 Jobbet to dager denne uka så langt, og skal snart på jobb. Spent på hvordan det går å jobbe regnværslørdag. De andre vaktene mine har vært dagtid, hverdag og fint vær. MYE mindre folk da stort sett. Jeg har tatt ting rolig, ikke fyllt på varer eller løftet ting. Fikset en stol så jeg kan sette rumpa nedpå innimellom kundene. Det virker som om kollegaene forstår at det blir sånn, i hvertfall de jeg jobbet med sist. Vet ikke hvem som er der i dag. Jaja, bare fire timer oppsatt, mer om jeg klarer og har lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 7. juli 2012 #269 Del Skrevet 7. juli 2012 Hva er det du jobber med?? Synes det er veldig synd at du har så mye tull med nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 7. juli 2012 #270 Del Skrevet 7. juli 2012 Flink du er til å stå på Kvistenmin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. juli 2012 #271 Del Skrevet 7. juli 2012 Håper det gikk greit på jobb. Vi hadde masse å gjøre i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #272 Del Skrevet 12. juli 2012 Halsbrann Bekkenvondt etter koselig sakte rusling i gamlebyen med mannen og snuppa Trøøøøøøøøtt, kan sove halve dagen for tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. juli 2012 #273 Del Skrevet 13. juli 2012 Innom og på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #274 Del Skrevet 13. juli 2012 Takk Pusilus! Noen ganger må jeg bare klage litt, og da er dagboka her fint. Føler ikke at det "går ut over" noen på samme måte som klaging muntlig. Nå sitter jeg og koser meg med en kaffe latte med hjemmelaget karamellsirup i. Snuppa ser på barnetv, jeg oppdaterer meg på nett. For en gangs skyld ikke helt sinnsvakt trøtt om morgenen i dag og det er så deilig! Snuppa våkner veldig tidlig for tida. Kommer inn til oss gjerne en god stund før fem og roper " Det er morgen nå". NEEEI, det er natt fram til halv sju-sju i hvertfall. Så da blir det til at mannen sover, jeg forsøker å sove og å få snuppa til å sove i senga vår fram til det omtrent. Og først nærmere sju får hun lov å stå opp. Så nå har vi begynnt med daglur igjen, hun blir jo supergrinete av å stå opp så tidlig. Jeg har bestillt sånn klokke med dag/natt visning som hun skal få ha på rommet sitt. Bestillte den typen med vanlig klokke også, så håpet er at hun skal finne ut av det selv og ikke stå opp før det er morgen for oss andre også. Litt rart at hun har blitt så stor altså, snart tre år. Og hun klarer fint å stå opp selv, gå på badet, tisse, vaske hender, ta av pysj og finne nytt tøy. Så går hun i stua, skrur på nrkSuper og i dag hadde hun tatt to frokostmuffins fra i går som jeg hadde lagt fram i en pose på kjøkkenbenken. Da har jeg samvittighet til å ligge littegranne lengre før jeg går ned eller vekker mannen og får han til å gå ned. Det virker som om hun koser seg med litt alenetid og så lenge det ikke blir timesvis så synes jeg det er greit jeg. Så stor på så kort tid! Hun var jo babyen min nå nettopp jo. Og nå er det 5 dager til treårsdagen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #275 Del Skrevet 16. juli 2012 26 uker ! Og i morgen er det 100 dager til termin! I dag sto snuppa opp uten å si i fra til oss. Da jeg våknet hadde hun skiftet av seg pysjen, tatt på prinsessekjolen fra HM, gredd seg på håret, lagt mannens arbeidstøy i skittentøyet fordi det var flekkete (gamle malingsflekker som ikke går av ), funnet seg en BabyBel-ost i kjøleskapet, satt på barnetv og så satt hun og koste seg i sofaen. Herlig! Skal virkelig ikke klage når snart-treåringen begynner med klesvaska før hun vekker foreldrene sine. Godt hun ikke klarer å sette på maskinen, for mannen skulle bruke tøyet i dag også så han hadde ikke tømt lommene. Så har vi vært på harryhandletur i dag, puh, absolutt ikke alene på senteret nei. Vi handlet inn til en liten piknik også, fant oss et sted i skogen like ved shoppingsenteret. Merkelig at det kan gå fra så hektisk og tusenvis av mennesker, til stille, fredelig skog på et par minutters kjøring. Så vi satt på en lysning, spiste og koste oss med kaffe, mat og wienerbrød og så plukket vi bittesmå solvarme markjordbær og tredde på strå. Blåbær fant vi også Sånt gjør handleturen veldig koselig, myyye bedre enn overfyllt støyende senterkafé! Nå er det avslapning en stund før vi må begynne rydding og ordning til stort treårslag her på onsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 16. juli 2012 #276 Del Skrevet 16. juli 2012 Så utrolig søtt at 3-åringen selv tar initiativet til å rydde opp i klesvasken! *imponert* Hun blir sikkert et godt forbilde for lillebror også, da kommer dere jo i hvert fall ikke til å trenge hushjelp med det første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #277 Del Skrevet 17. juli 2012 I dag har vi ryddet, vasket og bakt. Klar for treårsdag i morra. Snuppa har et lite bord på rommet sitt og mens hun sov har jeg lagt på duk med rosa roser, og satt et brett der med kjeks, boks med oppskåret eple, rosa serviett, juicekartong med sugerør og en rosa vase med rosa roser fra hagen. Håper hun blir like glad som jeg ser for meg. Hun pleier å elske å dekke på og dille på det bordet. Og å få spise der pleier også å være topp. Og så må jeg skryte av henne. Hun la seg i dag i nytt rosa sengetøy som hadde tørket ute på snora i dag. Jeg leste bok og ga henne kosekaninen hennes. Og så la hun seg til å sove. Uten å be om smokken engang! I morgen skal vi lete fram alle smokkene, tegne tegning og sende dem til nissen. Hihi. Tre år er stort! Og så har jeg 100 dager til termin i dag. Bitteliten har vært rolig i dag, men nå i kveld mens jeg sto og pratet med mannen sparket han meg så jeg knakk sammen. Au! Og etter det har det vært turn og kickboksing. Jeg vil sove! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 17. juli 2012 #278 Del Skrevet 17. juli 2012 Åååå tenk så herlig å våken opp til det Jeg gleder meg veldig til å komme i bursdag i morgen. N er ikke like begeistra.....enda. Storebror skal jo kjøre farmor, så han vil helst være med der sier han. Men tror nok at når vi er der vil han kose seg mye mer enn på lang biltur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 18. juli 2012 #279 Del Skrevet 18. juli 2012 Lykke til med bursdagsfeiring i dag, høres ut som om at planen din kommer til å bli en stor suksess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #280 Del Skrevet 19. juli 2012 Frokostbrettet var en suksess, bursdagsselskapet var en suksess, gavene var suksess, de knallrosa muffinsene var en suksess... rett og slett en knallfin dag. Og sliten treåring og sliten gravid mamma etterpå. I dag våknet jeg med halsbrann, usj usj så ekkelt, føles ut som om jeg har dragepust. Hadde jordmortime på morgenen så dro dit rett etter frokost, så innom for å hente snuppa og så dro vi på store lekeplassen i sentrum sammen med kusina og tanta. Kusina holder på å slutte å sove på dagen, så samleken gikk ikke helt som den pleier og det begynnte å regne. Så da dro snuppa og jeg på senteret, hun fikk jo bursdagspenger av oldemor i går Det ble et rosa belte med glitter på og en rosa Hello Kitty paraply, to ting hun har ønsket seg en stund. Veldig stolt jente som tilfeldigvis møtte ei jente fra barnehagen på senteret, da fikk hun jo vist fram kittyparaplyen sin Etterpå var det hjem til senga for min del, og den nye sykkelen for snuppas del. Nå lager jeg viltgryte, så grått vær i dag at det passer med litt høstmat. På kontrollen i dag var alt bra, jeg ligger litt over den røde streken på SF målet, men godt innafor det grønne. Hjerteslag på 146, masse bevegelser i magen, blodtrykket er supert og jeg har ikke vann i kroppen. Fikk også bekreftelsen på termin som skal til nav.... åååå som jeg gruer meg for å fylle ut skjemaer. Med deltidsjobber, sommerjobb, svangerskapspenger, studier, lånekassa osv osv... tror vi får se på det til helga og så bestille oss en time hos nav til veiledning. Jordmor anbefalte det faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå