Gå til innhold

Hvorfor liker ingen meg?


Gjest Lise

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke hvem andre jeg kan fortelle dette til, andre enn dere.. Jeg er så lei!

Går siste året på videregående og hver dag er en kamp for meg. Ikke misforstå, jeg blir ikke mobbet eller noe slikt, men følelsen av at ingen liker deg er drepende. Jeg ser på meg selv som en hyggelig jente, jeg smiler til alle jeg møter uavhengig om jeg kjenner de eller ikke. Jeg vet hvor mye et smil i hverdagen kan bety for en som sliter.. Jeg er jo en helt normal jente, normale klær og greit utseende. Men alikevel skal alle jenter jeg møter prøve å ødelegge for meg. Spesielt en som "er en god venninne", vi snakker daglig og jeg trenger hun som "venn", men alt hun sier trykker meg ned. hun skal alltid vinne diskusjoner og skal alltid få deg til å føle degså liten som mulig, helst foran andre. Dette har ødelagt selvtilliten min. Jeg tør ikke lengre ha en annen mening enn henne for hun trykker meg så langt ned. Det er også andre jenter som alltid skal ødelegge når de ser jeg har det fint. Jeg hadde en kjæreste, det forholdet ødela de. Jeg føler meg som et null. Dette har gått utover skolen og karakterene mine. Jeg har mistet troen på at jeg klarer å få gode karakterer, jeg har virkelig gitt opp. Og det er jo mitt siste halvår!!

Føler meg helt mislykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da, søte deg :( Nei vettu hva, den kjerringa av en venn kan du bli kvitt like fort som du kvitter deg med annet avfall. Du trenger absolutt ikke henne, og heller ingen andre som trykker deg ned slik.

Heller ingen venner enn dårlige venner, faktisk! Men så er dette kun et utrykk, for jeg er sikker på at du kan finne noen som behandler deg helt normalt. Stå opp for dine meninger og svar hvis noen prøver seg.

Jeg hadde det slik en periode i livet, men det som hjalp var å gå til en gruppe elever jeg aldri ellers hadde annet en øye-kontakt med, og spurte om jeg kunne være med dem i fritimene. Skal si det hjalp, for folk flest er faktisk ikke like ekle som visse andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå tusen takk for svar! slike ord hjelper mye.. Skjønner ikke hvorfor mennesker er så onde, tenk å klare å fortsette selv om de ser hvor vondt det er for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at det er mange som liker deg og er glad i deg. Du er verd uendelig mye. Tenk på alle du gleder med bare et lite smil. :-) stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Levitate

Jeg liker deg. :blomst:

Du burde virkelig kvitte deg med de jentene du snakker om. For om de bryter deg ned, ødelegger for deg og gjør at du ikke har det bra med deg selv, så vil du nok få det mye bedre uten dem. Been there, done that. Og jeg fikk det mye bedre når jeg kvittet meg med de personene som ødela livet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg slutter å være med de, så har jeg ingen.. Dere skulle bare visst hvor mye jeg gleder meg til videregående er over slik at jeg kan flytte og komme meg vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Men hvis jeg slutter å være med de, så har jeg ingen.. Dere skulle bare visst hvor mye jeg gleder meg til videregående er over slik at jeg kan flytte og komme meg vekk.

Bedre å ha ingen enn å ha noen som bryter deg ned. Internettet er til for å få venner, vet du! ;) Vi er her, vi!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Jeg opplever at slike ting ofte skjer i jentekretser, skjer svært lite i gutte kretser.

Men du burde kvitte deg med venninnene dine, de er som ofte de som står deg nær som dolker deg i ryggen.

Det jeg kan si er at det vil absolutt endre seg om du skal studere på universitet eller høyskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så morro å se hvor mange klemmer TS får, siden hun er en jente med slike problemer;)

Hvis en mann eller gutt skriver her inne om tilsvarende problemer, så blir han jo sett ned på :gjeiper:

Endret av danbanan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Er så morro å se hvor mange klemmer TS får, siden hun er en jente med slike problemer;)

Hvis en mann eller gutt skriver her inne om tilsvarende problemer, så blir han jo sett ned på :gjeiper:

Since when?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så morro å se hvor mange klemmer TS får, siden hun er en jente med slike problemer;)

Hvis en mann eller gutt skriver her inne om tilsvarende problemer, så blir han jo sett ned på :gjeiper:

Kan du linke til tråder hvor det har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du asossieres desverre med de du henger med av de som ikke kjenner deg. Ditch disse negative folkene, og prøv å vær med på sosiale ting. Så får du helt sikkert nye venner :D

Venner skal være en støtte, ikke dytte deg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kan si er at det vil absolutt endre seg om du skal studere på universitet eller høyskole.

True! Jeg jobber på vgs og ser på "samfunnet" der som litt Fluenes herre-aktig. Så fort disse menneskene begynner å omgås voksnere mennesker (f.eks eldre studenter, kollegaene på deltidsjobben osv) så smitter det og de tar seg sammen. Ingen voksne folk gidder å bry seg med de som oppfører seg som dronninga av klasserommet, så da må de bare ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, Lise, du virker bare helt nydelig.

Du har noe ikke alle har, når du bryr deg så mye om mennesker at du gir dem smil bare for at de skal få en bedre dag, selv etter det du har gått igjennom.

Jeg opplevde noe lignende som deg. Det tok meg ganske lang tid å skjønne, men slik er det altså:

Det finnes en god del mennesker som faktisk ikke bryr seg, så lenge det ikke handler om dem selv. Disse menneskene lukter av en eller annen grunn sånne som deg på lang avstand. De er parasitter, som booster selvtilliten sin på dine smil og din omtanke. Faktisk så blir de avhengige av deg etterhvert, de trenger deg til å blåse opp egoet sitt på å alltid ha "rett" og å fremstå som "bedre" i sosiale sammenhenger.

For meg var det en ganske hard erkjennelse å innse at en del mennesker er så kyniske, som om jeg ikke hadde "lov" til det, om du skjønner... rett og slett fordi det krasjet så veldig med mitt eget menneskesyn. Men det er lov å være realist.

Mitt råd:

Ta fram djevelen i deg og bestem deg for å være mer selektiv med hvem du deler deg ut til. Mener ikke at du skal bli kynisk, ikke f**n, du skal bare bestemme deg for å se det når andre er det, og skyve dem fra deg. De fortjener ikke å bli "klappet på ryggen".

Min lille, litt barnslige, men åååh, så deilige hevn:

Når jeg treffer dem igjen som kassadamer på Rema, tar gullkortet mitt opp fra den synlig dyre lommeboken min og drar det, akkurat passe sakte, foran de hengende trynene dems.

Ja-da, vet det er patetisk, men en og annen bitteliten fandenivoldskhet må man ha lov å unne seg...

Edit: snek seg inn et sitat fra en annen tråd

Endret av Flair
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Hei!

Jeg vet ikke hvem andre jeg kan fortelle dette til, andre enn dere.. Jeg er så lei!

Går siste året på videregående og hver dag er en kamp for meg. Ikke misforstå, jeg blir ikke mobbet eller noe slikt, men følelsen av at ingen liker deg er drepende. Jeg ser på meg selv som en hyggelig jente, jeg smiler til alle jeg møter uavhengig om jeg kjenner de eller ikke. Jeg vet hvor mye et smil i hverdagen kan bety for en som sliter.. Jeg er jo en helt normal jente, normale klær og greit utseende. Men alikevel skal alle jenter jeg møter prøve å ødelegge for meg. Spesielt en som "er en god venninne", vi snakker daglig og jeg trenger hun som "venn", men alt hun sier trykker meg ned. hun skal alltid vinne diskusjoner og skal alltid få deg til å føle degså liten som mulig, helst foran andre. Dette har ødelagt selvtilliten min. Jeg tør ikke lengre ha en annen mening enn henne for hun trykker meg så langt ned. Det er også andre jenter som alltid skal ødelegge når de ser jeg har det fint. Jeg hadde en kjæreste, det forholdet ødela de. Jeg føler meg som et null. Dette har gått utover skolen og karakterene mine. Jeg har mistet troen på at jeg klarer å få gode karakterer, jeg har virkelig gitt opp. Og det er jo mitt siste halvår!!

Føler meg helt mislykket...

Først av alt vil jeg gi deg en :klemmer:

Skulle ønske jeg kunne gi deg en ordentlig en.

Du høres ut som en skikkelig jente synes jeg i hvert fall. Du har bare litt feil venner. Du skal ikke la noen bestemme hva du skal mene. Jeg vet det er vanskelig. Har hengt med sånne drittkjerringer selv, men fant ut at det var bedre å ikke ha noen, enn å henge med sånne idioter.

Fant meg noen bedre venner senere, som kunne ta meg som jeg var. Man skal ikke gå på akkord med seg selv, for å tilpasse seg andre, og skal jeg være helt ærlig, tror jeg ikke venninnen din er så sikker på seg selv heller.

Synes faktisk det høres ut som hun er av typen som trykker deg ned, for å føle seg bedre selv. Slike er manipulerende. De sier gjerne ting for å bygge deg opp, for så å rive deg ned igjen senere, og slike er det dessverre alt for mange av.

Venner er noe som skal gi deg energi, ikke tappe deg.

En ting jeg virkelig har tatt til meg var noe en godt voksen dame sa til meg en gang.

Du skal ikke alltid se på hva folk sier til deg, men hva som faktisk ligger bak ordene.

Endret av Grønnblomst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...