AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg er relativt nygift og selv i 2012 så innebærer det tydeligvis at jeg skal være gravid før bryllupsreisen er over. Hvorfor er folk sånn? Hvorfor er det andre folks business om jeg er gravid eller ikke? Hva om jeg ikke kan få barn? Hvorfor tenker ingen på det? Jeg er virkelig så drittlei dette barnemaset. 10
Aldrisur Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Ja, er det ikke underlig at så mange må mase om det? Kan det være noen trøst for deg at du ikke er alene om dette? Husker godt at jeg ble helt satt ut når venner og familie ga meg gnagsår i ørene med ymting, masing og hint opp og i mente. Lukk øra, fatt mot og stå ut!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har begynt å si at jeg ikke kan få barn. At jeg har vært hos lege og at det aldri kommer til å skje. Tror du ikke jævlene begynner å mase om adopsjon og surrogati??? Asså hva faen! Det er da mer til livet en unger??? 5
Anglofil Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Godt spørsmål. Folk maser her også. Synes i grunn det er mangel på folkeskikk, det er ikke noe andre har noe med. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Åååååh! Jeg er SÅ enig med deg Yvonne! Det er regelrett FREKT asså! TS
Plommetreet Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Er det noen her på forummet som ER de folka som graver og spør? Hva er motivasjonen?? 5
Mynona Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 De maser selv om man er singel. Hello world! Jeg skal hvertfall ikke planlegge å få barn når jeg ikke har kjærste! Slutt med de dustete spørsmålene! 2
Plommetreet Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Det er jo bare ondskapsfult! Masefolk!! Vis dere! Forklar dere!
Leanne Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 i bryllup og barnedåp pleier gamle mennesker å prikke meg på ryggen å si du er neste. I begravelser pleier jeg å gjøre det samme.... 21
Aldrisur Skrevet 16. februar 2012 #10 Skrevet 16. februar 2012 i bryllup og barnedåp pleier gamle mennesker å prikke meg på ryggen å si du er neste. I begravelser pleier jeg å gjøre det samme.... 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 Jeg tror mange spør fordi de er nyskjerrige rett og slett. Unødvendig å hisse deg opp. Vær takknemlig for at folk i det hele tatt bryr seg om deg! 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #12 Skrevet 16. februar 2012 Jeg klarer ikke helt å ta deg seriøst... Eller så _er_ du en av disse som har klemt ut 3 oksygenslukere og tror du er "all that" pga. det. Newsflash: Du er ikke den første som har født i historien! MEN hvis du mener folk regelrett maser på en er fordi de er nyskjerrige på livet deres tror jeg du har missforstått... Hvis folk vil vite hvordan det går så kan man vel fokusere på det jeg _faktisk_ tar for meg hver dag... Ikke det jeg ikke tar for meg; altså barn. Jeg sier ikke at jeg aldri vil ha barn, men jeg synes ikke det er noen sin business den ene eller den andre veien. TS 4
Gjest badeand1 Skrevet 16. februar 2012 #13 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har begynt å si at jeg ikke kan få barn. At jeg har vært hos lege og at det aldri kommer til å skje. Tror du ikke jævlene begynner å mase om adopsjon og surrogati??? Asså hva faen! Det er da mer til livet en unger??? Genialt sagt. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2012 #14 Skrevet 16. februar 2012 Her hvor jeg bor kan man ikke engang kjøpe stasjonsvogn uten å bli mistenkt for enten å være gravid eller prøve å bli det.. Dritlei av sånne spm, og helt enig med TS!
Gjest Anonym gjest Skrevet 17. februar 2012 #15 Skrevet 17. februar 2012 Jeg antar at de som maser er folk som selv har barn? Det er meget mulig at de selv har opplevd det å få barn som en livsendrende opplevelse som er så fantastisk at de ønsker at de de er glade i også må få oppleve. Slik er det ihvertfall for min del. Selv om jeg prøver å ikke mase for mye, da.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #16 Skrevet 17. februar 2012 Jeg får også høre "du er neste" i barndåp og andre koslige eventer. Jeg gir typen en lurt smil og ler, folk prøver jo ikke bevisst å være frekke og presse deg. Ta det med en smil. 1
Mynona Skrevet 17. februar 2012 #17 Skrevet 17. februar 2012 Jeg synes der er ganske frekt å spørre om andre skal ha barn snart om man ikke er nære venner/nær familie. Det kan være mye som ligger til grunn for at man ikke har barn, og det skal man slippe å måtte forklare for bekjente som finner det for godt å kommentere noe ved din livsstil. 2
Gjest Misteltein Skrevet 17. februar 2012 #18 Skrevet 17. februar 2012 De maser selv om man er singel. Hello world! Jeg skal hvertfall ikke planlegge å få barn når jeg ikke har kjærste! Slutt med de dustete spørsmålene! Er det virkelig folk som gjør det?
Gjest finurlig Skrevet 17. februar 2012 #19 Skrevet 17. februar 2012 Jeg er en av de som spør om det snart blir en familieforøkelse. De fleste av mine venner har giftet seg raskt, og da begynner man jo å undre, selv om det har vist seg at enkelte av de ikke var gravide. Dessuten synes jeg det er en naturlig del etter giftemål. Kanskje man ikke har planlagt det med en gang, men når man spør gifte, barnløse, om de skal ha barn snart, så får man i det minste samtalen i gang. Hvis jeg ikke kan spørre om det, så har jeg nesten ingenting å snakke med dem om lengre..
Kala Skrevet 17. februar 2012 #20 Skrevet 17. februar 2012 i bryllup og barnedåp pleier gamle mennesker å prikke meg på ryggen å si du er neste. I begravelser pleier jeg å gjøre det samme....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå