Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #41 Skrevet 22. juni 2012 det er ganske vanlig, men ikke farlig i seg selv. Men hvis du feks har en underliggende sykdom, så kan bruk av hasj forverre/utløse alvorligere sykdom, alt fra lunge og hjertesykdommer til psykiske lidelser. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080425055959AARC1y Å noe så inni hampen også! det er ikke få personer en har sett gå til grunne fordi de "hadde kontroll" og ble så himla "krative" og "avslappede".
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #42 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Nei, en ruser seg fordi en er for veik til å møte verden slik den faktisk er. Rus er en flukt. Skal en på dø og liv flykte via rus så er adrenalin-kick i form av å utfordre seg selv oppbyggende. Alle andre kunstige stimuli er ødeleggende. Hva vet du om hvorfor jeg ruser meg? Endret 22. juni 2012 av Cathenja
Kosemose Skrevet 22. juni 2012 #43 Skrevet 22. juni 2012 Tråden er ryddet for krenkelser Kosemose, mod
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #44 Skrevet 22. juni 2012 Au og au. To trekk som setter deg lang utenfor sidelinjen i min verden. Det fins mer enn èn religion you know? Vi tilhører neppe den samme.
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #45 Skrevet 22. juni 2012 Hva vet du om hvorfor jeg ruser meg? Det fins mer enn èn religion you know? Vi tilhører neppe den samme. Det er til syvende og sist samme årsak til at folk ruser seg. Ordene de bruker for å begrunne er forskjellige, men årsaken er alltid flukt. Min religion har guder som Einstein, Curie, Tesla og Hawking. Religioner som er tuftet på overtro er fordummende.
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #46 Skrevet 22. juni 2012 Det er til syvende og sist samme årsak til at folk ruser seg. Ordene de bruker for å begrunne er forskjellige, men årsaken er alltid flukt. Min religion har guder som Einstein, Curie, Tesla og Hawking. Religioner som er tuftet på overtro er fordummende. Religioner tuftet på overtro? Det er sannelig ikke mange. Du er vell en av de som tror at kristne, er folk som tror på en mann i hvit kjole som bor på en sky? Poenget med religioner, er livsveiledning. "Du bør ikke", "du skal ikke", "vurder ting slik" osv... Kristendommen (for å bruke en eksempelreligion alle kjenner til) har mange historier. Du liker dem kanskje ikke, fordi du mener det er overtro. Det er vell ikke alle kristne som mener at det er faktiske hendelser. Det er moralen i historiene, som styrer religionen. Og siden moraler kan tolkes feil, er de fleste kristne forskjellige. Religionssnakk er kanskje en liten avsporing, så jeg stanser teksten der...
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #47 Skrevet 22. juni 2012 Religioner tuftet på overtro? Det er sannelig ikke mange. Du er vell en av de som tror at kristne, er folk som tror på en mann i hvit kjole som bor på en sky? Poenget med religioner, er livsveiledning. "Du bør ikke", "du skal ikke", "vurder ting slik" osv... Kristendommen (for å bruke en eksempelreligion alle kjenner til) har mange historier. Du liker dem kanskje ikke, fordi du mener det er overtro. Det er vell ikke alle kristne som mener at det er faktiske hendelser. Det er moralen i historiene, som styrer religionen. Og siden moraler kan tolkes feil, er de fleste kristne forskjellige. Religionssnakk er kanskje en liten avsporing, så jeg stanser teksten der... Samtlige religioner er tuftet på overtro. Den værste av de alle, kristendommen. Det er likke livsveiledning som foregår, det er direkte destruktiv tankekontroll. Sånn sett er det ikke rart at tunge narkomane klarer å bli fri fra narkoen først når de finner et nytt dop i religionene. En like god flukt som heroinen.
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #48 Skrevet 22. juni 2012 Samtlige religioner er tuftet på overtro. Den værste av de alle, kristendommen. Det er likke livsveiledning som foregår, det er direkte destruktiv tankekontroll. Sånn sett er det ikke rart at tunge narkomane klarer å bli fri fra narkoen først når de finner et nytt dop i religionene. En like god flukt som heroinen. Det er forskjell på å drikke seg full, ta seg en røyk en gang eller to i uka (som oss på KG), og på narkomane som blir styrt av rusmidler. Du klarer å skille oss fra dem, ja?
Gjest BM2 Skrevet 23. juni 2012 #49 Skrevet 23. juni 2012 Det er forskjell på å drikke seg full, ta seg en røyk en gang eller to i uka (som oss på KG), og på narkomane som blir styrt av rusmidler. Du klarer å skille oss fra dem, ja? Nei. Har vært nødt å forholde meg til mange av din kaliber opp gjennom årene. Siste jeg gjør når det kommer til "en røyk en gang og to i uka" er å stole på vedkommende eller å ovrlate ansvar til vedkommende. Det går nemlig så fullstendig til helvete før eller siden. Og best av alt, "røyk en gang eller to i uka"-neket forstår det ikke selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå