AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #21 Skrevet 22. juni 2012 Ja, det er vanlig med kraftig hjertebank! Ser det er noen som skriver at det ikker er vanlig, men de tar feil. Selv så har jeg aldri merket hjertebank ved hasjrøyking, men ikke alle reagerer likedan. Grunnen til at jeg er så sikker på dette, er at jeg så en britisk dokumentar om hasjrøyking på NRK. Når man røyker hasj, banker/pumper hjertet 5 ganger fortere enn til vanlig. Den vanligste dødsårsaken/varige skaden av hasjrøyking, er dessverre hjerteinfarkt og hjertefeil. Nei, slutt å spre sånt tull. Anonym poster: 4cdb558d44d50116e97bf0cd712d8875 2
Gjest Maruwan Skrevet 22. juni 2012 #22 Skrevet 22. juni 2012 Jeg har gjort såpass lite dumt at i tenårene fremmet både skole og foreldre bekymring rundt dette faktum. Er ikke alltid like lett å være utpreget grei, ikke-voldelig og introvert. for ordensskyld, folk som røyker hasj er og blir idioter. Var ikke klar over at du syns jeg er en idiot. Leit å høre, for jeg syns du virker ganske artig sånn ellers. 2
Gjest Maruwan Skrevet 22. juni 2012 #23 Skrevet 22. juni 2012 Grunnen til at jeg er så sikker på dette, er at jeg så en britisk dokumentar om hasjrøyking på NRK. Når man røyker hasj, banker/pumper hjertet 5 ganger fortere enn til vanlig. Den vanligste dødsårsaken/varige skaden av hasjrøyking, er dessverre hjerteinfarkt og hjertefeil. Da burde du kreve lisenspengene dine tilbake, for makan til vranglære skal en leite lenge etter.
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #24 Skrevet 22. juni 2012 Nei, slutt å spre sånt tull. Anonym poster: 4cdb558d44d50116e97bf0cd712d8875 Jeg sier det statistikken og forskere har lært meg. Stoler på dem, jeg.
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #25 Skrevet 22. juni 2012 Da burde du kreve lisenspengene dine tilbake, for makan til vranglære skal en leite lenge etter. Åh, hvorfor er du så sikker på at det er feil? Hvor har du ditt fakta fra? Spør ikke av kritikk, men av nysgjerrighet. Vil lære alt som kan læres
Gjest Maruwan Skrevet 22. juni 2012 #26 Skrevet 22. juni 2012 Jeg sier det statistikken og forskere har lært meg. Stoler på dem, jeg. Det finnes mange inkompetente forskere også. Jeg har lest flere studier som har konkludert med at marihuana er kreftfremkallende, men når en leser litt nøyere så ser en at de ikke har tatt høyde for at noen blander gresset ut med vanlig tobakk (som faktisk er kreftfremkallende). En forsker som ikke er objektiv klarer aldri å skille ut slike konfonderende faktorer. Og slike forskere finnes det mange av innenfor mange ulike felt.
Gjest Maruwan Skrevet 22. juni 2012 #27 Skrevet 22. juni 2012 Åh, hvorfor er du så sikker på at det er feil? Hvor har du ditt fakta fra? Spør ikke av kritikk, men av nysgjerrighet. Vil lære alt som kan læres Jeg har mine fakta fra mange forskjellige studier og lang fartstid som hasjrøyker selv. Det er hovedsaklig to feil som gjøres i de fleste studier: 1) En tar ikke høyde for at mange blander ut marihuana'en med vanlig tobakk, og dermed blir resultatene nødvendigvis slik du beskriver (hjerte- og karsykdommer o.s.v., ting som allerede er forbundet med tobakksrøyk. En kompetent studie skal luke ut alle slike kondonderende faktorer for å isolere den problemstillingen en faktisk er ute etter å få svar på. Når dette ikke er gjort, så er også studien fullstendig uvitenskapelig og verdiløs. 2) Det er sannsynlig at forbrenning av hva som helst (og medfølgende inhalering av avfalsproduktene) er skadelig for lungene. Dette gjelder også marihuana, mest sannsynlig. Men igjen, de fleste forskningsrapporter tar ikke høyde for at marihuana kan inntas på mange andre måter enn via røyking. P.S. Den mest utbredte bivirkningen av cannabis er "mangel på ambisjoner". 1
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #28 Skrevet 22. juni 2012 Var ikke klar over at du syns jeg er en idiot. Leit å høre, for jeg syns du virker ganske artig sånn ellers. Jeg har aldri, og kommer aldri, til å kalre å respektere folk som doper seg jevnlig. Jeg sliter nok med å respektere de som tyller i seg noen glass vin her og der i hytt og pine. Trengerdu rus? Begynn med basejumping, det krever i det minste baller. 1
Gjest meh Skrevet 22. juni 2012 #29 Skrevet 22. juni 2012 Så lenge du er så dust at du røyker hasj får du bare ha det å fint. Kos deg meg depresjonene, det føkka hodet du får og den fantastiske sløvheten etter der igjen. Da går jeg vel ut i fra at du er avholds fra alle rusmidler selv? Spør siden det er ofte folk som drikker alkohol eller røyker tobakk regelmessig som er de største motstanderne av cannabis, til tross for at disse aldri i livet ville ha gått inn for en kriminalisering av verken alkohol eller tobakk. Må innrømme at den logikken er vanskelig å forstå. 1
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #30 Skrevet 22. juni 2012 Jeg har aldri, og kommer aldri, til å kalre å respektere folk som doper seg jevnlig. Jeg sliter nok med å respektere de som tyller i seg noen glass vin her og der i hytt og pine. Trengerdu rus? Begynn med basejumping, det krever i det minste baller. Er du seriøs? Så frekk du er! For det første skrev TS h*n kun hadde prøvd dette to ganger. Ikke speiselt jevnlig, det vell? Og hvorfor sliter du med folk som ruser seg?? Går vell ikke ut over deg eller noen andre på noe vis, så hvorfor orke å kritisere oss som gjør det? Vi får gjort mye nyttig med livet vi også, selv om vi vil ta oss et glass vin eller en liten en. Du er null bedre. Basehopping er også dyrere, og kan ikke bli gjort hvor som helst. Er også mye, mye mindre sosialt.
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #31 Skrevet 22. juni 2012 Da går jeg vel ut i fra at du er avholds fra alle rusmidler selv? Spør siden det er ofte folk som drikker alkohol eller røyker tobakk regelmessig som er de største motstanderne av cannabis, til tross for at disse aldri i livet ville ha gått inn for en kriminalisering av verken alkohol eller tobakk. Må innrømme at den logikken er vanskelig å forstå. Hverken drikker, røyker eller puler. Sterkeste rusmidlet jeg inntar jevnlig er te. 1
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #32 Skrevet 22. juni 2012 Er du seriøs? Så frekk du er! For det første skrev TS h*n kun hadde prøvd dette to ganger. Ikke speiselt jevnlig, det vell? Og hvorfor sliter du med folk som ruser seg?? Går vell ikke ut over deg eller noen andre på noe vis, så hvorfor orke å kritisere oss som gjør det? Vi får gjort mye nyttig med livet vi også, selv om vi vil ta oss et glass vin eller en liten en. Du er null bedre. Basehopping er også dyrere, og kan ikke bli gjort hvor som helst. Er også mye, mye mindre sosialt. Dopskaller er de mest egoistiske og uengasjerte menneskene som finnes. De finnes ikke brukenes til noe. Eneste de klarer å engasjere seg er sitt eget egoistiske behov for dop. Alle samtaler ender alltid opp med å diskutere dop... Om du tror ekstremsport er usosialt tror jeg du skal ta deg en tur der slik bedrives. Det er folk som feirer livet ved å kjenne på verdien av det hver enste dag. Dopskaller rømmer fra livet ved hver minste anledning. Feige rett og slett. Litt som troende kan en si... 1
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #33 Skrevet 22. juni 2012 Dopskaller er de mest egoistiske og uengasjerte menneskene som finnes. De finnes ikke brukenes til noe. Eneste de klarer å engasjere seg er sitt eget egoistiske behov for dop. Alle samtaler ender alltid opp med å diskutere dop... Hvor har du dette fra? For noe tull! Åpne sinnet ditt! Selv bruker jeg mye av tiden min på politikk. Jeg jobber GRATIS i Røde Kors for å hjelpe barn, fattige og asylsøkere i byen min, jeg jobber GRATIS i Amnesty International for å hjelpe uskyldige som sitter inne og jeg jobber GRATIS som nestleder i en miljøvernorganisasjon. I stedet for kunne jeg ha brukt tiden på å tjene penger. Er det egoistisk av meg? Er jeg uengasjert? Er jeg ikke brukende i samfunnet? Jeg har til og med brukt penger på å reise til utland for å hjelpe folk. Samtidig som jeg bruker mye tid på venner, familie, opplevelse og betalt jobb, setter jeg av en dag uka til fylla, og en gang i blandt en joint. Hvorfor ruser man seg? For folk liker å miste kontroll. 1
Gjest Maruwan Skrevet 22. juni 2012 #34 Skrevet 22. juni 2012 Hvor har du dette fra? For noe tull! Åpne sinnet ditt! Selv bruker jeg mye av tiden min på politikk. Jeg jobber GRATIS i Røde Kors for å hjelpe barn, fattige og asylsøkere i byen min, jeg jobber GRATIS i Amnesty International for å hjelpe uskyldige som sitter inne og jeg jobber GRATIS som nestleder i en miljøvernorganisasjon. I stedet for kunne jeg ha brukt tiden på å tjene penger. Er det egoistisk av meg? Er jeg uengasjert? Er jeg ikke brukende i samfunnet? Jeg har til og med brukt penger på å reise til utland for å hjelpe folk. Samtidig som jeg bruker mye tid på venner, familie, opplevelse og betalt jobb, setter jeg av en dag uka til fylla, og en gang i blandt en joint. Hvorfor ruser man seg? For folk liker å miste kontroll. Vent...så du røyker selv? Trodde først du var en sånn brille-jesus. Vel møtt :-) 2
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #35 Skrevet 22. juni 2012 Vent...så du røyker selv? Trodde først du var en sånn brille-jesus. Vel møtt :-) Brille-Jesus, faktisk Jeg er både smart og religiøs, men vet hvordan man slapper av
Poko Skrevet 22. juni 2012 #36 Skrevet 22. juni 2012 det er ganske vanlig, men ikke farlig i seg selv. Men hvis du feks har en underliggende sykdom, så kan bruk av hasj forverre/utløse alvorligere sykdom, alt fra lunge og hjertesykdommer til psykiske lidelser. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080425055959AARC1y 1
Gjest løngndetektor Skrevet 22. juni 2012 #37 Skrevet 22. juni 2012 Jeg sier det statistikken og forskere har lært meg. Stoler på dem, jeg. Det forskere sier er at det er kanskje 40 stk i norge som for hjerteinfarkt på grunn av cannabis. Disse 40 stykkene er kun spekulasjoner. Forskningen sier at sansynligheten for hjerteinfarkt øker med 5 ganger, grunnet hasj røyking. Rissikoen øker derrimot med 7 ganger grunnet et stort måltid. Negative følelser øker rissikoen med 4,5 ganger.alkohol, sex, eksos med 3 ganger.( the Lancet 2006)
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #38 Skrevet 22. juni 2012 Det forskere sier er at det er kanskje 40 stk i norge som for hjerteinfarkt på grunn av cannabis. Disse 40 stykkene er kun spekulasjoner. Forskningen sier at sansynligheten for hjerteinfarkt øker med 5 ganger, grunnet hasj røyking. Rissikoen øker derrimot med 7 ganger grunnet et stort måltid. Negative følelser øker rissikoen med 4,5 ganger.alkohol, sex, eksos med 3 ganger.( the Lancet 2006) Jeg har ingen peiling på hvordan det står til i Norge, da denne dokumentaren er britisk. Men det at hjertet pumper 5 ganger enn vanlig, når man røyker, virker litt skummelt. Det er vell mest farlig for de som har skjulte hjerteproblemer. Jeg har i hvert fall aldri opplevd mye hjertebank ved store måltider, følelser, sex, eksos eller alkohol Men folk er vell forskjellig
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #39 Skrevet 22. juni 2012 Hvorfor ruser man seg? For folk liker å miste kontroll. Nei, en ruser seg fordi en er for veik til å møte verden slik den faktisk er. Rus er en flukt. Skal en på dø og liv flykte via rus så er adrenalin-kick i form av å utfordre seg selv oppbyggende. Alle andre kunstige stimuli er ødeleggende.
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #40 Skrevet 22. juni 2012 Brille-Jesus, faktisk Jeg er både smart og religiøs, men vet hvordan man slapper av Au og au. To trekk som setter deg lang utenfor sidelinjen i min verden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå