AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 for ca. 1 måned siden hadde typen til venninna mi som røyker hasj jevnlig tatt det med på en fest vi også var på. Der begynte folk å røyke og selvfølgelig var jeg så dum og prøvde. Ble så dårlig at jeg gikk og la meg. Ble utrolig kvalm. Igår kveld tok han enda en til ved meg og denne gangen var jeg enda dummere og ble overtalt til å prøvde igjen for 2. gangen skulle visst være bedre. Jeg ble nummen rundt hodet, leppene, hendene, armene, jeg ble svimmel, litt kvalm og jeg fikk latterkrampe av absolutt alt. Og VELDIG sulten og tørst. Etter en liten stund la jeg meg i senga og fy! Hjertet mitt slo noe helt for j****g raskt. Jeg kjente den såååå godt. Og idag merker jeg enda litt svimmelhet og til tider litt hjertebank. Vet ikke om det er psykisk, for jeg er litt hypokonder av meg, men er det normalt at det varer til dagen etter? Er det i det hele tatt normalt at hjertet slår så hardt mens man er rusa? Har en familiemedlem som ble undersøkt for hjertebank, der legen konkluderte med leukemi, så som sagt er jeg veldig hypokonder av meg, leter lixm etter symptomer så det kan godt være psykisk
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 for ca. 1 måned siden hadde typen til venninna mi som røyker hasj jevnlig tatt det med på en fest vi også var på. Der begynte folk å røyke og selvfølgelig var jeg så dum og prøvde. Ble så dårlig at jeg gikk og la meg. Ble utrolig kvalm. Igår kveld tok han enda en til ved meg og denne gangen var jeg enda dummere og ble overtalt til å prøvde igjen for 2. gangen skulle visst være bedre. Jeg ble nummen rundt hodet, leppene, hendene, armene, jeg ble svimmel, litt kvalm og jeg fikk latterkrampe av absolutt alt. Og VELDIG sulten og tørst. Etter en liten stund la jeg meg i senga og fy! Hjertet mitt slo noe helt for j****g raskt. Jeg kjente den såååå godt. Og idag merker jeg enda litt svimmelhet og til tider litt hjertebank. Vet ikke om det er psykisk, for jeg er litt hypokonder av meg, men er det normalt at det varer til dagen etter? Er det i det hele tatt normalt at hjertet slår så hardt mens man er rusa? Har en familiemedlem som ble undersøkt for hjertebank, der legen konkluderte med leukemi, så som sagt er jeg veldig hypokonder av meg, leter lixm etter symptomer så det kan godt være psykisk Akkurat dette har ikke skjedd meg. Men jeg kan også være litt hypokonder av og til så de to første gangene trodde jeg at jeg skulle dø. Ble sååå trøtt men turte ikke å sove. Men hasj er ikke noe man dør av (hasj alene). Man kan heller ikke ta overdose av hasj ettersom man sovner før man får mulighet til det Hasj er ikke sååå farlig som alle tror. Det kan dog være veldig vanedannende for enkelte. 1
LAmpee Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 (endret) men så kraftig hjertebank da? er det vanlig?:/ Ja huff, den følelsen av at man skal dø! DEN kan jeg trygt si jeg følte. Men jeg lo av det også kun den hjertebanken som skremte vettet av meg, DET fikk jeg meg ikk til å le av Endret 16. februar 2012 av CBY
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 men så kraftig hjertebank da? er det vanlig?:/ Ja huff, den følelsen av at man skal dø! DEN kan jeg trygt si jeg følte. Men jeg lo av det også kun den hjertebanken som skremte vettet av meg, DET fikk jeg meg ikk til å le av Hjertebank er ikke vanlig. Men det er godt mulig at du ble så avslappet at du bare lå å hørte/kjente på hjerteslagene og da kan det virke litt skremmende/ubehagelig, uten at det er noe "feil". 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Jeg har røykt en del ganger, og får AKKURAT samme opplevelsen som deg, TS! Jeg får såpass hard puls at det gjør litt vondt. trodde det kom til å gå over om jeg prøvde flere ganger, men det gjorde det ikke. Derfor slutta jeg med det for tre år siden, og kommer ikke til å røyke igjen:) For "sånne som oss" er det ikke noe poeng i å røyke - man får mer issues enn rus. Pulsen vil normaliseres etter et par timer - men du kan enkelt tenke deg til symptomer! Bare prøv å tenke på pusten din, da blir du fort kortpusta/anpusten! Så ikke stress med det, det går over! 1
otilie Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 (endret) har røyka noen ganger jeg og, og har også fått helt ekstrem hjertebank... ble skikkelig skremt ja slutta med det jeg og, fordi det var mest slitsomt... hjertebank, svette, rastløshet..... ikke noe gøy:P Endret 17. februar 2012 av otilie 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 nei huff, ikke noe gøy. Men det er godt å høre at det er vanlig da. Klarer nesten ikke å glemme det, syns det dunka noe hel for j****g. Må nok bare ta meg sammen og slutte å bli overbevist av andre! Alkohol fungerer fint nok for meg:) Takk for alle svar:) TS
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 Alkohol er verre enn ei lita bønne. Bare så du vet! 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Det er ikke normalt å få hjertebank,du har nok fått for mye å grønna Er ikke farlig i det hele tatt.. Jeg røyker jevnlig og har fått sånn en gang ,men da var det blanda med andre rusmidler , Ikke røyk hver dag ,det er vanskelig å slutte:)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #10 Skrevet 17. februar 2012 Hei Tror det er veldig vanlig. Jeg fikk det ofte når jeg røyka. Er ikke farlig, men det er veldig ubehagelig. Jeg tror ikke nødvendigvis hjertet slår så mye hardere, men jo mer du tenker på det, jo mer kjenner du det, hvis det gir noe mening? Det er nok veldig psykisk, men allikevel ubehagelig. Når man røyker og låser seg fast i en spesiell tanke, kan ting kjennes VELDIG ekte ut.. Dette er spesielt i den akutte og sterkeste rusen man får med en gang man har røyka. Jeg har innbillt meg mye rart da. En gang kjentes det ut som alle tennene mine løsna inne i munnen og jeg knaska på dem. Jeg klarte ikke slutte å tenke på det og ble sittende å bite sammen tennene i en time og ha skikkelig angst. Må legge til at jeg er en person som har lett for å få litt angst og tvangstanker til vanlig, derfor vanskelig for meg å skjerpe meg når jeg har røyka. Når man røyker kan man også begynne å fryse mer enn vanlig/bli varm, eller kåt. Jeg kunne begynne å overfokusere på en kroppsdel, feks underlivet eller beina mine. Noen ganger kjentes det ut som jeg måtte veldig på do hele tida eller at beina mine hadde sovna. Når man får et sånt tankekjør av å røyke vil jeg si at man 1)har røyka for mye eller feil type hasj/pot 2)har en dårlig dag, har spist for lite, trenger sukker 3)ikke tåler det psykisk og ikke burde gjøre det Det kan være greit å røyke litt for å slappe av, ha det gøy og få en god opplevelse, men røyker man for mye og får dårlige opplevelser er det ikke noe vits.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #11 Skrevet 17. februar 2012 Hei Tror det er veldig vanlig. Jeg fikk det ofte når jeg røyka. Er ikke farlig, men det er veldig ubehagelig. Jeg tror ikke nødvendigvis hjertet slår så mye hardere, men jo mer du tenker på det, jo mer kjenner du det, hvis det gir noe mening? Det er nok veldig psykisk, men allikevel ubehagelig. Når man røyker og låser seg fast i en spesiell tanke, kan ting kjennes VELDIG ekte ut.. Dette er spesielt i den akutte og sterkeste rusen man får med en gang man har røyka. Jeg har innbillt meg mye rart da. En gang kjentes det ut som alle tennene mine løsna inne i munnen og jeg knaska på dem. Jeg klarte ikke slutte å tenke på det og ble sittende å bite sammen tennene i en time og ha skikkelig angst. Må legge til at jeg er en person som har lett for å få litt angst og tvangstanker til vanlig, derfor vanskelig for meg å skjerpe meg når jeg har røyka. Når man røyker kan man også begynne å fryse mer enn vanlig/bli varm, eller kåt. Jeg kunne begynne å overfokusere på en kroppsdel, feks underlivet eller beina mine. Noen ganger kjentes det ut som jeg måtte veldig på do hele tida eller at beina mine hadde sovna. Når man får et sånt tankekjør av å røyke vil jeg si at man 1)har røyka for mye eller feil type hasj/pot 2)har en dårlig dag, har spist for lite, trenger sukker 3)ikke tåler det psykisk og ikke burde gjøre det Det kan være greit å røyke litt for å slappe av, ha det gøy og få en god opplevelse, men røyker man for mye og får dårlige opplevelser er det ikke noe vits. Jeg også har lett for å få angst og tvangstanker. Som sagt er den en person jeg kjenner godt som det ble påvist leukemi hos, og dette merket de etter at hun dro til legen pga. uvanlig hjertebank. Tror nok det er den psyken jeg hadde. Jeg merka ingenting før jeg la meg. Det ble rolig og jeg begynte å kjenne det. Ja alkohol er nok egentlig verre men jeg er lixm så vant til å drikke at jeg vet når jeg skal stoppe.
Gjest peeter Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Man får hjertebank når man røyker hasj fordi blodsukkeret blir mye lavere . spis godis og god mat så kommer d ikke.
Gjest BM2 Skrevet 21. juni 2012 #13 Skrevet 21. juni 2012 Så lenge du er så dust at du røyker hasj får du bare ha det å fint. Kos deg meg depresjonene, det føkka hodet du får og den fantastiske sløvheten etter der igjen.
Gjest peeter Skrevet 22. juni 2012 #14 Skrevet 22. juni 2012 Alkohol blir man dust i huet av. og jeg har aldri hatt depresjoner og heller ikke sløv. folk som ikke vet hva de gjør tåler det ikke. usikre fjortisser burde ikke begynne med sånt. men nå fortida begynner jo dem med stoff og alko i 12 års aldern. det er sjukt. Mange bruker det som medisin. det er lovlig i mange land. 2
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #15 Skrevet 22. juni 2012 men så kraftig hjertebank da? er det vanlig?:/ Ja huff, den følelsen av at man skal dø! DEN kan jeg trygt si jeg følte. Men jeg lo av det også kun den hjertebanken som skremte vettet av meg, DET fikk jeg meg ikk til å le av Ja, det er vanlig med kraftig hjertebank! Ser det er noen som skriver at det ikker er vanlig, men de tar feil. Selv så har jeg aldri merket hjertebank ved hasjrøyking, men ikke alle reagerer likedan. Grunnen til at jeg er så sikker på dette, er at jeg så en britisk dokumentar om hasjrøyking på NRK. Når man røyker hasj, banker/pumper hjertet 5 ganger fortere enn til vanlig. Den vanligste dødsårsaken/varige skaden av hasjrøyking, er dessverre hjerteinfarkt og hjertefeil.
Tibbie Skrevet 22. juni 2012 #16 Skrevet 22. juni 2012 Så lenge du er så dust at du røyker hasj får du bare ha det å fint. Kos deg meg depresjonene, det føkka hodet du får og den fantastiske sløvheten etter der igjen. LOL. Så dømmende du er! TS ber etter kunnskap, ikke en dom Er du fru/herr langt-fra-eventyrlysten, og aldri gjør noe "dumt"? 1
Gjest peeter Skrevet 22. juni 2012 #17 Skrevet 22. juni 2012 Jeg mener selvfølgelig ikke at det er bra å røyke hasj. har man problemer med angst og har mye stress å tenke på, må man ikke finne på å røyke hasj. alle er forskjellige. forskjellig virkning.
Gjest BM2 Skrevet 22. juni 2012 #18 Skrevet 22. juni 2012 LOL. Så dømmende du er! TS ber etter kunnskap, ikke en dom Er du fru/herr langt-fra-eventyrlysten, og aldri gjør noe "dumt"? Jeg har gjort såpass lite dumt at i tenårene fremmet både skole og foreldre bekymring rundt dette faktum. Er ikke alltid like lett å være utpreget grei, ikke-voldelig og introvert. for ordensskyld, folk som røyker hasj er og blir idioter.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2012 #19 Skrevet 22. juni 2012 Jeg har gjort såpass lite dumt at i tenårene fremmet både skole og foreldre bekymring rundt dette faktum. Er ikke alltid like lett å være utpreget grei, ikke-voldelig og introvert. for ordensskyld, folk som røyker hasj er og blir idioter. Med sånne utsagn melder du deg rett ut av saklige diskusjoner og fremstår som lite voksen. Anonym poster: 4cdb558d44d50116e97bf0cd712d8875 1
Gjest Maruwan Skrevet 22. juni 2012 #20 Skrevet 22. juni 2012 (endret) for ca. 1 måned siden hadde typen til venninna mi som røyker hasj jevnlig tatt det med på en fest vi også var på. Der begynte folk å røyke og selvfølgelig var jeg så dum og prøvde. Ble så dårlig at jeg gikk og la meg. Ble utrolig kvalm. Igår kveld tok han enda en til ved meg og denne gangen var jeg enda dummere og ble overtalt til å prøvde igjen for 2. gangen skulle visst være bedre. Jeg ble nummen rundt hodet, leppene, hendene, armene, jeg ble svimmel, litt kvalm og jeg fikk latterkrampe av absolutt alt. Og VELDIG sulten og tørst. Etter en liten stund la jeg meg i senga og fy! Hjertet mitt slo noe helt for j****g raskt. Jeg kjente den såååå godt. Og idag merker jeg enda litt svimmelhet og til tider litt hjertebank. Vet ikke om det er psykisk, for jeg er litt hypokonder av meg, men er det normalt at det varer til dagen etter? Er det i det hele tatt normalt at hjertet slår så hardt mens man er rusa? Har en familiemedlem som ble undersøkt for hjertebank, der legen konkluderte med leukemi, så som sagt er jeg veldig hypokonder av meg, leter lixm etter symptomer så det kan godt være psykisk Slapp av. Det er bare psykisk. Du noier over røykinga, og naturligvis slår hjertet ditt da fortere. Det er ganske normalt blant folk som ikke er erfarne røykere. Endret 22. juni 2012 av Maruwan 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå