Gå til innhold

SKJEDDE DET VIRKELIG?!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Men da burde jo jeg ha blitt voldtatt flere ganger jeg da...Er jo kjempe naiv som har stumpet av i en av mine kompiser sin seng. Eller dratt på sydentur med vennegjengen hvor jeg har måtte delt seng med en gutt i 14 dager..og INGENTING skjedde..

Man kan dele seng med kompis det trenger ikke å skje noe.

jeg tolker ditt innlegg dit hen at du ikke forstår hva begrepet risiko betyr. slå det opp og prøv på nytt.

Endret av tom1986
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser, spekulasjoner og avsporinger.

Iah, mod

• Liker 2
Skrevet

Slike tråder dukker jo opp med jevne mellomrom, og hver gang slår det meg - burde jenter lære seg å si NEI på en enda tydeligere måte? For nei er jo tydeligvis ofte ikke nok. Blir man antastet og et nei ikke holder så er det jo like greit å hyle, slå og skrike til den andre parten skjønner at dette fører ingen vei. Bedre å lage litt leven enn å bli voldtatt.

Et nei burde holde, men det er ikke alle som forstår et nei. Da får man overdrive litt (med mindre man føler seg så truet at man tror at mer bråk vil være livsfarlig). Det er altfor mange jenter der ute med slike historier, av typen "jeg sa jo nei, men han brydde seg ikke." Ikke bare SI nei, VIS nei!

Og jeg snakker nå på helt generelt grunnlag, sier ikke nødvendigvis at TS burde gjort noe annerledes, da vi ikke kjenner helt til hva som hendte.

• Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

En voldtekt vil alltid være gjerningspersonens skyld.

Man kan ta forhåndsregler for å unnga situasjoner som er farligere, men i utgangspunktet skal en kvinne kunne vandre hjem splitter naken, gjennom de verste strøkene, uten å frykte at hun blir voldtatt.

Selvfølgelig vil slike tilstander mest sannsynlig aldri bli en realitet, men det å delvis skylde på offeret pga dets naivitet er en uting.

• Liker 12
Skrevet (endret)

jeg tolker ditt innlegg dit hen at du ikke forstår hva begrepet risiko betyr. slå det opp og prøv på nytt.

Du er så himla nedsnødd at jeg får brekningsfornemmelser. En ting er at du dumper dama di fordi du ikke er fornøyd med antall sexpartnere. Du hadde vel dumpet henne hvis hun hadde blitt voldtatt også. Fordi det i dine øyne egentlig var hennes skyld. Eller er du en av disse som tar for deg selv om du får nei du også, fordi jenta bare "kan ha det så godt når hun er så naiv".

Et nei er et nei. Fortsetter mannen da er det voldtekt. Jeg har forøvrig hatt flere kamerater jeg har delt seng med i sin tid. De visste da hvor landet lå og prøvde seg aldri da vi var VENNER.

Det må forøvrig være grusomt å bli voldtatt av et menneske man kjenner, da det virkelig er med på å miste troen på menneskeheten. Hvem skal man stole på hvis man ikke kan stole på venner liksom? Et ubeskrivelig tillitsbrudd.

Ts: anmeld!!

Endret av Sobril
Skrevet

En voldtekt vil alltid være gjerningspersonens skyld.

Man kan ta forhåndsregler for å unnga situasjoner som er farligere, men i utgangspunktet skal en kvinne kunne vandre hjem splitter naken, gjennom de verste strøkene, uten å frykte at hun blir voldtatt.

Selvfølgelig vil slike tilstander mest sannsynlig aldri bli en realitet, men det å delvis skylde på offeret pga dets naivitet er en uting.

betyr det at jeg i utgangspunktet kan sprade gjennom de verste nabolagene i cape town midt på natten, dritings og viftende med pengesedler uten frykt for å bli ranet?

hvordan verden bør være og hvordan verden er, er svært forskjellig som hume viste i a treatise of human nature.

Skrevet

Anmeld han. Det eneste riktige å gjøre. Kan føles vanskelig, men gjør det! Sånt pakk skal du ikke være venner med!

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

betyr det at jeg i utgangspunktet kan sprade gjennom de verste nabolagene i cape town midt på natten, dritings og viftende med pengesedler uten frykt for å bli ranet?

hvordan verden bør være og hvordan verden er, er svært forskjellig som hume viste i a treatise of human nature.

I utgangspunktet, ja.

Nå er det dog en vesentlig forskjell på å sove i lag med en kamerat/vandre hjem alene, kontra å gå naken i de verste strøkene.

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet, ja.

Nå er det dog en vesentlig forskjell på å sove i lag med en kamerat/vandre hjem alene, kontra å gå naken i de verste strøkene.

så klart. det meste i livet er nyanser av grått.

jeg sier bare at mange norske kvinner er naive og bør være flinkere til å passe på seg selv.

Gjest Katten.
Skrevet

jeg sier bare at mange norske kvinner er naive og bør være flinkere til å passe på seg selv.

Alle bør passe på seg selv, men en skal pinade ikke overføre noe av skylden på offeret i en slik situasjon.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ideelt sett bør vi alle være hysteriske, stort sett sitte hjemme og løpe hvis vi ser en mann?

Du har ikke på ett punkt gitt direkte støtte til ts her, men begynner å gnåle med det samme om hvor naive vi er.

Jeg også synes det er fryktelig naivt å gå naken gjennom slottsparken etter mørkets frembrudd. Men man skal da kunne være med sine venner av motsatt kjønn uten å ha paranoide tanker?

Endret av Sobril
Skrevet

men i helvete da, skal en ikke kunne være alene med en guttevenn da, for da kan det hende han voldtar deg?! man kan jo ikke ta alle mulige forholdsregler, da kan man jo ikke leve et normalt liv.

Det er gutten sin feil og kun gutten sin feil at han voldtok.

• Liker 5
Skrevet

Hvordan går det med deg, ts? Har du anmeldt?

• Liker 1
Skrevet

de aller fleste menn kan kontrollere sine fristelser, men fristelsene er der. som denne tråden viser. ts stolte sannsynligvis på denne gode vennen.

voldtekt skjer. det vil alltids skje. noen menn er svakere enn andre menn og evner ikke styre sine lyster. for lysten er der. du skal være ganske så naiv å tro at en heterofil mann ikke ser på en pen kvinne som et seksuelt objekt. uavhengig om de er "bare venner" eller ikke.

så poenget er at jenter tar en viss risiko når de sover i samme seng som en gutt. de tar en risiko når de går dritings alene hjem fra byen.

I all verden, er kvinner bare vandrende sjokoladebiter?

• Liker 4
Skrevet

Anmeld han med en eneste gang!

• Liker 4
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

tom1986

Du glemmer en vesentlig ting midt oppe i all svadaen du avfyrer; de fleste av oss evner å ta et nei for et nei eller finne oss i et avslag dersom vi prøver oss. Uthevet fordi; ja vi prøver oss men slett ikke alltid og overfor alle.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Nei. jeg anmeldte han ikke den gangen, fordi jeg følte det var min feil. Men så skjedde det igjen i mars og akkurat det samme, bortsett fra da prøve jeg å dytte han vekk mange ganger og skrek at jeg ikke ville.

Det skjedde rett etter venninna mi dro hjem. Han spurte med engang om vi kunne ha sex og jeg sa nei. Så begynte han å si at jeg måtte ha grunn for å ikke ville ha sex med han. Også la han hele kroppen sin oppå meg og dro av meg buksa.

Det var da jeg fikk nok og anmeldte han. Følte ikke engang at det var min feil. Følte meg bare veldig dum som fortsatt var venn med idioten.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg da? Var du på legevakten og fikk tatt undersøkelser osv?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg var på legevakta og tok undersøkelser. Hadde også fått veldig vondt i underlivet, føltes ut som noen hadde kjørt en stor kniv oppi der.. Så var redd for at noe hadde blitt ødelagt "oppi der", men hadde "heldigvis" bare fått noen sår..

Går helt greit med meg. Tenker veldig ofte på det som skjedde, men det er vel fordi jeg går forbi huset hans hver dag når jeg skal til typen min.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra du gjorde det. Da blir det nok fengsel på han, og det fortjener han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...