Gå til innhold

Nakne foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er viktig å normalisere nakenhet ved å ikke panisk skjule seg. Da setter man et eksempel om at man kan trives og være et komplett menneske i en uperfekt kropp. Jeg går derfor naken rundt foran både mann og barn, og i offentlige garderober. Dusjer også med min nevø på 5 av denne grunn. Altså, det er ikke noe om å gjøre for meg at nevøen min ser meg naken, men jeg mener det har verdi for ham. Realitetsorientering. Synes det er trist med unge folk idag som er dønn misfornøyd og har dårlig selvtillit, pga bittesmå "feil" i innpakningen. Man burde ikke la slike ting holde seg tilbake fra å leve livet fullt ut.

Du dusjer med din nevø for å gi ham realitetsorientering?? Hva fa..?? En unge på 5 år klarer da fint å dusje selv! Sleng en tampong i trynet hans og da, for å få han til å skjønne hva menser er... JEEEZZZZZ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du dusjer med din nevø for å gi ham realitetsorientering?? Hva fa..?? En unge på 5 år klarer da fint å dusje selv! Sleng en tampong i trynet hans og da, for å få han til å skjønne hva menser er... JEEEZZZZZ

Ja, han klarer det. Jeg foretrekker å være alene på badet når jeg skifter tampong, det har ikke noe med kroppsbilde å gjøre. Forøvrig synes jeg at du er en idiot.

• Liker 3
Skrevet

Ja, han klarer det. Jeg foretrekker å være alene på badet når jeg skifter tampong, det har ikke noe med kroppsbilde å gjøre. Forøvrig synes jeg at du er en idiot.

Så hvis ungen klarer å dusje selv hvorfor skal du da dusje sammen med han?????

Skrevet

Jeg synes det er viktig å normalisere nakenhet ved å ikke panisk skjule seg. Da setter man et eksempel om at man kan trives og være et komplett menneske i en uperfekt kropp. Jeg går derfor naken rundt foran både mann og barn, og i offentlige garderober. Dusjer også med min nevø på 5 av denne grunn. Altså, det er ikke noe om å gjøre for meg at nevøen min ser meg naken, men jeg mener det har verdi for ham. Realitetsorientering. Synes det er trist med unge folk idag som er dønn misfornøyd og har dårlig selvtillit, pga bittesmå "feil" i innpakningen. Man burde ikke la slike ting holde seg tilbake fra å leve livet fullt ut.

Det er da virkelig forskjell på å "panisk" skjule seg og å dusje med en nevø på 5 år for å gi han en realitetsorientering? En 5 åring klarer da å dusje selv?

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Jeg syns det er skremmende og rart at så mange tenker nakenhet = sex. Da har det gått galt et sted på veien...

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv.

En naken menneskekropp er så naturlig og normalt som det kan få blitt, og har ingenting med sex å gjøre i utgangspunktet.

Skrevet

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv.

En naken menneskekropp er så naturlig og normalt som det kan få blitt, og har ingenting med sex å gjøre i utgangspunktet.

Stemmer. En naken menneskekropp er 100% naturlig. Her er en liste over andre ting som er 100% naturlig:

- Mensen

- Avføring

- Promp

- Sex

Ingen av disse tingene presser jeg på barna mine. Jeg pakker inn tampongene før jeg kaster dem, jeg lukker døren når jeg går på do, jeg prøver å ikke prompe i folks nærvær, og jeg lar ikke barna se på at jeg har sex. Ei heller har jeg sex med dem. Jeg synes ikke dette gjør meg prippen, jeg synes det gjør meg dannet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mitt barn med på badet om morgenen, der han tar klær på mens jeg dusjer, men vi dusjer ikke i sammen, det har vi aldri gjort.

Hadde jeg styrt rundt for å skjule en naken kropp etter dusjen, hadde det vært et spetakkel for å bytte klær på barnet mitt også, de leser jo faktisk kroppspråket kjappere enn noen.

Alt med måte å vise kropp når og hvor....

Gjest Applecore
Skrevet

Stemmer. En naken menneskekropp er 100% naturlig. Her er en liste over andre ting som er 100% naturlig:

- Mensen

- Avføring

- Promp

- Sex

Ingen av disse tingene presser jeg på barna mine. Jeg pakker inn tampongene før jeg kaster dem, jeg lukker døren når jeg går på do, jeg prøver å ikke prompe i folks nærvær, og jeg lar ikke barna se på at jeg har sex. Ei heller har jeg sex med dem. Jeg synes ikke dette gjør meg prippen, jeg synes det gjør meg dannet.

Jeg har da heller aldri påstått at man skal prakke verken nakenhet eller kroppsfunksjoner på omgivelsene sine - mitt poeng var at jeg stusser på de som assossierer nakenhet kun med sex.

• Liker 3
Skrevet

- Mensen

- Avføring

- Promp

- Sex

Jeg har ingen problem med å skifte foran min 2 år gamle sønn. Det synes jeg er 100% naturlig å gjøre.

-jeg lar han derimot ikke se at jeg skifter tampong, bind

-han er ikke med på do når jeg driter

-jeg promper ikke foran han

-jeg har ikke sex foran han.

For dette er ikke naturlig å gjøre , selv om det er naturlig at det skjer.

Og jeg er også "dannet" :)

• Liker 2
Skrevet

Jentunge min blir 7 og vi er ofte på badet sammen og hun ser meg naken når jeg dusjer. Har aldri ansett dette som et problem. Før nå, kanskje...

Skrevet

Så hvis ungen klarer å dusje selv hvorfor skal du da dusje sammen med han?????

Det er vel strengt tatt et par år siden sist vi dusjet sammen. Men da gjorde jeg det noenganger for at han skulle lære at kropp er normalt og helt greir. Jeg er idag veldig takknemlig for at mennesker i alle fasonger og aldre brukte badeplasser da jeg vokste opp. Det var utrolig deilig, og ga meg en sterk opplevelse av frihet og fokus på bading og sommeridyll. Man er ikke på stranda for å få kroppen sn ratet, men for å bade og kose seg i finværet.

Gjest True Khaleesi
Skrevet (endret)

Jeg har ingen problem med å skifte foran min 2 år gamle sønn. Det synes jeg er 100% naturlig å gjøre.

-jeg lar han derimot ikke se at jeg skifter tampong, bind

-han er ikke med på do når jeg driter

-jeg promper ikke foran han

-jeg har ikke sex foran han.

For dette er ikke naturlig å gjøre , selv om det er naturlig at det skjer.

Og jeg er også "dannet" :)

Hva skjer når du får luft i magen og du er alene med toåringen?? :klo:

Går du ut av rommet for å prompe slik st han ikke hører?

For meg er det helt naturlig å slippe ut litt "trykk" dersom vi er hjemme bare vi to. Han legger ikke merke til det engang. Og jeg må faktisk gjøre nr to også en gang iblant, da blir han også med.

Og gjett hva? Jeg er også dannet.

Btw, du kan umulig forstå hvordan det er å være aleneforelder. Og hva har sex med promping og bæasjing å gjøre? Dette var vel å ta eksempler som var svært ulike hverandre.

Endret av True Khaleesi
  • 2 måneder senere...
Gjest brad pitt
Skrevet

Hvor små mener dere barna må være når det er greit at den foreldren som er av motsatt kjønn viser seg naken for barna? Er det forskjell om det er på badet (mens foreldren vasker seg eller dusjer f.eks.), eller andre steder i huset?

Skrevet

Oi, visste ikke at folk i Norge var så konservative for det her. Man bor jo sammen og er da med barna inne på badet så det er vel bare naturlig.

Jeg er vokst opp med å se både mamma og pappa nakne så langt bak jeg kan huske. Ingen av de er noe sjenerte, sett de på badet eller når de tusler fra badet til soverommet for å hente klær.

Jeg syns faktisk det er VIKTIG at barn opplever at foreldre er komfortable med kroppen sin og nakenhet og ikke gjemmer seg bort.

Gjest Marianne
Skrevet

Hos oss har vi kunnet være nakne sammen på badet og i lignende situasjoenr siden barna var små. Datter ville være for seg selv fra ca 10 års alder, og det respekterer vi selvsagt. Sønnen min er nå 16 og han kan fortsatt komme inn på badet for å dusje etter meg om morgenen. Vi har regel om at vi banker på badedøra før vi går inn. Jeg ser ikke noe galt i at han ser moren sin naken.

Gjest anonym
Skrevet

Min mann bader ofte med barna. Gutt på 4 , jenter på 7 og 9. Har vært vant til det fra de var små og foreløpig har ingen problemer med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...