AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Hvor små mener dere barna må være når det er greit at den foreldren som er av motsatt kjønn viser seg naken for barna? Er det forskjell om det er på badet (mens foreldren vasker seg eller dusjer f.eks.), eller andre steder i huset?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Foreldre burde ikke vise seg nakne for barn? Det kan være skadelig for de? 5
Gjest snoopy_93 Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Jeg dusjet med mamma til jeg var 4-5år, har ikke tatt noe skade av dette. Var en periode hvor jeg var veldig nysgjerrig og så på pappa når han tisset. Har heller ikke tatt noen skade av det. (Snek meg til for å se. Haha )
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Ja, det er forskjell om det er på badet, men man burde ikke gjøre det uansett. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Jeg bada naken sammen med både mamma og pappa helt til jeg var ca. 8 år. Har sett begge nakne titt og ofte hele mitt liv, både da jeg var småunge og nå som jeg er voksen. De dekker seg som oftest til nå som jeg er voksen, men om uhellet skulle være ute og jeg ser dem naken er det ingen krise. Jeg begynte selv å dekke meg til rett før puberteten, men om de skulle sett meg naken nå ved et uhell hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Har ikke tatt skade av all nakentittingen :-P 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Aldri, uansett kjønn.. Mine barn vil aldri få se meg naken, det er det kun min kjæreste som får! 2
Gjest ms_kwang Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Altså det er jo naturlig. jeg tror at de som vokser opp uten å se noe som helst nakenhet fra familien (som liten) Får ett mer anstrengt forhold til egen nakenhet. Jeg har vokst opp med at det er naturlig og ikke noe å skamme seg over. Er jo ikke akkurat sånn at foreldrene mine har blottet seg foran meg:p "Se på den fine morgenkåpen jeg har"*flash* ... Jeg tror ikke at barn tar skade av å se foreldre naken, om de hadde gjort det så hadde jo alle barn av nudist foreldre endt opp som ett eller annet ondt.. x)
Bernardette Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 Aldri, uansett kjønn.. Mine barn vil aldri få se meg naken, det er det kun min kjæreste som får! Hvorfor? 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Dere som svarer : aldri! eh.. what?? Jeg har en sønn på 2 år, og om han ser meg naken, so what? Jeg pleier å dysje mens han bader ved siden av. Har aldri fallt meg inn at noen synes det er ekkelt? Jeg synes grensa går ved en viss alder. Kanskje 5-6 år. Kan dere forklare hva som er unaturlig med å dysje med en baby, eller 2 åring?
Klematis Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 (endret) Skjønner meg heller ikke på de som ikke kan vise seg nakne foran barna sine... Her tar både jeg og mannen med oss Vesla på 2 år i dusjen om hun trenger det eller insisterer på å være med. Har ikke fallt meg inn at noen skulle synes det var rart! Regner i grunnen med at vi kommer til å fortsette med det (om hun vil, selvfølgelig) til hun er stor nok til å dusje selv. Vet ikke når de klarer seg selv, jeg? 7-8 år kanskje? Kommer nok ikke til å låse døra og nekte henne å gå inn på badet om vi dusjer etter det heller. Vi anser oss på ingen måte som spesielt frilynte, men anser kroppsvask som naturlig, nødvendig og ikke noe å sjemmes over. Endret 15. februar 2012 av Klematis 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Jeg er sikker på Freud ville hatt en god del å si om akkurat dette... 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #12 Skrevet 15. februar 2012 Hvorfor? For meg er det ikke naturlig at små barn skal se en naken voksen. Det blir bare litt "feil" i mine øyne. Pupper kan til nød gå an, men ikke nedentil.. Men dette er jo bare min mening, hva dere andre gjør er jo opp til dere. Men for meg er det veldig unaturlig. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #13 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har to gutter og jeg syntes at det var greit å være naken foran dem i f eks dusjen eller når jeg skiftet da de var rundt 3-4 kanskje til og med 5 (?), virker ikke så lenge siden, derfor. Men nå er de såpass store at de (eldstemann, spesielt) selv vil ha det litt privat, så det er like naturlig at jeg også lukker døren til soverommet når jeg skifter. De er 9 og snart 8. Men jeg hadde en kjæreste en gang, som syntes at nakenhet er helt naturlig og gikk helt naken fra badet til rommet sitt når han var hos moren sin, han var nesten førti. Han oppdrar dratteren sin selvfølgelig etter samme prinsipp og kunne ligge i samme seng som henne helt naken, hun med truse eller noe.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 For meg ble det naturlig å beholde klær på, når jeg følte at det ikek var greit lengre. Noe som skjedde rundt 9-10 års alderen. Mine barn var ikke sjenert overfor meg før de ble tenåringer, og kunne fint labbe naken fra rommet til soverommet. De har ikke noe problemer med å se meg i bh og truse i dag, for det er de vant til. Er jo det samme som bikini på sommeren. En har et merkelig syn på nakehent, om små barn (0-4 år) ikke kan se en naken. 3
Bernardette Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 For meg er det ikke naturlig at små barn skal se en naken voksen. Det blir bare litt "feil" i mine øyne. Pupper kan til nød gå an, men ikke nedentil.. Men dette er jo bare min mening, hva dere andre gjør er jo opp til dere. Men for meg er det veldig unaturlig. Unaturlig, faktisk. At du syns det er ekkelt, pinlig eller rart får være en ærlig sak, men da er ikke "unaturlig" riktig ord. PS: Jeg er alltid naken under klærne, til og med på jobb! 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 For meg er det ikke naturlig at små barn skal se en naken voksen. Det blir bare litt "feil" i mine øyne. Pupper kan til nød gå an, men ikke nedentil.. Men dette er jo bare min mening, hva dere andre gjør er jo opp til dere. Men for meg er det veldig unaturlig. Små barn kommer jo faktisk ut "nedentil", og ammer fra puppen til de er godt over et år. Så det er jo egentlig helt naturlig med kropp. Syns det blir hysteri når barn "ikke skal se foreldrene sine nakne uansett". Babyer, og 1 og 2 åringer har absolutt ikke vondt av det, og forbinnder ikke akkurat kropper med noe seksuelt. Jeg vil heller tro at barna får et litt forskrudd syn på kropp og sex, om de ikke engang har sett foreldra nakne når de va så små. Da har de aldri lært at kropp er noe naturlig. 5
Vera Vinge Skrevet 15. februar 2012 #17 Skrevet 15. februar 2012 Jeg syns hva barnet syns er greit bør være det førende. Jeg er vokst opp med et avslappet forhold til nakenhet og ser ikke at det skal være et problem at foreldrene er nakne foran barna før barna selv gir uttrykk for at det er flaut. Ville mao syns det er fullstendig naturlig at foreldre kan være nakne sammen med førskolebarn, men gjerne lenger hvis det er ok for alle parter. Må være utrolig upraktisk å skulle være så blyg og samtidig ta seg av småbarn. 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #18 Skrevet 15. februar 2012 Unaturlig, faktisk. At du syns det er ekkelt, pinlig eller rart får være en ærlig sak, men da er ikke "unaturlig" riktig ord. PS: Jeg er alltid naken under klærne, til og med på jobb! Synes ikke det er pinlig eller flaut, kunne godt stilt opp på nakenshoot feks. Men foran barn føles det bare feil rett og slett. Forbinder nakenhet med sex!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2012 #19 Skrevet 15. februar 2012 BH og truse er ikke naken her hos oss, da. Anonym med to gutter her
Bernardette Skrevet 15. februar 2012 #20 Skrevet 15. februar 2012 Synes ikke det er pinlig eller flaut, kunne godt stilt opp på nakenshoot feks. Men foran barn føles det bare feil rett og slett. Forbinder nakenhet med sex! Ok..! Jeg er av de som ikke klarer å kombinere tankene sex / barn, nemlig. Kanskje derfor jeg ikke forstår tankegangen din. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå