Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Går fort til du er i tredje trimester nå sjø ;)

Litt dumt at de sender med en annen balsam i stede da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bestiller fra blivakker.no )

synes de har gode priser og ofte uten porto :)

bruker SexyHair sine produkter. elsker de

Jeg bruker også blivakker.no, shampoen min går tom i de periodene de bruker å ha kjempesalg på store TIGI flasker, så betaler ikke så mye for 750ml vanligvis :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også blivakker.no, shampoen min går tom i de periodene de bruker å ha kjempesalg på store TIGI flasker, så betaler ikke så mye for 750ml vanligvis :hjertesmil:

Ja ikke sant :)

De har 1 L flasker med "mitt merke" som selges, er dog aldri på tilbud... Og DET er dumt synes jeg ;)

Får vurdere å prøve et annet merke etter hvert kanskje :)

Og som regel ikke 1 L med balsam liggende til enhver tid. Og da er det så dumt å betale i dyre dommer for de små flaskene med balsam og store i shampoo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forresten under 13 uker til termin, og 10 uker til permisjon :hoppendeglad:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 + 6 :hjerter_rundt:

Og i morgen kan vi feire 27 uker i svangerskapet! :hoppendeglad: Synes tiden har gått kjempefort!

Tiden gikk ikke såååå fort de første 20 ukene, men etter det så har de bare flydd av gårde :)

Opplevde noe helt nytt i går som var :hjerter:

Når jeg lå på sofaen og leste boka mi så var minstemann skikkelig vilter i magen. Gudene vet hvorfor i grunn. Kanskje han ikke likte at jeg drakk iskald fanta? ;)

MEN, det som var morro var når jeg brettet opp tskjorta å for første gang SÅ at magen herjet og bevegde seg :hjerte:

Vi snakker ikke 5 cm løft, men at hele magen vibrerte og at den bulet litt ut i sidene til tider :hjerte:

Var surrealistisk å se på, ble liggende å bare stirre på den i sikkert 30 minutter :unsure:

Lå slik når gubben kom hjem skitten og sexy etter en lang dag på jobb. Han lurte vel på om noe var galt når jeg lå ser småforskrekket med tårer i øynene ;)

Hodet mitt VET at han er der, jeg kjenner han hele tiden, men det å SE at han er der var helt merkelig. Til en slik grad at det satte igang masse følelser på en gang......

Liker når gubben kommer hjem dekt av olje og smuss fra jobben ;) Sexy sexy sexy! Likevel om han selv avfeier det hele og bare ler av meg :rodmer:

Han hadde konkludert selv for noen dager siden med at tja, han var kanskje litt sterk likevel da?!? ;)

Jeg har jo sagt det til han siden vi møttes at han er himla sterk.

Jobber såpass mye med kroppen at han er som en liten muskelklump. Under pondusmagen selvfølgelig ;) tihi!

Han har mye å ta i, men er sykt sterk.

Han hadde jobbet med noen flere fra firmaet som trener veldig mye, og de skulle løfte opp noen jernbanesviller som veide mellom 100 og 140 kg. Kollegaen fikk nesten de ikke opp av bakken når de var 2, mens gubben min klarte nesten det alene :tongue:

Og i går så hadde de skulle hente masse rør på større dimensjoner, hvor min er vant til å ta 2 i hver arm når han skal flytte de. De andre måtte ta 2 og 2 sammen isteden ;) haha!

Endelig innså han det selv!

Kjenner jeg blir faktisk veldig stolt og kry over han! MIN kjærest!!! :hjerte: Som den lille 14issen jeg er enkelte dager ;) haha! Sabla genialt å ha en arbeidskar som fungerer som poteten. Fixer alt og er sterk og stor! Da får jeg lov til å føle meg liten og svak enkelte dager ;)

TOTALT annerledes enn alle tidligre menn jeg har kjent tidligre.

Han liker ikke å snakke om følelser, men viser masse av de!

Åhh... Kunne sikkert skrevet en bok om han ;)

Tror han blir verdens beste pappa!

Hååååper bare at han frir en dag :rodmer: Min drøm iallefall det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke skjer så må jeg kanskje gjøre det selv?

Ellers har magen vært veldig øm de siste 2 ukene, enda mere den siste uken. Vet ikke om det er fordi minstemann vokser veldig mye eller om han trykker/sparker på enkelte punkt?

Er iallefall rimelig ømt til tider. Såpass at når en kollega trykket en finger på magen å lo litt i går så var det skikkelig ømt. Må da hive på smilet å le det bort, likevel om jeg har lyst til å krype sammen i fosterstilling i grunn ;)

Merker mye bedre at magemusklene mangler nå enn tidligre. På svangerskapskontroll uke 24 til jordmor så syntes hun at jeg var skikkelig sprek og sterk. Jeg reiser meg selv kjapt fra senga og har ingen dårlig gå eller stå-holdning. Hadde ikke det kan jeg vel si... :tongue:

Synes selv at ting har blitt en del tyngre bare den siste uken i grunn... Det å knyte skoene f.eks skjer ikke på vei til jobb. Jeg må bli litt varm og myk i kroppen før jeg klarer det.... :unsure:

Hadde en ganske god kveld i går etter noen timer liggende. Dusjet og fikk tillogmed barbert leggene :)

DET er en liten sensasjon i seg selv det ;)

Følte meg skikkelig fin og snasen etterpå også! :transe: Deilig å få lov til å freshe seg skikkelig opp i ny og ne! Iallefall når man i utgangspunktet ikke følte seg helt "all there" :jolie:

Så fikk vi tid til litt hygge bare oss to på kvelden, og det trengs absolutt for å holde forholdet på riktig kjør ;) Som regel ikke noe problem når gubben kommer hjem i den stilen han hadde ;) haha!

Synes litt synd på mannfolka til oss gravide enkelte ganger. De må først og fremst holde ut med 9 mnd hormon-forstyrrelser (enkelte kvinnfolk er jo gaaaaale) og i tillegg må en del av de klare seg uten intimitet!

Er jo ikke å skjule at når kroppene våre endrer seg så er ikke helt behovet for sex størst.

De fleste klarer seg helt fint og vet at det kun er for en periode selvfølgelig da :)

Hjemme hos oss så er jeg bare utrolig glad for at jeg har fått tilbake litt energi igjen, og dermed kan bruke litt mere tid og krefter på å kose meg med gubben og la han vite at han blir satt uendelig pris på :yvonne:

Sitter i grunn bare å venter på å dra til legetimen nå på jobb. Bekkenet kjennes mye bedre ut etter en rolig dag i går, men er øm når jeg kjører bil og må flytte på bena...

Håper i grunn at legen gir meg en 100% sykemelding iallefall noen dager/ ei uke så jeg får henta meg litt inn. Etter det kan jeg forhåpentligvis klare meg med en gradert sykemelding på 30-50% håper jeg :)

Får se hva han sier. Fysj, dumme dumme legen! Håper han er i godt humør i dag likevel :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå, så søt mann du har! Og så morsomt med dansende mage :fnise:

Jeg måtte fri selv, for gubben skjønte ikke skrifta på veggen. Men det var mer et sterkt hint om hva jeg ønsket meg enn et frieri egentlig. Så modig var jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, så søt mann du har! Og så morsomt med dansende mage :fnise:

Jeg måtte fri selv, for gubben skjønte ikke skrifta på veggen. Men det var mer et sterkt hint om hva jeg ønsket meg enn et frieri egentlig. Så modig var jeg ikke :)

Jeg vurderte det faktisk til skuddår som var i februar, men han snakket så mye omkring giftemål og slikt. Jeg konkluderte meg at jeg ikke ville ta ifra han muligheten til å fri om det var hva han ønsker, og droppet det.

¨Så han har fram til neste skuddår på å få "ut fingern" ;) Ellers må jeg gjøre slikt selv ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ayay! FOR en legetime :closedeyes:

Denne gangen kom jeg inn til en Ola (nordmann) istedenfor han teite jeg var til sist. :smilorange:

Fikk litt kjeft, og masse gode råd.

Kjeft fordi jeg MÅ lære meg å høre mere på kroppen og komme for ei event. sykemelding før det går så langt som nå. Kjeft også fordi jeg har latt en kiropraktor behandlet bekkenet nå når jeg er gravid. Han mente at kriopraktorer som bryter på et gravid bekken gjorde et direkte overgrep. Og jeg kunne sitere han på det om jeg måtte. Han mente at en voksen kropp sjeldent tok skade av kiropraktorbehandling generelt, men som gravid så hadde de IKKE noe å gjøre med bekkenet.

Tror muliggens han var litt engasjert i nettopp dette temaet, for han ble litt oppgiret når han forklarte rundt det hele.... Gira på en positiv måte altså :) Engasjert og fryktelig saklig og kunnskapssrik.

-Fikk en ny henvisning til fysioterapaut, hvor det står "bekkenplager med gangproblemer" eller noe slikt, slik at jeg får dekket behandlingen av staten :hoppendeglad:

Greit å slippe den kostnaden.

-100% sykemeldt fram til 5 August. Dersom (og KUN dersom) jeg følte meg myyyye bedre innen da, så kunne jeg få prøve meg noen dager på jobb igjen. Da måtte iallefall jeg og fysio ha funnet en behandling som fungerer bra.

- Ingen kiropraktorbehandling fram til fødsel eller de første 6 ukene etter fødsel. Stay away from the bekken! Han skrev tillogmed det på henvisninga til fysio hva kiro hadde sagt til meg :icon_lol:

- Han mente at det var BRA med kun 9 kg vektøkning, fordi det er ikke så mange % av kroppsmassen min.

- Fikk masse gode tips om kosthold og veiledning der. Dersom jeg er så inaktiv som i dag så trenger jeg ikke mere enn ca 1200-1300 Kcal, og dersom jeg kommer igang med fysio og mere bassengtrening max 1600-1800 Kcal :)

- Jeg fikk lov ( :bolledeig: ) til å ikke gå opp mere i vekt dersom det gikk ann. Han hadde jobbet en del med overvektige gravide tidligre, og mente at da trengte man ikke å gå opp noe særlig. Fettet mitt blir omdannet til energi som babyen nytter seg av. Og at under en fødsel hadde overvektige en tendens til å miste rundt 15 kg de første dagene. Mye vann i kroppen :hakeslepp: Masse vekt det !

Så nå er det jern-regime her hjemme igjen, og jeg får lov til å telle Kcal :bolledeig: Den mest effektive måten å klare det på hos meg i allefall! Og uansett om jeg ikke legger på meg, så får minstemann all næringen han trenger. Han tar det han trenger uansett han :)

- Han målte blodtrykket mitt når jeg spurte om det. Denne gangen var det lavere igjen og tilbake til normalen. Var nok bare stresset med å snakke om fødsel hos jordmora ja :) Bra å få det sjekket.

- Jeg skal hvile mest mulig om dagene, og de dagene jeg har mere energi og føler meg bedre så skal jeg gå tur. Rolige turer så mye jeg klarer :)

- Så nå må vel prosjektet: Være-snill-med-Silje-og-baby starte :)

Snakket med gubben på vei hjemover fra jobb og fant ut at vi må finne på noe for å aktivisere meg framover. Jeg kjeder meg jo bare såååå lett :sinnatagg:

Så jeg regner med at jeg maler toalettet og barnerommet de nærmeste ukene :)

Minstemann spreller og spreller i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tendens til å bli flere innlegg pr dag ser jeg :rolleyes:

Er nok fordi jeg faktisk liker å skrive ;)

Fikk 2 timer søvn når jeg kom hjem fra jobb. Laget en herlig Wok til middag med kylling, nudler og masse grønt!

Så snek vi oss ned i jordbæråkeren til svigermor og kidnapet så mye rødt vi klarte :icon_lol: Dessert! NAM!

Nå har jeg vært flink pike å klippet noen mål med plen :)

Vi har en slik plenklipper ala bitteliten traktor med mykt og godt sete. Den sitter jeg greit på, og jeg får ikke noe vondt i bekkenet :)

En finfin måte å kunne hjelpe til litt uten å måtte overbelaste kroppen. Så føler jeg iallefall at jeg gjør noe nytte for meg ;)

Tenkte å ta en tur i hundegården å plukke litt bæsj fra bikkja før jeg tar kveld i grunn :briller2: Så er det nyklippet og ny-rent i hele hundegården. Og den er STOR! Tror lille terriern har omkring 1 mål hundegård med gress og busker :) Artig for lille krapylet det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra med ålreite og forståelsesfulle leger! :jepp: Høres ut som du koser deg masse med den voksende magen, selv med bekkensmerter. :rodmer: Når det gjelder frieri så kan du jo prøve å hinte litt (eller mye) om at du har lyst til å gifte deg. Det funka for meg. :fnise: Tror kjæresten min syns det var mindre skummelt å spørre når han var helt sikker på at jeg ville...

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra med ålreite og forståelsesfulle leger! :jepp: Høres ut som du koser deg masse med den voksende magen, selv med bekkensmerter. :rodmer: Når det gjelder frieri så kan du jo prøve å hinte litt (eller mye) om at du har lyst til å gifte deg. Det funka for meg. :fnise: Tror kjæresten min syns det var mindre skummelt å spørre når han var helt sikker på at jeg ville...

Godt tips ;) Takk takk!

Kan i grunn ikke hinte enda mere enn jeg gjør nå... men får prøve :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kul lege! Han liker vi :)

Men kiropraktor får lov til å styre med resten av deg? Jeg tenkte bestille time for å få orden på nakken, kan ikke tenke meg det gjør noe?

Det er morsomt å kjøre plentraktor :) Vi har to små plenflekker på forskjellig nivå som må klippes med håndklipper (sånn uten motor, som man dytter på), så du kan jo tenkte deg hvor ivrig jeg er etter å klippe.... Gubben er allergisk, så han får jeg ikke igang hvis ikke han ser at jeg absolutt ikke orker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kul lege! Han liker vi :)

Men kiropraktor får lov til å styre med resten av deg? Jeg tenkte bestille time for å få orden på nakken, kan ikke tenke meg det gjør noe?

Det er morsomt å kjøre plentraktor :) Vi har to små plenflekker på forskjellig nivå som må klippes med håndklipper (sånn uten motor, som man dytter på), så du kan jo tenkte deg hvor ivrig jeg er etter å klippe.... Gubben er allergisk, så han får jeg ikke igang hvis ikke han ser at jeg absolutt ikke orker :fnise:

¨Kiropraktor kan gjøre hvor og hva han vil, men ikke røre bekkenet fikk jeg beskjed om. Den er så følsom nå og naturen skal få lov til å gå sin gang. Leddbåndene tillater 1-1,5mm bevegelse i bekkenleddene før du ble gravid. Den dagen du føder, er bevegelsen 1,5 cm.....

Dermed blir ting i grunn gjerne litt ustabilt og noen opplever bekkensmerter :)

Heldigvis ikke alle som får det!

Vil ikke tro at nakken kan påvirke noe annet nei :)

Vi har en slik håndklipper med motor også, som skal ta litt kortere og penere. Samt at den kommer til på plasser hvor den store ikke klarer :)

Jeg kjører, gubben får gjøre resten ;)

Her må vi klippe plen rundt hver 4 dag i grunn, vokser så himla fort! Og da er det litt kjedelig å ha 2-3 mål som må klippes ;) Takk lov for traktoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i uke 27 :hjerter_rundt:

Sovet godt i hele natt, våkner hver gang jeg skal skifte stilling dog, fordi da må jeg på do.

Når jeg var oppe på toalettet rundt 3 i natt så var minstemann virkelig vilter! Hittil de sterkeste sparkene jeg har kjent.

Høyt oppe ved ribbebena på venstre side.

3 kjappe og harde spark etter hverandre og gjentok dette 2 ganger.

Ble nesten litt forfjamset over om jeg hadde gjort noe galt som gjorde han sinna! :rolleyes:

Sovnet heldigvis ganske fort etter dette og sov fram til vekkeklokka til gubben ringte!

Er faktisk den beste søvnen etter at han drar på jobb her.... :legrine: Da får jeg masse puter og en ekstra dyne. Kan ligge midt på senga og kose meg!

Ender som regel opp med dyna hans mellom knærne og puta i armene. Er godt å ligge litt "åpent" i bekkenet og armene. Kjennes som om jeg får puste bedre da :)

Ikke bare bare med altfor store bryst? :plystre:

Deilig havregryn med, guess what?!?! JORDBÆR på til frokost!!!! :mrgreen:

Elsker havregryn til frokost! Er mett og fornøyd så lenge da!

I fare for å skrive for mye nå, så tar jeg sjansen likevel :tongue:

Har i perioder i svangerskapet slitt litt med fordøyelsen. Begge veier i grunn.

Den siste uken har jeg vært skikkelig forstoppet og slitt med å slippe en fis også :unsure:

Etter fokus på kosthold i går så var det faktisk en glede å få lov til å slippe en fis igjen i dag tidlig :fnise:

Små gleder i hveragen altså! :laugh:

Nå er dette i grunn en dagbok for å minne meg selv om denne tiden, så dere få unnskylde det siste om dere synes det var for mye info :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig mage!

Tusen takk! Venter enda i spenning på å se din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæææh.. kanskje jeg må få det til nå, da? Hehe.. skal prøve etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...