Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Intet action på denne fronten enda :grine:

Var innom poliklinikken hvor de tok noen blodprøver. Det ville ta en del timer før de fikk svar på resultatene, så jeg dro like gjerne hjem igjen.

Trivelig jordmor som var der, men vi hadde ingen kjemi sammen.

Forrige gang vi var innom så traff vi full blink med kjemien, så det er veldig individuelt gitt :)

Håper på mange måter at det ikke er hun her som er på jobb den dagen vi kommer på føden.... ;)

Hun virket en del usikker når hun pratet om ting og spurte litt om enkelte ting på "vane" tror jeg....

Er sikkert flink altså, var bare ingen kjemi mellom oss to :):fnise:

Vel hjemme så surfet jeg nettet en liten times tid før jeg fant senga.

Sovnet og etter 5 minutter ringte svigermor. Hun hadde vært innom Jysk og kjøpt med tisselaken til meg. Kunne stikke innom med en gang hun kom hjem. Takket pent og sa at jeg prøvde å sove så jeg kunne heller ta turen til henne senere i dag.

Prøvde å sove igjen, men telefonen har gått i ett i dag :vetikke:

Min bror ringte for å snakke om noe overføringer av penger. Han overførte siste rest av salgssummen på ei tomt vi har eid sammen, og slikt. Så i gårkveld fikk jeg inn en del penger, og i samme smell overførte jeg alt sammen til L :fnise:

Altså intet mere på min konto, men jeg har fått nedbetalt en god del av "gjelda" som er min andel av småbruket. Mangler fortsatt ca en halv mill som skal inn før jul, men vi drøyer det lengst mulig for å slippe den høye renta.

Jordmora ringte tilbake rundt 12 og sa at prøvene var fine :danse: Gode leververdier og ingenting som tydet på svangerskapskløe hos dem :icon_lol:

De ønsket likevel at jeg kom for en ny blodprøve neste uke, bare for å se at verdiene ikke steg noe mere.

De ringte også inn en resept på noen piller som jeg skal ta for å lindre all kløen.

Skal hente de ut i morgen, så slipper jeg å klø så mye iallefall :)

Teamlederen min på jobb ringte også og lurte på noe greier med NAV. Har vært mye fram og tilbake med den nye regnskapsføreren på jobb og permisjonen, og det var ikke kommet i orden enda heller... :sjokkert:

Jeg er overbevist om at det er vår regnskapsfører som roter og måtte finne fram litt den strenge stemmen :fnise:

Sa at hun måtte heller ringe meg direkte enn å gå via div. ledd for å få et enkelt svar.

Jeg var jo hos NAV forrige uke og fikk vite nøyaktig hva vi skulle gjøre.

Etter 10 minutter ringte hun meg og var fortsatt påståelig ang. en bekreftelse hun skulle ha fra NAV før hun sendte dem lønnsbekreftelse. Tull og mere tull, NAV rører ikke søknaden min FØR de får se at jeg tjener penger!!

Hun skulle ringe direkte til NAV Heimdal her oppe og høre med dem.

Ringte meg så tilbake igjen etter 15 minutter og beklaget seg, jeg hadde rett :icon_lol: Det jeg viste det!

Var vist forskjellig måte å gjøre ting avhengig av hvilket fylke man bodde i :fnise:

Glad for at DET iallefall er på plass nå! Nå bør det for all del ikke være mere problemer, for jobben har jo vært i direkte kontakt med NAV.... Phu... Blir litt sliten av alt styret der :)

Likevel om det "egentlig" er enkelt....

Når jeg endelig!!!! sovnet igjen så ringte L. Han var på vei hjemover også... Hadde tråkket over på ene ankelen og ble sendt hjem for å hvile ut dagen :trist:

Bare å gi opp å sove gitt.... :fnise:

Når L kom hjem så ble det logisk nok litt sosialt og prating, før vi til slutt fikk sovet en liten time. Da klarte jeg ikke å ligge lengre så jeg stod opp. Laget middag og vekket karn når maten var ferdig :)

Nå har L dratt for å kaste masse papp og søppel vi har hatt liggende. Kjekt med gjenvinningsstasjon i nærheten ;)

Jeg har spist en deilig muffins og blir nok å finne forran tv`n (som vanlig) resten av kvelden :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal bli spennende å høre hvordan det går fremover!! Kanskje er det noe stort på gang allerede :biggrin: Når begynte du med modningsakupunktur? Vurderer nemlig det samme :jepp:

Kryss fingrene for meg!!! Håper så inderlig at det er noe som skjer iallefall! :)

På svangerskapsforbredende kurset så sa jordmor at modningsakupunktur burde begynnes når man er i uke 37 og ikke tidligre.

Fysioen min som setter nålene sa at hun begynte tidligst 4 uker før termin.

Nå er det slik at de samme punktene som brukes for å gi ro i kroppen og smertelindring er mye det samme som modningen, bare at modning settes dypere i vevet/huden.

Så den første runden var veldig mild, og nå setter hun flere og dypere nåler :)

Jeg har lest om flere som ikke velger å prøve pga alle kynnerne og maseriene som kan komme uten at de hjelper for noe godt.

Er folk som bare blir utslitt av at kroppen prøver å komme igang, men egentlig ikke er klar osv.

Og andre har masse godt å si om det :)

Jeg konkluderer med at det er nok mere naturlig for kroppen med nåler og Qhi (?) enn f.eks bringebærkapsler og slike råd ;)

Uansett så vil jo modningsrier og kynnere trene opp livmora for hva som ventes... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari spennende, du er jo virkelig der nå! Modning, vil det si det som skjer like før fødsel, eller skjer der over flere uker. Jeg kan skremmende lite om det som kommer i den fasen av graviditeter som du er i.. Jeg holder litt igjen på det, men vet jo at det nærmer seg for min del også :)

Hver gang jeg leser i dagboka di blir jeg nesten litt skuffet over at ikke noe har skjedd, gleder meg på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari spennende, du er jo virkelig der nå! Modning, vil det si det som skjer like før fødsel, eller skjer der over flere uker. Jeg kan skremmende lite om det som kommer i den fasen av graviditeter som du er i.. Jeg holder litt igjen på det, men vet jo at det nærmer seg for min del også :)

Hver gang jeg leser i dagboka di blir jeg nesten litt skuffet over at ikke noe har skjedd, gleder meg på dine vegne :)

Jeg har ikke snøring på om modning er like før eller kan vare i ukesvis, det varierer vistnok fryktelig mye fra person til person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke var noe svangerskapsforgiftning eller denslags, og at alle prøver er fine :Nikke:

Ønsker deg en gooood natt :hjerte: (Og han lille bebissen din et bittelite spark i rumpa ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 + 6 :hjerte:

I gårkveld ble det noen timer med tv ja :fnise: Var så mange episoder med drømmedesign som vi elsker både jeg og L :danse: Hvor div. folk og arkitekter bygger spesielle og herlige hus.

Resultatet er at jeg drømte om noe lignende, og et eller annet med majo :fnise:

Minstemann oppførte seg supert i gårkveld og i natt. Lite krumspring og bare små dult i ny og ne :)

Har vært oppe på do noen ganger i natt, og vært kjempeøm i korsryggen. Merker utrolig godt at magen er fryktelig tung nå, og sliter med å rette ut korsryggen for å gå normalt :vetikke:

Håper fysio har noen gode råd til meg i dag og at jeg blir litt bedre etter behandlingen. Prøver så godt jeg kan å strekke ut når jeg ligger i senga på siden, men det blir vanskeligre og vanskeligre med den store magen i veien..... :glare:

L har vistnok måttet sove med ørepropper i natt :fnise:

Slik går det når han tar med seg forkjølelse hjem og jeg blir tett i nesa + høygravid på en gang :fnise:

Stakkar...

Ellers hold jeg på å gå på snørra i dag tidlig :glare: Dumme lille bikkja.

Han er jo på diett som den lille tjukkasen han er, og er så fokusert på mat at intet annet i verden betyr noe for han. Så når jeg var på do rundt 7 så mente han at NÅ er det på tide med mat. Satte seg rett forran matskåla og stirret intenst på den. Som regel når jeg kommer gående (les: vaggende) så flytter han seg jo til siden for han skjønner at det er kjipt å bli dyttet bort eller sparket bortpå. Ikke i dag!

NÅ er det mat altså! Så der satt han! Og jeg snublet i han skikkelig. Ble småsur og tuppa han i rumpa bort til kurva si igjen :fnise:

Det er faktisk ikke han som bestemmer når og hvor mye mat som kommer ;) haha! Uansett hvor missfornøyd han er i grunn....

Det er ikke alltid like morro å slanke en overtykk terrier med egne meninger, men han har ligget stabilt på ca 9 kg nå i noen mnd, så vi ser jo at det er en god trivselsvekt på han :)

Planen er at han skal holde seg på denne vekta. Han er jo gigantisk for å være rasen, og i tillegg jakt-utgaven som er enda kraftigre. Veide 12 kg på sitt tyngste, og da var han som en ball med litt for dårlig kondis. Nå er han 3 kg lettere og spinner rundt sin egen akse kjappere enn vi klarer å reagere :laugh:

Nå er frokosten min intatt og han skal få sitt første måltid for dagen. Er tomt på 2 sekunder, så greit å gi det i 3 runder i løpet av dagen :skratte:

Onkelen til L skal kjøre meg til fysiotime i dag, lurer på hvordan det blir i grunn :)

Han har tidligre jobbet som taxisjåfør og skal vistnok være en flink sjåfør. Han skal uansett kjøre bilen min, og den har så fin demping over humper og slikt.

Nekter å sitte på til svigermor lengre fordi hun klarer ikke å styre gjennom en sving uten å rykke og nappe i rattet. Det gjør ei gravid frue litt kvalm til tider... ;)

Supert om Arne (onkelen til L) kan kjøre meg litt når jeg skal til fysio på bakklandet. Tragisk å finne parkering der, så kan han handle litt i mellomtiden mens jeg er inne til behandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen oppdatering siden i formiddag, kan det være et godt tegn..? Var lillegutt litt treig med å oppfatte fullmånen her om dagen..?

Jeg tar de mulighetene for spenning i hverdagen som måtte dukke opp nå, og håper at det snart skjer noe hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 + 0 :hjerte:

:fnise:

Beklager å måtte skuffe dere, men intet action her nei.... :( Dessverre... Skulle GJERNE ha oppdatert med at minstemann var kommet ut av magen gitt....

Gårsdagen gikk bare unna altfor fort, så før jeg rakk å tenke stort på å sette meg på pc`n så tok søvnen meg :fnise:

Det var en herlig runde hos fysio i går :biggrin: Fikk full massasje fra halebeinet og helt opp nakken. Fikk også noen gode tips om hvordan å strekke ut i korsryggen nå når magen er såpass i veien at jeg sliter med å skyte rygg.

Arne kjørte supert og det var deilig å slippe å finne parkering og kave seg inn og ut av bilen :fnise:

Når jeg var ferdig hos fysio kom jeg hjem til dette på stua:

blomster.jpg

:hjerte:

Snille og gode L min :danse:

Jeg får jo aldri blomster av han (i heletatt), så kanskje han har gjort noe galt? :fnise:

Han hadde sett dem i en blomsterbutikk og syntes at de var så fine høstfarger og da ble det blomster på meg :)

"Avtalen" er at dersom han gjør noe dumt fortjener jeg blomster, og om jeg gjør noe dumt så fortjener han kake :fnise: Den avtalen ble vel "inngått" første krangelen vi hadde for 2 år siden.... Haha!

Jeg fikk blomster dagen etterpå og han fikk en kake :fnise:

Fikk besøk fra ei fra barselgruppa i går. Ble sittende i noen timer å prate om fødsel, barn og slikt :) Hun har termin nå den 14 Okt og er veldig utålmodig.

Hun har fram til nå hatt et problemfritt svangerskap. Ikke så mye som kvalme eller noe annet. Nå synes hun det er tungt og begynner å kjenne det i bekkenet...

Litt rart å høre henne prate om hvor ille det er å være henne akkurat nå :fnise:

Iallefall siden hun er klar over at jeg så og si har måtte krype på gulvet i perioder med bekkenløsninga... :sjokkert: Er vel ikke så lett å se sånt kanskje ;)

Trivelig dame da, foruten at hun nå begynner å synes litt VEL synd på seg selv :laugh:

Men det er lov på mange måter. Vi er alle lei av å gå rundt som hvaler og vente på alle små tegn til fødsel... :)

Når hun endelig dro så spiste vi middag. L ryddet litt mere på utsiden av huset og låven,mens jeg så tv :fnise:

Haha!

Dæven steike jeg er bra lei av tv nå :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten et bilde av bollemagen uke 38 + 0 :)

3802.jpg

Og forrige uke så slik ut:

3702.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen ser ganske lik ut, men jeg syns den har sunket litt!

38 uker da gitt! :hoppendeglad:

Ja det er mulig :)

Hurra for 38 uker! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 38 uker!! :strix:

Enig med Mala, ser ut som magen din har sunket litt :jepp:

Sååå koselig med blomster da :rodmer: Veldig hyggelig gjort av L :jepp:

Ha en flott torsdag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 38 uker!! :strix:

Enig med Mala, ser ut som magen din har sunket litt :jepp:

Sååå koselig med blomster da :rodmer: Veldig hyggelig gjort av L :jepp:

Ha en flott torsdag!! :klemmer:

:hug:

Nydelig du er :)

Tusen takk søta :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, da er jeg ferdig med dagens ærend :plystre:

Var nede i midtbyen for å levere noen slike gamle filmruller med bilder fra turen til Egypt i fjor :fnise: Tidlig ute sjø! :fnise: Haha!

Var også innom gullsmeden for å hente smykkene mine :)

Leverte inn masse arvegull for 2 uker siden for å få støpt om til noe jeg heller ønsket enn alt det rare jeg hadde. Det var nå ferdig.

Dette ble resultatet :hjerte: :

IMG_1093.jpg

Gullet er alt ifra gifteringer til besteforeldre til dåpsgullet mitt. Perlene var med på et sett øredobber jeg fikk fra min bestemor :)

Etter hvert så skal jeg få gravert inn navnet til L og E. Vil være HELT sikker på at han blir hetende E når han kommer til verden før jeg graverer det inn :)

Enn hvor kjedelig det hadde vært å fått gravert først, og når rakkern kommer ut så ligner han ikke i heletatt på det navnet vi tror vi ønsker? :skratte:

Er superfornøyd med jobben de gjorde med gullet. Ble likevel litt overrasket over hvor dyyyyyrt det var!

3600 kr for jobben :sjokkert: Og i tillegg så kostet kjedet jeg ønsket meg 5600 kr!

Hadde heldigvis en del gull til overs, så jeg fikk betalt for kjedet med det. Totalen ble 4300 kr! :sjokkert:

Dette får holde for ei stund altså! Fødselsgave til meg selv på forhånd :fnise:

Tror jeg skal ta en runde i flere gullsmedforetninger for å sjekke pris på å få gravert inn navnene etter hvert...

Fått sendt avgårde 2 dekken til som er solgt, vært på apoteket å hentet ut medisin mot kløa (allergimedisin viste det seg å være) og betalt en haug med regninger som har blitt liggende :)

Nå er jeg sliiiiiiiten!

Er litt skeptisk til å ta de pillene for kløa fordi man blir vistnok veldig trøtt og sløv av de.... :vetikke:

Jeg har ingen allergier, så har ikke peiling på hvordan jeg vil reagere....

Vil egentlig ikke ta noen piller eller medisiner i heletatt sålenge småen er i magen...

Skal vurdere om det er mere verdt å klø masse enn å risikere noe....

Nå tror jeg det blir en liten dupp i senga gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...