Gå til innhold

1. gangsgravid <3

tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oooh, det nærmer seg jo styggfort for deg nå, trheimspia :smilorange: så gøy å begynne å komme skikkelig i orden!

hehe, sleipe ungen som utnytter at du ligger flatt og er sliten! Forhåpentligvis har du han snart på utsida så han kan sprelle uten å være i veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Rhiannon! :smilorange:

Ja han er kanskje litt sleip :fnise: Utnytter mora på det groveste allerede, hvordan vil det gå etter hvert?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bassengtrimmen over i dag også. Angrer IKKE på at jeg dro :)

Var først innom vaskeriet og hentet saueskinnsbaggen, var vist 3 mnd de ventet med å fjerne ting :fnise:

Endelig greit det da!

Fikk også handlet Akryl på Obs Bygg, og på vei mot kassa så jeg akkurat min stil på en vedkurv og peistilbehør :)

Sort lær med hvit søm rundt! De var nydelige. Etter å ha ventet i kø i 10 minutter for å finne ut pris, så endte jeg opp med de to :) 1100 for begge to. Ikke det billigste, men tror det er verdt det. Passer supert inn på stua vår!

Måtte fram med streng-stemmen i dag også :fnise:

Jeg stod jo å ventet ved disken for kjøpshjelp i 10 minutter mens han som jobbet der pratet i tlf med en kunde. Stod pent og ventet jeg. Mutters alene og ingen annen kø. Når han som jobbet der la på tlf og ble ledig prøvde en kar å bare smette forran meg i køa! Altså køa som kun var meg :balltre:

Syntes det var litt vel slemt, så klarte ikke å dy meg å måtte spørre om han ikke viste hva kø-kultur var for noe?

Han som jobbet på Obs`en lo litt og overså han karen som prøvde å prate til han ;)

Jeg fikk heldigvis hjelpa! happy.png

Helt utrolig hvor ille kø-kultur det er i norge.

Brodern har jo reist jorda rundt i omkring 8-10 år siden 2000, og har fortalt meg det mang en gang. Han kunne være ute i huttiheita i Afrika og en eller annen jævel prøvde å snike i køa. 100% garrantert en norsk person. Han har testet det flere ganger, og det er ALLTID en norsk person...

Er ikke det litt spesielt?

Merket det når vi reiste til Egypt i fjor også. Kø på flyplass er så og si umulig når det er med norske folk. De dytter, sloss så og si og sniker seg framover.

Jeg blir sliten av sånt :rolleyes: Lær oppførsel takk!

I slike situasjoner må jeg le litt og si takk lov for at jeg er 50% ikke-norsk. Føler mange ganger myyyyye mere tilhørighet til min mors hjemland gitt... Der er det ikke slikt, høflige folk og trivelig stemning 99% av tiden.

Etter bassengtrimmen var det ny runde med akupunktur. Fysioen ville ikke sette ren modningsakupunktur før det var 4 uker igjen, altså tidligst på fredagen.

Ble så vi droppet å behandle skinkene og jeg fikk sitte isteden. 2 nåler på hver fot, 1 i hodet og 1 på hver hånd. Nål på oversiden av rista og innsiden av anklene. Den på hendene var mellom tommel og pekefinger.

Kjente at hun traff skikkelig godt med nålene, for det ilte til for hver nål :cool:

Lå slik i 15 minutter og småsov. Kjente at det kriblet i bena og at minstemann herjet i magen :hjertesmil:

Så kom hun tilbake og vred litt på nålene. Nye 5 minutter med hvile :)

Ble ganske døsig av nålene, så nå tror jeg at det blir litt :tellesauer: her :)

Morro at minstemann våknet så mye i grunn :) Hadde noen skikkelige spark mot ribbebena på vei hjemover i bilen, men foruten det er det veldig koselig å kjenne han aktiv igjen :)

Og veldig morro når jeg kjenner tydelig hva som er foten og slikt. Når jeg dytter litt på den så trekker han den tilbake med en gang :fnise:

Litt sånn lykkesrus etter nålene :fnise: Hoho!

Hele veien hjemover var det sol ute, vindstille og fantastiske høstfarger på trærne.

Smilte for meg selv og synes at høsten er vakker :hjertesmil:

Måtte sende en skikkelig klisse-søt sms til L også etterpå ;)

Jeg kjenner meg lykkelig!

Klisje, ja! Men dævven det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra :) det er så deilig å ha sånne ordentlig gode dager!!

kjenner igjen det du skriver om køkultur :fnise: det er typisk norsk tankegang! "meg først!" bra du kjefta litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du sa fra! Jeg opplevde faktisk skikkelig stygg køsniking i dag jeg også, det er visst den store køsnikedagen! Skulle handle på Prix, og det var kjempelang kø. Kommer en dame og går sikk-sakk mellom folkene og stiller seg like foran meg, men jeg tenkte først at hun skulle betale sammen med personen foran meg igjen. Jeg registrerte etter hvert at hun ikke var det, men bare fant det for godt å stille seg som nummer to i køen i stedet for bakerst. Jeg fortalte bestemt at jeg var før henne og dyttet varene hennes bakover. Skulle egentlig ha kommandert henne helt bak i køen også, men hadde så dårlig tid at jeg bare måtte betale og løpe. Folk kan være så frekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 + 5 :hjerter_rundt:

Fikk faktisk til å sove ganske godt i natt. Så godt at jeg har holdt L våken med snorkingen min :fnise:

Har sovet flere runder med 2 timer sammenhengende. Deilig!

Våknet rundt 6-7 tiden og så litt tv, før jeg sov en time til :)

Så var det bare å stå opp. Hive i meg 2 brødskiver å kjøre til jordmora.

Skulle jo egentlig hatt kontroll i uke 36, men det ble i dag isteden. Glad for det i grunn, til tross for en elendig kontroll.

Urinprøven var fin, ingen proteiner i den.

Formen mi har steget siden sist jeg var der, klarer å gå korte avstander uten krykker :)

Blodtrykket var litt høyere enn sist, men ikke så høy at det var grunn til bekymring.

MEN!

Vekta!!! Snakkes da!!!!

Hadde ikke veid meg før jeg dro bortover, så jeg tenkte i mitt stille hode at det sikkert var 0.5-1.5 kg opp siden jeg ikke har hatt noe matlyst på flere uker.

Har jo merket at kroppen har samlet litt vann, fingre, ankle og i grunn hele meg har est ut. Dobbelhaka ikke minst...

Det var kommet 6 kg på 3 uker gitt! Herregud så mye vann!

Trodde nesten jeg skulle gå i bakken når jeg så vekta!!!! :overrasket:

Tror det er noe av det mest frustrerende jeg har vært med på i mange år! :overrasket:

Vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på det jeg?

Har igjen 0.7 kg før jeg har gått opp 20 kg totalt! :kjempesinna:

Makan!

Jordmora forsikret meg om at det var veldig vanlig å gå opp mye med vann i siste del av svangerskapet, og prøvde så godt hun kunne å få meg på andre tanker! Men herregud da!!!!

Skjønner jo at mesteparten av vannet kommer til å forsvinne de første ukene etter fødsel, men likevel?

Enn om kroppen min bestemmer seg for å lagre enda mere vann?!?!

Jeg kommer til å ese ut som et overfylt pølseskinn jo!

Ringte L på vei hjemover og han ble ganske overrasket også... Men han lo litt når jeg sa at jeg måtte gå til innkjøp av støttestrømper huh.png Synes det var litt slemt av han å le av det, så jeg orket ikke prate mere med han i grunn....

Var innom apoteket og kjøpte noen støttestrømper. Fikk også tak i brystvortekrem som skal i fødselsbaggen.

Kan trygt si at det ble litt snørr og tårer på vei hjemover :trist:

Føler meg totalt misslykket!

Merkelig hvor forferdelig jeg føler meg.

Minstemann har det jo helt supert i magen, vokser og er akkurat der han skal være.

Så hvorfor føler jeg meg totalt som en taper og misslykket da?!

I dag kjennes det rett å slett ut som om jeg er en elendig kjærest og kommende mor.

Enn om jeg aldri får tilbake kroppen min ?

Kanskje jeg ikke er bra nok for L lengre. Hvordan i alle dager skal han klare å tenne på meg og min kropp lengre?

Tror jeg skal grave meg ned i senga å se tv resten av dagen. Låse døren og ikke åpne om noen ringer på...

Drittdag :snurt::cry3::frustrert::sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, en gooood :klem: til deg

Skjønner at det ikke er noe moro, og at det er lite som skal til for at man føler seg litt "dritt". Skjønner det VELDIG godt.

Men vettu, babyen er viktigst akkurat nå! Kroppen din er det DU som bestemmer over, og så lenge du har en motivarsjon om å komme tilbake til "null-punktet" igjen etter fødsel, så klarer du det!!! :jepp: Jeg har hatt noen gravide venninner, som la ENORMT - ENOOOORMT - mye på seg under svangerskapet. MEN, som du sier, det meste av vannet forsvinner jo ukene etter fødsel, og INGENTING er vel bedre for kroppen enn å få seg litt mosjon etter 9 måneder med sofa-kos og inntak av den maten man har lyst på?

Du er nok, som mange andre, et perfekt baby-hus! :hjerte: Babyen din elsker deg for nettopp det! :klemmer:

Og mannen din elsker deg enda mer for hver gravide dag som går, tenk deg hvilken gave du gir ham, og dere :Nikke: Tenk hvor stolt han er av deg, som gjør dette for dere begges skyld!

Og tenk hvor stolt du blir av deg selv, som tilslutt skal presse ut det lille, nye mennesket som er 100% avhengig av deg og din kjære.

Kos deg i senga med låst dør, du! Alle trenger det innimellom!

Du har iallfall min velsignelse i å få ut litt vrede idag, for jeg skjønner deg godt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er frustrerende å se at vekten øker, du får trøste deg med at lillegutt er her snart og håpe på at mye av vekten forsvinner ved fødsel. som du sier selv, så er det jo mye vann i kroppen, så jeg vil tro at du både vil få kroppen din tilbake og at L ikke vil skifte mening om din kropp til det negative, men heller beundre den kroppen som har båret fram sønnen hans!

:)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mala og Nuttapia :)

Dere er så snille og gode!

Trengte noen vennlige ord nå, tusen takk :)

Jeg får bare prøve å fokusere på minstemann.

Han hadde sunket godt ned i bekkenet iallefall, men hun klarte å rikke litt på han. Ikke helt festet altså. Hun var ikke helt sikker på om han kom til å feste seg 100% heller, siden jeg har en ganske lang kropp.

Mente at dersom han hadde plass til å ha rumpa litt høyere opp så pleide de gjerne å velge det :)

Er iallefall langt nede, og lå med ryggen utover når hun kjente. Bena inn mot ryggen, så hun fikk ikke tak i noen ben eller armer for å kjenne på :)

Hun merket godt at jeg var stram i livmora og ligamentene nede ved lysken, og hoven (duh!) så det var veldig logisk dersom jeg var mye øm i magen. Noe jeg har vært mye av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, ikke noe moro.. Stor :klemmer: til deg!!

Skjønner frustrasjonen din, og skjønner at du tenker på hva som kommer til å skje etterpå! Men ikke tenk så mye på det, du! Det får du ta når den tid kommer :jepp: Du vet jo ikke hvor mye vann det er snakk om, for det kan jo i ditt tilfelle utgjøre ganske mye av vekta! Og når du kommer i gang med amming og trilleturer, vil du sannsynligvis se at kiloene forsvinner, dersom du fortsetter med et sunt og normalt kosthold :jepp:

Nå må du bare konsentrere deg om å legge til rette for at lille nurket har det bra, noe jeg helt sikkert tror du gjør :jepp: Og jeg er sikker på at L synes du er helt fantastisk uansett hvor mange kilo du har gåt opp i svangerskapet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff og huff, ikke noe moro.. Stor :klemmer: til deg!!

Skjønner frustrasjonen din, og skjønner at du tenker på hva som kommer til å skje etterpå! Men ikke tenk så mye på det, du! Det får du ta når den tid kommer :jepp: Du vet jo ikke hvor mye vann det er snakk om, for det kan jo i ditt tilfelle utgjøre ganske mye av vekta! Og når du kommer i gang med amming og trilleturer, vil du sannsynligvis se at kiloene forsvinner, dersom du fortsetter med et sunt og normalt kosthold :jepp:

Nå må du bare konsentrere deg om å legge til rette for at lille nurket har det bra, noe jeg helt sikkert tror du gjør :jepp: Og jeg er sikker på at L synes du er helt fantastisk uansett hvor mange kilo du har gåt opp i svangerskapet! ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 + 6 :hjerter_rundt:

Gårdagen gikk med på tv, selvpleie og en del sutring :closedeyes: haha!

L jobbet overtid, og kom hjem ikke lenge før det var sengetid. I tillegg kom naboen (svoger) innom og fuget de siste flisene på stua. Fikk ikke mye tid med L før sengetid. Han jobber sent hele uken her, og det er i grunn litt kjedelig unsure.png

I dag tidlig hjalp han meg på med støttestrømpene før han dro på jobb. De var ikke så trange som jeg trodde de kom til å være, og er ikke ubehagelig å gå med :)

Jeg var flink i går og drakk masse vann, spiste sunt og ikke noe salt.

Når jeg hoppet på vekta i dag så viste min vekt hjemme 3,2 kg mindre enn vekta hos jordmor i går :overrasket:

3 kg vann forsvinner ikke i løpet av ei natt uansett hvor mye jeg passer på maten altså!

Så jeg tror faktisk litt at det kan ha vært noe galt med vekta hennes... :)

Utifra regnestykket hos jordmor har jeg gått opp 19,3 kg, men på min egen vekt som jeg har brukt regelmessig det siste året er det kun oppgang på 16,1 kg.

Og det er 2.5 kg med vann de siste 6 ukene, ikke så mye som jeg trodde og var lei meg for i går :)

Jordmora mente at jeg godt kunne veie meg litt oftere framover for å følge med hva som fungerer for å ikke få mere vann, men at det trolig aldri ville være så mye som 1 kg forskjell på kort tid. Da er det jo litt rart at det er 3,2 kg på under et døgn happy.png

Happy, happy, happy!

Uansett er det jo noen kg opp, men jeg forventer jo ikke å bli mindre før fødselen. Det kjennes bare MYE bedre ut med 2,5 kg opp kontra nesten 6 kg :)

Jeg har sovet ganske ok i natt :)

L har vært skikkelig trøtt også, så vi har nok snorket i kor begge to laugh.png

Jeg har iallefall ikke holdt han våken, og motsatt :)

Nå blir det frokost på planen, så mere tv før jeg venter på en installatør fra jobben min!

Vi skal få opp innbruddsalarm + en haug med røykmeldere laugh.png

Det nyeste anlegget som vi selger på jobb er skikkelig fint rent utsendemessig, samt at den fungerer for det vi ønsker. Seriekoblede røykmeldere er hovedgrunnen til at vi skal få det opp.

Tror vi er oppe i 7-8 røykmeldere i hele huset!

Altfor stort hus på 240 kvm :overrasket:

Sikkerhet kommer først. Er ikke så fryktelig bekymret for innbrudd, men litt værre med brann. Vi har allerede 3 brannslukkere i 1 etg (soverom, vaskerom og kjøkken) og brannteppe :)

Har vært på så mye kurs via jobb både jeg og L at vi dessverre vet hvor fort og galt en brann kan gå.

I tillegg opplevde jeg når jeg var 15 at huset vi bodde i tok fyr på 1. juledag :overrasket:

DET var en rar jul det hvor vi bodde på hotell hele familien. Skikkelig tankevekker og vi var heldige alle sammen som kom ut friske og raske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det var mindre vektoppang enn du fryktet! Det er veldig stor fo rskjell på vekter, og lett å få seg en unødvendig nedtur :)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at det ikke var mer på vekta! :klemmer:

Vekta vises høyere hos legen min også, enn her hjemme.. Så siden jeg er vant til å bruke min egen vekt, så følger jeg den. :)

Godt å høre at andre tar sikkerheten 100% på alvor! :opplyser: Barna våre er verdt 10 000 brannvarslere - MINST!

Vi fora pipa ifjor, samt at vi kjøpte helt ny peisovn. Hadde vi ikke gjort det, og vært idiotiske nok til å fyre i peisen (Nei, det stod ikke opplyst i prospektet!! :overrasket: ), så hadde huset brent ned! Fæle, fæle greier..

Bra at det gikk bra med dere alle den julen. Kjenner til fler som har mistet alt de eier og har, men heldigvis ingen som er drept av det.

SIKKERHET FØRST - KOS ETTERPÅ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja brann er stygge greier.

Forsåvidt en "penere" død enn f.eks drukning i.o.m at man sovner bare inn, men likevel da! :overrasket:

Brann er uten tvil det verste som kan skje. Vi har begynt å tenke mere på det nå når det er smått i vente.

Vi har ordnet oss med brannsikker safe som står i kjelleren også. Så alt av verdipapirer som må overleve en brann går i den safen. Regner med at vi kommer til å lagre backup-harddisk med de mange 1000 bildene våre på en annen plass også, tilfelle rottefelle.

Nå går vi ikke rundt og er nervøse for brann altså, men synes det er greit å vite hvor ting er og gjøre det lille man kan for å unngå at uhell skjer.

Jeg er forsåvidt også glad for at verken jeg eller L drikker kaffe :)

Bagatell selvfølgelig, men brannskader på barn er ikke å spøke med...

Vet godt at når min mor kommer på besøk så er kaffekoppen langt unna minstemann ;)

Har ei venninne som fikk varm kaffe på seg når hun var 1/2 år, og hun har så mye arr på halsen, ryggen og brystkassa. Hun slet en del med det igjennom oppveksten.... Ikke morro å vise fram arrene i bikini f.eks...

I dag var det rolig stemning i magen fram til for en times tid siden. Tror han har ligget med ryggen ut mesteparten av dagen i grunn :)

Kom en fot ut på høyre side når jeg laget meg noe lunsj i sted, og nå romsteres det nede i bekkenet :overrasket:

Bare å knipe sammen for det kjennes ut som om han prøver å åle seg ut ;) haha!

Er vist slik det skal kjennes hører jeg...

Er litt vondt å gå på do for tiden også, kan liksom ikke stramme så mye i magen før det kjennes ut som om han kommer ut isteden for det man egentlig trodde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en fot ut på høyre side når jeg laget meg noe lunsj i sted, og nå romsteres det nede i bekkenet :overrasket:

Bare å knipe sammen for det kjennes ut som om han prøver å åle seg ut ;) haha!

Er vist slik det skal kjennes hører jeg...

Er litt vondt å gå på do for tiden også, kan liksom ikke stramme så mye i magen før det kjennes ut som om han kommer ut isteden for det man egentlig trodde :fnise:

Hjelpes!! Tør jo nesten ikke gå på do, da?? :klo: Haha!! Uffamei ...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes!! Tør jo nesten ikke gå på do, da?? :klo: Haha!! Uffamei ...!!

Haha! Ja det kjennes litt sånn ut.

Må bare sitte et minutt eller to ekstra ;)

Knipe sammen litt, prøve å trykke litt, gi opp. knipe sammen igjen og sånn går nå dagene ;) haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...