tr.heimspia83 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #441 Del Skrevet 19. juli 2012 Det synes jeg definitivt at du skal Om du ikke legger de ut så iallefall ta bilder slik du har det selv. Vi får aldri tilbake denne gode tiden her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. juli 2012 #442 Del Skrevet 19. juli 2012 Kjempefin mage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #443 Del Skrevet 19. juli 2012 Kjempefin mage!! Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #444 Del Skrevet 19. juli 2012 Tror ikke jeg er sååå flink til å ta livet med ro i grunn Har vært på farta mere eller mindre i hele dag. Ryddet hus, vasket klær, brettet klær, vasket kjøkken, ryddet soverommet, ordnet de siste detaljene på vinduene etter oppussinga og prøvd å se 1 1/2 episode med Mad Men. Håpte det ville være en god serie som jeg kan kose meg med, men det falt overhode ikke i smak Gørr kjedelig serie, giddet ikke å se ferdig den 2 episoden engang.... Gubben kom hjem til vanlig tid, og vi fikk pratet litt og vært sosial før vi var invitert til middag til svigermor. Reker til middag! Jeg liker ikke reker, men ble med likevel for det sosiale Ble så jeg spiste loff med egg på isteden for reker! Is og Jordbær <3 til dessert! Nå er vi hjemme igjen. Mette og jeg har vondt i hodet! Delvis fordi jeg sikkert ikke har hvilt nok, men mest fordi de forbanna drittbikkjene til svigermor bjeffer KONSTANT når hun har besøk! Helt villt! Og hun gir dem bare tomme trusler så de skal være stille i hele 2 minutter før de starter igjen. Helt sykt. Hun verste av dem står regelrett å stirrer på svigermora mi mens hun bjeffer. Som regel får hun jo dermed en godis for å ti still, men svigers har vel endelig (!) begynt å skjønne at det ikke er noe vits med det. Bikkjene er 10 år gamle, overvektige og i dårlig helse. Hvor mye kan man endre vanene til 2 10 år gamle hunder og ei dame på 60 som elsker dem så mye? Trivelig middag med oss to, mor og onkel til sambo og søstra hans Får finne vannrett stilling et lite øyeblikk før vi skal få satt opp noen knagger og slikt på soverommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 19. juli 2012 #445 Del Skrevet 19. juli 2012 haha, gærn svigermor med gale hunder? Synes litt synd på deg jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #446 Del Skrevet 19. juli 2012 haha, gærn svigermor med gale hunder? Synes litt synd på deg jeg! Svigermor er utrolig trivelig og grei , men hun har NULL kontroll på bikkjelervene sine! Blir serriøst gaaaal av å være der på besøk!!!!! Teite hvite ulldotter av noen tykke og bortskjemte hunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #447 Del Skrevet 20. juli 2012 27 + 1 Sliiiiten etter en lang dag! Startet dagen som vanlig før jeg satte nesa mot Barnas Hus og Bebito for å handle noen småting. Barnas hus gir jo bort bleiebøtte når man er 3 mnd før termin eller babyen er yngre enn 3 mnd. Når jeg var der så tittet jeg litt på noen andre småting vi trenger, men synes de er fryktelig dyre på den butikken. Viste på forhånd at Bebito hadde det samme for en billigre penge Har gått omkring med gåstavene mine i hele dag. Føler meg skikkelig dum..... Går jo saktere enn pensjonistene med rullator Bekkenet har IKKE vært snill med meg i dag. Eller, det betyr kanskje at jeg ikke har vært snill med bekkent? Høna eller egget i grunn.... Bebito skulle ligge ved solsiden i tr.heim så jeg kjørte dit etterpå. Fant det ikke når jeg kjørte rundt, så jeg dro like gjerne hjem isteden. Tror bekkenet ble glad for det valget 1/2 time på senga før gubben kom hjem fra jobb. Ble så liggende å småsove/hvile i 1/2 time med han før vi skulle ut å handle. Ble en ganske stor handletur på obs med både gubben og svigermor. Hun skulle handle også og ble like gjerne med oss Skulle samtidig hente noe terrassebord hun trenger, og dermed betyr jo det at gubben må trå til Hun er fryktelig trivelig å ha med å gjøre altså Tror jeg har tidenes snilleste svigermor! Eneste er at hun hele tiden må fortelle meg hvor fantastisk sønnen hennes er, hvor flink han er og slikt Jeg VET jo det! Er jo en grunn til at vi skal være sammen resten av livet Tihi! Etter en treeeeg handletur (snegletempoet mitt tok vel en times tid å få gått igjennom butikken) var vi alle skrubbsultne og endte opp på Burger King. Prøver så godt vi kan å holde oss unna siden det er så usunt der, men når svigers insisterte så ble det slik Hun liker ikke å dra dit alene, og en sjelden gang i blandt så setter hun pris på en hamburger Ble også en tur innom Byggern for å hente terrassebordene, hvor jeg ble sittende i bilen mens de andre ordnet opp. Gubben ble STORfornøyd når han fikk et godt tilbud på ei ny byggsag! Så den ble med hjem også! Den forrige vi hadde døde under en litt brutal takling av en snekker når vi pusset opp gitt Hjemme igjen rundt 20 i kveld og jeg er helt ferdig! Sliten overalt i grunn! I bilen hjemover så hinta svigers en del om at de andre slektningene lurte svært på når det ble noe bryllup? Hun sier det til oss begge to at hun håper det skal skje, og det gjør jo jeg også Hadde han bare spurt så er det jo ingen tvil om hva svaret hadde blitt!!! Sa litt lurt at det var ikke opp til meg for øyeblikket, i et forsøk på å hinte/bekrefte at jeg gjerne ønsker dette. Gubben reagerte i grunn ikke på samtalen. Satt å tenkte på saga si tror jeg egentlig.... Får vel bare fortsette å hinte så godt jeg kan Kanskje alliere meg med svigermor om at hun må nevne det MASSE?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #448 Del Skrevet 20. juli 2012 Og snilleste svigermor hadde kjøpt helseteppe, vogndyne og dynetrekk til oss i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #449 Del Skrevet 21. juli 2012 27 + 2 Litt skummel natt i dag synes jeg.... Våknet som vanlig for å tisse i natt. Denne gangen rundt 04, og som regel tidligre har jeg vært oppe rundt 3. Det var helt stille i magen. Sånn uhyggelig stille. Ble liggende å kjenne etter liv et kvarter uten hell. Ble dermed ganske bekymret i grunn Han herjer ALLTID rundt 3tiden om natten. Testet "saft-trikset" med 2 store glass kaldt saftvann og la meg nedpå igjen. Etter omkring 5-10 laaaange minutter kom det et lite dult. Ikke slik han pleier å være, veldig forsiktig og lite dult bare. Ble liggende en times tid å kjenne etter, men det kom bare 2-3 små forsiktige dult. Vet jo at man skal kjenne mere enn som så når man kjenner etter, så jeg liker det ikke!!! Våknet deretter hver time fram til jeg stod opp. Og for hver gang jeg måtte på do (slik går det med store drikkemengder midt på natten) ble jeg liggende en halvtime å kjenne etter liv. Tror jeg kjente max 6 spark fra 4 til 10 i dag tidlig, og det er LITE i forhold til hva han egentlig pleier.... Avtalen med meg selv er at jeg ringer føden dersom ikke aktiviteten tar seg opp innen noen timer. Synes det er en ekkel dag dette her.... Jeg er bekymret for lille i magen og tenker på det, og sambo våknet med feil fot i dag. Han går bare rundt og surmuler og virker i dårlig humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 21. juli 2012 #450 Del Skrevet 21. juli 2012 Kanskje han har snudd seg i magen, og ligger og sparker mot morkaka eller noe? God plan å ringe føden da, i tilfelle. Bedre med en gang for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 21. juli 2012 #451 Del Skrevet 21. juli 2012 Kjempeekkelt å gå rundt å bekymre seg for sånn, lager gjerne forklaringer og skrekkhistorier for seg selv.. som regel får man bekreftet at alt er bra innen noen timer, men de timene er så lange! Håper du allerede har kjent den aktiviteten som gjør deg trygg igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 21. juli 2012 Forfatter #452 Del Skrevet 21. juli 2012 Ja den store skrekken er jo at han skal dø der inne. Hører jo om tilfeller hvor det skjer tett oppimot fødsel tilogmed Har heldigvis gått bedre i løpet av dagen og han har gjentatte ganger herjet i magen igjen. Jeg er fortsatt ikke 100% sikker på at han er "tilbake til normalen" igjen men jeg avventer videre bekymringer Nå har vi hatt en veldig rolig dag med noen serier og smårydding bare. Har fått vasket noen vask med klær og oppvask, ellers kun malt 1 strøk maling i noen sprekker som var igjen etter oppussingen på soverommet. Føles som om jeg er med i StarWars når jeg rusler rundt med malingsmasken min på haha! Ser ganske dum ut, men den holder alt av giftstoffer ute, og er dermed 100% trygg for meg og minstemann Ser heller dum ut enn å skade han Gubben er på vei ut i sjøen nå for å snorkle litt igjen, mens jeg har funnet en serie på Nrk NettTv som får tiden til å gå Upraktisk å ikke ha koblet parabolen til tvn enda, ergo har vi ingen kanaler Så, Promzillas blir underholdningen i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #453 Del Skrevet 22. juli 2012 27 + 3 I dag har vært en deilig og totalt ufornuftig dag Jeg har fått malt 1 strøk i sprekkene rundt skapdørene, ellers kun sett Fringe og slappet av med gubben Nå står browniesen i ovnen og gjør seg ferdige til nye episoder av Fringe Var egentlig masse planer vi skulle gjøre i helga, men det har pissregnet konstant! Dermed blir det kun rolig og avslappning Gubben er storfornøyd med det etter en lang og hard uke på jobb Vi har vel sett 10 episoder totalt i går og i dag nå, og vi har enda igjen flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #454 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg har forresten hatt en del stikkinger nederst i livmora de siste dagene. Kjennes i grunn ut som om han har hodet helt nede, og på en måte "borrer seg ned" med hodet? Skikkelig stikkinger som kjennes i hele underlivet i grunn Skjønner ikke helt hva det er, men mulig at hodet er på vei til å feste seg allerede? Sparkene er iallefall høyt oppe i magen, og mye bevegelse i bunn av livmora... Har jo lest at det kan skje forholdsvis tidlig til førstegangsgravide, men det her må være litt VEL tidlig? Gleder meg til å høre med jordmora om hva det kan være i grunn, spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #455 Del Skrevet 23. juli 2012 27 + 4 Hadde i grunn en herlig dag og kveld i går, men når vi skulle legge oss så kom det altfor mange tanker i grunn. Hu venninna mi som mistet har jeg ikke hørt noe mere fra siden forrige helg, og hun sa jo da at vi skulle finne på noe i uken som var. Sendte henne en pm på FB på lørdagen og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra henne Lurer på om det er det hintet jeg trengte for å innse at vennskapet vårt er ganske gåent og over... Hun kunne alltids tatt kontakt å sagt at det ble forandring i planene, eller holdt noe kontakt? Synes det er leit og trist at vi ikke kan glede oss over denne perioden i livet mitt sammen. Jeg vil ikke gå å gjemme magen min som jeg er fryktelig stolt over for å spare henne. Jeg gjorde det konsekvent når vi møttes forrige helg. Passet på å stå rett forran henne, slik at konturaen av magen ikke vistes så godt. Og hun overså magen totalt.... Var ikke sp.mål om noe med graviditeten eller meg der Hu felles venninna vår stod å så på magen med STORE øyne, men turte heller ikke si noe Tror i grunn at vi ikke klarer å berge vennskapet likevel. Det er IKKE meningen man skal gå rundt å skjemmes over en glede som er så stor! Jeg ønsker jo at hun skal delta på dette, og være glad for at jeg er her jeg er i livet! Hun er helt sikkert glad på mine vegne, men det er vondt å ikke kunne prate med henne om det i redsel for å såre henne. Blir liksom gående rundt å småprate om alt mulig rart, uten at noen av oss tørr å nevne baby eller graviditet.... Et overfladisk vennskap liker jeg i grunn ikke. Verken med henne eller noen andre Ble liggede lenge i gårkveld uten å få sove. Tårene renner når jeg tenker på det og det er vondt! I tillegg var bekkent på en skikkelig snurr og jeg fant aldri en behagelig stilling..... Stod så heller opp og lot gubben sove alene. Han får jo ikke mye søvn når jeg ligger å vrir på meg hele tiden Får re opp på gjesterommet/barnerommet i natt og legge meg der isteden.... Ser for meg at vi trolig må sove hver for oss framover dersom bekkenet er så vondt..... Kom meg til seng rundt 4 i natt og fikk noen gode timer søvn. Nå er frokosten inntatt, og jeg funderer på hva jeg skal gjøre videre Har litt lyst til å dra å handle de siste barnetingene vi mangler (småtingene) slik at jeg er ferdig med det. Regner i grunn ikke med at bekkenet blir fryktelig mere medgjørlig de neste ukene/mnd, så det er kanskje greit å gjøre det når jeg har en god dag nå? Venter litt med å kjøpe stellebordet Har fått litt intrykk av at foreldrene mine hjelper oss med den, så da avventer jeg i grunn Dersom de ikke ønsker det så får vi kjøpe det litt nærmere terminen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 23. juli 2012 #456 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg tror det forandrer seg når venninna di blir gravid igjen! Hvis du klarer å "glemme" den vanskelige perioden når den tid kommer, blir nok alt som før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #457 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg tror det forandrer seg når venninna di blir gravid igjen! Hvis du klarer å "glemme" den vanskelige perioden når den tid kommer, blir nok alt som før! Ja det trodde jeg også i grunn.... Men magefølelsen er ikke der lengre på at vi klarer det Tiden får vel vise hva som skjer videre, men sårt og ømt er det gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #458 Del Skrevet 23. juli 2012 Ble så jeg har sullet her hjemme mesteparten av dagen Var en tur på Bebito for å handle noen småting vi mangler til småen ankommer, og fikk tak i omkring 1/3 av det. Trodde Bebito hadde mye rimelig, men det var faktisk en del der som kostet mye mere enn barnas hus i grunn..... Sånn noenlunde fornøyd med innkjøpene i dag.... Mangler fortsatt en del av lista, men det står heldigvis igjen mest småting + stellebordet Er på leting etter ull-klær til minstemann, men det er vist for tidlig å finne slikt.... Fant en fantastisk ull-body dog! Den var rett å slett nyyyyyydelig! Kjøpte kun 1 av de ettersom jeg synes det var så stive i prisen Skulle gjerne hatt 1 til i grunn i hakket større... Får eventuelt tipse noen om det dersom de ønsker å kjøpe noe klær til han en gang Gubben kom hjem tidlig fra jobb i dag. Vond rygg og hadde sovet lite natt til i dag... Da er det ikke veldig gunstig å grave en kabelgrøft for hånd i grunn Ga han en liten ryggmassasje før vi begge sov en liten times tid... Middagen ble spist etter at han hadde vært å snorklet en liten times tid, + 2 episoder av Fringe Vi er i sesong 3 nå, og jeg gruer meg faktisk til sesongen er over! Det er vist kun 3 sesonger... Må vel finne en annen serie som er bra etter det da... Noen gode forslag? Regner med vi må en tur på Ikea i løpet av de neste ukene, men tror jeg skal vente til gubben kan bli med Ikea er såpass stort at jeg er avhengig av å gå med gåstavene, og da får jeg ikke dyttet handlevogna i tillegg Får se om jeg orker å ta en handletur i løpet av uken igjen..... Eneste planene hittil er tur til legen for en glukose-sjekk på onsdagen, samt å møte ei venninne etterpå Bekkenet har faktisk oppført seg ganske bra i dag i grunn Ømt når jeg ligger og står, men ganske ok når jeg sitter i en korrekt kontorstol... Tror jeg skal finne sofaen nå og prøve å lese litt mere i boka mi Startet å lese den for 1 år siden er bare SÅÅÅ kjapp til å lese altså! haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #459 Del Skrevet 24. juli 2012 27 + 5 Gubben hadde fortsatt en del vondt i ryggen i dag, så han droppet jobben. Bedre enn i går, men fortsatt ikke bra. Koselig å ha han hjemme om dagen likevel om det ikke er morro å vite at han er såpass øm. Senga vår er virkelig klar for å byttes ut og vi har jo snakket om seng noen mnd nå.... Konklusjonen sist vi var ute å så på senger at den vi ønsker oss var litt i overkant dyr, den gangen endte vi opp på ca 31 000 for den dobbelsenga. Da har jeg en madrass som er hakket hardere enn gubben sin, med felles overtrekksmadrass. Kampanje på Skeidar nå på den samme senga, og vi endte opp på 23 500 kr Rimelig enkelt å bestemme seg for å kjøre en tur for å handle ny seng ja Etter frokosten, noen episoder med Fringe og lunsj, så kjørte vi en tur. Ble bestilt ny seng med alt av tilbehøret som måtte til (ramme og slikt). Sparte oss 7 500 kr ettersom vi ventet litt med å kjøpe den SUPERfornøyd! Fortsatt en dyr seng, men fantastisk behagelig og uten tvil det beste vi har prøvd begge to. Svane rammemadrasser som heter Zefir og Zenit Med slik gele-topp i de, ikke vanlige fjærer. Former seg etter kroppen og var fantastisk å ligge på Middag var til naboene (søster og svoger til gubben) og deres 2 søskenbarn på samme alder som oss. Trivelig middag med jordbær til dessert! Sier seg selv at jeg ble storfornøyd da haha! Minstemann på 3 år var både høyt og lavt i løpet av kvelden. Oppførte seg eksemplarisk 99% av tiden, men på slutten av kvelden når han hadde passert sengetid så ble det rabalder. Han VILLE hoppe på trampoline med ene søskenbarnet til mora, og lot sinnet gå utover faren sin. Tok både kveletak på faren og dro i huden på halsen hans mens han vrælte: "vil hoppe NOOOOOOOOOOOO!" og hyyyyylte! Ble litt satt ut av at faren lot han holde på. Småen skallet til han en gang på haka, tok sikkert kveletak 3 ganger og rev og slet i leppene til faren sin Kan da neppe tro at det er normal oppførsel? Han er jo som regel utrolig forsiktig (barnet) og aldri vist noen voldelige tendenser tidligre. Mulig faren lar ting gå litt lengre nå ettersom han jobber skift på nordsjøen og er 3 uker av og 3 uker på i snitt. Godt å være med sønnen når han først er hjemme og dermed tillater mere? Samt at det kan jo være at gutten tar ut noe frustrasjon på han? Jeg vet ikke Jeg reagerte iallefall på det, og tror gubben min også gjorde det..... Det ble sendt noen blikk som ikke trengte ord ja Søskenbarna ble med ned til oss etterpå for å se hvordan det er blitt etter oppussingen. Det er en ganske stor forandring, og de syntes det var blitt skikkelig fint Trivelig de 2 karene der altså! Men mannfolk prater bare såååå mye når de begynner! Står fortsatt ute og prater, og det har de gjort i 1 times tid nå. Utenfor bilen på vei til å dra hjem Har ikke lyst til å være ufin å "hente" gubben heller, så de får bare holde på Er så sjeldent de møtes og har vel masse å prate om Ellers henta jeg saueskinns-posen fra svigermor i dag Den ble laget når onkelen til Gubben ble født (altså noen og 60 år siden) og er brukt av mange. Onkelen til gubben, svigermor, søstra til gubben, min gubbe, og onkelungen til sambo Den var vakker og fin. Veldig godt vedlikeholdt! Skal levere den på rens i løpet av uken så jeg vet den er helt ren. Likevel om den ble renset etter naboen brukte den også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #460 Del Skrevet 24. juli 2012 Glukose-test hos legekontoret i morgen og jeg gruer meg. Ikke til selve testen, men å måtte sitte helt i ro og vente i 2 timer der nede før jeg kan dra videre... Jeg har jo verdens LENGSTE tålmodighet vettu Kommer til å kjede meg etter 2 minutter ventetid... Bra jeg har kjøpt noen blader jeg kan lese da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå