Gå til innhold

Hvis du skulle gitt en gave til en designinteressert person...


Gjest LilleLovely

Anbefalte innlegg

Gjest Elastica

AB over her igjen ja...

PHlampe vet jeg alle elsker, og jeg synes forsåvidt de er fine, men igjen; hadde ikke valgt den selv.

Jeg hadde nok vært like kresen på bilder/kunst.

Enig. Man kjøper vel ikke en PH-lampe på måfå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ashley_Johanna

Vel, jeg kjenner denne personen veldig godt og kjøpet er ikke på måfå!:) Når jeg leste tråden om ph lamper husket jeg at denne personen har snakket om det før, for leenge siden. hadde en ph lampe i barndommen og ønsker seg en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er en presang du er ute etter, ville jeg også definitivt gått for et gavekort. Jeg setter også - som anonym bruker - pris på god design og ville nok ikke hatt noe av det som er nevnt i tråden (ikke engang mine egne forslag :fnise:).

Du bør kjenne mottakeren rimelig godt dersom du skal kjøpe en såpass dyr gave helt uten at det foreligger ønsker - og treffe blink.

Hadde jeg fått en Kartellstol hadde jeg begynt å grine, synes de virkelig er stygge. Og det selvom jeg er "designinteressert".

Helt enig, jeg er også designinteressert (å, for et pretensiøst ord), men det er veldig lite nevnt her jeg selv ville ha brukt penger på. Nå ser jeg at valget har falt på en PH-lampe, men det kan jo være noen trekker opp tråden en gang, og da vil jeg foreslå damasksengetøy fra Georg Jensen Damask. Superluksuriøst, og så er det noe man gjerne ikke kjøper selv fordi det finnes så mye bra sengetøy i en mye rimeligere prisklasse. Og det er vel begrenset for galt sengetøy kan bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kjenner denne personen veldig godt og kjøpet er ikke på måfå!:) Når jeg leste tråden om ph lamper husket jeg at denne personen har snakket om det før, for leenge siden. hadde en ph lampe i barndommen og ønsker seg en.

Jaja - nå kom jeg ut av skapet, var meg som var den AB`en som var skeptisk til det meste :P

Men det forandrer jo hele bildet - vedkommende har jo ønsket seg en slik lampe lenge og har masse nostalgiske minner til det.

Men legg ved byttelapp i tilfelle hun ønsker seg en litt annerledes modell.

Jeg hadde også begynt å gråte litt - på den vonde måten - av Ghost stolene.

Det, og sånne nipse-ting(Alessi f.eks). Og diverse design-lysestaker :S

Bortsett fra den stilige klokka med trearmer fra Vitra ønsker jeg meg bare ting som er så kostbart at hverken jeg selv eller andre har råd til det i denne levetiden uansett.

*lyseblått smegkjøleskap, svindyr dansk sofa, et gigasvært maleri av Ingrid Sitter eller Håkon Bleken(gjerne begge), et par fotografier av Anja Niemi*

På forhånd takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lyseblått smeg kjøleskap *skile, sikle* Har sagt til mannen at når vårt ryker blir det smeg neste gang, har faktisk begynt og spare :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et par fotografier av Anja Niemi*

Oi! Anja er en venninne av meg, tror hun blir utrolig stolt når jeg forteller henne at hun er nevnt i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Anja er en venninne av meg, tror hun blir utrolig stolt når jeg forteller henne at hun er nevnt i denne tråden :)

Jeg har siklet etter egentlig hva som helst av henne i flere år - får nesten lage meg en liten sparegris.

Anja Niemis bilder :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunst er en nydelig gave og gi, men for all del - gi gavekort. Kunst er veldig individuelt og smaken er utrolig delt. Jeg har samlet kunst i årevis, og er veldig kresen på hvilken kunst jeg henger opp på veggen.

Dyre designgjenstander er også vanskelig å gi andre. Jeg gir endel dyre designikoner til barna mine - fordi jeg vil at de skal sette pris på kvalitet og begynne tidlig å sette pris på kunst og god design. Men det er stor forskjell på å gi til barna sine kontra andre, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...