Gå til innhold

Whitney Houston er død :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Corto Maltese

En kjendis dør det er en stor nyhet og millioner sørger. 100.000 barn dør av sult i afrika det er en liten nyhet og ingen bryr seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det veldig merkelig at folk kommer inn og kritiserer andre som sørger over en stor artist, som de gjerne har et personlig forhold til! Musikk er noe vi alle har et forhold til, og for meg er det veldig trist at en stor stemme ikke skal synge mer.

Grusomme ting skjer dessverre i denne verden, betyr det at det ikke er tragisk at en utrolig sangerinne er død? Det er jo ikke sånn at fordi hun har gått bort, så kan ikke jeg eller andre tenke på eller reflektere over andre fæle ting som skjer. Ingen har monopol på hva eller hvem andre mennesker sørger over.

Whitney, takk for alle nydelige sanger og for at du delte din fantastiske stemme med verden - hvil i fred.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

For meg er det veldig merkelig at folk kommer inn og kritiserer andre som sørger over en stor artist, som de gjerne har et personlig forhold til!

Man har ikke hat et personlig forhold til en kjent person bare fordi man har sett filmer eller hørt på musikken som han eller hun har laget

Om du tror du kjenner noen fordi du har sett dem på tv eller sett dem i levende live eller fordi du kanskje har snakket med dem i 2 minutter ja da ber jeg deg søke hjelp

De eneste jeg forstår sørger over en kjendis død er de som kjente kjendisen du vet venner og familie de som faktisk hadde et personlig forhold til artisten.

Det er trist for Whitne Huston sin familie og venner og det er alt. I motsetning til dere går ikke jeg rundt og tror at jeg kjenner kjendiser eller har personlige forhold til dem fordi jeg har sett dem på tv eller hørt på musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Man har ikke hat et personlig forhold til en kjent person bare fordi man har sett filmer eller hørt på musikken som han eller hun har laget

Om du tror du kjenner noen fordi du har sett dem på tv eller sett dem i levende live eller fordi du kanskje har snakket med dem i 2 minutter ja da ber jeg deg søke hjelp

De eneste jeg forstår sørger over en kjendis død er de som kjente kjendisen du vet venner og familie de som faktisk hadde et personlig forhold til artisten.

Det er trist for Whitne Huston sin familie og venner og det er alt. I motsetning til dere går ikke jeg rundt og tror at jeg kjenner kjendiser eller har personlige forhold til dem fordi jeg har sett dem på tv eller hørt på musikken.

Jaha, så du bestemmer hvem som skal være trist for hva også nå da?

Når de sier personlig fothold så mener de jo ikk eat de kjente personen. De mener vel heller at deres musikk eller filmer har vært en del av livet deres, og at det har rørt dem på et eller annet vis.

Når man har hørt på Whitney Houston eller Michale Jackson gjennom hele oppveksten blir det jo nødvendigvis trist at de går bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Jaha, så du bestemmer hvem som skal være trist for hva også nå da?

Siden når har jeg sakt at jeg bestemmer over det. Jeg sier bare rett ut at det er idiotisk av dere og tro at dere har et personlig forhold til en kjent person fordi dere har sett henne på tv

Man kan jo spør seg hvorfor blir mennesker triste av en død kjendis men gir blaffen i 100.000 barn som sulter ihjel.

Det sier mer om dere en om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Siden når har jeg sakt at jeg bestemmer over det. Jeg sier bare rett ut at det er idiotisk av dere og tro at dere har et personlig forhold til en kjent person fordi dere har sett henne på tv

Man kan jo spør seg hvorfor blir mennesker triste av en død kjendis men gir blaffen i 100.000 barn som sulter ihjel.

Det sier mer om dere en om meg.

Og hvem har sagt at man gir blaffen i at barn dør?

Men om an skulle gå rundt å være trist hele tiden over alle som sulter ihjel, så hadde det ikke vært rom for så veldig mye annèt?

Og jeg forklaret deg hva folk flest mener med personlig forhold. Det er vel ingen her som har hevdet å kjenne Houston. Men de har et forhold til musikken hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem har sagt at man gir blaffen i at barn dør?

Men om an skulle gå rundt å være trist hele tiden over alle som sulter ihjel, så hadde det ikke vært rom for så veldig mye annèt?

Og jeg forklaret deg hva folk flest mener med personlig forhold. Det er vel ingen her som har hevdet å kjenne Houston. Men de har et forhold til musikken hennes.

Helt riktig Mari Marihøne, det er jo fordi musikk faktisk er en veldig personlig ting for mange, samtidig som det er noe som forener folk. Jeg kjente jo ikke WH og sørger ikke som jeg ville gjort over en nær venn/slektning, men jeg har like stor rett til å sørge over henne og stemmen som er gått tapt.

Jeg kjenner heller ikke noen barn i Afrika, noen som døde på Utøya, i tsunamien, jordskjelvet på Haiti, eller andre tragedier. Men jeg sørger likevel når jeg hører om mennesker som mister livet på tragisk vis, fordi det går inn på meg. Det blir for dumt når folk skal påpeke at det alltid finnes noe verre å bry seg om...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltid sammenligne en sorg eller tragedie med en annen som er mer alvorlig.

For eksempel mistet jeg min pappa for litt over et år siden. Han var da over åtti og sovnet fredfullt inn. Det var på alle måter en naturlig og ventet død, og dermed ikke like tragisk som når en ung person dør. Likevel sørger jeg over at pappa er død og borte for alltid. Selv om det er forferdelig med alle mennesker som dør av mangel på mat eller nødvendige medisiner, må jeg ha lov til å sørge over pappa.

Jeg er også lei meg på grunn av Whitney Houstons død selv om jeg aldri kjente henne eller møtte henne. Jeg synes det er trist å se hvilken retning livet til hennes tok og at det endte slik det gjorde. I en periode av livet hørte jeg mye på hennes musikk og den framkaller mange minner og følelser. Musikken hennes står som et symbol på en epoke i livet mitt

Som tenåring var jeg ensom og søkte trøst i musikk og sang. Å synge var et område jeg behersket og som gjorde at jeg ettervert klarte å skaffe meg venner. Whitney Houstons sanger var blant det jeg likte å synge og jeg har notene til flere av dem. Sangene hennes har dermed også noe av æren for at jeg etter hvert fikk større aksept av folk rundt meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Måtte Whitney Houston vile i fred. En stor sanger, ingen tvil om det.

Kanskje feil tråd å ta det opp i, men er det flere som synes det var usmakelig av NationalEnquirer å publisere bilde av liket hennes? Personlig hadde jeg ingen glede av å se det, og når seremonien var privat(slik hennes familie ønsket), synes jeg det blir litt i overkant at bilde av et lik sirkulerer på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte Whitney Houston vile i fred. En stor sanger, ingen tvil om det.

Kanskje feil tråd å ta det opp i, men er det flere som synes det var usmakelig av NationalEnquirer å publisere bilde av liket hennes? Personlig hadde jeg ingen glede av å se det, og når seremonien var privat(slik hennes familie ønsket), synes jeg det blir litt i overkant at bilde av et lik sirkulerer på nett.

Det vil alltid lekke ut slike bilder. Disse ukebladene og tabloidene er skruppelløse, og gjør hva som helst for å tjene mest mulig penger. Bilde av Michael Jacksons døde kropp ble vel også publisert....

Bildet av WH var i det minste av henne når hun lå stelt i kista, som jo er bedre enn f.eks. bilde av henne i badekaret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ikke hat et personlig forhold til en kjent person bare fordi man har sett filmer eller hørt på musikken som han eller hun har laget

Om du tror du kjenner noen fordi du har sett dem på tv eller sett dem i levende live eller fordi du kanskje har snakket med dem i 2 minutter ja da ber jeg deg søke hjelp

De eneste jeg forstår sørger over en kjendis død er de som kjente kjendisen du vet venner og familie de som faktisk hadde et personlig forhold til artisten.

Det er trist for Whitne Huston sin familie og venner og det er alt. I motsetning til dere går ikke jeg rundt og tror at jeg kjenner kjendiser eller har personlige forhold til dem fordi jeg har sett dem på tv eller hørt på musikken.

Dette syns jeg bare er tåpelig. For ikke å si temmelig snobbete.

Musikk rører mange av oss emosjonelt, og da FÅR man en relasjon til artisten som tolker låten. Og for dem som var unge mens Whitney Houston var en stigende stjerne, tror jeg nok at sangene hun fremførte gav dem et emosjonelt bakteppe for ting som skjedde i deres egne liv. Skulle man ikke kunne være trist når et slikt menneske dør?

Pop var aldri MIN greie, men jeg KOMMER til å legge blomster på graven til Leonard Cohen. Og da vil jeg helst ikke at en eller annen snørrpave står og fnyser over at jeg sørger over en mann som jeg aldri har møtt, men som jeg føler at jeg kjenner likevel. Kanskje det er DU som burde søke hjelp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...