Gå til innhold

Levitate's vei til å bli FRISK!


Gjest Levitate

Anbefalte innlegg

Uff, de burde da ha inne alt som er? Første gangen dette apoteket ikke har det jeg skal ha, men de har somlet mye og brukt evigheter på å finne frem om det er medisiner som nettopp kom. Hrmf.

Er vanskelig å finne EKTE venner, som virkelig er der for deg når det gjelder. Det veit jeg alt om. De vil nok være med deg, og har ikke noe imot deg personlig, men de fant sikkert på noe annet som var morsommere og som de ikke trodde de ville få deg med på. Sånn er det hvertfall her når mine "venner" ditcher meg. Jaja..

Haha, ja livet hørtes litt kjedelig ut der borte om alt du har er en snusboks og burn. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat startet å se på The Vampire Diaries selv jeg, for å få pause fra virkeligheten :)

True blood likte jeg veldig godt de første episodene, men så ble det for mye surr for min del. Tror jeg hoppet av etter episode 7 eller noe, men har tenkt å prøve å se igjen når dagsformen er bedre.

Venner er ikke lett :P Jeg er også av den typen som slipper folk veldig tregt innpå meg, og jeg liker bedre få nære venner enn mange bekjente.. Jeg flyttet hit jeg bor nå når jeg ble gravid, samboer er herfra men ikke jeg. Så har egentlig ikke fått meg noen venner her helt.. Men min skyld faktisk, jeg er veldig rar og som sagt slipper ikke folk så lett innpå meg. Noe som sikkert gjør at jeg virker litt arrogant eller ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Uff, de burde da ha inne alt som er? Første gangen dette apoteket ikke har det jeg skal ha, men de har somlet mye og brukt evigheter på å finne frem om det er medisiner som nettopp kom. Hrmf.

Er vanskelig å finne EKTE venner, som virkelig er der for deg når det gjelder. Det veit jeg alt om. De vil nok være med deg, og har ikke noe imot deg personlig, men de fant sikkert på noe annet som var morsommere og som de ikke trodde de ville få deg med på. Sånn er det hvertfall her når mine "venner" ditcher meg. Jaja..

Haha, ja livet hørtes litt kjedelig ut der borte om alt du har er en snusboks og burn. :gjeiper:

Ja de burde det, men det er tydeligvis utrolig vanskelig... Blæ.

Nei, ekte venner er det uhyre vanskelig å finne! Og ha, ikke minst. Hater det. Til og med min kjære er ikke en ekte venn, for han vet at det er noe som er galt men han spør ikke. Og han burde spørre, for han vet jeg ikke begynner å snakke ut ifra det blå. Dust..

Jeg har akkurat startet å se på The Vampire Diaries selv jeg, for å få pause fra virkeligheten :)

True blood likte jeg veldig godt de første episodene, men så ble det for mye surr for min del. Tror jeg hoppet av etter episode 7 eller noe, men har tenkt å prøve å se igjen når dagsformen er bedre.

Venner er ikke lett :P Jeg er også av den typen som slipper folk veldig tregt innpå meg, og jeg liker bedre få nære venner enn mange bekjente.. Jeg flyttet hit jeg bor nå når jeg ble gravid, samboer er herfra men ikke jeg. Så har egentlig ikke fått meg noen venner her helt.. Men min skyld faktisk, jeg er veldig rar og som sagt slipper ikke folk så lett innpå meg. Noe som sikkert gjør at jeg virker litt arrogant eller ikke interessert.

Forstår deg, slipper ikke folk inn på meg selv så lett jeg heller. Er en grunn til at jeg enda ikke har fått venner her jeg går på skole liksom. Har bare de andre jeg kjenner fra ungdomsskolen.

19:15

21. mars

Kjæresten min ringte meg i dag. Vanligvis ville jeg vært ekstremt glad, men jeg bare... Care. Han snakket om mye rart men jeg husker ikke halvparten av samtalen engang. Nå har jeg egentlig litt dårlig samvittighet, men det er ikke min feil at følelsene jeg eier for han plutselig forsvinner. Jeg vet likevel at de er her dypt inni meg, det er bare at jeg har "gjemt" dem på grunn av at jeg er så deprimert for tiden. Var fint å høre stemmen hans igjen da.

Skal snart ut å spise med en venninne. Spiste ikke noe i går, blir godt med litt mat i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. :/ Kanskje det kommer seg etterhvert? Kanskje han må tilpasse seg litt for han evt ikke har så mye erfaring med psykisk syke fra før og vil ikke gjøre noe galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Kan nok være det ja. Jeg tror egentlig ikke han forstår så mye, for hadde han forstått hva som feiler meg hadde han "handlet" på en litt annerledes måte. Jeg vet egentlig ikke, det er ikke noe jeg ønsker å snakke med han om ettersom jeg vet ikke helt hvordan jeg skal bringe opp temaet.. Får egentlig bare la det ligge til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne en måte. Han har nok ikke så mye erfaring innen dette, og da blir det vanskelig å vite hvordan man skal te seg. Han tråkker nok litt forsiktig og vet vel ikke helt om han kan spørre eller ikke. Knut var hvertfall sånn i starten, men jeg sa til han at han bare kunne spørre og prate om det han var nysgjerrig på rundt alt dette, så vi pratet en del. Og nå er han veldig flink til å "håndtere" meg når det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Levitate

19:30

26. mars

Jeg roter absolutt alt til. I helgen var jeg på fest og der ble det også rot. På grunn av meg. Orker ikke gå i detaljer, men kom noe godt ut av den festen også. Jeg snakket med kjæresten min sin aller beste venn (og søskenbarn), og han fortalte det at kjæresten min snakker om meg hele tiden. Han forteller at kjæresten min har aldri snakket så mye om ei jente han har vært sammen med og at han har det så bra med meg. Det var godt å høre. Har også fortalt kjæresten min at jeg har problemer med å stole på han, så vi har snakket litt om det. Han tar det helt fint og håper at jeg en dag greier å stole på han. Så jeg har ordnet opp når det gjelder meg og kjæresten.

Nå mangler jeg bare å ordne opp med skolen.. Herregud, jeg har ikke vært der på over en uke. Hva faen er det jeg driver med! Jeg angrer sånn på at jeg ikke gikk på skolen i dag.. Jeg var våken og alt, men neida, jeg gikk ikke. Jeg greide ikke rikke på meg, jeg prøvde, men nei. Null respons fra kroppen. Null respons fra hodet, null respons fra noe som helst, jeg bare lå der. Jeg hater meg selv for det! I morgen SKAL jeg på skolen. Jeg må. Jeg kan ikke droppe ut.. Kontaktlæreren min har sendt meg meldinger og alt og nå er hun tydelig sint på meg også. Huff. Jeg blir så lei meg.

Jeg eier ikke matlyst. Har ikke spist noe i dag og i går spiste jeg bare litt fiskegrateng. Lørdag spiste jeg ikke noe særlig heller. Jeg orker ikke gå på butikken, men kanskje jeg skal prøve etter klokken 8, for kjæresten min logger på kl 8 og jeg vil prate med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at du har ordnet opp med kjæresten! Er det ikke godt å vite at noen er helt gæren etter deg, selvom man er gæren? :)

Uff, du må bare finne en måte å komme deg på skolen på. Det er ikke bra å være borte så lenge, selvom det kanskje ikke er så bra å presse seg dit heller. Uansett må du finne en ordning, så du står.

Heller ikke bra at du ikke får spist ordentlig. Noen ganger skulle jeg ønske vi bodde nærmere, så jeg kunne svippet deg nedom butikken og kanskje lagd litt mat til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Ja! Han er jo bortreist og fikk vite at jeg var på fest og drakk, og det likte han ikke. Og han skrev til meg at jeg var den mest fantastiske jenta han har møtt og at han håpet vi aldri gikk ifra hverandre! Er så godt å høre han si slikt. :)

Jeg vet. Jeg bare må... Håper det ikke er for sent å endre på det.

Det skulle jeg virkelig ønske også. Jeg har ingen som kan kjøre meg på butikken og hente meg, jeg orker ikke mase på de få kompisene jeg har med lappen som bor her jeg bor, og jeg tør ikke mase på svigers. Men men, jeg har bestemt meg for at jeg må ned på butikken nå senere.. Håper jeg bare orker det. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig. :rodmer: Vi er heldige vi, som har fått så fine mannfolk selvom vi ikke er helt friske. :)

Det er nok ikke for sent enda, men da må du nok skjerpe deg en del. Det kan være vanskelig nok det.

Ja, får virkelig håpe du orker det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Ja ikke sant? :)

02:50

27. mars

EUHJGIKOLWEØGJEIWKOLPGØEWKJGIKOPELWØGWHEWJOGIKOFLEKDJIEKOLWGKEHWIGJKOLEØWGNEOWØMLGNIEgiwegiewipgjwoåfowef,kwng+32+jggejegj.

JEG ER SÅ STRESSA!!!! Jeg har endelig funnet ut hvorfor jeg ikke får søvn om natten. Hvorfor? Stress!!! Jeg holder på å tørne! Nå begynner jeg å gråte også, for jeg vet faen ikke hva jeg skal gjøre!! Jeg har rotet ALT til!! ALT!! Jeg sitter her med ræva grodd fast i sengen og får ikke gjort NOEN TING!

Nå har det gått helt opp for meg hva jeg driver med. Alt går til helvete. Jeg lyver i hytt og pine til familie om at alt går så bra og at alt går fint på skolen, når jeg ikke engang er der! Jeg har verdens mest rotete hybel, her er skittent overalt og her ligger rot absolutt overalt. Panteflasker siden august ligger her til og med, for jeg tør ikke pante flasker!! Hvor teit er ikke det!? Dere aner ikke hvor kvalm jeg er nå og hvor vondt det gjør i kroppen, for nå forstår jeg alt. Hodet mitt sprenger snart.

Jeg har så UTROLIG mye som må gjøres. Men jeg får ikke gjort noe. Jeg er i helt ubalanse. Jeg kjenner at jeg vil løfte på den fantastisk feite kroppen min og gjøre noe NÅ, men jeg kan ikke! Jeg greier ikke! Jeg vil skrike så høyt jeg kan, men jeg kan ikke det heller. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEN!!!!!

Det gjør så vondt! Det gjør så vondt!!!! Jeg greier snart ikke mer. Denne jævla depresjonen dreper meg sakte men sikkert. Jeg vet faen ikke hva jeg skal gjøre. :tristbla:

Det kommer aldri til å bli noe av meg. For jeg greier absolutt ingenting. Nei.. Nå går jeg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men jeg må gå her ifra. Gjøre et eller annet. Spy kanskje. Har spist potetgull og angrer. Null problem å spy opp igjen.

Faen altså.. Nå vet jeg ikke lenger. Nå vet jeg virkelig ikke lenger.. Jeg har rotet livet mitt til sånn. Jeg vet ikke noenting... Før var jeg den smarte jenta som kunne alt, men nå vet jeg INGENTING lenger.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg aner ikke. Fy faen. Fy faen. Fy faen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

06:12

27. mars

Ok. Etter et par timer med tenking så har jeg funnet ut noe.

Ting skal endre seg nå. Jeg sier ikke at jeg skal knipse med fingrene og automatisk bli frisk, men jeg skal virkelig begynne å fokusere nå. Jeg skal gjøre et tiltak og faktisk prøve. Nei, jeg har ikke tenkt å legge meg inn, det nekter jeg. Den dagen jeg eventuelt prøver å ta livet av meg selv, skal jeg heller vurdere å legge meg inn på psykiatrisk. Jeg har ikke behov for å være på et sted med flere syke mennesker, for jeg vet at å bli innestengt på den måten bare vil mate sykdommen min med mer faenskap. Jeg vil heller ta sakene i egne hender. Dette er vell noe jeg har arvet ifra min far, det faktumet at jeg ønsker å ordne opp i ting selv, fremfor å skaffe mer hjelp enn jeg allerede har. Jeg er kanskje gal, men jeg trenger ikke legges inn. Jeg nekter det.

Jeg vet at for å roe meg ned og bli mindre stresset, må jeg gjøre noe med livet mitt. Hva må jeg gjøre? Jo, the basics: Gå på skole, gå hjem, gjøre lekser og rydde hybelen. Det er bare starten på et bedre liv. Kjedelig? Ja, men det er det som må gjøres for at jeg skal roe meg, bli mindre stresset, slappe av og få tankene til å fokusere på det som skal fokuseres på. Om jeg bare blir liggende i sengen og se i taket halvparten av dagen ødelegger jeg bare mer for meg selv. Hva er det jeg helt ærlig ønsker? Jo, å stenge meg inne på hybelen og aldri gå ut igjen. Men hjelper det noe særlig? Nei!

Når jeg har fått orden på the basics, skal jeg trå til med hva enn jeg må for å føle meg bedre. Jeg vet at jeg må gå ned i vekt. Endre på kostholdet. Slutte å kaste i meg potetgull, sjokolade og brus. Dette tærer på meg og gjør at jeg blir lei meg. Jeg skal farge håret, kjøpe meg litt nye klær i vinterferien og få den stilen og det utseendet jeg ønsker. Jeg har alltid vært litt "emo" og rocka på innsiden. Når jeg var litt yngre enn jeg er nå, hadde jeg mørkt hår med enten rødt, lilla eller blått i (ikke knæsj, men litt mer "naturlig" samtidig som det skilte seg ut), svarte og rocka klær og det som er. Nå har jeg bare en basic og kjedelig stil, samt kjedelig hår. Men er dett virkelig den personen jeg er? Nei! Derfor skal jeg endre på det. Jeg vil være den jeg egentlig er, ikke det jeg ikke er.

Joda, jeg legger planer hver dag om hvordan jeg skal forandre meg, hvordan jeg skal få ordne på livet mitt og hvordan jeg skal bli frisk - men denne gangen har jeg faktisk motivasjon. Jeg vet at jeg har viljestyrke og at den viljestyrken sakte men sikkert vil komme frem sterkere. For litt siden kuttet jeg meg igjen under et sammenbrudd, men etterhvert så forsto jeg hva jeg drev med - og sluttet. Er ikke det et lite tegn på viljestyrke? Vell, det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Og nå skal jeg faen meg skjerpe meg!

Nå skal jeg sikkert snart legge meg. Om jeg får sove vet jeg ikke, men mens jeg prøver å sove skal jeg spekulere på og tenke på hvordan jeg skal erobre verden. Jeg gidder ikke være jenta som gråter for ingenting, jenta som er deprimert og sliter seg ut og ødelegger livet sitt mer enn nødvendig, jeg vil være lykkelig og det skal jeg bli!!!

Jeg kommer selvfølgelig til å møte på noen nedturer, kommer garantert til å møte på et hinder og jeg kommer helt sikkert til å svikte meg selv et par ganger, men feiling er bare starten på å vinne. Kryss fingrene for meg, for nå skal Levi virkelig kjøre på!!! Hva skal skje i dag? Jo......

09:30 = Stå opp, ordne meg, gå til skolen.

10:35 - 13:30 = Skole. Gjøre så godt jeg kan, få gjort mest mulig, følge med i timene.

13:30 = Gå hjem. Eventuelt dra til psykolog.

Når jeg kommer tilbake på hybelen skal jeg rydde og vaske. Eventuelt spise mat og slappe av først. Jeg skal for all del ikke legge meg til å sove. Jeg vet at jeg skal snakke med min kjære klokken 14:00. Dette er iallefall planen for morgendagen. Kanskje jeg til og med tar i et tak og trener litt også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har kommet frem til alt dette på egenhånd!! Bare å stå på og jobbe med seg selv. Jeg trenger å gjøre akkurat det samme, så jeg veit hvor vanskelig det kan være. Kanskje det vil gjøre det enklere for deg å skrive timeliste og planlegge dagene dine? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Levitate

Jepp!! Jeg skal planlegge dagene mine fremover nå, men timeliste kan jeg ikke sette opp. Er rett og slett redd for å bli for besatt av klokkeslett + jeg greier aldri følge slike ting. :/

12:55

27. mars

Nå har jeg vært flink og vært på skolen! Er så heldig jeg slapp siste timen, siden læreren ikke var der. Jeg er stolt over meg selv nå! Klappet meg selv på skulderen nettopp, hehe. Nå er jeg veldig, veldig trøtt, er ganske sikker på at jeg sovner i løpet av dagen. Sitter å venter på at kjæresten min skal logge seg på, gleder meg sånn til å snakke med han. Er mer forelsket enn noen gang. :rodmer: Jeg er sååå heldig! Jeg har en så fantastisk kjæreste, det er helt utrolig. Lykke! :) Godt humør akkurat nå. Fikk veldig mye skryt med norsklæreren min, hadde samtale med henne i dag og hun skrøt meg oppi skyene på grunn av tekstene mine! Fikk vite at jeg var utrolig god til å ordlegge meg, at jeg skrev fantastiske tekster og at hun var utrolig imponert over meg. Det var veldig godt å høre!

Vet dere hva annet jeg har gjort i dag? Jeg har blitt fadder på en isbjørn! Hihi! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sliter med å følge timelister. Klarer det ikke, men klarer heller ikke dagsplaner så jeg har måttet skrive liste om hva jeg må få gjort iløpet av uka. Må bli flinkere til å gjøre det igjen. Uff.

Så bra! Så flink! :klem: da har du fått gjort en ting idag som gjør livet lettere. :)

Nei? Fadder for isbjørn? Ååååååh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

:biggrin:

04:25

28. mars

Har sovet veldig mye i dag. Fikk ikke gjort så mye som jeg skulle, men det viktigste er at jeg har vært på skolen iallefall! Mamma og brødrene mine kom og besøkte meg, tok meg med ut på restaurant og spiste! Det var koselig.

Ellers så har jeg vært litt lei meg og grått en del, savner kjæresten min sårt. Jeg er så forelsket at det gjør nesten vondt, jeg gleder meg så utrolig mye til å se han igjen. Hver gang når jeg legger meg for å sove ligger jeg bare å tenker på han, hele tiden, non stop. Jeg tenker på han hvert eneste sekund. Savner han sånn!!! Men tanken på at han gaaaaarantert er hos meg om en måned, er ganske fin. :) Kanskje han kommer hjem tidligere enn forventet, det er litt usikkert ennå. Det er snakk om 22. april, men også 25. april. Aldri en sikker dato. 3 uker og 4 dager igjen til han nærmer seg iallefall. :) Nydelige kjæresten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo herlig å være sånn forelsket, men det er jo da det er ekstra vondt å være vekk fra kjæresten og. Så jeg skjønner deg godt, jeg holdt på å dø da Knut var en uke i Gran Canaria så jeg skjønner nesten ikke hvordan du holder ut en måned å sånn. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Ja ikke sant? Hehe, lenger enn en måned nå faktisk! Sist gang var han borte akkurat en måned, denne gangen en måned + en uke elns. Huff!!

23:37

28. mars

I dag sa min kjære at han elsker meg. Herregud, dere aner ikke hvor godt det var å høre det. LYKKERUS!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

08:38

29. mars

Åh, fy faen jeg er så trøtt... Sovnet halv 6-6 tror jeg. Nå må jeg på skolen for å ta en prøve, så er det 3 timer skole, deretter samtale med kontaktlærer. Så må jeg pakke fort som faen og hive meg på bussen hjem, deretter besøke svigermor en liten tur. Når jeg kommer hjem er klokken ca. 19:30, og klokken 20:00 skal jeg prate med kjæresten min. Så gjenstår det og se om jeg greier å holde meg våken til litt senere på kvelden, slik at jeg får "snudd" døgnet mitt tilbake. Spørs om jeg får til å sove.. Jeg er trøtt og sliten nå, vil ha ordentlig søvn. Huff.

Edit: Huff, fy faen jeg er så trøtt!! Svimer nesten av på hele greia.. Skulle gjort alt for å fått litt energi, men nei. Er helt død. Kommer til å oppføre meg som en vandrende zombie i hele dag. Hjelper ikke noe særlig på at jeg savner kjæresten min MER enn normalt heller. Åååååhhh så glad jeg blir når jeg sitter på bussen på vei hjem, men enda gladere når jeg om 12 timer kan legge meg i min egen seng! Skal legge meg rett etter jeg har pratet med min kjære i kveld, for nå trenger jeg søvn. Håper jeg sovner og at jeg får sovet leeenge. Savner å få et skikkelig godt blund på øyet. :tristbla: Kjenner at hodeverken kommer sigende nå også. Faen ta.. Eeeeeer såååå sliiiten!!!

Endret av Levitate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...