Gå til innhold

Levitate's vei til å bli FRISK!

Gjest Levitate

Anbefalte innlegg

Gjest Levitate

Tenkte jeg måtte ha meg en liten dagbok jeg også. :sjenert:

Dagboken min skal forholdsvis handle om min vei ut av bipolar lidelse og depresjon, mine nedturer, oppturer og det som er. Min vei til å endre livsstilen min, gjøre det bedre på skolen og fungere som et normalt menneske. :)

Endret av Levitate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Levitate

I dag har jeg ikke vært på skolen. Jeg våknet rundt halv 8 og var egentlig en smule motivert til å gå på skolen, men motivasjonen forsvant så fort jeg så været ute. Det var sol, jeg hørte fugler som kvitret og det gjorde at lysten forsvant. Jeg hater når våren begynner å nærme seg. De fleste blir deprimerte når vinteren kommer - jeg blir deprimert så snart solen begynner å skinne.

Kjæresten min prøvde å få meg avgårde, men som det sjarmtrollet jeg er sjarmerte jeg han i senk og han glemte at jeg skulle på skole. Sovnet i armkroken hans og våknet halv 1 og kom på at jeg skulle til legen. Legen ringte meg siden jeg ikke møtte opp til timen og sa at blodprøvene viste at jeg hadde ekstrem jernmangel. Har fått ny time neste tirsdag.

Senere dro jeg til psykologen. Det var fint å snakke med henne igjen, jeg ble sittende der å gråte og klage over alle bekymringene jeg har i livet mitt. Hun henviste meg etterhvert til psykiateren, slik at jeg fikk utskrevet enda en medisin som skal kombineres med den jeg går på. Jeg går på Orfiril 300mg fra før av, tar to tabletter morgen og to tabletter kveld. Nå skal jeg i tillegg ta Quetiapin Orifarm 25mg og trappe opp til jeg føler meg mer stabil. Håper den tar knekken på selvmordstankene og depresjonen.

Ellers har jeg handlet og nå skal jeg snart rydde leiligheten min. Samt få liv i zombie kjæresten min. Alt i alt en grufull dag, men samtidig helt grei. Jeg er likegyldig, har vært trist i hele dag men begynner å komme meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Følger med her jeg! :goodbye:

Hvorfor blir du deprimert når sommeren kommer? Jeg er en av de mange som får det litt lettere da, aldri hørt om noen som har det omvendt.

Godt du fant ut av jernmangelen, det har enormt mye å si, og du kommer nok til å kjenne en del forskjell når du begynner å ta tilskudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

!! :klemmer:

Jeg blir deprimert når sommeren kommer fordi da føler jeg at det er lettere for folk å se meg. Vet det høres helt idiotisk ut, men solen lyser rett i ansiktet på meg og da er det så mye lettere å se meg. Jeg kan ikke gjemme meg under en lue eller hetten på jakka, ei under paraplyen med mindre det regner. Det blir lyst om kveldene, og jeg liker ikke lyset. Jeg liker å ha det mørkt. I tillegg så er det jo varmere om sommeren, som gjør at jeg ikke lenger kan gå ordentlig påkledd (må eventuelt til med piratbukse, t-skjorte, singlet og slike ting, og det liker jeg heller ikke). Jeg føler rett og slett at jeg får mer oppmerksomhet om sommeren enn om vinteren. Liker ikke lysere tider!

Sant det, fikk også beskjed om at energien kom til å endre seg litt og at jeg eventuelt får bedre energi. Og det trengs virkelig her i gården! :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

!! :klemmer:

Jeg blir deprimert når sommeren kommer fordi da føler jeg at det er lettere for folk å se meg. Vet det høres helt idiotisk ut, men solen lyser rett i ansiktet på meg og da er det så mye lettere å se meg. Jeg kan ikke gjemme meg under en lue eller hetten på jakka, ei under paraplyen med mindre det regner. Det blir lyst om kveldene, og jeg liker ikke lyset. Jeg liker å ha det mørkt. I tillegg så er det jo varmere om sommeren, som gjør at jeg ikke lenger kan gå ordentlig påkledd (må eventuelt til med piratbukse, t-skjorte, singlet og slike ting, og det liker jeg heller ikke). Jeg føler rett og slett at jeg får mer oppmerksomhet om sommeren enn om vinteren. Liker ikke lysere tider!

Sant det, fikk også beskjed om at energien kom til å endre seg litt og at jeg eventuelt får bedre energi. Og det trengs virkelig her i gården! :gjeiper:

Jeg kjenner meg veldig igjen, er heller ikke noe glad i vår/sommertidene, det føles så mye tryggere å kunne gjemme seg bort i litt mer større og heldekkende klær :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Levitate

Akkurat slik jeg føler det også. Er mer trygg på høst/vinter enn vår/sommer. Huff.

Tok medisinen for noen timer siden. Nå er jeg helt utrolig sliten, litt hodeverk, svimmel og veldig trøtt. Tror jeg skal prøve å slappe av litt... Kjæresten min er våken og glad igjen iallefall, så da er jeg selv automatisk litt gladere. Herregud, så sliten og trøtt jeg er, hehe.. Rar medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Jepp, og jeg la meg og fikk sovet litt. Hjalp på humøret iallefall! :)

29. februar

01:11

Nevnte jeg at jeg har vasket og ryddet leiligheten? Iallefall, så har jeg endelig orket å gjøre det! Det har sett ut som en svinesti her nå i flere uker. Søppel og rot overalt, skittent gulv, grus i gangen og innflyttede hybelkaniner i hvert et hjørne. Er skikkelig rent og fint her nå. Lukter også mye bedre!

Er veldig motivert til å starte på et bedre liv. I morgen reiser kjæresten min hjem og jeg skal se hvordan jeg takler det nå. Skal prøve så godt jeg kan å ikke la meg knekke av at han reiser og ikke er her med meg. Bryter vanligvis sammen når jeg ikke har han ved siden av meg, men skal nok greie meg. Jeg skal og jeg må. Må bli mer selvstendig.

Jeg har også vært på butikken og kjøpt appelsiner! Skal begynne å spise det til frokost. Har lyst på et sunnere kosthold, for jeg har veldig lyst til å gå ned i vekt. Sliter enormt med selvbildet og er overhodet ikke fornøyd med kroppen min, har prøvd i mange år å akseptere meg selv for den jeg er, men greier det ikke. Derfor vil jeg gjøre noe med kroppen min. Skal prøve så godt jeg kan å holde meg borte fra godsaker. Men noe jeg spesielt må kutte ut, er:

- Den jævla pizzadressingen. Jeg spiser så utrolig mye rømmedressing! Jeg må virkelig kutte ned inntaket på den. Jeg smører hvert pizzastykke med et ekstremt tykt lag dressing, det er snakk om 1-2 cm tykt lag. Fy. Pizza i seg selv skal kuttes ned på. Og ja, det er snakk om frossenpizza.

- Potetgull. Jeg er en skikkelig sucker for potetgull og spiser alt for mye av det.

- Energidrikker. Jeg er en smule avhengig av Burn og kan drikke opp til en liter av det hver dag (to 500 ml bokser). Skal kutte ned til bare en 500 ml boks i uken. Dette kan bli fantastisk vanskelig, men skal erstatte burnen med vann. Da blir det nok andre boller da!

Så ja, mine svakheter er rømmedressing, potetgull og energidrikker. Alt dette må kuttes ut. Jeg må også bli flinkere å spise grønnsaker og frukt. Dette skal nok ikke bli noe problem, håper jeg. :) Jeg skal legge meg før klokken slår 02:00, og jeg skal opp klokken 09:30. Dette skal nok gå fint. Det skal. Det må. Jeg er så motivert og jeg skal gjøre det bra nå. Nå må du ta deg selv i nakken Levi, du skal bli frisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Har allerede greid å spist potetgull og drukket Burn i dag. Snart skal jeg kaste i meg pizza med rømmedressing. Trøstespising er ikke koselig! :tristbla:

29. februar

17:50

Gjett en gang hvem som er hjemme med mammaen sin! Jo, det er Levi det! Jeg er så glad for at jeg fikk komme hjem. Skal sende melding til kontaktlæreren min i morgen og be om utsettelse på innleveringer og prøver, for jeg måtte hjem i dag. Holdt på å tørne for meg i leiligheten min i dag. Mamma ringte meg og snakket med meg i over en halvtime. Hun ønsker at jeg legger meg inn på psykiatrisk, siden hun føler at jeg blir ikke noe bedre av å gå til psykologen min og at ingen medikamenter hjelper meg. Forstår henne og jeg føler egentlig med henne, tenker akkurat det samme. Skal vurdere dette med innleggelse.

Jeg har vært i dårlig humør halvparten av dagen, nå begynner det å komme seg litt, men jeg gruer meg til å være med vennene mine senere i kveld. En venninne som nettopp har flyttet hit jeg bor ville at jeg skulle komme på besøk, så jeg må nesten ta meg en tur. Ønsker ikke å være sosial, men må nesten i dette tilfellet for å være litt hyggelig. Skal nok gå så fint så... Har iallefall verdens beste mamma. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:sjenert:

Håper også at humøret ditt blir enda bedre idag, og at innleggelse vil hjelpe deg dersom du bestemmer deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

1. mars

15:37

Vet dere hva? Jeg vurderer faktisk å dumpe kjæresten min. Nå har jeg ikke snakket med han på 24 timer, og han har ikke sendt en eneste melding. I går lovte han at han skulle ringe meg og sove hos meg. Men han ringte ikke i det hele tatt. Hvorfor spør han ikke hvordan det går med meg? Hvorfor vil han ikke støtte meg og prøve å hjelpe meg litt, når jeg har sagt at jeg blir glad av å ha han med meg og at han gjør meg lykkelig? Er det veldig mye å kreve? Kanskje det er det. Men greit, jeg skal ikke kreve det. Jeg er ganske likegyldig i dag, bryr meg lite om ting. Våknet for bare en halvtime siden da, sov så godt i natt.

Så psyken holder seg så langt forholdsvis helt greit, men dette med typen min begynner å toppe seg litt. Kjenner at jeg har behov for å få ut litt raseri. Han får bare spille PS3 i hele dag sammen med søskenbarnet sitt (som er bestekompisen hans), men når han sender meg en melding senere i kveld, da kan han drite i at jeg svarer. Vurderer faktisk å legge han på hylla i hele dag... For jeg vil egentlig ha litt fred. Samtidig som jeg ikke vil. Faen, hva vil jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Månestøv

Ikke kjekt å lese :sukk: Ville ikke tatt noen avgjørelse nå når du er sint på ham. Bare la han være i dag, så får du ta det opp med han senere å si hva han sier. Du kan jo bruke dagen på å gjøre noe koselig selv, fotbad, film, god snacks og vin gjør underverker her i alle fall :jepp:

Håper resten av dagen din blir bedre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Jeg er psykisk syk selv ( riktignok singel før øyeblikket ) og jeg ville ikke godtatt den oppførselen der. Jeg vet hvor viktig det er å ha noen som kan støtte en når maner som verst. Men kan det kanskje være at han er redd for deg? Redd for å se at du har det vondt og derfor ikke vet hvordan han skal reagere? Jeg ville nok ventet med den avgjørelsen til ting hadde roet seg litt mer ned. :skravle:

Endret av Hikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å følge med inne her. Psykisk slit er ikke noe å tulle med...

Godt du har moren din oppi alt dette, når kjæresten svikter litt når du trenger ham som mest. Men ikke gi han opp helt enda, kanskje han ikke helt vet hvordan han skal gripe an situasjonen din? Jeg vet jo ikke hvor lenge det har vært slik med psyken din, men mulig det begynner å tære litt på ham?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Levitate

Ikke kjekt å lese :sukk: Ville ikke tatt noen avgjørelse nå når du er sint på ham. Bare la han være i dag, så får du ta det opp med han senere å si hva han sier. Du kan jo bruke dagen på å gjøre noe koselig selv, fotbad, film, god snacks og vin gjør underverker her i alle fall :jepp:

Håper resten av dagen din blir bedre! :klemmer:

Er akkurat det jeg prøver på, å ikke ta avgjørelser når jeg er sint på han. Så jeg lot han være i fred og tok litt mer "vare" på meg selv. Det gikk fint. :)

Jeg er psykisk syk selv ( riktignok singel før øyeblikket ) og jeg ville ikke godtatt den oppførselen der. Jeg vet hvor viktig det er å ha noen som kan støtte en når maner som verst. Men kan det kanskje være at han er redd for deg? Redd for å se at du har det vondt og derfor ikke vet hvordan han skal reagere? Jeg ville nok ventet med den avgjørelsen til ting hadde roet seg litt mer ned. :skravle:

Det er det jeg også tror, at han kanskje ikke vet hva han skal gjøre og hvordan han skal reagere, så jeg klandrer han i bunn og grunn ikke.

Kommer nok til å følge med inne her. Psykisk slit er ikke noe å tulle med...

Godt du har moren din oppi alt dette, når kjæresten svikter litt når du trenger ham som mest. Men ikke gi han opp helt enda, kanskje han ikke helt vet hvordan han skal gripe an situasjonen din? Jeg vet jo ikke hvor lenge det har vært slik med psyken din, men mulig det begynner å tære litt på ham?

Det er bare ved slike nedturer jeg ønsker å gi han opp, ellers kunne jeg aldri tenke meg det. Jeg har slitt med psyken min i alle de år, jeg og han har vært sammen i litt over 4 måneder og jeg fortalte han ikke om psyken min før etter 2-3 måneder.

2. mars

17:46

Det går litt bedre med meg nå. Har fått mail med kontaktlæreren min, jeg står i fare for å ikke bestå skoleåret. Faen. Skal ordne et møte med kontaktlæreren, rektor, rådgiver og psykolog i løpet av neste uke. På mandag er det skidag på skolen, noe som betyr at jeg slipper å reise på hybelen på søndag! Trenger ikke reise før mandag! Lykke! :danser:

I kveld skal jeg og kjæresten min til noen venner og drikke oss fulle. Det blir nok gøy. Håper jeg bare ikke får meg en psykisk knekk midt i fyllekula da.. Også får jeg se hvordan jeg reagerer på alkoholen med tanke på den nye medisinen jeg har begynt på. Kanskje ikke så lurt å "kombinere" den med alkohol ettersom jeg nettopp har startet på den, men men. Får rett og slett se hva som skjer, dør gjør jeg iallefall ikke. Skal sørge for å ta medisinen i god tid før jeg drikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

2. mars

20:01

Blir ikke noe fest likevel. Hvorfor? Fordi jeg bare skal lage styr hele tiden. Kjæresten min orket ikke på grunn av noen folk som skulle komme, men etterhvert begynte det plutselig å virke som han hadde lyst. Da hadde jeg allerede slått ifra meg hele festen og begynt å deppe. Nå er jeg deppa. Jeg har litt lyst på fest, men tanken på å se alle de flotte jentene i kjole gjør meg litt guffen. De er så heldige. De kan vise seg frem, gå med flotte kjoler, få komplimenter fra andre menn og virkelig bli sett på - mens jeg blir oversett og bare lagt merke til når jeg driter meg fullstendig ut i fylla. Stakkars kjæresten min som har ei slik dame som meg, som han ikke tør å gå ut sammen med engang.

Hva skal jeg finne på i kveld, da.. Har lyst på kake og mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...