Gå til innhold

Skal begynne i ny jobb, men tid for møte og hospitdag passer ikke. Hva gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga omstrukturering på jobben blir jeg omplassert til en annen arbeidsplass. Og før jeg begynner der skal jeg hospitere der neste uke, og uka etter det er det et møte for de nye medarbeiderne.

Dilemmaet er.. Neste uke når jeg skal dit, så er det akkurat samme dag som et oppfølgingsmøte på skolen ang sønnen min med diagnose. Jeg må dit, for jeg har aleneansvaret (har samboer som praktisk sett er faren, men på møte øler jeg at jeg må stille opp). Da må jeg altså isåfall gå 1,5 time tidligere den dagen!

Og uka etter når det er møte, så har jeg ferie. Da hadde jeg naturligvis planer om å reise på hytta på fjellet. Møtet er midt i uka, onsdag ettermiddag, så hvis jeg skal dit, må vi droppe hele hytteturen, da vi bare kan være der i ukedagene :(

Men det føles så utrolig dumt å "kreve tilrettelegging" allerede nå. Hva burde jeg gjøre? Møtet på skolen må jeg si fra om, må ringe til mandag. Men hva med det andre møtet, i ferien min? Jeg føler jo ærlig talt at hvis jeg uansett ikke kan reise noe sted, så er det ganske bortkastet å bruke opp en ferieuke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferien har du jo satt deg opp for lenge siden og det vet jo arbeidsplassen din. Hadde tatt ferien med god samvittighet. Det møte på skolen hadde jeg også prioritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga omorganiseringen fikk jeg vite om ferien for bare en uke siden, og den nye arbeidsplassen vet ikke om den. Huff, ja, jeg får vel prioritere de private tingene. Det er ikke akkurat jeg som har valgt verken bytte av arbeidsplass, dag for besøk der eller møtedag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...