Gå til innhold

Minus sju innen 17. mai!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To dager av Nytt Liv har gått!

Har greid meg ganske bra, spist grønnsaksuppe med kjøttboller to dager på rad. Både potet, kålrot og gulrot, så flust med karbo (mindre i dag enn i går, regner jeg med), men nå skal vi jo ikke overdrive, heller! :fnise: Har også spist en del frukt, det skal jeg trappe ned på. Men jeg har i hvertfall greid å holde meg unna brød, kornblanding og rent sukker! Kommer nok til å spise litt grovt brød og kanskje også kornblanding, men ikke i samme mengder som før. Jeg kunne nemlig leve på Go' dag m/frukt og sjokolade... :sjenert:

Utfordringen blir at når jeg har bestemt meg for å kutte i karbohydrater, har jeg ikke så mange snarveier når jeg er småsulten. Og da dropper jeg å spise i stedet - og spiser for lite. I dag har jeg nok spist altfor lite. Men uansett, akkurat nå er jeg mett, laget meg en omelett bestående av tre egg, purreløk, skinke og ost!

Det står en slik diiiger gul boks med tre pakker melkesjokolade- og firkløverkjeks i på kjøkkenet. Syntes boksen var så stilig... Jeg bevilget ungene én kjeks hver, valentinsdagen og alt, men selv har jeg holdt meg unna. Og det skal jeg fortsette med! For hvis jeg tar én, tar jeg en til og en til og en til og...

Gleder meg til veiing på mandag, faktisk! :jepp:

- Sjokkisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kveld skal jeg sette på Mamma Mia-cd'en. Til den første sangen skal jeg danse, til den andre skal jeg bruke rockeringen og til den tredje skal jeg gjøre styrketrening. Det blir min treningsmåte i tiden framover! Tre sanger til å begynne med, etterhvert tar jeg kanskje en ny runde med tre til! :)

Hvordan trener dere?

- Sjokkisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg sette på Mamma Mia-cd'en. Til den første sangen skal jeg danse, til den andre skal jeg bruke rockeringen og til den tredje skal jeg gjøre styrketrening. Det blir min treningsmåte i tiden framover! Tre sanger til å begynne med, etterhvert tar jeg kanskje en ny runde med tre til! :)

Hvordan trener dere?

- Sjokkisen

Hørtes gøy ut :) Hvilket styrkeprogram gjør du?

Jeg jogger/sykler på treningssenter 2-3 ganger i uken og trener til Jillian Michaels 2-3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes gøy ut :) Hvilket styrkeprogram gjør du?

Jeg jogger/sykler på treningssenter 2-3 ganger i uken og trener til Jillian Michaels 2-3 ganger i uken.

Jeg har ikke peiling - enda! :fnise: Kvelden er enda ung, er den ikke?

Har hørt skryt av programmet til han NRK-fyren, hva heter han? Hva heter det programmet, igjen? Hm, må jeg sjekke ut. Men tipper det blir ned på yogamatta for ganske så tradisjonelle styrkeøvelser, mage, armer, rumpe og lår.

Litt sulten nå... Men jeg skal IKKE nedi den digre gule boksen med sjokolade- og firkløverkjeks! :fy_fy:

- Sjokkisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes gøy ut :) Hvilket styrkeprogram gjør du?

Jeg jogger/sykler på treningssenter 2-3 ganger i uken og trener til Jillian Michaels 2-3 ganger i uken.

Hvem og hva er forrresten Jillian Michaels? :sjenert:

- Sjokkisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem og hva er forrresten Jillian Michaels? :sjenert:

- Sjokkisen

Jillian Michaels - 30 day shred eller Ripped in 30. Det er en treningsdvd som man kan trene til hjemme:) det eneste du trenger er vekter og en matte. Og så klart dvden:) jeg har lastet de ned fra piratbay.org . Veldig god trening, så varer hver økt ca 25 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke peiling - enda! :fnise: Kvelden er enda ung, er den ikke?

Har hørt skryt av programmet til han NRK-fyren, hva heter han? Hva heter det programmet, igjen? Hm, må jeg sjekke ut. Men tipper det blir ned på yogamatta for ganske så tradisjonelle styrkeøvelser, mage, armer, rumpe og lår.

Litt sulten nå... Men jeg skal IKKE nedi den digre gule boksen med sjokolade- og firkløverkjeks! :fy_fy:

- Sjokkisen

Puls er det vell:) ned 2 buksestørrelser med Yngvar. Berre gjer d!;)

Synes det er en megautfordring og holde meg unna snopet på kvelden! Men so far so good:) dette skal vi klare!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg sette på Mamma Mia-cd'en. Til den første sangen skal jeg danse, til den andre skal jeg bruke rockeringen og til den tredje skal jeg gjøre styrketrening. Det blir min treningsmåte i tiden framover! Tre sanger til å begynne med, etterhvert tar jeg kanskje en ny runde med tre til! :)

Hvordan trener dere?

- Sjokkisen

For en morsom løsning!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jillian Michaels - 30 day shred eller Ripped in 30. Det er en treningsdvd som man kan trene til hjemme:) det eneste du trenger er vekter og en matte. Og så klart dvden:) jeg har lastet de ned fra piratbay.org . Veldig god trening, så varer hver økt ca 25 min :)

Aha, ante meg noe sånt, ja. :) Jeg har noen pilatesvideoer jeg brukte en del i en periode, kanskje jeg skal gjenoppta dem? Hm...lurer på om jeg har lånt dem bort.

Puls er det vell:) ned 2 buksestørrelser med Yngvar. Berre gjer d!;)

Synes det er en megautfordring og holde meg unna snopet på kvelden! Men so far so good:) dette skal vi klare!:)

Puls, ja! Ned 2 buksestørrelser er akkurat hva jeg ønsker! :)

For en morsom løsning!!

Ja, det er faktisk morsomt! Herlig musikk til å bli i gladhumør av. Og så er det bare å utvide med antall sanger etter dagsform, form og tid. :)

- Sjokkisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :tommelopp: Her er det full nakketak fra mandag av. Synes jeg selv har verdt flink i forhold til før, men er klart jeg må ta meg selv enda mer i nakken. :vekt: Når man fortsetter å gå opp så må det vere noe jeg gjør galt hehehe :fnise:

Så i går ble jeg så sur her og motløs så jeg putta i meg alt jeg kom over :sjenert:

Men men bruke helga på å syke meg opp til en heeeelt sukkerfri mnd.

Hva gjør dere med kosten ? Mange små eller få og store måltider?

Å hva spiser dere til middag eks? Jeg kan ikke kjøpe posesauser så lager selv.De blir fantastisk gode, men tror de hadde sprengt skalaen på hva som er sundt hahaha Noen tips til sunn saus hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med. selv om det kanskje et litt liten tid. Bestilte meg hele serien til Jillian nå. Så da venter jeg spent på posten :)

Hvordan er kostholdet til dere jenter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :tommelopp: Her er det full nakketak fra mandag av. Synes jeg selv har verdt flink i forhold til før, men er klart jeg må ta meg selv enda mer i nakken. :vekt: Når man fortsetter å gå opp så må det vere noe jeg gjør galt hehehe :fnise:

Så i går ble jeg så sur her og motløs så jeg putta i meg alt jeg kom over :sjenert:

Men men bruke helga på å syke meg opp til en heeeelt sukkerfri mnd.

Hva gjør dere med kosten ? Mange små eller få og store måltider?

Å hva spiser dere til middag eks? Jeg kan ikke kjøpe posesauser så lager selv.De blir fantastisk gode, men tror de hadde sprengt skalaen på hva som er sundt hahaha Noen tips til sunn saus hihi

jeg pleier å spise to reviyta knekkebrød til frokost. Jeg elsker kylling og kalkun, så har gjerne litt majnes under pålegget med et deilig krydder oppå. Til lunjs varierer det alt fra a-å usunt og sunt. Middag er det fisk, hvit og tødt kjøtt. Jeg spiser ikke poteter, men det er fordi det er aue i magen min, så blir ris, eller masse grønnsaker :) Jeg er alt for glad i søtt da :/

Ang saus, så spiser vi det sjeldent. Har gjerne creme fraiche osv. også bruker jeg litt av fettet som blir igjen etter du har stekt til å ha lit over kjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel liksågodt hive meg på her jeg også :) Jeg begynte på 67 kg (er 162 høy), har gått ned én kg siden forrige uke, når jeg begynte på denne livsstilsforandringen min.

Her er i hovedtrekk min plan:

- 30 day shred (er på dag 6/10)

- Svømming etter hvert

- Lage alle middager fra bunn

- Ikke spise godteri hver dag, slik jeg har gjort lenge nå

- Stramme meg opp, hovedmålet mitt er ikke vekta men en sterk og stram kropp!

- Kaloriunderskudd

- Få tilbake matgleden og ikke stresse over alt jeg spiser

- Få vekk den store magen min. Jeg ser faktisk gravid ut, og det er ikke bare noe jeg sier.

Pga studiet mitt (ernæringsfysiologi) skal jeg nå føre matdagbok, og jeg må veie ALT jeg spiser i 4 dager. Jeg skal så sette alt inn i et dataprogram som regner ut hvordan jeg ligger an. Det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har veid seg?:)

57,5 kg! Ned 1 kg siden sist uke:) tenker at det må være noe feil med vekta mi. Jeg føler ikke at jeg har gått ned så mye! Har heller ikke vært særlig flink med spisinga den siste uken heller. I helgen var det hyttetur, så det ble en del kalorier i form av alkohol! Får stå på ekstra hardt med treningen og spisinga neste uke:)

Hvordan går det med dere andre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotters med enda flere som henger seg på! :)

Jeg har ikke veid meg enda, men det skjer i morgen tidlig. Gleder meg litt, for føler meg overbevist om at det har skjedd noe! Hvilket er et bevis på at mye sitter i hodet... Jeg følte meg nemlig fem kilo lettere bare etter ett døgn, fordi jeg ikke hadde spist sjokolade, hvetemel eller sukker. :fnise:

Men jeg var på kino i kveld, og skjeiet ut med en litt for stor pose smågodt. Men skitt au. Jeg har ikke spist godis på hele uka ellers. Det er et enormt framskritt!

Mitt kosthold handler i hovedsak om å spise lite brød, pasta, ris og poteter, og ellers ingenting av kaker og bakst inneholdende hvetemel og raffinert sukker. Jeg spiser smør og rømme og fløte og fete sauser - altså et slags lavkarbokosthold. Men jeg kjører ikke på med så mye kjøtt, for det synes jeg blir litt...uetisk, faktisk. Men masse egg!

Nå har jeg syndet litt i helgen, for jeg har ikke vært hjemme hos meg selv, og da blir det litt vanskeligere. Så det er blitt to pannekaker, tre (små!) stykker pizza og en bitteliten posjon lasagne. Så jeg har syndet litt. Men dette var første uke, neste uke er jeg nok enda flinkere!

Blitt for lite trening, ble bare en raptus én kveld. Denne uka blir det kanskje to. Jeg overdriver mao ikke! :ler:

Så da blir det altså veiing i morgen. :) Spent på rapportene fra dere andre!!

Og Jerod - bra jobba! Du er nå akkurat der hvor jeg vil havne. Hvor høy er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke veid meg enda da jeg fikk mensen for noen dager siden.

Nekter å veie meg så lenge det pågår! Blåser opp og går alltid opp på den tiden :fnise: Orker ikke å se noen demotiverende tall på vekta så da venter jeg heller :sjenert:

Har vært passe flink med kostholdet og treningen denne uka (trent 4 dager).

Melder inn vekta senere når jeg får gått på den :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min viste 84,3 kg uka som var, det betyr at jeg har gått ned bare 300 g den siste uka.. Men så har det vært litt så som så med kostholdet :sjenert:

Har gått ned om ikke annet, får trøste meg med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten min viste 84,3 kg uka som var, det betyr at jeg har gått ned bare 300 g den siste uka.. Men så har det vært litt så som så med kostholdet :sjenert:

Har gått ned om ikke annet, får trøste meg med det :)

Ned er ned!! :)

Gikk på vekta, og den viste 65.0. Forrige mandag viste den 67.9, og det betyr jo 2.9 kilo i differanse! :overrasket: Har ingen forhåpninger (eller ønske) om at et vekttap på nesten tre kilo skal bli standard i ukene framover, det handler nok mest om at jeg forrige mandag var stappfull av hveteboller fra kvelden før. :fnise: Og nå, med ganske så tom mage, ble vekta naturlig nok lavere. Men fornøyd, ja! :jepp:

Jeg skrev minus sju i overskriften, men da var jeg sikker på at jeg veide 65... :sjenert: Målet var nemlig 58. Det skulle bety at jeg har fortsatt sju igjen. Men det går! Jeg vet at det går! Som jeg gleder meg til å smette inn i buksene mine igjen! :danse:

- Sjokkisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo....? Hvor ble det av alle som skulle veie seg på mandag - i forigårs??

:rope:

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...