Gå til innhold

Minus sju innen 17. mai!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det nakkegrep, altså! :kjefte:

Har gått opp og ned i vekt de siste fem årene, skikkelig jojo-opplegg, opp tre, ned fem, opp sju, ned to, opp to, ned seks... Nå skal jeg igjen ned, og der skal jeg bli. Visst pokker skal jeg det!

Men skulle så gjerne hatt selskap. Flere som har tilsvarende mål? Hva med å tippe innom her innimellom, og fortelle hvordan det går?

Selv skulle jeg gjerne rapportert ukentlig. Skulle gjerne hatt et "politi" som forhørte meg én gang i uka. :sjenert:

Samme mål, noen?

Sjokkisen

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må finne et kosthold som du kan holde deg til resten av livet.

Det er viktig å spise normalt og å spise seg mett til hvert måltid. Ikke stappmett, men sånn at du er passe mett.

Det er også viktig å velge mat som holder blodsukkeret stabilt, og som da vil holde deg mett over 3-4-5 timer.

Bort med alle produkter av hvetemel, og kutte ned på stivelsesholdig mat som potet, gulrot, ris OG KUTTE NED PÅ SUKKER.

Og INN med fett, proteiner, grønsaker, frukt, bær, vann ... kroppen trenger ikke annet, og på denne måten vil du holde en stabil vekt, et stabilt blodsukker, og du vil være god og mett til hvert måltid uten å måtte småspise etter 1 time eller to.

Husk at mel som hvetemel binder vann, og derfor har mange som sliter med å gå ned i vekt en god del vann i kroppen ...

Fett og proteiner og grønnsaker binder ikke vann slik som hvetemel, og er bare bra for kroppen.

Endret av Bølle
Skrevet

Jeg er med :-) ! kan snakke sammen her og i personlig melding om du vil :yvonne:

Skrevet

Husk at mel som hvetemel binder vann, og derfor har mange som sliter med å gå ned i vekt en god del vann i kroppen ...

Hvordan binder hvetemel mer vann i kroppen enn andre karbohydrater?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan binder hvetemel mer vann i kroppen enn andre karbohydrater?

Det er vanskelg å forklare ... men det var sånn med meg iallfall. Jeg hadde masse vann i kroppen fordi jeg spiste gluten slik som hvetemel.

Når jeg kuttet ut gluten, altså hvetemel, gikk jeg ned i vekt og vannet i kroppen ble drenert bort.

Skrevet

Det er vanskelg å forklare ... men det var sånn med meg iallfall. Jeg hadde masse vann i kroppen fordi jeg spiste gluten slik som hvetemel.

Når jeg kuttet ut gluten, altså hvetemel, gikk jeg ned i vekt og vannet i kroppen ble drenert bort.

Ja, hmm... jeg får det ikke helt til å stemme. Jeg vet at karbohydrater binder vann, men jeg ser ikke hvordan hvetemel skal gjøre det annerledes enn andre karbohydrater. Alt tas jo opp som glukose og blir "det samme" til slutt.

Skrevet

Jeg vet det skjer mye rart på KG, men jeg forventet liksom ikke helt å gå inn i en tråd og finne en Disneyfigur som diskuterer karbohydrater med seg selv... :fnise:

• Liker 11
Skrevet

Jeg vet det skjer mye rart på KG, men jeg forventet liksom ikke helt å gå inn i en tråd og finne en Disneyfigur som diskuterer karbohydrater med seg selv... :fnise:

:fnise:

Skrevet

Ja, hmm... jeg får det ikke helt til å stemme. Jeg vet at karbohydrater binder vann, men jeg ser ikke hvordan hvetemel skal gjøre det annerledes enn andre karbohydrater. Alt tas jo opp som glukose og blir "det samme" til slutt.

Ja, det har du nok rett i. Men det er noe med hvetemelet som ødelegger kroppen og får den i ubalanse.

Noen tåler hvetemel og kan gå et helt liv uten å reagere, mens andre får kroppen helt i ulage bare med et lite hvetekorn.

Det har nok noe med glutenproteinet å gjøre.

Jeg gikk til en lege som var spesialist innen ernæring som hjalp meg å finne ut av at jeg hadde Cøliaki. Er mange som har det uten å vite dette. Og det er mange som ikke har Cøliaki men som rett og slett ikke tåler glutenproteinet.

Skrevet

Haha .. haha ... prater du om meg, eller? :gjeiper:

Skrevet

gluten er et protein, ikke karbohydrat

Skrevet

gluten er et protein, ikke karbohydrat

det er ingen som har sagt noe annet :)

Skrevet

Haha .. haha ... prater du om meg, eller? :gjeiper:

Både du og Snop har jo Belle som avatar! :)

Skrevet

Uttales det søl-ia-KI eller søl-iaki? Eller noe annet? Har kun hørt de første og er forvirret. :fnise:

Skrevet

Uttales det søl-ia-KI eller søl-iaki? Eller noe annet? Har kun hørt de første og er forvirret. :fnise:

Det første er rett =)

Skrevet

Du må finne et kosthold som du kan holde deg til resten av livet.

Det er viktig å spise normalt og å spise seg mett til hvert måltid. Ikke stappmett, men sånn at du er passe mett.

Det er også viktig å velge mat som holder blodsukkeret stabilt, og som da vil holde deg mett over 3-4-5 timer.

Bort med alle produkter av hvetemel, og kutte ned på stivelsesholdig mat som potet, gulrot, ris OG KUTTE NED PÅ SUKKER.

Og INN med fett, proteiner, grønsaker, frukt, bær, vann ... kroppen trenger ikke annet, og på denne måten vil du holde en stabil vekt, et stabilt blodsukker, og du vil være god og mett til hvert måltid uten å måtte småspise etter 1 time eller to.

Fett og proteiner og grønnsaker binder ikke vann slik som hvetemel, og er bare bra for kroppen.

Åjada, jeg vet mye om kosthold, det står ikke på dét. :)

I en periode kjørte jeg et ganske strikt lavkarbokosthold. Den viktigste effekten av det for meg, var at søtsuget forsvant. Det var også målet med å kutte stivelse og hvetemel - å se hva det gjorde med søtsuget. Men streng lavkarbo er ikke noe for meg, jeg er for glad i frukt og brød. :) Dessuten er jeg litt skeptisk til den harde linje innen lavkarbo, av etiske grunner.

Men å kutte sukker og redusere hvetemel, det er en grei kjøreregel.

Jeg akter å "veie meg inn" på mandag. :lur:

Bra du er med, Puffy! :)

Skrevet

Jeg er med :)

Men vil gjerne gå ned 10 kg til 17.mai.

Har en 11 uker gammel datter og har siden hun var 1 uke gammel gått ned 9 kilo. Har pleid å veie meg på mandager, så det er jo flott at du også skal veie deg da! Kan vi jo oppdatere hverandre ;)

Veide 73 kilo nå på mandag, så får vi se hva vekta viser etter helgen. Har gått litt i rykk og napp her, men det går heldigvis bare en vei da :D Har lyst til å veie mellom 55-60 kilo.

Forsøker å spise så sunt som mulig med mye proteiner, sunt fett og har redusert karbohydratene (prøver å holde meg helt unna raske). Ligger på 2000 kalorier om dagen (CA. teller ikke så nøye), kan ikke gå noe særlig lavere da jeg må ha nok melk til vesla mi.

Trener 4-6 dager i uka, alt ettersom. Kardio og styrke.

Fint å kunne ha noen å "melde i fra til".

God helg :D

Skrevet

Og bare for å ødelegge for de som tror på spesifikke teorier, til syvende og sist er dietten som fungerer de som:

1: Du klarer å leve med over tid,

2: De som gir deg kaloriunderskudd

Du kan holde deg til å bare spise twinkies og du vil fremdeles gå ned om du klarer 1/2, sannsynligvis vil #1 medføre at du ikke klarer det :P

Jeg har meg min pizza i ny og ne, nå koser jeg med litt godteri og siden jeg har kontroll på mengden energi jeg får i meg kan jeg gjøre det. 500++ kalorier i underskudd i uken anses som moderat/høyt vekttap og da kan du fint gå ned 7 kilo til mai.

Disclaimer: jeg bruker Vektklubb.no, siste 12 måneder har jeg vel gå ned oppimot 25.Kg så jeg fortsetter nok med det en stund til. For meg fungerer dette veldig bra, men det betyr ikke at det fungerer bra for deg, du skal tross alt være ganske fokusert for å orke holde tellingen på "alt" hele tiden.

Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er med!

Håper at denne tråden kan gi meg motivasjon :) !

Skal vi ha felles veiedager eller skal vi bare oppdatere vekt på forskjellige tidspunkt? eller hva tenker dere?

Kunne jo vært en idé at alle kunne registrere vekt på søndager da, så har det ikke noe å si at vi har forskjellige veiedager..? (bare en tanke) :gjeiper:

Skrevet

Jeg er med!

Håper at denne tråden kan gi meg motivasjon :) !

Skal vi ha felles veiedager eller skal vi bare oppdatere vekt på forskjellige tidspunkt? eller hva tenker dere?

Kunne jo vært en idé at alle kunne registrere vekt på søndager da, så har det ikke noe å si at vi har forskjellige veiedager..? (bare en tanke) :gjeiper:

Høres bra ut, men kan vi ikke registrere på mandager? Ikke for å være vanskelig, men er så kjedelig å veie seg dagen etter man har kost seg litt (spiser litt ekstra på lørdager) :fnise: . Men om folket vil ha søndager, så blir det sånn :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...