Gå til innhold

fruktbarhetstester- hva skjer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Ja, nå har vi prøvd lenge nok, og jeg skal til GU om et par uker. Mensen er jo også uregelmessig som bare det, og jeg er lei av å være frustrert.

Vet ikke om jeg håper på at alt er tilsynelatende i orden eller ei. Vil bare se disse ønskestrekene på graviditetstesten en gang om ikke så altfor lenge! :P

Lurer bare på om dere som har vært igjennom dette før, kan forklare litt hvilke tester som må gjennomføres for å fastslå hvor fruktbar man er.

Hvis man ikke er fruktbar og trenger hjelp. Hvilken hjelp får man først, og er dette veldig kostbart? :o

Takk for all informasjon og hjelp som finnes her inne. Godt å se at vi ikke er alene om å prøve uten hell!

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mirmel

Hei,

Kan jo fortelle om hva som skjedde under vår utredning. Først var jeg hos gynekolog og tok gu og innvendig ultralyd. I tillegg tok jeg blodprøver for å sjekke hormonnivå og om jeg har eggløsning. Mannen min tok en sædprøve. Jeg ble sendt til lapraskopi (kikkehullsoperasjon) for å sjekke om jeg hadde endometriose. Det hadde jeg, og de fjernet dette under lap´en. Så fikk vi svar på sædprøven :( , ikke bra. Da det ble klart at vi ikke ville klare å bli gravide på egenhånd, sendte legen en søknad om assistert befruktning.

Hva som skjer med dere kommer nok helt an på hva legen/gynekologen finner ut. Men i og med at det er lettere å sjekke menn enn kvinner er det i hvert fall lurt å ta en sædprøve først som sist (kan ta noen uker å få svar og - iallfall gjorde det det for oss).

Lykke til :blomst:! Håper dere ser de blå strekene snart!

:D fra mirmel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...