Gå til innhold

Hvilke menn fortjener de beste damene?

Gjest Alfred

Anbefalte innlegg

Ooooh. Det blir spennende ja. Lurer på hvem som fotjener meg :popcorn:

Jeg og! Om skjemaet er lagt opp slik at jeg fortjener han som fortjener meg.. For det er neimen ikke sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og! Om skjemaet er lagt opp slik at jeg fortjener han som fortjener meg.. For det er neimen ikke sikkert!!

Nei, det er vel der det begynner å bli vanskelig. Det er ikke bare du som skal fortjene meg, det er jaggu jeg som skal fortjene deg også. Og det er en hårfin balansegang. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Jeg vet at dette er vanskelig for kvinner å forstå, men prøv å se det fra en manns synspunkt.

Som en start kan du tenke deg hva som vil skje om en mann ikke gjør noe for å få en kjæreste. Da vil han forbli singel, og grunnen er så enkel at damer forventer både at han tar initiativ og at han driver datene til et forhold. Selv de mindre pene damene forventer dette. En kvinne som ser ok ut vil ikke trenge å gjøre noen innsats; og om mannen ikke driver romansen fremover vil hun kun trenge å vente på neste mann.

Så kan du tenke deg hva en mann må gjøre for å få en dame det er konkurranse om. For det er stor konkurranse for å få de peneste damene.

Alt i alt tror jeg at det er innsatsen fra en mann som avgjør hvilken kvinne han ender opp med.

Dette her, f.eks, tror jeg er rimelig spot on.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel der det begynner å bli vanskelig. Det er ikke bare du som skal fortjene meg, det er jaggu jeg som skal fortjene deg også. Og det er en hårfin balansegang. :fnise:

Det er det jeg sier, det blir rett og slett for komplisert!

Egentlig burde man jo drite langt faen i hva andre fortjener, og finne ut hva en selv ønsker.

For er det noe som IKKE fungerer, så er det å sammenligne seg selv med andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg sier, det blir rett og slett for komplisert!

Egentlig burde man jo drite langt faen i hva andre fortjener, og finne ut hva en selv ønsker.

For er det noe som IKKE fungerer, så er det å sammenligne seg selv med andre..

Det å sammenligne seg med andre er en universell menneskelig atferd. Dette gjør folk i alle kulturer fra de er rundt 2 år.

Hvorfor gjør de dette? Jo, fordi det fungerer. Å sammenligne seg med andre er viktig for utvikling og læring, og det gir motivasjon og inspirasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å sammenligne seg med andre er en universell menneskelig atferd. Dette gjør folk i alle kulturer fra de er rundt 2 år.

Hvorfor gjør de dette? Jo, fordi det fungerer. Å sammenligne seg med andre er viktig for utvikling og læring, og det gir motivasjon og inspirasjon.

Kanskje det fungerer for deg, men det fungerer ikke for meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det fungerer for deg, men det fungerer ikke for meg!

Du har sammenlignet deg med andre fra du var et barn. Og det gjør du fremdeles. For å inngå normale relasjoner til andre, så må du sammenligne deg med dem. Det finnes noen få unntak, som i mindre grad sammenligner seg med andre. Disse lider av ulike former for gjennomgripende utviklingsforstyrrelser (autisme).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Tror det er mye sant i dette. Dersom en f.eks. lever i et samfunn hvor det er stuereint å gå på trygd fordi en ikke gidder å jobbe, eller ikke får akkurat den jobben en vil ha, så blir det lettere for andre å gjøre det samme. En kan liksom gjøre det med bedre samvittighet fordi "så mange andre gjør jo det samme".

Samme med mer positive ting også. Dersom alle vennene dine trener, får man straks mer motivasjon til å trene selv nettopp fordi en sammenligner seg med andre. Når jeg hører Leif Ove Andsnes spille blir jeg motivert til å øve fordi han er så jævlig mye bedre enn hva jeg er. Samme greia.

Tror også at forhold funker best når begge er "på samme nivå", uten at jeg helt vet hva som utgjør dette nivået. Men intelligens og utseende er to umiddelbare ting som popper opp i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sammenlignet deg med andre fra du var et barn. Og det gjør du fremdeles. For å inngå normale relasjoner til andre, så må du sammenligne deg med dem. Det finnes noen få unntak, som i mindre grad sammenligner seg med andre. Disse lider av ulike former for gjennomgripende utviklingsforstyrrelser (autisme).

Du som tydeligvis kjenner samtlige mennesker bedre enn din egen bukselomme må vel vite svaret på spørsmålet hele denne tråden handler om?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Du som tydeligvis kjenner samtlige mennesker bedre enn din egen bukselomme må vel vite svaret på spørsmålet hele denne tråden handler om?!

Det er temmelig grunnleggende og åpenbar menneskelig psykologi du blir presentert nå. Så klart du sammenligner deg med andre. Det gjør da alle. Kvinner, ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er temmelig grunnleggende og åpenbar menneskelig psykologi du blir presentert nå. Så klart du sammenligner deg med andre. Det gjør da alle. Kvinner, ass...

Da må jeg bare få vise til alt Alfred har servert tidligere i tråden også. Ikke bare dette utsagnet.

Uansett hvor grunnleggende det er må han sitte på noe han selv mener er fasitsvaret, for teoriene han har fått presentert her har stort sett gått ham hus forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mye sant i dette. Dersom en f.eks. lever i et samfunn hvor det er stuereint å gå på trygd fordi en ikke gidder å jobbe, eller ikke får akkurat den jobben en vil ha, så blir det lettere for andre å gjøre det samme. En kan liksom gjøre det med bedre samvittighet fordi "så mange andre gjør jo det samme".

Samme med mer positive ting også. Dersom alle vennene dine trener, får man straks mer motivasjon til å trene selv nettopp fordi en sammenligner seg med andre. Når jeg hører Leif Ove Andsnes spille blir jeg motivert til å øve fordi han er så jævlig mye bedre enn hva jeg er. Samme greia.

Tror også at forhold funker best når begge er "på samme nivå", uten at jeg helt vet hva som utgjør dette nivået. Men intelligens og utseende er to umiddelbare ting som popper opp i så måte.

Ingen tvil om dette.

Utseende og intelligens er viktig. Likevel kjenner menn som har omtrent likt utseende, men når det gjelder dametekke, så er de like forskjellige som Beethoven og en full pianist. Jeg er enig i at menn og kvinner bør være på noenlunde likt intellektuelt nivå, uten at dette stemmer i praksis. Selvkontroll tror jeg er en av de mest attraktive egenskapene en mann kan ha. I tillegg til evne til lekenhet og humor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maruwan

Da må jeg bare få vise til alt Alfred har servert tidligere i tråden også. Ikke bare dette utsagnet.

Uansett hvor grunnleggende det er må han sitte på noe han selv mener er fasitsvaret, for teoriene han har fått presentert her har stort sett gått ham hus forbi.

Nå har ikke jeg lest alt han har skrevet i denne tråden for den har blitt rimelig lang nå. Men av det jeg har lest så gir det aller meste ganske bra mening.

Sånn jeg forstår det er han ute etter andres meninger rundt noe han allerede mener noe om. Det er vel fair. Og dessuten blir det aldri noen bra diskusjon dersom ingen tør å provosere.

Støtter Alfred her og syns han får ufortjent mye pepper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evil Boy fortjener å knulle deg.

Åneida! ;) Her er det ikke snakk om å fortjene noe som helst, mannfolk er og blir håpløse å forstå seg på!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Maruwan

Selvkontroll tror jeg er en av de mest attraktive egenskapene en mann kan ha. I tillegg til evne til lekenhet og humor.

Det betyr vel bare at disse tingene er med på å avgjøre det berømmelige "nivået". Sånn sett er det ikke noe overraskende at du kjenner menn som er på samme nivå utseendemessig, men med vidt forskjellig dametekke.

Sånn funker det for meg også når det gjelder damer. Det er mange momenter som spiller inn i helhetsinntrykket, og de ulike momentene er det man kan kalle....hva heter det nå igjenn...."elastiske"...nei...arg! kommer ikke på ordet nå, men du skjønner sikkert hva jeg mener.

F.eks. kan et pent ytre dekke over en mindre bra musikksmak, og motsatt. Men ingen av momentene kan være helt for jævlige. Dersom utseende eller musikksmaken f.eks. er helt for jævlig, da hjelper det ikke at andre ting er på stell.

I så fall betyr jo også det at "nivået" til en viss grad er personlig betinget, altså i forhold til den som bedømmer.

Tror egentlig det er opplagte ting vi snakker om her nå. Det er bare litt "godagmann, økseskaft" ute og går. Folk snakker rundt hverandre.

Endret av Maruwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i denne tråden omtalt det motsatte kjønn som "vakre damer", "pene damer", "beste damer", "tiltrekkende kvinner", "kvinner som menn begjærer" og "lekkerbiskner", "eye candy", "sukkertopper", "karameller" og "godbiter".

Å beskylde meg for mangel på variasjon synes jeg er drøyt.

Her fikk du en pluss fra meg, Alfred. Skulle fått flere om det var mulig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...