Gjest Alfred Skrevet 7. februar 2012 #121 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Både jeg og cuckold har prøvd oss på mer eller mindre inngående analyser av dette, som du knapt nok har tatt deg tid til å kommentere. Så ikke kom her å si at du ønsker refleksjon når det du egentlig ønsker er å validere dine egne standpunkter. Jeg har lest alle svarene fra deg og cuckold, og det nærmeste man kommer saken er at dere er enige om at mennesker bevisst eller ubevisst plasserer seg i kjønnsmarkedet. Dette kan neppe kalles inngående analyser. Hvilke standpunkter trenger jeg å validere? Jeg har et spørsmål basert på observasjoner. Dette er ikke et standpunkt. For å være ærlig så aner jeg ikke svaret på hvorfor menn plasserer seg der de gjør i kjønnsmarkedet. Hvordan kan menn som normalt ikke ville rangert seg seg under andre menn, gjøre det når det gjelder kvinner? Vi har mange eksempler på at det ikke har mye med utseendet til menn å gjøre. Er de biologisk programmert slik, skyldes det oppvekstmiljø eller oppdragelse... Det har trolig ikke vært noen som har fortalt dem hva slags kvinner som passer best for dem. Igjen, jeg snakker om menn som åpenbart skulle ønske de hadde en penere dame. Endret 7. februar 2012 av Alfred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. februar 2012 #122 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Jeg ble med i denne debatten fordi jeg synes det er hårreisende å omtale kvinner som premier eller trofeer menn har fortjent. Jeg fortsatte i denne debatten fordi jeg synes det er rimelig fjernt at du faktisk tror at du vet hvordan andre menn tenker, og fordi du mener at hvis du ser en mann som er sammen med en kvinne du ikke synes er pen, da har han tatt til takke og ønsker seg egentlig noe annet. Også topper du det hele med å hevde at kvinner kun har utseende å lene seg til, mens menn har en rekke andre egenskaper i tillegg til utseende som de kan spille på. Jeg reagerer på: 1) Objektifiseringen av kvinner. 2) At du faktisk mener at du vet hva andre menn tenker 3) At du tror at dine preferanser og tankemønstre er fasiten for alle 4) Et ekstremt sjåvinistisk kvinnesyn Hvor gammel er du og hvor har du skaffet deg all denne kunnskapen om menn og kvinner? Det er mulig at det du beskriver passer på et utested en sen natt i helgen, men å ta det derfra til å hevde at du har sannheten om hva som bestemmer hvordan menn og kvinner velger livspartnere, er rimelig søkt, synes jeg. Endret 7. februar 2012 av pøbelsara 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. februar 2012 #123 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har lest alle svarene fra deg og cuckold, og det nærmeste man kommer saken er at dere er enige om at mennesker bevisst eller ubevisst plasserer seg i kjønnsmarkedet. Dette kan neppe kalles inngående analyser. Hvilke standpunkter trenger jeg å validere? Jeg har et spørsmål basert på observasjoner. Dette er ikke et standpunkt. For å være ærlig så aner jeg ikke svaret på hvorfor menn plasserer seg der de gjør i kjønnsmarkedet. Hvordan kan menn som normalt ikke ville rangert seg seg under andre menn, gjøre det når det gjelder kvinner? Vi har mange eksempler på at det ikke har mye med utseendet til menn å gjøre. Er de biologisk programmert slik, skyldes det oppvekstmiljø eller oppdragelse... Det har trolig ikke vært noen som har fortalt dem hva slags kvinner som passer best for dem. Igjen, jeg snakker om menn som åpenbart skulle ønske de hadde en penere dame. Folk flest (kvinner som menn) tar den første og beste. Den som er oppnåelig og tilgjengelig der og da. Hva er det du ikke forstår med det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 7. februar 2012 #124 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg har lest alle svarene fra deg og cuckold, og det nærmeste man kommer saken er at dere er enige om at mennesker bevisst eller ubevisst plasserer seg i kjønnsmarkedet. Dette kan neppe kalles inngående analyser. Hvilke standpunkter trenger jeg å validere? Jeg har et spørsmål basert på observasjoner. Dette er ikke et standpunkt. For å være ærlig så aner jeg ikke svaret på hvorfor menn plasserer seg der de gjør i kjønnsmarkedet. Hvordan kan menn som normalt ikke ville rangert seg seg under andre menn, gjøre det når det gjelder kvinner? Vi har mange eksempler på at det ikke har mye med utseendet til menn å gjøre. Er de biologisk programmert slik, skyldes det oppvekstmiljø eller oppdragelse... Det har trolig ikke vært noen som har fortalt dem hva slags kvinner som passer best for dem. Igjen, jeg snakker om menn som åpenbart skulle ønske de hadde en penere dame. Jeg er ikke sikker på om jeg har forstått hva du spør om. Det virker ikke som du synes det er relevant at menn i likhet med kvinner faktisk har ulik attraktivitet, at menn såvel som kvinner fordeler seg over hele attraktivitetskalaen. Så lenge det fødes omtrent like mange jenter som gutter vil det ikke være 8-er-, 9-er- og 10-er-jenter nok for alle, så hvis alle menn skulle være fast bestemt på å få seg en av de 20-30 % peneste damene, ville brorparten av mennene være henvist til et liv som single. Og det ville selvsagt også gjelde brorparten av kvinnene. Det er jo ikke slik at alle som ønsker å bli en verdensberømt rockesartist ender opp som en verdensberømt rockeartist. Det er ikke slik at alle som ønsker å bli en filmstjerne med sin egen stjerne på Hollywood Walk of Fame ender opp med sin egen stjerne på Hollywood Walk of Fame. Det er ikke slik at alle som ønsker å bli mangemillionær ender opp som mangemillionær. Det er heller ikke slik at alle som kunne tenke seg å bli lege ender opp som lege, eller at alle som ønsker å bli flyver ender opp som flyver. Det vil alltid være mange mennesker som på et tidspunkt ønsker seg noe de ikke kan få. Ja, selv de mest attraktive menn og kvinner vil kunne erfare at akkurat hun eller han man er forelsket i er utenfor rekkevidde. At menn kan se at en kvinne tilhører de aller mest attraktive eller kanskje til og med at hun er en sjelden skjønnhet, er ikke det samme som at de vil være misfornøyd med sin egen dame. Selv om de jeg har forelsket meg i ofte har vært svært pene, er det ikke slik at det ikke finnes like pene eller kanskje enda penere jenter i verden. Hvis jeg er forelsket i en jente som kanskje ville vært en 8-er om et stort antall tilfeldige skulle plassert henne på 1-10-skalaen, vil jeg faktisk ikke nøle et øyeblikk med å velge henne, hvis jeg kan få henne, fremfor en hvilken som helst 9-er eller 10-er. Det er ikke fordi forelskelsen gjør blind, men fordi forelskelsen nærmest per definisjon består i at man opphøyer akkurat denne ene personen og anser henne mer verd å eie enn noen annen. Jeg har jo nevnt dette mang en gang i debatter om forelskelsen nettopp fordi det dessverre ofte er sånn av kvinner holder avstand til menn som er for forelsket, derfor har jeg mer enn en gang erfart at jeg har ikke har sjans på jenta jeg vil ha i den perioden jeg er mest på knærne for henne, og det selv om jeg på samme tid kan ha sjans på jenter som de fleste ville regne som enda penere. Og senere, når den verste forelskelsen har lagt seg, har det faktisk også hendt at jeg har fått sjans på denne jenta, men det er ikke av så stor relevans for denne debatten. Det er altså ikke bare skjønnhet som avgjør hvem vi vil være sammen med, forelskelsen kan overstyre vurderingen av menneskers skjønnhet. Og siden det er sånn for meg, ser jeg ikke bort fra at det også kan være sånn for andre. Kanskje også for par der begge etter vår vurdering befinner seg på nedre halvdel av attraktivitetsskalaen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 7. februar 2012 #125 Del Skrevet 7. februar 2012 Bare innom her en liten tur for å si TAKK Cuckold - synes du klarer å sette dette i rett perspektiv. Ferdig snakka for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #126 Del Skrevet 7. februar 2012 Fint for deg at du er med en du liker. Men hvis du leser det første innlegget så ser du at det er det motsatte tilfellet jeg beskriver. Tok du ikke poenget du, da? Mente at du IKKE kan vite årsaken til hvorfor disse guttene er sammen med disse jentene du ikke ser på som attraktive. Kanskje de falt for, gud forby, personligheten? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alfred Skrevet 7. februar 2012 #127 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Jeg er ikke sikker på om jeg har forstått hva du spør om. Det virker ikke som du synes det er relevant at menn i likhet med kvinner faktisk har ulik attraktivitet, at menn såvel som kvinner fordeler seg over hele attraktivitetskalaen. Så lenge det fødes omtrent like mange jenter som gutter vil det ikke være 8-er-, 9-er- og 10-er-jenter nok for alle, så hvis alle menn skulle være fast bestemt på å få seg en av de 20-30 % peneste damene, ville brorparten av mennene være henvist til et liv som single. Og det ville selvsagt også gjelde brorparten av kvinnene. Det er jo ikke slik at alle som ønsker å bli en verdensberømt rockesartist ender opp som en verdensberømt rockeartist. Det er ikke slik at alle som ønsker å bli en filmstjerne med sin egen stjerne på Hollywood Walk of Fame ender opp med sin egen stjerne på Hollywood Walk of Fame. Det er ikke slik at alle som ønsker å bli mangemillionær ender opp som mangemillionær. Det er heller ikke slik at alle som kunne tenke seg å bli lege ender opp som lege, eller at alle som ønsker å bli flyver ender opp som flyver. Det vil alltid være mange mennesker som på et tidspunkt ønsker seg noe de ikke kan få. Ja, selv de mest attraktive menn og kvinner vil kunne erfare at akkurat hun eller han man er forelsket i er utenfor rekkevidde. Matematikken forstår jeg. Det er hva som foregår i hodet på en mann som selv mener at han ikke fortjener de pene damene jeg prøver å forstå. Og ikke minst hvem en slik mann mener fortjener sukkertoppene. (Beklager damer, jeg vet dere ikke liker disse uttrykkene ). For noen må vinne. Hva får en mann med et like pent ytre som en annen til å mene at den andre fortjener penere damer, når hans viktigste kriterie er nettopp det ytre? Damer sier gjerne at de sjelden blir betatt av en mann før de er blitt kjent med ham, mens menn kan bli betatt etter to sekunder. Jeg har aldri hørt en mann si at han mangler noen av egenskapene som kvinner foretrekker. Derfor tror jeg at resignasjonen når det gjelder pene damer ligger på et annet plan enn evnen til å vedkjenne seg manglende evner. Det virker som om de kan avfinne seg med kvinner de ikke finner tiltrekkende, til tross for at deres eget utseende og egenskaper tilsier at de skulle kunne få damer de begjærte. Det du sier er jeg helt enig i. Men det er ikke forelskede menn jeg ser. Det er menn som drømmer om pene damer, og som tror at andre menn skal ha disse, uten selv å vite hvorfor. Endret 7. februar 2012 av Alfred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. februar 2012 #128 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Matematikken forstår jeg. Det er hva som foregår i hodet på en mann som selv mener at han ikke fortjener de pene damene jeg prøver å forstå. Og ikke minst hvem en slik mann mener fortjener sukkertoppene. (Beklager damer, jeg vet dere ikke liker disse uttrykkene ). For noen må vinne. Hva får en mann med et like pent ytre som en annen til å mene at den andre fortjener penere damer, når hans viktigste kriterie er nettopp det ytre? Damer sier gjerne at de sjelden blir betatt av en mann før de er blitt kjent med ham, mens menn kan bli betatt etter to sekunder. Jeg har aldri hørt en mann si at han mangler noen av egenskapene som kvinner foretrekker. Derfor tror jeg at resignasjonen når det gjelder pene damer ligger på et annet plan enn evnen til å vedkjenne seg manglende evner. Det virker som om de kan avfinne seg med kvinner de ikke finner tiltrekkende, til tross for at deres eget utseende og egenskaper tilsier at de skulle kunne få damer de begjærte. Det du sier er jeg helt enig i. Men det er ikke forelskede menn jeg ser. Det er menn som drømmer om pene damer, og som tror at andre menn skal ha disse, uten selv å vite hvorfor. Det du ikke forstår; det er at jo mer attraktiv ei dame er desto mer pes er hun for mannen. Ei over gjennomsnittet attraktiv jente/kvinne er som regel mer kravstor og bortskjemt enn sine mindre attraktive medsøstre. Luftsuppe og venteboller er ikke akkurat det som metter eller smaker best hehe Dessuten blir konkurransen om henne større ifra andre mannfolk. Dette er slitsomt og ikke minst risikabelt mht utroskap; spesielt hvis dama altså har dårlig vett fordi hun er bortskjemt og kravstor. Skjønner du poenget nå? Endret 7. februar 2012 av Steinar40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fiona- Skrevet 7. februar 2012 #129 Del Skrevet 7. februar 2012 Matematikken forstår jeg. Det er hva som foregår i hodet på en mann som selv mener at han ikke fortjener de pene damene jeg prøver å forstå. Og ikke minst hvem en slik mann mener fortjener sukkertoppene. (Beklager damer, jeg vet dere ikke liker disse uttrykkene ). For noen må vinne. Hva får en mann med et like pent ytre som en annen til å mene at den andre fortjener penere damer, når hans viktigste kriterie er nettopp det ytre? Damer sier gjerne at de sjelden blir betatt av en mann før de er blitt kjent med ham, mens menn kan bli betatt etter to sekunder. Jeg har aldri hørt en mann si at han mangler noen av egenskapene som kvinner foretrekker. Derfor tror jeg at resignasjonen når det gjelder pene damer ligger på et annet plan enn evnen til å vedkjenne seg manglende evner. Det virker som om de kan avfinne seg med kvinner de ikke finner tiltrekkende, til tross for at deres eget utseende og egenskaper tilsier at de skulle kunne få damer de begjærte. Det du sier er jeg helt enig i. Men det er ikke forelskede menn jeg ser. Det er menn som drømmer om pene damer, og som tror at andre menn skal ha disse, uten selv å vite hvorfor. Ja, jeg er sliten, og kanskje litt treg for øyeblikket, men jeg klarer ikke å forstå hvor du vil med dette? Du vil ha menn som ikke vet hvorfor de ikke kan gjøre krav på de peneste damene, når andre på deres eget nivå kan forsyne seg av sukkertoppene, til å forklare nettopp hvorfor det er slik? Frem med spanskrøret hvis jeg er heeelt på jordet her. Bring it on! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alfred Skrevet 7. februar 2012 #130 Del Skrevet 7. februar 2012 Det du ikke forstår; det er at jo mer attraktiv ei dame er desto mer pes er hun for mannen. Ei over gjennomsnittet attraktiv jente/kvinne er som regel mer kravstor og bortskjemt enn sine mindre attraktive medsøstre. Dessuten blir konkurransen om henne større ifra andre mannfolk. Dette er slitsomt og ikke minst risikabelt mht utroskap; spesielt hvis dama har dårlig vett fordi hun er bortskjemt og kravstor. Skjønner du poenget nå? Så du mener at noen menn velger damer de ikke begjærer på grunn av at andre menn ikke vil ha dem? Denne kjøper jeg ikke uten videre. Angående bortskjemthet og kravstorhet, så har jeg personlig ikke dårligere erfaringer med pene enn med mindre attraktive, men nå har jeg alltid satset på de pene som partneremne. Ikke for å være kverulant, men jeg har faktisk et motsatt syn på dette. Jeg tror at mange pene damer må jobbe ekstra med seg selv, blant annet for å bli tatt seriøst i arbeidslivet. De trenger heller ikke å albue seg frem for å få oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 7. februar 2012 #131 Del Skrevet 7. februar 2012 Du mener at nerdene fortjener karamellene? Hvorfor kaller du kvinner for karameller? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fiona- Skrevet 7. februar 2012 #132 Del Skrevet 7. februar 2012 Karameller, sukkertopper, godbiter you name it! Venter bare på at han skal sammenligne de mindre attraktive med sitroner og brokkoli 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alfred Skrevet 7. februar 2012 #133 Del Skrevet 7. februar 2012 Du vil ha menn som ikke vet hvorfor de ikke kan gjøre krav på de peneste damene, når andre på deres eget nivå kan forsyne seg av sukkertoppene, til å forklare nettopp hvorfor det er slik? En diskusjon trenger ikke å ende med et fasitsvar. Jeg tror heller ikke at det er bare en forklaring på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alfred Skrevet 7. februar 2012 #134 Del Skrevet 7. februar 2012 Hvorfor kaller du kvinner for karameller? Karameller, sukkertopper, godbiter you name it! Venter bare på at han skal sammenligne de mindre attraktive med sitroner og brokkoli Ville dere ha reagert om jeg skrev eye candy? Ser dere analogien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 7. februar 2012 #135 Del Skrevet 7. februar 2012 Ville dere ha reagert om jeg skrev eye candy? Ser dere analogien? Trenger du å kalle oss for noe annet enn kvinner? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 7. februar 2012 #136 Del Skrevet 7. februar 2012 Så du mener at noen menn velger damer de ikke begjærer på grunn av at andre menn ikke vil ha dem? Denne kjøper jeg ikke uten videre. Angående bortskjemthet og kravstorhet, så har jeg personlig ikke dårligere erfaringer med pene enn med mindre attraktive, men nå har jeg alltid satset på de pene som partneremne. Ikke for å være kverulant, men jeg har faktisk et motsatt syn på dette. Jeg tror at mange pene damer må jobbe ekstra med seg selv, blant annet for å bli tatt seriøst i arbeidslivet. De trenger heller ikke å albue seg frem for å få oppmerksomhet. De fleste velger som jeg skrev tidligere; den første og beste som er tilgjengelig. Mer komplisert er det egentlig ikke. Vanligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella_ Skrevet 7. februar 2012 #137 Del Skrevet 7. februar 2012 Disse debattene er så dumme. Alle vet da hva som er gjengs oppfattet som vakkert. Selv om det er sujektive variabler, vil det alltid finnes mennesker som i de flestes øyne er vakre, det er sikkert denne gruppen TS sikter til. Tja, det er jeg faktisk uenig i. Selv synes jeg at jeg var penere med 2-3 kilo mindre, eksen min (og de fleste menn som kommenterer utseendet mitt), synes derimot det er kledelig. Jeg er normalvektig, lavre del på BMI-skalaen. På samme måte aner jeg en tendens til at jenter jeg (og venninnene mine) synes er pen, ikke er like pen i guttas øyne. Jeg synes for eksempel Rachel McAdams er helt gjennomsnittlig, eksen min og et par andre fyrer jeg vet om synes hun er dritdigg. På samme måte synes jeg Angelina Jolie er veldig vakker, det er det mange menn som ikke gjør. Men ja, det er nok noen mennesker som av alle vil oppfattes som pene, men det finnes også mange vakre mennesker enkelte vil klassifisere som pene eller middels pene. Det er en flusst av diskusjoner om dette her på KG. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #138 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg forstår ikke hvorfor alle skal rangeres, hva som ligger i de beste damene og mennene blir ofte basert på utseende, makt og penger. Det blir så falskt, så lite innholdsrikt og deprimerenes. Livet er skjørt, det er verdifult og man skal ta vare på det som er ekte, for meg er verdi faktisk refleksjon, godhet, selvbevisst og ikke minst empatisk. Vanskelig å finne en slik mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -J- Skrevet 7. februar 2012 #139 Del Skrevet 7. februar 2012 Må innrømme at jeg datt litt av lasset i denne tråden, men å kalle jenter for sukkertopper og godbiter er jeg egentlig en tilhenger av. Om noen hårsåre feminister synes det blir for mye, får så være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinderella_ Skrevet 7. februar 2012 #140 Del Skrevet 7. februar 2012 Må innrømme at jeg datt litt av lasset i denne tråden, men å kalle jenter for sukkertopper og godbiter er jeg egentlig en tilhenger av. Om noen hårsåre feminister synes det blir for mye, får så være. De beste godbitene er jo de som ser bra ut, kan tenke selv og har fin personlighet. For min del har iallfall aldri utseende vært nok til å ville bli sammen med noen. Mange hunks er regelrett dumme og spiller utelukkende på utseendet sitt. Turn off. Det jeg tror folk reagerer på, er at det virker som om utseende og inntekt avgjør hvem en fortjener. Selv ville jeg heller hatt en fyr med hjerte og som tok vare på meg, enn en som hadde mange million i banken, og som ga blaffen. Heldigvis finnes det mange som har begge deler. Bottom line; livet er ikke sort-hvitt. Hvis noen mener at en fortjener noen på bakgrunn av bare utseende høres det mer ut som kriterier for ONS (for min del) enn et langvarig forhold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå