Gjest imli Skrevet 6. februar 2012 #42 Skrevet 6. februar 2012 Tv'en vår hadde lange antenner som alltid skulle krangle; først hadde vi bare NRK, og det var dødsspennende når tv2 kom. Første reklamen jeg så på vår egen tv var for Filadelfia-ost, og vi kunne knapt se den gjennom alt grumset Akkurat sånn var det hjå oss og - me hadde berre ein kanal, og me måtte alltid stille på antennene for å få sånn rimeleg klar skjerm Var stor stas når TV2 kom ja, for då kunne me sjå Mot i Brøstet, og det var jo sååå kult.
otilie Skrevet 6. februar 2012 #43 Skrevet 6. februar 2012 hallodamer :D kan ikke si jeg har sett de nå om dagen? :o
Gjest imli Skrevet 6. februar 2012 #44 Skrevet 6. februar 2012 hallodamer :D kan ikke si jeg har sett de nå om dagen? :o Er det på NRK?
Gjest boblebrus Skrevet 6. februar 2012 #46 Skrevet 6. februar 2012 Jeg var tre år i 1990. Husker ikke så mye fra den gang, men jeg fikk et søsken året etter, og det husker jeg glimt av. Har mange gode minner fra barndommen på 90-tallet. En venninne av mamma hadde campingvogn, og det var alltid spennende å få lov å overnatte der Jeg så på Sesam Stasjon, Huset med det rare i, Stjerner i sikte og Småstjerner. Jeg husker læreren vår spurte oss om noen i klassen hadde internett, men bare noen få svarte ja Jeg var 7 år under OL i 94, og satt i TV-stua hos en venninne i en brun stressless og så åpningen (tror jeg synes det var litt skummelt, for det var så rart med det egget og trollene som danset rundt osv). Vi hadde bare fasttelefon, og mamma ropte på oss når vi var ute og skulle inn til middag. Da vi fikk internett mot slutten av 90-tallet fikk vi bare lov til å bruke det etter kl. 17 (for da var det billigere). Jeg fikk min første mobiltelefon etter mye masing i 2000, da jeg var 13. En svær, grønn Bosch (!)
Gjest just words Skrevet 7. februar 2012 #47 Skrevet 7. februar 2012 I 1990 begynte jeg i 1 klasse, hadde bob klipp og skeive tenner. Men ok… mine 90 talls år inneholder myyyyyyyyyyye: Pogs, jeg brukte lommepengene mine på to ting, pogs og spice girls bilder… Var like hektet på begge! Fikk meg en tamagotchi men den dauet jo, data dyr til meg, dårlig ide.. Lekte mye med yoyo, og Turtels figurer.. Var hektet på Turtels, ellers var jeg en glansbilde samler, klistremerke samler og sarviet samler.Så var det game boy og super mario, og ikke minst lykke troll, så var jeg og en liten ”My litel ponny” jente.. Lekte mye ute, uten verken hjelm eller kne beskyttere, tre klatring, bom på boks, eppleslang, tikken. Jeg kommer fra landet, der det var flere km til nærmeste nabo jente, så da ble det mye sykling. Jeg lærte meg å kjøre båt og dro på fiske, bade turer med venner, fisket krabbe og små reker Det var Dyreskogen, Fraglene, Pippi langstrømpe, Emil, Ronja røverdatter, Stompa, Pinky and the brain. Borgen Skole, Midt i smørøyet, Narnia serien som gjekk på NRK i romjulen og påsken, som fristet mest å se på i begynnelsen av ti året. Så Løvenes konge på grenda kinoen og gråt som et barn da Mufasa døde, og da Simba trakker nedi farens fotspor når faren er sint på han. Så var det Frida med hjerte i hånden, sukk hvor jeg elsket den serien, Brødrene Dal, Are you afraid of the dark?, Baywatch, Familiesagaen De syv søstre, Bevely hils, den orginale 902, ettelerannet…. Av ting jeg ikke skulle se, men likevel så på tv så var x files tingen, begynte å se på den da den begynte på tv 2 i 1994 og manien mot x files varte faktisk hele 90 tallet. ''The julekaleder, var virkelig humoristisk også, og alle gjekk rundt å sa - Det e berre lækkert, - Olaaaf! Æ står unnjer misteltein. -Bob, bob, bob, ikke sant? -Bønder, piss meg i øret! ” Til og med min far som ikke likte å se på tv synes dette var store greier. Spice Girls, og nei dette var ikke bare en gruppe eller musikk. Det var plakater, slikkepinner med jentenes ansikter utenpå, og tyggis inni, girl power, samle bilder som jeg brukte alle lommepengene mine på, og samtlige familie medlemmer lo av ”haa haa, hva skal du med de?” Spice girls var ikke bare spice girls nei, de var livet de…. Og foruten om girl power så var det Backstreet Boys, Maccarena sangen, med alt den innebar av dans.. Hanson brødrene med den iriterende mmmbop sangen, Coton eye joe husker jeg jo var en hitt Gruppen B Witched, E-type, Prodigy, Take That, Britney Spears, Aqua er gyldne tider for meg. Gjekk og å nynnet på Short Dick Man med gillette i 94-95, familien var ikke så begeistra for det. (Don't want no short dick man Don't want no short dick man Iny weeny teeny weeny Shriveled little short dick man) Tenårings magasiner som ”vi og gutta” og ”topp” ble lest på senge kanten fra ca 4-5 klasse. OL på lillehammer, husker maskottene og at jeg tegnet de, sendte tegningene inn i en konkurranse som NRK hadde og vant og pins og nøkkelknippe med maskottene på. Rosenborg vant alt de kunne i norsk fotball, noe som førte til gode jubel hyl hos min bror, mens resten av familien deppet.. (ja vi er en litt sær fotball familie) Jeg hatet pc bruk på skolen,” pc neeeeiii, må vi, kan vi ikke bare skrive for hånd, skjønner ikke tastaturet, at det ikke kan være alfabetisk rekkefølge på tastaturet, det går så treigt, jeg skjønner ingenting, hva skal vi med den dingsen der, det er jo bare en feit boks” Ellers så hørte jeg på radio om kvelden og tok opp på kassett de sangene jeg likte. Riverdance, som jeg kunne se timevis av, var dønn forelsket i dansen. ”kvinnene på randen”. Husker en musikkvideo til ”vit at jeg elsker deg” med krigsbilder, det skjedde i samspill med at Arafat fikk fredspris, det minne sitter enda sterkt plantet i meg. De første par årene på 90 tallet var yndlings buksen min selebuksen, hadde og en bukse som var rød, grønn, blå og gul, denne gjekk jeg ofte med, skammer meg fryktelig nå for den så ikke ut, men etter hvert så ble det Miss Sixty, buffelo sko, Adidas bukse med knapper på sidene som alle i klassen skulle rive opp, tobacco klessmerke, poco loco klessmerke , topper med bar mage. Det er vel det 90 talls moten er kjent for, slik jeg husker det vertfall, samt hår maskara og plastsmykke som satt helt inntil halsen, med matchene armbånd Har aldri likt Pepsi, men Pepsi Crystal smakte himmelsk. Buggen kostet 50 øre (når man husker at ting kostet ører og ikke kroner, da føler man seg gammel). :gjeiper: Og nå skal det vel sies at jeg var overmåtelig glad i tyggis for jeg husker både bugg og boomer tygisen samt spice girls tyggisen som var inni slikkepinnen og ikke minst Beverly hills 902 etteleranet tyggisen som hadde klistremerker av skuespillerene inni. Det hadde Ninja turtels tygisen også… vi røykte sjokolade sigaretter og syntes vi var sååå kule.. Min far døde i 98 og jeg har mye minner, sanger og ting jeg gjorde da som betyr mye for meg, men i det store og det hele så var 90 tallet en fantastisk tid, med mange gode minner, mye nostalgi.. 4
Sofie_22 Skrevet 7. februar 2012 #48 Skrevet 7. februar 2012 Akkurat sånn var det hjå oss og - me hadde berre ein kanal, og me måtte alltid stille på antennene for å få sånn rimeleg klar skjerm Var stor stas når TV2 kom ja, for då kunne me sjå Mot i Brøstet, og det var jo sååå kult. Hadde belt glemt mot I brøste :gjeiper: http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=-E0wkwM7gns
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #49 Skrevet 7. februar 2012 Jeg kjenner meg igjen i så mye En herlig tid...
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #50 Skrevet 7. februar 2012 Ser noen nevner at de spilte Sims, men hvis de mener dataspillet The Sims så kom ikke det ut før i februar 2000... Jeg ble forresten 13 år i 1990 så jeg pleier å si at jeg ble født på syttitallet, hadde barndommen på åttitallet og ungdomstida på nittitallet Av 90-tallet husker jeg mye av det samme andre nevner med hustelefon, leking utendørs, Spice girls, rare klær og sko osv... I tillegg husker jeg gleden over å få min første CD-spiller julen 1990. Kassettspilleren ble likevel hyppig brukt til å ta opp musikk fra "Ti i skuddet" og diverse programmer på P3 (bl.a. husker jeg programmet med det rare navnet "Bomlagadafsjipoing" eller noe sånt). 90-tallet var jo glansperioden til Howard og HC Andersen på P3, og jeg hørte mye på dem. I tillegg var nattønsket veldig stas å ligge våken og lytte til. Jeg kopierte også musikk fra CD over på kassett. Jeg husker storebrors Amiga 500 som var dritartig å spille på, at TV2 var kjempespennende å få i hus, og etterhvert kom også TVNorge og NRK2 inn i stua. Sistnevnte sendte tegnefilmserien Aeon Flux som jeg satt klistret til. I 1994 flyttet jeg hjemmefra på en bitteliten hybel og fulgte entusiastisk med på TV-serier som Angela (sukk, så kjekk Jared Leto var i den serien!), X-files og Baywatch på min egen lille 14-tommers tjukk-TV. Det var vel bare et par år etterpå jeg fikk Discman og egen mobil. Mobilen var en tjukk Ericsson Hotline med oransje lys i displayet og gummiantenne. Batteriet utgjorde halve mobilen og dingsen ble glovarm etter få minutters bruk. Men tror foreldrene mine satte pris på å kunne ringe meg når jeg hadde flyttet såpass langt unna. Slutten av 90-tallet var russetid, folkehøgskole og fascinasjon for Matrix-filmene (spesielt den første). Generelt sett var 90-tallet preget av OL på Lillehammer, Eurodance og trance-musikk, rare klær (husker spesielt den perioden midt på 90-tallet når metallfarger var in og Spaceman med Babylon Zoo var en stor hit) og fortvilte forsøk på å finne meg sjæl. En spennende tid med både opp- og nedturer, og jeg føler stor nostalgi av å tenke tilbake til 90-tallet... 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #51 Skrevet 7. februar 2012 ...For ikke å glemme at i januar 1998 surfet jeg for første gang på internett og syntes det var veldig spennende! Husker pappa hadde et hylende og tregt modem som vi koblet oss på nett med, og vi måtte kun surfe i kortere perioder på ettermiddagstid så vi ikke holdt telefonlinja opptatt. Yes, those were the days...
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2012 #52 Skrevet 7. februar 2012 Jeg er født i den siste måneden i 1990. Jeg husker ikke mye fra begynnelsen av 90 tallet, men jeg husker en del fra slutten. Jeg kan ikke huske bare en eller to tv-kanaler, men jeg husker Jul i skomakergata, Mot i brøstet, De syv søstre, Soria Moria, Offshore, Kykkelikokos( Ja, husker telefonnumme sangen!), og at på lørdagene spiste vi alltid potetgull klokken seks og så på barnetv. Etter barnetv var det alltid en spennende serie som gikk halv syv på nrk. Ble alltid så lei meg fordi foreldrene mine ville se nyheten på tv2, mens jeg ville se på nrk. I jula var julemorgen alltid populært, men jeg likte best å se på de seriene som ble sendt ca kl. halv ti-ti om morgenen. Da sendte de Drømmen om Naria, Fugle Felix og slike serier for litt større barn. Jeg husker at POG var ekstremt populært, pokemonkort, dracco heads, glansbilder, bukse med skjørt, aqua, bug var nammis, datadyr, og ikke minst Speice Girls. Vi hadde svært dårlig råd når jeg vokste opp, og jeg var lenge missunelig på alle jentene som hadde så mange av disse bildene. Da foreldrene mine endelig kjøpte meg en pakke med bilder så var jeg sååå stolt. Men da var "moten" over... Husker mye som alle andre fikk, men ikke jeg. Ikke minst når det gjelder klær. Jeg gikk bare i arva klær fra 80-tallet, og var kjempelei meg for at jeg ikke fikk slike klær som de andre. Så mine kles minner fra 90 tallet er klær i blasse farger. Jeg husker som flere andre at vi fikk lov til å være ute så mye vi ville. Var som oftest ute hele dagen, sommer som vinter. Mange ganger holdt det på å gå gærent, men vi var jo unger som passet på hverandre. Vi så også mye på tv faktisk. Foreldre mine hadde dårlig råd, men hadde kanalpakke på tv som inneholdt alle mulige slags kanaler(forstå det den som kan). Det gikk svært mye i å se på disse barnetvkanalene som enda finnes faktisk! Vi hadde ikke datamaskin hjemme før sent på slutten av 90-tallet, men jeg husker vi hadde maskin på skolen og det var kjempestas når vi fikk bruke dem, selv om det var til skolearbeid. Jeg husker også disketter! Vi lagret oppgaver på diskett og leverte inn til lærern Disse Lek og Lær spillene var populære, samme med josefine spillene ( Om dette var 90-tallet? Kan godt henn jeg beveger meg mot 00-tallet nå). Vi fikk av og til lov å spille litt på skolen nemlig, kjempestas! Internett var ikke til stede hos oss, jeg brukte ikke internett selv før ca 2003 om jeg husker rett. Men vi prøvde oss av og til på nettet med den svære dataen vi hadde stående midt i den lille stua. Da koblet pappa på, men mamma ble kjempesint om klokka var før fem og om vi holdt linja opptatt lenge. Brukte ikke internett aktivt før jeg flytta hjemmefra i 2006. Helt utrolig nå som jeg tenker over det... Husker jeg var kjempemissunelig når jeg begynte på ungdomsskolen og jeg fikk høre om alle som satt på mIRC og hadde fri tilgang til data/internett hjemme(adsl). Bursdagsselskaper var gøy, dette er vel noe som gjøres fremdeles. Men jeg vet ikke hvordan dagens selskap er, om de spiller tv-spill eller noe? Vi spiste grandiosa og lekte boksen går, mens foreldrene satt inne og slappet av. Bursdagselskap var sååå stas! Pappa hadde kjempemange kassetter, alle med norsk musikk som vi sang med på av full hals. Vi hadde en walkman, men den ble fort ødelagt mener jeg. Etter hvert fikk vi discman. Vi hørte en del på radio, og brukte selvsagt "To-Kassetter metoden" for å ta opp favorittsangene. Jeg husker pappa hadde en diger motorola mobil vi aldri fikk lov å røre. Var medlem av penny klubben og leste TL bøker! Vi hadde også VHS spiller. Jeg elsker filmer! Kunne se filmer om igjen og om igjen. Spesielt Pelle Politbil var kjempepopulært! Jeg er enda forelsket i VHS filmer, det var senest for noen måneder siden jeg kvittet meg med VHS filmene mine og oppgraderte alle til dvd. Da byttet jeg også ut dvd/vhs spilleren jeg fikk for ca 10 år siden, men den funker fremdeles faktisk! Jeg brukte å elske å gå inn på bruktbutikker å kjøpe billige filmer for 5 kr stk. aaah, tider <3 Jeg husker nyttårsaften 1999, for det var kjempespennede å feire at vi faktisk gikk inn i år 2000! Jeg husker "Den store tusenårsfesten", Mot i brøstet filmen! (Vi hadde den på VHS) Dette ble langt, kunne vel egentlig skrevet enda mer, men tror jeg runder av nå.. Vi skulle hatt en slik tråd om 2000 tallet ,for da husker jeg sååå mye mer!
Meridian Skrevet 8. februar 2012 #53 Skrevet 8. februar 2012 (endret) Jeg er født i 1981, og husker ikke så mye fra 80-tallet, men i 1990 ble jeg 9 år, så husker litt fra 90-tallet, men ikke så mye. Var ikke akkurat så nyhetsorientert før i 20-årene Men jeg husker veldig godt da kong Olav døde. Det var om vinteren i januar, tror jeg, året var 1991. Husker det var på nyhetene og det var mange som la blomster foran slottet. Husker jeg ble veldig lei meg og gråt...han var en folkekjær konge. Husker at moten på barneskolen, mellom 1990-1994, var bukser som gikk rett ned, og jeg hadde pannelugg som hang rett ned. Men mange prøvde å få en sånn høy pannelugg, som var buet høøøyt opp i en svung ... grusomt stygt ... Så gikk vi med sånne flis-vester med polo under, om noen husker? Og husker alle gikk med rutete skjorter en periode :gjeiper: Så husker jeg OL på Lillehammer-94. Det året ble jeg 13 år. Der var jeg med familien, og jeg syns det var koslig og gøy. Har mange slektinger der omkring, og har mange gode minner. Husker godt da jeg begynte på ungdomsskolen høsten-94, og at jeg hadde skatesko, hettegenser og hadde spart til midtskille og hadde håret bak ørene. Mange som gikk med snekkebukse - sånn hvit/blå stripete. Det var veldig kult da... Ja, jeg må ikke glemme løvenes konge, det var et veldig stort øyeblikk, og jeg husker jeg og noen jenter tegnet løvenes konge hele tiden på pulten. Aladding var også en stor favoritt! FOr ikke å snakke om "Et kongerike for en lama!" Egentlig har vel disney-klassikerene vært en stor del av livet til de fleste Høsten-97 begynte jeg på vgs, og jeg husker at akkurat det året, på høsten, så døde prinsesse Diana. Det var veldig trist Når det gjelder moten, husker jeg det var inne med sailerpants en periode. Det var skikkelig sleng på, og de var veldig kulte, men etterhvert ble det mer inn med rett ned-bukser, eller bukser som bare gikk litt ut.. Husker også at det var inn med litt grove sko, gjerne med litt platå. Selv om de fleste hadde langt hår og midtskill, så var det mange som klipte håret sitt veldig kort med en rufselook - husker noen den looken? Internett fikk vi mot slutten av 1998, og vi fikk store telefonregninger på 3-4000 i mnd og min første mobil fikk jeg til 18-årsdagen i 1999. Det var en mørkegrønn siemens C-25 På den tiden hadde jeg bare en venninne å tekste med, og vi tekstet som en gal hele tiden, og skrev veldig interne, morsomme meldinger. Husker vi holdt på å le oss ihjel. Iløpet av dette året fikk absolutt alle mobil Husker også tiden før vi fikk mobil, da ringte vi til hverandre på hustlf, eller vi avtalte å møtes der og da på skolen, eller vi bare gikk hjem til hverandre og gikk fra hus til hus og tok med oss flerer og flere på veien - det var tider det Jeg var forresten russ 2000, og på russeballet hadde nesten alle metalliske sølvkjoler, og guttene hadde briller formet med tallene 2OO0. Det året ble jeg 19 år og skulle ut i verden på 2000-tallet Sikkert mye mer jeg kunne nevnt, men det kommer vel Endret 9. februar 2012 av Bølle
Gjest Applecore Skrevet 8. februar 2012 #54 Skrevet 8. februar 2012 Jeg husker rufselooken ja! Særlig den varianten der man hadde sikksakk-sideskill og håret klistret til hodebunnen foran, og skikkelig spiky og rufsete bak!
Gjest imli Skrevet 8. februar 2012 #55 Skrevet 8. februar 2012 Jeg husker rufselooken ja! Særlig den varianten der man hadde sikksakk-sideskill og håret klistret til hodebunnen foran, og skikkelig spiky og rufsete bak! Hugsar den ja! Jammen glad eg aldri hadde mot til å klippe det lange håret mitt, så slepp eg vera flau over gamle bilete For den sveisen der var verkeleg fæl...
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #56 Skrevet 8. februar 2012 Jeg er også født i 1990! Jeg husker at alt var så mye enklere, hehe. Og VHS, løvenes konge, mange andre disneyfilmer, pokemon, spice girls, tamagotchi.
sauen87 Skrevet 8. februar 2012 #57 Skrevet 8. februar 2012 Jeg ble født i 1987, og husker mye fra det glade 90-tall. Husker vi lekte ekstremt mye med pogs, og samlet på "slæmmerter" (de du kastet på poggene). Jeg hadde maaange laaange rør med pogs, og syns golfballer var best som slæmmert. Vi hoppet også masse strikk, paradis og hoppetau, og lekte vannkrig med enorme vanngevær. På TV så vi på Tøydukke Anna, Kykkelikokkos (815 493 00!), Flukten fra dyreskogen(?), Karlson på taket, Pippi, Mot i brøstet, de syv søstre... Og de der modellerkitt-klattene som dreiv og løp rundt og formet seg til forskjellige vesener. Husker masse godteri fra den tiden. Spice girls-kjærlighetene med tyggis i (husker fremdeles følelsen av å tygge hele greia slik at tyggisen var full i biter av kjærligheten), tyggis med klistremerker i som egentlig ikke smakte noenting, SOHO-sjokolade, Shio-brus med mangosmak, gjennomsiktig cola, fot-is, kaptein sabeltann-is, sånn pulver som "hoppet" i munnen, kjærlighet som ble dyppet i bruspulver... Av klær og mote husker jeg miss sixty-bukse, buffalosko, en genser med 69 på som ALLE hadde (jeg hadde lyseblå), bukse med skjørt på, tatoveringshalsbånd, sikk-sakk-skill med sikk-sakk-hårbøyle, fotsmykker, blå øyenskygge, sånn neglelakk som "sprakk" så det ble krakellert mønster, neglelakk man kunne dra av igjen uten å bruke neglelakkfjerner, hårmascara, bukse med splitt, bukse med påsydd brett hele veien fremme, "lappeteppebukse" som var laget av mange dongerilapper som var sydd sammen, snekkerbukse, skatesko... Fikk min første mobil på slutten av 90-tallet, en motorola som man kunne lagre 10 nummer og 10 meldinger på. Og modemet lagde fryktelige lyder, og man måtte bruke en halvtime for å laste et bilde på nettet. Husker vi chattet på BA-snakk og på mIRC. I skolebøkene husker jeg det var en figur som het Ola (mattebøkene?). 90-tallet var koselig, men er glad vi ikke lever på 90-tallet lenger! 1
Cho Kon It Skrevet 8. februar 2012 #58 Skrevet 8. februar 2012 Åh! Åh! Slæmmere! Vi lagde våre egne i sløyden, jo tjukkere jo bedre! Og de av jern med bølgete kanter var best til å vippe den siste pog'en med. Ååå I love Pog!
Giacomo_P Skrevet 9. februar 2012 #59 Skrevet 9. februar 2012 Jeg føler meg skrekkelig gammel når jeg leser denne tråden. Jeg vokste opp med fjernsyn i sort/hvitt, og kun formiddagssendinger på mandager, og jeg husker godt den dagen min far kom gledesstrålende hjem og fortalte at han hadde fått elektrisk skrivemaskin på jobben! Alle røkte overalt, og voksne mennesker irettesatte oss hvis vi gjorde noe galt, selv om de ikke kjendte oss eller våre foreldre. Jeg kan huske at min mor en gang pekte på en mann på trikken, og sa "se - der er en neger!" Jeg og de fleste av mine venner hadde hjemmeværende mødre, og alle fedrene hadde skjegg og hornbriller. På 90-tallet flyttet jeg ind på diverse puber, og oppdaget at voksenlivet var oppskrydt. 2
Gjest santus Skrevet 12. februar 2012 #60 Skrevet 12. februar 2012 Jeg husker mine glansdager på 90-tallet: -Miss Sixty-bukser -Flaterende magetopper med bilde Spice Girls -Buffalosko -"Tattovering"smykke Jeg husker det var veldig stas med Spise Girls-album. Man kunne kjøpe bildepakker på Narvesen, og hvis man hadde bildene fra før av, byttet vi jentene i klassen på den ukentlige ha-med-seg-en-favoritting-dagen på skolen. GUD så opptatt vi var av Spice Girls I tillegg husker jeg det var utrolig populært med bowlingbursdager på slutten av 90-tallet. Alle i klassen ,kjente og nære feiret bursdagen sin på bowlingen. Det er noe av det første som slår meg når jeg tenker på 90-tallet. OG alle de forskjellige Hits for kids 2 og oppover vi hørte på discman. Savner 90-tallet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå