AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #1 Skrevet 5. februar 2012 Som overskrifter sier, jeg er født i 1990, og har i det siste fundert over hvor lenge siden det egentlig er. Jeg var jo tilstedet første halvdel av 90-tallet, men det er så mye som jeg egentlig ikke har fått med meg, naturlig nok siden jeg var ganske liten da. Så, nå lurer jeg på hva du husker fra den tiden? Enten det er historie, nyheter, trender,kultur, ja, hva som helst egentlig :)Skriv gjerne hvor gammel du var da også! Velkommen til det nostalgiske hjørnet!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #2 Skrevet 5. februar 2012 Nostalgisk? 1990 er omtrent som i går for meg. 3
Gjest Madelene1 Skrevet 5. februar 2012 #3 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Jeg er og født i 1990, og den store nyheten da var at jeg ble født. Tuller ikke altså, jeg var i aviser i sverige, aviser og i se&hør i norge! Im famous! Endret 5. februar 2012 av Madelene1
Anglofil Skrevet 5. februar 2012 #4 Skrevet 5. februar 2012 Jeg var fire år i 1990, så jeg husker særdeles lite. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #5 Skrevet 5. februar 2012 Im famous! Hvem er du da? Har du sagt A, så får du si B også. 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. februar 2012 #6 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Jeg var 7 år i 1990 og begynte i første klasse. Jeg husker litt Endret 5. februar 2012 av Corto Maltese
HedvigR Skrevet 5. februar 2012 #7 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er også født i 90! Jeg husker hvor stort det var med boyband og girl power. Også husker jeg veldig godt TV-program som Kykkelikokos, Kalle Klovn og Huset med det rare i. Klesmessig husker jeg sterke farger som gjerne ikke trengte å passe så godt sammen. Jeg husker egentlig ikke noe særlig av nyheter og sånt. Ikke en gang prinsesse Diana.
Gjest Madelene1 Skrevet 5. februar 2012 #8 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Hvem er du da? Har du sagt A, så får du si B også. Hehehe, er nok bare hun du ser på bildet, men for alt dere på kg vet, kan jeg være en rocke legende! Eller kanskje mine foreldre var det? :gjeiper: Endret 5. februar 2012 av Madelene1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #9 Skrevet 5. februar 2012 Jeg var ikke født i 1990, men jeg lå da i magen til mamma fra sommeren 1990.
Gjest NerdMedSverd Skrevet 5. februar 2012 #10 Skrevet 5. februar 2012 Er også født i 90. Noen ting jeg husker spesielt godt er godteri-kjeledressen, teppe med motiv av en by, lego-spøkelset og selvfølgelig denne sangen:
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #11 Skrevet 5. februar 2012 Jeg husker masse! Førerkort på bil i 1990, russ i 1991, min første fulltidsjobb i 1993, OL på Lillehammer i 1994, nedlagte jenter, m.m...
Gjest Rosemor Skrevet 5. februar 2012 #12 Skrevet 5. februar 2012 Jeg husker veldig godt januar 1991 med vulkanutbrudd på Island, krigen i Irak, og Kong Olavs død. Jeg husker det var veldig fokus på Nostradamus spådommer i 1993, fordi jorden skulle visst gå under 25 august dette året. Jeg husker OL på Lillehammer i 1994.
otilie Skrevet 5. februar 2012 #13 Skrevet 5. februar 2012 platformsko :D jeg hadde noen som var hvite og orange haha! spice girls selvfølgelig.. poggs, pokemonkort, klinkekuler, spice girls bilder 1
Perelandra Skrevet 5. februar 2012 #15 Skrevet 5. februar 2012 Visst husker jeg 1990, det var det året jeg fylte 20! Det var også det året jeg for alvor flyttet hjemmefra. Året før hadde jeg gått på folkehøgskole, men da bodde jeg i trygge omgivelser. Høsten 1990 flyttet jeg helt for meg selv for å studere i Oslo. Egentlig trivdes jeg ikke så godt og var mye aleine. Det positive var at jeg fikk lære et spennende fag formet min yrkeskarriere siden.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #16 Skrevet 5. februar 2012 I 1991 begynte jeg på videregående. 1994 husker jeg godt, med OL på Lillehammer og russetid. Jeg husker vi så mye OL på TV på skolen den vinteren. Og høsten 1996 flyttet jeg til en Tromsø for å studere. 90-tallet er generelt en viktig periode i livet mitt. Det var da jeg gikk fra ungdom til voksen, og dette tiåret husker jeg mye bedre enn f.eks. 80-tallet da jeg var 5-15 år. New Kids on the Block, Take That, Britney Spears, Aqua. Jepp, mye lekker musikk på 90-tallet. I 1996 leverte jeg hjemmeeksamen på universitetet skrevet for hånd. Det var vel siste gang jeg leverte noe som ikke var maskinskrevet. Vinteren 1997 fikk jeg min aller første PC. En klumpete og tung laptop uten internett. Men guuuud så stolt jeg var av den. Jeg tror jeg betalte opp mot 10.000 kr for den (kan det stemme?), og det eneste jeg brukte den til var oppgaveskriving og å legge kabal. 1997 var også året da jeg fikk min første hotmail-adresse, som jeg fortsatt bruker i dag. Og jeg husker at jeg skulle lære en venninne av meg å bruke internett på en av de 4-5 datamskinene som var tilgjengelig for oss studentene på biblioteket. Men vi hadde valgt feil tidspunkt på dagen. Klokka var nemlig tidlig ettermiddag, hvilket betydde at amerikanerne begynte å stå opp og slå på datamaskinene sine, så da ble trafikken på nettet så stor at alt låste seg. Herregud. Vokste jeg opp i steinalderen eller? 5
Cho Kon It Skrevet 5. februar 2012 #17 Skrevet 5. februar 2012 åtte en fem - fire ni tre - null null! Er født noen år før 1990 da, men den sangen der har klistra seg fast! 4
Chiyo Skrevet 5. februar 2012 #18 Skrevet 5. februar 2012 Jeg ble født i februar 1990, men jeg husker nesten ingenting de første 5 årene. Jeg husker at jeg ble storesøster i 1993, jeg husker Sesam Stasjon, og jeg har et minne av at jeg sto i babysengen min og ropte "jeg vil ut av". Jeg husker også da jeg fikk min første seng, fordi pappa hadde laget den selv og den var rosa, og det var en overraskelse som jeg fikk da jeg kom hjem fra barnehagen. Ellers husker jeg litt fra slutten av 90-tallet. Jeg husker Spice Girls og at alle på skolen samlet bilder som vi hadde i Spice Girls album og byttet med hverandre, og jeg husker Pokémon. Viktige ting som skjedde på 90-tallet som krig og sånn, fikk ikke jeg med meg. Jeg husker at vi samla inn noe greier til barn i Bosnia, men det var etter krigen var slutt tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2012 #19 Skrevet 5. februar 2012 Jeg var 8 år i 1990. -Jeg husker Kong Olav døde -OL på Lillehammer -At vi sprayet håret på sidene så det sto ut før det datt ned (dårlig forklart) Vi var generelt stygge på håret -Fargerike klær -Girl Power og boyband -Skjørt utenpå bukser, gjerne påsydde skjørt -Hårmascara -Store collegegensere 1
mammamora90 Skrevet 5. februar 2012 #20 Skrevet 5. februar 2012 Jeg er også født i 90! Jeg husker hvor stort det var med boyband og girl power. Også husker jeg veldig godt TV-program som Kykkelikokos, Kalle Klovn og Huset med det rare i. Klesmessig husker jeg sterke farger som gjerne ikke trengte å passe så godt sammen. Jeg husker egentlig ikke noe særlig av nyheter og sånt. Ikke en gang prinsesse Diana. Boyband og girlpower ja Kykkelikokos og huset med det rare i husker jeg og.. Husker faktisk (desverre) ganske mye grusomheter fra klesmoten, sånn plastsmykke som satt helt inntil halsen og så ut som noe tatovering greie (kom ikke på noe annen måte å beskrive de på), buffelo sko, topper som viser magen, college gensere (og ellers store gensere).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå