Gå til innhold

Har en nabo lov til å lytte gjennom veggen og si hva jeg gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det finnes regler mot at en nabo kan lytte igjennom veggen for å kommentere hva jeg gjør. Ganske psykopatisk og tilbakestående oppførsel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det finnes noen lov mot å sitte med hodet inntil veggen i egen stue.

Det finnes derimot lover som forbyr å trakassere andre.

Edit: Korrigerte litt, hørtes ut som om jeg mente TS trakasserte her, og det gjør jeg altså ikke.

Endret av Tirkes
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det finnes noen lov men det er garantert en meget spesiell oppførsel av naboen din. Kan h*n lide av en form for psykiatrisk diagnose? Høres jo ut som paranoia eller forfølgelsesvanvidd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er veldig lytt mellom leiligheten kan det like gjerne være TS som trakasserer naboen med sine "lyder".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det du gjør som er så interessant å lytte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kan ikke forstå annet. Jeg har i alle fall aldri hørt om en lov som gjør lytting gjennom veggen forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det du gjør som er så interessant å lytte til?

Vanlige ting. Går på do, dusjer, snakker i telefonen, støvsuger. Veggen er ganske bra, ikke noe galt med den.

Tror dere en slik smårar nabo er farlig hvis han har dysleksi. At han på en måte ikke skjønner det han sier og hører?

Han blir litt voldsom når han har slike utbrudd, og sier one slikt som. "Nå har dusjen stått på i 15 minutter!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere en slik smårar nabo er farlig hvis han har dysleksi. At han på en måte ikke skjønner det han sier og hører?

Tror ikke akkurat dysleksi er problemet her, nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere en slik smårar nabo er farlig hvis han har dysleksi. At han på en måte ikke skjønner det han sier og hører?

And this is where my troll senses started tingling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere en slik smårar nabo er farlig hvis han har dysleksi. At han på en måte ikke skjønner det han sier og hører?

Dysleksi er nok ikke problemet her, nei. Dysleksi handler om problemer med å omforme skrift til muntlig tale, og muntlig tale til skrift.

Om veggen er så bra hadde du ikke hørt han heller. Leier eller eier du? Om du leier er vel løsningen å gi beskjed til huseier og eventuelt flytte om det ikke bedrer seg, eier du kunne du jo ha gjort veggen med lydisolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva dysleksi er?

Hva slags nabo er dette? Deler dere leilighet? Har dere leiligheter ved siden av hverandre? Bor dere i et bofellesskap sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter nok naboen som dum, da jeg ikke hadde orket å kommentere slikt selv, om jeg hadde hatt en nabo som snakket i telefonen, og dusjet lenge av og til.

Hva hvis jeg møter to søte jenter som jeg inviterer på nachspil. Er det greit at naboen kommentere det?

Hypotetisk så kan det vel være slik at den ene jenta vil ha med seg veninna, mens den andre jenta er interressert i meg. Dumt hvis naboen begynner å snoke, og snakker om trekant neste dag. Forsåvidt så kan det være lillesøstra og veninna mi som trenger plass å sove og sparer kr500,- på taxi. Ja, at naboen blandert seg, og så må jeg forklare hvor jeg møter folk, og hvorfor jeg gjør det jeg gjør.

Kan hende jeg lydisolerer når jeg får tid. Mye annet som er bra med leiligheta mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...