Gå til innhold

Hvordan mistet du jomfrudommen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Møydom er da ikke det samme som jomfrudom. Man er jomfru frem til man har sex. Hva er da sex? Sex er kjønnslig omgang. Om det er med fingre, med tunge/munnen, eller hva som. Så lenge det er en annen person som gir en den erfaringen så er det sex. Uavhengig av kjønn. Eneste som er i gråsonen, selv om jeg likevel vil mener det er unntaket, er voldtekt. Voldtekt er ikke sex. Det er vold.

This.

At meningen din er basert på "forskning og vitenskap" tror jeg ingenting på, det er jo ren almennkunnskap at det å være jomfru ikke har noe som helst å gjøre med jomfruhinnen. Man har ikke mistet jomfrudommen sin inntil man har hatt seksuell omgang for første gang.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså der er så mange diskusjoner om det.

Noen mener at en jente MÅ ha sex med en gutt.

Mens lesbiske er evig jomfru >.> (fordi de garantert aldri har hatt en penis i seg)

Mens andre sier at det er nok med å bare få penishodet i, that's it-no longer virgin.

Og andre sier at gutten må komme i deg, med eller uten kondom for at jenta skal miste jomfrudommen.

Nettopp. Men de færreste mener det holder å tryne på sykkelen.

• Liker 2
Gjest ms_kwang
Skrevet (endret)

.

Endret av ms_kwang
Skrevet

I min kultur så er det slik at OM ei jente har mistet jomfruhinnen, så er hun ikke lenger jomfru.

Kom med hva dere vil.

Men dere tar ikke fra meg det jeg er vokst opp med.

Alle har forskjellige kulturer å tro.

So deal with it.

Høres ut som Amerikansk kultur. Der hvor en mener at en kvinnes verdi sitter mellom bena hennes.

• Liker 4
Skrevet

Jomfruhinne og jomfrudom er da overhode ikke det samme?!!

Det er ikke alle som har jomfruhinne engang..

• Liker 8
Skrevet

Hadde et sykkeløyeblikk jeg å, legen kom til og med hjem til oss og skjekket musa mi. Og han sa, du mistet bare jomfrudommen din. Jeg var vel 5-6 år. Hadde vært hos venninda mi, vi hadde en krangel og jeg gråt på veien hjem og kjørte rett ut i grøfta, fikk drit vondt og blødde.

:skratte:

Skrevet

Neida, men seriøst.

Jeg var 15, det skjedde i en dukkestue med en gutt jeg var drit forelsket i.

:fnise:

Gjest ms_kwang
Skrevet (endret)

.

Endret av ms_kwang
Skrevet

Jeg var 13 år, hadde vært sammen med min første kjærlighet i 1 mnd, og syns sex var noe veldig spennende, hadde tenkt på det lenge og var veldig klar for det. Vi var på sommerfest på en strand med en vennegjeng,som besto av min storesøster, min kusine og en gjeng barndomsvenner. Det ble drukket smirnoff ice og HB, og etterhvert rodde vi ut i en båt, til en litt mer avsidesliggende plass, der jeg sugde ham. Men så begynte folk å ringe, så vi rodde tilbake igjen. På slutten av kvelden snek vi oss vekk med et teppe og la oss på lyngen, og hadde sex for første gang. Jeg var rimelig full, så husker ikke mye av det, men det gjorde ikke vondt ihvertfall. Når vi var ferdige var alle folkene gått, så vi gikk arm i arm under teppet opp til min kusines hus, hvor vi hadde et telt oppslått i hagen. Der skulle min søster, jeg og min kusine sove. I teltet lå allerede søsteren min og koste med en fyr i forteltet, så vi gikk inn i selve teltet og begynte på runde 2. Det husker jeg, for det var godt, tror jeg bråkte litt :fnise: hadde forresten mensen i tillegg, husker han slikte meg før runde 2, noe jeg syntes var ekkelt siden jeg hadde mensen.

Etter den natten snakkte vi egentlig ikke sammen igjen, jeg hadde fått det jeg ville ha, og var vel egentlig ikke forelsket i ham :gjeiper:

Skrevet

Og det jeg har blitt lært er:

Jomfruhinne-Jomfrudom = Akkurat det samme :)

954-not-sure-if-serious.jpg

• Liker 9
Skrevet

Selvsagt skal du få lov til å tro hva du vil (selv om jeg synes det er i drøyeste laget å påstå at den seks år gamle jenta i nabolaget ikke er jomfru lenger ettersom hun trynte på sykkelen). Jeg presiserer bare at du ikke kan hevde at din personlige mening er basert på vitenskap og forskning, for det er den åpenbart ikke. Foreta deg et enkelt søk i Google så finner du nok fort ut av at definisjonen på jomfrudom innebærer at man ikke har hatt seksuell omgang - med jomfruhinne, eller ei.

• Liker 3
Gjest ms_kwang
Skrevet (endret)

.

Endret av ms_kwang
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg gikk en tur på stien så skle jeg ned en bakke en kvinne datt bakover og slik mistet jeg jomfrudommen min

• Liker 1
Skrevet

^ Hahaha!

Jeg var stupfull etter for mye sprit, han var litt mindre full men likevel temmelig borte. Ganske greit likevel :)

Skrevet

Så hvis jeg mener at Oslo er i Sverige, så er det helt ok selv om det ikke er det, "for man må jo få ha egne meninger".

• Liker 7
Skrevet

Vet ikke om det er en tråd om dette, men fant den iallefall ikke x)

Min historie:

Jeg trynte på sykkelen, fikk sykkel "stanga" støtet hardt mellom bena mine. Var vel bare 6-7 år gammel, begynte å blø, gjorde vondt.

Fortalte det til moren min, hun lovde å fortelle meg hva som hadde skjedd når jeg ble litt eldre, så lenge ikke smertene varte i flere timer og jeg begynte å blø masse selvsagt :fnise:

veldig koselig ikke sant?

Da skal det nevnes å si at jeg ikke hadde vondt under mitt første samleie, jeg begynte heller ikke å blø. Og Exen trodde jeg hadde hatt sex før :fnise:

hva med deres historie? :P

Min historie:

Jeg var 15år, var på plattingfest, var full, fannt en kar, å vi knulla i skogen... :murvegg:

Gjest Madelene1
Skrevet

Jeg mistet jomfrudommen min da ei jente i barnehagen tok tissefanten min i munnen sin. Vi var 4-5 år gamle.

:sjokkert:

• Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

Det var det min mor fortalte meg også da jeg ble litt eldre at jeg hadde mistet jomfrudommen min etter jeg kræsjet på sykkelen. *det høres så teit ut, jeg veit det selv ;)*

Og det jeg har blitt lært er:

Jomfruhinne-Jomfrudom = Akkurat det samme :)

Så får andre si det de vil mene :)

(men noen sier jeg kommer til å være evig jomfru uansett, siden jeg er født i jomfruens tegn haha. Jeg liker å se det komiske på det ;))

Jomfruhinne er en hinne. Altså det er ikke det samme som å være jomfru.

Jomfru er du frem til du har hatt sex.

• Liker 2
Skrevet

"Some cultures still strongly believe that the breaking of the hymen is what signifies virginity loss. This has lead to some plastic surgeons performing hymen reconstructions. Part of the sample that Carpenter interviewed were conservative Protestants who ?claim that almost every non-genital sexual activity, including kissing and perhaps even looking at sexually explicit magazines or movies."

Min familie har alltid vært interresert i kulturer, vitenskap,historie, forskning, alt mulig, hvilken kultur og tro min familie har. Det vet jeg ikke, men vi er ikke svært religiøs. Min familie sier at sex ikke er en synd. Om man mister jomfrudommen før man har sex så går det bra. Mennesket er skrudd sammen på mange rare måter. Vi alle har forskjellige tanker og meninger og det er bra :)

Familien din er interessert i kulturer, og derfor har dere funnet opp deres egen definisjon av ordet jomfru?

"jomfru f1 el. m1 (norr jungfrú, jumfrú, fra lty 'ung frue, adelsdame', i bet. 5 etter lat. Virgo)

1 nå sj: ung, ugift kvinne, frøken en ung, vakker j- / j- Klara / gammel j- eldre, ugift kvinne, peppermø

2 kvinne som ikke har hatt samleie hun var ugift, men ikke j- / j- Maria Jesu mor

3 i sms i visse stillingsbetegnelser: koldj-, varmj-

4 redskap til å stampe ned brustein, fyllmasse e l med

5 J-a el. J-en stjernebilde omkring himmelens ekvator; sjette tegn i Dyrekretsen / være j- være født mellom 23. august og 22. september"

Hvor her finner du "kvinne som har mistet jomfruhinnen"?

Dessuten, jeg trodde at det med at de i noen kulturer ikke anser noen som jomfru om de ikke har jomfruhinnen var fordi det viser (tror de) at de har hatt SAMLEIE med noen andre tidligere. Altså, om bruden ikke blør på bryllupsnatten, tyder det på at mannen ikke er hennes første, og da blir det krise i heimen. Da nytter det lite om kona sier "jeg trynte på sykkelen".

Uansett, beklager å si det, men du og din mor har nok uansett misforstått kraftig.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...