Gå til innhold

Skal jeg aldri få eggløsning?


singelog33

Anbefalte innlegg

Har du PCO/PCOS, og er overvektig, er nok ikke syklusene/eggløsningene helt bra.

Overvekt i seg selv kan være en stopper for eggløsning, og PCO/PCOS gjør det enda verre.

Mange med din diagnose har fått god hjelp av å gå på Metformin. Metformin er helt vanlig å gi folk med PCO/PCOS, og bidrar både til vektnedgang og få i gang normale sykluser/eggløsning.

Ta et søk på Metformin, så der du hvor mange som har fått hjelp via dette! Gå til fastlegen din og legg fram problemet, du fyller vilkårene for å få det, i og med at du har PCO/PCOS.

Det er ingen alvorlige bivirkninger med Metformin, annet enn at man kan få magetrøbbel/kvalme i starten.

Ønsker deg lykke til, og at du får det barnet du ønsker deg så sterkt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS? Ta kontakt med http://www.mittstorkebarn.com/

Hun vet mye om dette med å få hjelp til å få barn som singel. Lykke til! ;)

Tusen takk for linken til en gullgruve! :-)

Jeg har tatt alle tenkelige og utenkelige prøver. Jeg har sjekket at egglederne er åpne gjennom en hsg-røntgen og jeg har testet og funnet eggløsning. Nå skal jeg også til en lapraskopi (kikkehulsoperasjon) for å sjekke om jeg kan ha endometriose. Alt dette får jeg i Norge.

Jeg har vært til 7 inseminasjoner i Danmark. Ved to av anledningene fikk jeg pergotimestimulering OG eggløsningssprøyte for å øke sjansene. Så det er ikke helt riktig å si at Pergotime kun er til hjemmeprøving. Pergotime stimulerer eggproduksjonen (i mitt tilfelle litt for mye). Mens eggløsningssprøyten skal sette eggløsningen i gang. Jeg synes det virker rart at du ikke har tatt en eggløsningssprøyte, men jeg er jo ikke lege, så jeg kan jo ikke si hva ditt problem egentlig er.

Det virker jo helt meningsløst for deg å begynne med inseminering iallefall når du ikke har eggløsning, så det jeg ville gjort hvis jeg var deg er å ta kontakt med fastlegen din for å bli henvist til en god gynekolog. Bruk jungeltelegrafen etter gynekologer. Bor du i nærheten av Lillehammer, kan jeg anbefale Prytz. Han er flott! Jeg reiser til han fra Oslo, og det er helt klart verd det. Jeg vil tru at han kan hjelpe deg med alt du trenger å få hjelp til bortsett fra selve befruktningen som du foreløpig må til utlandet for å ordne.

Tusen takk for mye og god info, både her og på bloggen. :-)

Hvis du leser dette så har jeg noen spørsmål: Du har tydeligvis gått gjennom en god del undersøkelser. Er dette noe du har fått hjelp til av det offentlige, eller er det noe du har tilgang til gjennom private legesenter? Grunnen til at jeg spør er fordi her oppe i det kalde nord, så har jeg desverre ikke noe privat alternativ. Men hvis du har fått hjelp av det offentlige, så kanskje det er mulig for meg også...? Det hadde jo vært fint om de en gang hadde funnet ut hva som var problemet, i stedet for å bestandig fortelle at alt ser fint ut.

7 runder i Danmark og ingen resultat. Ord blir så små, men jeg håper at du snart får den ekstra streken som alle her inne drømmer om. Kanskje de finner en løsning under operasjonen...?

Men den eggløsningssprøyen må jeg sjekke ut. Må sikkert til spesialist for å få tilgang, men kanskje jeg kan få resept på det, selv om de ikke vil undersøke meg videre...? Må bestille meg time hos legen snarest og bli søkt videre enda en gang... Tror de snart må bli lei meg på gyn på sykehuset. Har tross alt gått inn og ut der de siste 7 årene... ;-)

Ja, inseminering uten å kunne påvise EL ser jeg ingen poeng med. Så lenge jeg ikke har EL så kan jeg ikke bli gravid og hva er da poenget med å reise helt til Danmark og få de dyre dråpene...? Nei, det gjemmer jeg til den dagen jeg forhåpentligvis har minst en positiv EL test bak meg...

Såpass ja. Men du kan kanskje finne deg noen i samme situasjon som er villig til å gifte seg bare for å ha det på papiret? Kanskje enklere med en utenlandstur likevel....

Har nok tenkt tanken (mange ganger), men synes det nesten virker "slemt" og la en som ikke er kjæresten min gå gjennom all prøving, feiling og bivirkninger, for å så skilles når man endelig lykkes. Da virker det enklere og "renere" og dra til utlandet. Men for den saks skyld så kjenner jeg ingen single menn som ønsker seg barn lengre. Alle er i forhold og har nå barn eller er gravid. Skjønner ikke hvor single menn med ønske om barn gjemmer seg...

Har du PCO/PCOS, og er overvektig, er nok ikke syklusene/eggløsningene helt bra.

Overvekt i seg selv kan være en stopper for eggløsning, og PCO/PCOS gjør det enda verre.

Mange med din diagnose har fått god hjelp av å gå på Metformin. Metformin er helt vanlig å gi folk med PCO/PCOS, og bidrar både til vektnedgang og få i gang normale sykluser/eggløsning.

Ta et søk på Metformin, så der du hvor mange som har fått hjelp via dette! Gå til fastlegen din og legg fram problemet, du fyller vilkårene for å få det, i og med at du har PCO/PCOS.

Det er ingen alvorlige bivirkninger med Metformin, annet enn at man kan få magetrøbbel/kvalme i starten.

Ønsker deg lykke til, og at du får det barnet du ønsker deg så sterkt!

Takk for godt tips. Men har desverre prøvd det uten resultater. Gikk på Metformin i 2 år, men fikk beskjed om å slutte for et par år siden. Det ga ingen resultater.

PCO/PCOS var det jeg selv trodde så lenge at jeg hadde, men spesialistene sier at jeg ikke har det. De finner ingen(eller nok) cyster til å kunne gi den diagnosen. Men det har vært disutert flere ganger på grunn av min økte hårvekst og tidligere overvekt. Men etter at jeg slanket meg over 30kg for 7-8år siden, så sier de at den lille overvekten jeg nå "sliter" med ikke påvirker min fruktbarhet.

Men har hørt mange som har hatt veldig gode resultater av Metformin behandling, så jeg anbefaler å prøve det hvis man sliter med problemer a'la meg.

Nei, det er vel ikke annet å gjøre enn å bestille seg time hos lege, krangle med dem i håp om videre undersøkelser, mens man sparer det man kan for å få råd til ivf i utlandet.

Men før jeg logger av å kryper til køys så vil jeg bare si dette:

Jeg håper vi alle snart får de resultatene vi ønsker på testene våre og får muligheten til å oppleve den kjærligheten som bare barn og foreldre kan dele.

Og tusen takk for all info og fine ord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...