Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva når man ikke blir syk av de bakteriene da? Jeg har i 20 år vasket undertøy på 40 grader og har ikke blitt syk. Er det et hysteri ute og går? At alle bakterier er farlige? Se bare på ulike anti-bakterielleprodukter som selges, bl.a. Zalo. Hvordan overlevde man for 20-30 år siden da ikke dette fantes?

• Liker 5
Skrevet

60 graders vask på undertøy? oO

Her har jeg nok gått heeeeeelt forbi kapitelet om hygiene for her i huset så vaskes det på maksimum 40 grader :sjenert:

Det byttes jo hver dag og vi er da begge renslige mennesker så det har ikke falt meg inn å vaske på så høy temperatur...

Ifølge vaskeinstruksjonene så tåler det jo ikke mere en 30/40 grader heller...

Samme gjør jeg. :)

Gjest just words
Skrevet

Vasker undertøyet mitt på 40, samme med hans. Har aldri hevet meg på den bakterie hysteriet som andre har. Etter 2 timers vask regner jeg da med at det er rent. Er ikke så mye sykdom her i huset, så Jeg har stort sett bare pent undertøy, så vil heller ha det pent enn å ødelegge det på 60, og kjøpe nytt hver 14 dag, når jeg ikke tror at det gjør meg noe friskere eller mer hygienisk

• Liker 4
Skrevet

har heller ikke kastet meg på bakterie-hysteriet,men har normalt oppegående kunnskaper om renslighet.

Undertøy på 40grader har blitt bevist at det ikke er rent.Om du velger å bruke møkkete undertøy,så vil ingen hindre deg. Heller pent enn rent ? Nasty! :eeeh::spy:

• Liker 7
Gjest just words
Skrevet

har heller ikke kastet meg på bakterie-hysteriet,men har normalt oppegående kunnskaper om renslighet.

Undertøy på 40grader har blitt bevist at det ikke er rent.Om du velger å bruke møkkete undertøy,så vil ingen hindre deg. Heller pent enn rent ? Nasty! :eeeh::spy:

Jaaaa, jeg lever jo som et svin, bytter undertøy hver dag og vasker det på 40 grader, uff så usivilisert jeg er… herlighet!

Pripne mennesker :kvalm:

• Liker 6
Skrevet

Jaaaa, jeg lever jo som et svin, bytter undertøy hver dag og vasker det på 40 grader, uff så usivilisert jeg er… herlighet!

Pripne mennesker :kvalm:

pripne? Fordi en foretrekker rene klær? :skratte:

Sier mer om deg det :goodbye:

• Liker 6
Gjest just words
Skrevet

pripne? Fordi en foretrekker rene klær? :skratte:

Sier mer om deg det :goodbye:

Ja altså, koker du klærene dine? Viss ikke blir de faktisk ikke reine…. 60 grader, tror du det fjerner alt av bakterier, si meg hvorfor tror du det? haa haa.. litt naiv i svingen eller?

Hvor mange bakterier har du på hendene dine, eller på genseren din i løpet av en dag? mye mindre enn hva jeg har på mitt nyvaska reine undertøy innse det, bare fordi jeg velger å følge bruksanvisningen på klær, og har andre truser enn sloggi så er jeg skitten, hmmmmm. ja du hørte meg i sist kommentar: Pripne hysteriske, mennesker, så ekkelt!

:filer:

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja altså, koker du klærene dine? Viss ikke blir de faktisk ikke reine…. 60 grader, tror du det fjerner alt av bakterier, si meg hvorfor tror du det? haa haa.. litt naiv i svingen eller?

Hvor mange bakterier har du på hendene dine, eller på genseren din i løpet av en dag? mye mindre enn hva jeg har på mitt nyvaska reine undertøy innse det, bare fordi jeg velger å følge bruksanvisningen på klær, og har andre truser enn sloggi så er jeg skitten, hmmmmm. ja du hørte meg i sist kommentar: Pripne hysteriske, mennesker, så ekkelt!

:filer:

Jeg har i de siste dagene lest over alt på nettet om vask av klær og det er ikke en plass det blir anbefalt å vaske undertøy under 60 grader. Du får gjerne fortsette å vaske ditt undertøy på 40 grader men det var du som begynte skittkastingen med å kalle oss som vasker på 60 grader for hysteriske.

Gjest just words
Skrevet (endret)

Jeg har i de siste dagene lest over alt på nettet om vask av klær og det er ikke en plass det blir anbefalt å vaske undertøy under 60 grader. Du får gjerne fortsette å vaske ditt undertøy på 40 grader men det var du som begynte skittkastingen med å kalle oss som vasker på 60 grader for hysteriske.

Jeg er ikke inntresert i skitkasting. MITT poeng er at vi mennesker har våres måte å gjære ting på. Jeg vasker på 40 og er verken noe mer skitten eller ekkel eller noe annet enn deg som vasker på 60.. Ta en liten titt i denne tråden på hvem som kaster dritt på hvem før du utaler deg om meg plise. Bare et tips, men et godt et!!!!

kan gi deg et tips, om du ser etter så ser du at jeg kalte folk pripne etter at noen en viss ab er kalte meg for nasty... hmmm lurer på næyaktig hvem som begynnte med drit kasting her jeg!

Endret av just words
  • Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Vasker undertøyet mitt på 40, samme med hans. Har aldri hevet meg på den bakterie hysteriet som andre har. Etter 2 timers vask regner jeg da med at det er rent. Er ikke så mye sykdom her i huset, så Jeg har stort sett bare pent undertøy, så vil heller ha det pent enn å ødelegge det på 60, og kjøpe nytt hver 14 dag, når jeg ikke tror at det gjør meg noe friskere eller mer hygienisk

Her er det første stedet noen blir kalt for hysterisk. Når du kaller noen for hysterisk kan det godt være du får skitt tilbake.

Jeg er ikke inntresert i skitkasting. MITT poeng er at vi mennesker har våres måte å gjære ting på. Jeg vasker på 40 og er verken noe mer skitten eller ekkel eller noe annet enn deg som vasker på 60.

Personlig kan jeg ikke forstå ditt valg om 40 graders vask, men det er du som skal gå med det og utover det har jeg ingen mening om deg. Jeg personlig forstår imidlertid ikke ditt behov for å slenge så tungt med leppen overfor de som har et annet syn enn deg. Og det gjør du, flere ganger.

Ta en liten titt i denne tråden på hvem som kaster dritt på hvem før du utaler deg om meg plise. Bare et tips, men et godt et!!!!

kan gi deg et tips, om du ser etter så ser du at jeg kalte folk pripne etter at noen en viss ab er kalte meg for nasty... hmmm lurer på næyaktig hvem som begynnte med drit kasting her jeg!

Du begynte med å kalle folk hysteriske.

Gjest just words
Skrevet

Her er det første stedet noen blir kalt for hysterisk. Når du kaller noen for hysterisk kan det godt være du får skitt tilbake.

Personlig kan jeg ikke forstå ditt valg om 40 graders vask, men det er du som skal gå med det og utover det har jeg ingen mening om deg. Jeg personlig forstår imidlertid ikke ditt behov for å slenge så tungt med leppen overfor de som har et annet syn enn deg. Og det gjør du, flere ganger.

Du begynte med å kalle folk hysteriske.

Jeg skrev: jeg har ikke fått bakterie hysteriet ja… så blir jeg kalt nesty… For meg er det forskjell, men tydeligvis ikke for deg. Da kommer det kommentarer fra meg og. Jeg svarer som jeg blir tilsnakket. men her i tråden får folk tilsnakk om de vasker det på 40, er ikke bare meg som får det, folk skriver æsj, osv,… Jeg kunne ikke brydd meg mindre hva folk gjør med sitt undertøy, heller ikke deg, selv om jeg ikke forstår at du vasker det på 60, men det er ditt valg.. om de vasker det på silkepogram, på 40, 60 eller om de står og koker det på komfyren slik min bestemor gjorde i gamle dager. Men her inne så får en på pukelen med en gang om man ikke vasker på 60, det er som en rød trå det, mangen ganger….

• Liker 1
Skrevet

Hva menes med "normalt bruk" av undertøy? Og har man i den "normale perioden" ikke fått mennesklig avfall og utsondrelser på plaggene? Jeg har sett det som er å se på den fronten og når folk har bremsespor både foran og bak, nytter det ikke med førti graders pusevask, da må det sterkere lut til.

JA til skikkelige plagg som tåler å vaskes! :opplyser:

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva menes med "normalt bruk" av undertøy? Og har man i den "normale perioden" ikke fått mennesklig avfall og utsondrelser på plaggene? Jeg har sett det som er å se på den fronten og når folk har bremsespor både foran og bak, nytter det ikke med førti graders pusevask, da må det sterkere lut til.

Nettopp.

Plagg som har vært inntil kroppsåpninger og tett til armhuler o.l. blir vasket på 60 grader. Jeg kjøper da tøy som tåler denne typen vask, tåler plaggene ikke det så blir det ikke kjøpt flere av den sorten.

Er jeg hysterisk? Nei, fordi jeg har prøvd meg frem og jeg ser faktisk forskjell.

Nå skal det også sies at her hvor jeg bor er det industrivaskemaskiner, som bruker knapt en time på en 60 graders vask. Ikke 2 timer.

Skrevet

Jeg skrev: jeg har ikke fått bakterie hysteriet ja… så blir jeg kalt nesty… For meg er det forskjell, men tydeligvis ikke for deg. Da kommer det kommentarer fra meg og. Jeg svarer som jeg blir tilsnakket. men her i tråden får folk tilsnakk om de vasker det på 40, er ikke bare meg som får det, folk skriver æsj, osv,… Jeg kunne ikke brydd meg mindre hva folk gjør med sitt undertøy, heller ikke deg, selv om jeg ikke forstår at du vasker det på 60, men det er ditt valg.. om de vasker det på silkepogram, på 40, 60 eller om de står og koker det på komfyren slik min bestemor gjorde i gamle dager. Men her inne så får en på pukelen med en gang om man ikke vasker på 60, det er som en rød trå det, mangen ganger….

Der blir du ikke kalt nasty,.Kommentaren var til Heller pent enn rent ? Nasty!

Forskjell på personangrep og kommentar til en setning.

• Liker 4
Gjest just words
Skrevet

Vel, jeg tørker meg faktisk etter et toalett besøk, hva andre gjør vet jeg ikke da jeg ikke glor inn i fremmede menneskers truser. Men hos meg er det verken bremsespor fremme eller bak. Og nei, jeg har ødelagt 2-3 truser med vask på 60 grader så det er ikke alt som tåler det.

• Liker 2
Gjest just words
Skrevet (endret)

Nettopp.

Plagg som har vært inntil kroppsåpninger og tett til armhuler o.l. blir vasket på 60 grader. Jeg kjøper da tøy som tåler denne typen vask, tåler plaggene ikke det så blir det ikke kjøpt flere av den sorten.

Er jeg hysterisk? Nei, fordi jeg har prøvd meg frem og jeg ser faktisk forskjell.

Nå skal det også sies at her hvor jeg bor er det industrivaskemaskiner, som bruker knapt en time på en 60 graders vask. Ikke 2 timer.

Min vaskemaskin bruker 2 timer, hva din vaskemaskin gjør legger jeg meg heller ikke bort i.

Jeg kjøper mye av lignende undertøy som dette: http://www.lingeributikken.no/shop/ginewra-push-up-bh-1044p.html. Har som sagt ødelagt 2 truser med å vaske de på 60, og når det står 40 på de, så tror ikke jeg at jeg er så himla u hygenisk heller. Vasker også gensrene mine på 40, enda de har vært i kontakt med mine armhuler.

Edit skrive feil..

Endret av just words
Skrevet

Jeg vasker på 60 grader. Liker å tenke at trusene er relativt tomme for bakterier, ikke bare at bakteriene har fått en tur i formeringstemperatur. Jeg kan ikke si at jeg har ødelagt noen truser pga dette, men nå bryr jeg meg ikke. Trusene mine koster ikke 500 kr stk, så jeg har råd til å kjøpe en ny dersom en skulle blitt ødelagt.

• Liker 4
Skrevet

Trodde det var allmennkunnskap at man vasker undertøy på 60 grader, jeg. Men alle kan vel ikke få med seg alt.. :filer:

• Liker 3
Skrevet

Min maskin bruker godt over 2 timer på 60 grader så det kan jeg ikke drive med.

Dere som prater om 60 grader, hvor ofte vasker dere klærne? etter 3 dager bruk, siden de er så møkkete? Og hvor ofte dusjer dere? en gang i uka?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...