Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for svar, da kan jeg med god samvittighet forsette å nyte en kald alkoholfri øl! :hoppendeglad: Må si jeg syntes de skal opplyse om at det faktisk ikke er alkohol fritt, nå er det jo en ubetydelig liten mengde som dere sier men jeg tenker for de som absolutt ikke vil ha i seg noe sånt. Kom over en artikkel :

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2001/1024494806.38

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar, da kan jeg med god samvittighet forsette å nyte en kald alkoholfri øl! :hoppendeglad: Må si jeg syntes de skal opplyse om at det faktisk ikke er alkohol fritt, nå er det jo en ubetydelig liten mengde som dere sier men jeg tenker for de som absolutt ikke vil ha i seg noe sånt. Kom over en artikkel :

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2001/1024494806.38

Skal man opplyse om en viss alkoholmengde i kefir og slikt også da? :gjeiper:

Kvikksølv kan være ganske giftig i riktig mengde. Når vi spiser fisk fra havet (vet ikke om det er all fisk, eller bare visse typer. Kveite i alle fall), så får vi jo i oss kvikksølv. Men det er ikke sånn at det er farlig, selv om det altså i visse mengder kan være giftig.

Det har jo veldig mye med mengde å gjøre.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Skal man opplyse om en viss alkoholmengde i kefir og slikt også da? :gjeiper:

Kvikksølv kan være ganske giftig i riktig mengde. Når vi spiser fisk fra havet (vet ikke om det er all fisk, eller bare visse typer. Kveite i alle fall), så får vi jo i oss kvikksølv. Men det er ikke sånn at det er farlig, selv om det altså i visse mengder kan være giftig.

Det har jo veldig mye med mengde å gjøre.

Nei men det er ett helt annet tema. Nå prater vi om ØL, når man går på butikken og skal kjøpe seg en alkoholFRI øl(som det STÅR alkoholfri på) så regner man ikke med at det er alkohol i den(samme mengde). Jeg syntes absolutt det skal opplyses :)

Skrevet

Nei men det er ett helt annet tema. Nå prater vi om ØL, når man går på butikken og skal kjøpe seg en alkoholFRI øl(som det STÅR alkoholfri på) så regner man ikke med at det er alkohol i den(samme mengde). Jeg syntes absolutt det skal opplyses :)

Mener du da at det også skal opplyses om at fisken ikke er 100% kvikksølvfri? Jeg skjønner hva du mener med at det står alkoholfri på flasken, men det er jo en så liten mengde at det også finnes i enkelte matvarer, og strengt tatt ikke spiller noen rolle.

• Liker 1
Skrevet

Den forbrukerportal-artikkelen var også litt hysterisk. Bilkjøring? Si at en alkoholfri øl inneholder 0,5%, for enkelhets skyld. Da må man drikke 9 av den for å tilsvare en vanlig øl. Mange kan drikke en øl og så kjøre etter en time igjen (kommer jo ann på kropp og kjønn det), så hvis man styrter 9 munkholm på under en time klarer man kanskje få promille det ikke er lov å kjøre med. For min del hadde jeg spydd før den tid!

Drakk selv alkoholfri øl i graviditeten, men ikke mer enn et par om gangen. Hadde ikke hatt lyst på mer enn det heller.

Skrevet

Fikk vite av en lege at vi faktisk har litt alkohol i vår egen kropp.

Var et eller annet kjemisk greie som gikk i revers på grunn "av et eller annet"...Bra forklaring eller??? Hahaha! *blond* :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...