AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #1 Skrevet 2. februar 2012 Er det ok å drikke clausthaler?? Har drukket det mange ganger men kom ett forum hvor noen skrev at det er alkehol i det, selv om det står alkeholfritt øl. Noen som kan gi meg litt info?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #2 Skrevet 2. februar 2012 AlkEhol? På Matportalen står vanligvis det meste gravide trenger å vite om kosthold. Og der står det også om dette. Link
Gjest uAnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #3 Skrevet 2. februar 2012 Ja, claushaler inneholder alkohol.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #4 Skrevet 2. februar 2012 AlkEhol? På Matportalen står vanligvis det meste gravide trenger å vite om kosthold. Og der står det også om dette. Link Så jeg skrev feil. Takk!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Er det flere enn meg som drikker alkoholfritt øl som gravid? Jeg som er så viktig på alt jeg dytter i meg, så har jeg ikke tenkt på det!!!!
missLynch Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Det er ikke farlig å drikke alkoholfritt øl. Jeg drakk det under hele svangerskapet, synes øl er mye bedre enn søt eller kunstig søtet brus. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Jeg ville aldri drukket noe som innholdt alkohol i det hele tatt, bare sånn for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Det er ikke farlig å drikke alkoholfritt øl. Jeg drakk det under hele svangerskapet, synes øl er mye bedre enn søt eller kunstig søtet brus. Ja, jeg tenkte det var sunt med alle b-vitaminene også jeg. Men tenkte aldri på at det kunne være noe alkohol der men så lenge det ikke gir noe fosterskadet så er det jo noe annet
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Jeg ville aldri drukket noe som innholdt alkohol i det hele tatt, bare sånn for sikkerhets skyld. Nei det ville jeg heller aldri gjort hadde jeg vist det, men lest meg litt opp på google nå og det ser ut som det er det samme som å spise noe type matvarer eller drikke ett glass med kefir. 1
attegløyma Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Jordmora mi anbefalte meg div typar alkoholfritt øl som ho likar, tvilar på om ho hadd gjort det om det var farleg. 3
Harlekin Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Jeg drakk Munkholm da jeg var gravid. Det er så lite alkohol i det (type i youhurt, kefir, noen typer brød osv.) at det ikke anses som farlig. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Jeg ville aldri drukket noe som innholdt alkohol i det hele tatt, bare sånn for sikkerhets skyld. Så du stoler ikke engang på Helsedirektoratet sine anbefalinger? Du milde. Ordet "hysterisk" får nytt innhold. 7
siebaeo Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Tror øl kan inneholde inntil 0,7 prosent alkohol før det ikke lenger kan kalles alkoholfritt. Det kommer sikkert an på mengden her som med mye annet. Om du drikker en kasse om dagen er det kanskje litt annet enn om du tar en i ny og ne..(?) Husker jeg var litt usikker på dette selv. Men i den mest kritiske fasen (første tri om jeg ikke tar helt feil) var øl omtrent det siste jeg tenkte på.. Urgh.. Utover svangerskapet mesket jeg meg i gode eplejuicer for det meste
Sushi Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Drikk i vei, det er absolutt ikke noe å bekymre seg for. Det er ikke farlig å få i seg litt alkohol, det er mengden som teller. Tviler på du fysisk klarer å drikke så mange Clausthaler at det blir noe særlig alkohol i blodet ditt. 1
Fru Filifjonka Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Man kan jo kjøre bil etter en Clausthaler? Da skulle det være trygt for gravide også. Jeg kjenner for øvrig en som blåste rødt etter å ha drukket kefir. 1
Gjest frøken am Skrevet 3. februar 2012 #16 Skrevet 3. februar 2012 Dette er vel fordi det gjærer så veldig? Kefir er jo sur og besk melk på sitt beste. 1
Concertina Skrevet 3. februar 2012 #17 Skrevet 3. februar 2012 Altså, som nevnt over, hvis du styrer unna alkoholfri øl (som inneholder inntil 0.7% alkohol) så må du kutte ut grovbrød, yoghurt, kefir osv også, det er like mye alkohol i det. 2
Djungelvrål Skrevet 3. februar 2012 #18 Skrevet 3. februar 2012 Ja og du kan bare glemme å spise nybakt pizza. Mest alkohol i ting som er nybakt. Herregud hvor hysteriske folk gidder å bli! 1
Harlekin Skrevet 3. februar 2012 #19 Skrevet 3. februar 2012 Ja og du kan bare glemme å spise nybakt pizza. Mest alkohol i ting som er nybakt. Herregud hvor hysteriske folk gidder å bli! Det er lov å spørre når man er usikker, uten å bli utsatt for ufinheter.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #20 Skrevet 3. februar 2012 Alkoholfritt øl kan man drikke med GOD samvittighet! Jeg koser meg med alkoholfritt øl under graviditeten mens de andre drikker alkohol og har det gøy. Personlig liker jeg ikke Clausthaler, Munkholm er mye bedre. Men det aller beste er Hansa Null. Det smaker nærmest "vanlig" øl, synes jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå