Gå til innhold

Glagjengen bak ff tråden:-)

Fremhevede innlegg

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Toalettpapir, kleshengere, svai i ryggen, ivo caprinodukke etc. er vel ting folk har nevnt en eller to ganger. Jeg har ikke kommentert det.

Interiøret hennes nevnte jeg som et eksempel på at hun prøver å fremstille ting som mer unikt enn det er. ("Jeg mener jeg har lært å skape en unik stil av mamma", men jeg kjøper alle tingene mine på Kremmerhuset, IKEA, Skeidar etc."). By all means; ingenting galt i det - men det finnes ikke noe kreativt ved å handle alt nytt, på kjedebutikker etc. Hun har en veldig plain og enkel shabby chic stil - objektivt sett. Selv skriver hun at hun blander stiler. Jeg, som er noen og tjue skjønner jo det, men en 15-åring kan nok se seg blind på at det ser pent ut. For min del er det bare ett av mange eksempel på hvordan Caroline mener at det hun gjør, som så mange andre gjør, er helt unikt = litt feil fremstilling, synes jeg. Og jeg liker ikke helt bruk og kast-mentalitet. Har aldri gjort det. Ser ikke mange møbler fra leiligheten deres i huset.

Tone får jo utseendet sitt kommentert opp og ned i mente, i mye større grad enn FF. Bare se på de siste dagers tråder...

Nå vet jeg ikke hvem som har nevnt hva i ff-trådene så det var ikke myntet på deg spesifikt :)

Angående Tone så er vel dette i forbindelse med videoen og det vil nok gi seg om ett par dager. Ff-trådene derimot ser ut til å være som kakerlakkene; det er vel de to som overlever en eventuell atomkrig.

Skittkasting er selfølgelig ikke greit uansett hvem det er forøvrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvem som har nevnt hva i ff-trådene så det var ikke myntet på deg spesifikt :)

Angående Tone så er vel dette i forbindelse med videoen og det vil nok gi seg om ett par dager. Ff-trådene derimot ser ut til å være som kakerlakkene; det er vel de to som overlever en eventuell atomkrig.

Skittkasting er selfølgelig ikke greit uansett hvem det er forøvrig.

Synes Tone ofte blir diskutert jeg, da, men du har nok rett i at hun har blitt det i langt hyppigere grad de siste dagene.

Enig i at skittkasting ikke er konstruktivt, og blir for dumt, for øvrig. :)

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

men her på kg er alt lov. det passer modeatorene på. mobbing, drittslenging og hva som helst. dere gir stedet et svært dårlig rykte. jeg hjelper dere med det :) som en stor takk :):smilyblomst:

i ORDENTLIG aviser er det ikke lov å være anonym :) hva skal man gjøre med det da? ønsker å skade tilbake :) sånn at de f.eks ikke har lov til å bruke anonymknappen her og medlemstallene faller. noen forslag? :gjeiper: :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de såkalte taperne uten liv som interesserer meg for fotballfrue og fulgt mange av trådene om henne.

Nå skal det sies at jeg er inne på forumet når jeg er på jobb. Så, vil nok påpeke at jeg har et liv utenom denne fotballfruedebatten (bortsett fra de ukene jeg kun er på jobb :danse: ).

Jeg kan også innrømme at jeg liker fotballfrue. Jeg syntes det er fascinerende hele den merkevaren og debatten hun har skapt rundt seg. Jeg liker faktisk bloggen hennes, føler hun får en kontakt med leserne sine. Hun er positiv, har lettleste innlegg (greit når man er på jobb og skal følge med på andre ting) og oppdaterer ofte - noe som er lett underholdning.

Jeg har studert innovasjon, ledelse og marked på universitetet. Derfor jeg syntes hele denne bloggreia og nettbutikker er veldig interessant - og Ulrikke Lund og fotballfrue viser oss litt inn i hvordan dette fungerer.

Men jeg er enig i at fisefine fotballfrue bruker first price dopapir (gisp!), og om hun er hjemme alene eller ikke blir for tull å diskutere. Det mange av innleggene handler om, som "Haha, se på de stygge øyenbrynene" gjør at jeg blir flau. Hvis man ikke liker øyenbrynene til FF kan man skrive det på en litt mer konstruktiv måte.

Så, da vet dere litt om hvorfor en av de som sitter dag ut og natt inn for å stalke fotballfrue gjør det! Og jeg vil ikke bruke ord som "besatt" på de som er inne på tråden.... Tror ikke de tenker på FF 24/7 for å si det sånn.

• Liker 3
Skrevet

Toalettpapir, kleshengere, svai i ryggen, ivo caprinodukke etc. er vel ting folk har nevnt en eller to ganger. Jeg har ikke kommentert det.

Interiøret hennes nevnte jeg som et eksempel på at hun prøver å fremstille ting som mer unikt enn det er. ("Jeg mener jeg har lært å skape en unik stil av mamma", men jeg kjøper alle tingene mine på Kremmerhuset, IKEA, Skeidar etc."). By all means; ingenting galt i det - men det finnes ikke noe kreativt ved å handle alt nytt, på kjedebutikker etc. Hun har en veldig plain og enkel shabby chic stil - objektivt sett. Selv skriver hun at hun blander stiler. Jeg, som er noen og tjue skjønner jo det, men en 15-åring kan nok se seg blind på at det ser pent ut. For min del er det bare ett av mange eksempel på hvordan Caroline mener at det hun gjør, som så mange andre gjør, er helt unikt = litt feil fremstilling, synes jeg. Og jeg liker ikke helt bruk og kast-mentalitet. Har aldri gjort det. Ser ikke mange møbler fra leiligheten deres i huset.

Tone får jo utseendet sitt kommentert opp og ned i mente, i mye større grad enn FF. Bare se på de siste dagers tråder...

Og du mener virkelig at det er noe å henge seg oppi? Det at hun synes hun har en unik stil, og har lært tips og triks fra sin mor? Jeg har sett bildene fra huset, og jeg vet at det ikke er en "unik" stil, men visst hun mener det, så la nå hun få gjøre det da...men, dere må da alltid ha noe å pirke på, det er ikke så vanskelig å skjønne ;) Dere må bare innse at mesteparten av det som blir diskutert er helt latterlig! Det er bare pirking for å finne flest feil hos henne.

Og hva vet vell du om hva hun har gjort med møblene fra den leiligheten? Dere sitter bare og tror ting om henne og dikter opp historier for å fremstille henne som verst mulig.

• Liker 1
Skrevet

Følelsene mine for den tråden er litt ambivalente. Det finnes sider ved Fotballfrue.no som er kritikkverdige, men som jeg skrev i den tråden for noen dager siden: Det har blitt diskutert i detalj allerede, og jeg ser virkelig ikke at noe nytt kan tilføres til den (saklige) debatten for øyeblikket. Så det vi da sitter igjen med i stor grad, er ufattelig stygge kommentarer som jeg personlig mener ingen burde få skrevet om seg, offentlig blogg om privatlivet sitt eller ei. Jeg observerer at det fortsatt er noen der som prøver å skille debatten, og holde den seriøse og saklige debatten oppe. Dessverre tror jeg akkurat det er en tapt sak her på KG.

Hadde man klart å holde debatten seriøs, hadde jeg ikke hatt noen problemer med den tråden - men jeg støtter ikke skittkasting og mobbing, noe trådene om Fotballfrue.no alltid ender opp med.

Skrevet

Ja jeg er en sur gammel dame, uten et liv, bor hjemme på pikerommet, har verken kjæreste eller venner. Drømmer om å ta endel plastiske oprasjoner, få extensions og et par nye sko i uka, men det vil jeg aldri få råd til! Fader ja du har rett. Jeg er like bitter som en grapefrukt! :skratte:

Skrevet

Jeg glemte forresten å skrive; JA, JEG ER MISUNNELIG på fotballfrue.

Fotballfrue har gjort mye for å bli kjent, og om hun ikke ville være kjent hadde hun gitt seg med blogginga for lenge siden - og spesielt ikke kalt bloggen sin "fotballfrue". Og det at hun har studert journalistikk, og faktisk kan jobbe med å skrive - uten å ha en redaktør som sier "det kan du ikke skrive" og "det må du skrive". Må jo dette være drømmen for fotballfrue! Hun har faktisk fått drømme jobben, og tjener fett på det.

Nå har det seg sånn at jeg ser de negative sidene med å være kjent, og for meg hadde det ikke vært verdt det. Jeg tar meg selv i å stirre litt når jeg ser kjente bloggere på gata. Jeg personlig liker å traske rundt på gata ubemerka. Tenk bare hva disse bloggerne føler - ved mindre de liker stirringa da så klart. Så sånn sett er jeg ikke misunnelig på at hun er kjent, eller tjener godt. Jeg liker livet mitt nå, selvfølgelig kan man alltids ønske seg en enda bedre jobb - og enda mer penger. Men jeg har det jeg trenger og enda litt til :)

• Liker 3
Skrevet

Hmmm denne tråden er jo i ferd med å bli identisk til den seriøse debatten om FF ... Kanskje de som ikke er interessert i å diskutere FF, men heller vil diskutere de som diskuterer FF kan flytte seg over i den nye tråden om de som skriver i denne tråden?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ambivalent forhold til dette temaet. Jeg tror ikke det nødvendigvis er misunnelse, jantelov og alle disse lignende teoriene som florerer rundt de som mener FF er kritikkverdig. Samtidig er det mye usaklig og stygt som blir skrevet også, og at det er lav terskel for å spre regelrett dritt om dette mennesket. Jeg stiller spørsmålstegn rundt motivasjonen for denne typen innlegg.

Men så er det også slik at ikke alle i en "gruppe" kan tilskrives samme meninger selv om de har et sammenfallende syn på at fotballfrue kan kritiseres for noe av det hun formidler og foretar seg. Jeg mener at bevisstgjøring rundt f.eks. bloggere som forbilder osv. er viktig. Men om slike tråder tjener den hensikten er jeg veldig usikker på. Jeg tror ikke det, siden nivået på kritikken sammenlagt ikke kan sies å være særlig høyt. Om hensikten er å bevisstgjøre utenforstående om hva FF driver med, iallefall. Det er ikke alt som kan legitimeres under fanen ”FF er et dårlig forbilde og en offentlig person”.

Mange av oss skiller ikke mellom det som er ren drittslenging og innlegg som er saklige på samme måte som de ihuga "kritikerne" gjør. Jeg ser ikke bort fra at noen i FF-tråden har en lavere terskel for å vurdere noe som konstruktivt som et resultat av at de deltar i debatten selv heller. En høyere grad av selvrefleksjon fra flere der inne hadde nok vært på sin plass.

Dessuten vurderer folk dette sånt ulikt, og det er ikke kun brukerne i Fotballfruetråden som har definisjonsrett på hva som er greit. Alle har uansett ulik bakgrunn, bl.a. erfaringsmessig og faglig, og vil se blogging i lys av disse forutsetningene.

Det er ikke rart at mange er skeptiske til agendaen bak å starte disse FF-trådene, jeg er det selv. Samtidig er blogging og diverse kritikk av blogging generelt et sammensatt tema, og det er ingenting som er svart-hvitt. Jeg har merka meg at man fort blir arrestert for å kritisere noe som helst ved bloggere og blogging. Det er en del nedgradering og latterliggjøring av meninger om blogging her på forumet. Jeg tar meg selv i å tenke lavt om de som kaller andre ”samfunnets tapere”, misunnelige, jantelovtilhengere, at de har intetsigende liv osv. i denne tråden. Samtidig stiller man seg nok lagelig til hugg ved å delta i en tråd som FF-tråden. Folk burde slutte med å automatisk tilskrive andre holdninger, agendaer og meninger i alle fall.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes som sagt at det er helt greit å være kritisk. Også mot fotballfruen og andre bloggere. Ikke bare er det greit, men jeg synes det er viktig. Hadde tråden klart å holdt seg saklig skulle jeg gjerne deltatt selv også.

I utgangspunket så er det ikke noe galt i å diskutere det, og jeg setter ikke alle i FF-trådene i samme bås. Men de saklige innleggene forsvinner mellom alle de andre, og det ser ikke ut til at det er mulig å ha en ordentlig debatt omkring temaet blogging. Noe som er veldig synd, for det er i aller høyeste grad aktuelt.

Jeg mener ikke at man er misunnelig bare fordi man er kritisk. Men det blir noe annet når man sitter å leser hver eneste kommentar på bloggen for å finne noe å slå ned på, eller graver frem gamle bilder av bloggere fra et google-arkiv, bare for å poste det på KG og le av at det var et uheldig bilde.

Det helr blir så utrolig lavmål at debatten rett og slett blir ødelagt.

• Liker 2
Gjest gjest- silje
Skrevet

Tja synes bare at det er bra at noen faktisk er skeptisk til henne som ett forbilde for alle norges 10-14 åringer. Helt ærlig så gruer jeg meg til den dagen datteren min ser henne og tenker hvor pen hun er, fordi hun fikset så mye på seg selv, og alle opphøyer henne, og derfor blir hun ett idol.

Ja hun er pen, men det er ikke helt naturlig heller, og det er akkurat her mange ungjenter går feil.

Skrevet

Og du mener virkelig at det er noe å henge seg oppi? Det at hun synes hun har en unik stil, og har lært tips og triks fra sin mor? Jeg har sett bildene fra huset, og jeg vet at det ikke er en "unik" stil, men visst hun mener det, så la nå hun få gjøre det da...men, dere må da alltid ha noe å pirke på, det er ikke så vanskelig å skjønne ;) Dere må bare innse at mesteparten av det som blir diskutert er helt latterlig! Det er bare pirking for å finne flest feil hos henne.

Og hva vet vell du om hva hun har gjort med møblene fra den leiligheten? Dere sitter bare og tror ting om henne og dikter opp historier for å fremstille henne som verst mulig.

Ehm, nei? Hun har vist frem bilder fra de fleste av husets rom, og det er ikke mye hun har tatt med seg fra gamleleiligheten.

Hvem har for øvrig sagt at dette er en feil? Jeg sier bare at jeg reagerer på verdiene hun formidler, og at hun forsøker å fremstille alt hun gjør, i et bedre lys enn det som kanskje er reelt, hele tiden. Om du ikke skjønner at dette handler om det hun formidler, og ikke om henne som person, sier det mest om deg.

Skrevet

Tja synes bare at det er bra at noen faktisk er skeptisk til henne som ett forbilde for alle norges 10-14 åringer. Helt ærlig så gruer jeg meg til den dagen datteren min ser henne og tenker hvor pen hun er, fordi hun fikset så mye på seg selv, og alle opphøyer henne, og derfor blir hun ett idol.

Ja hun er pen, men det er ikke helt naturlig heller, og det er akkurat her mange ungjenter går feil.

Så det er fotballfrue du er mest bekymret for? Hva med de andre toppbloggerne? Da tenker jeg på de som ligger på toppen på blogg.no

Og fotballfrue er ikke den bloggeren med mest "fjortisser" som lesere..snittet ligger på 19-20 år over lesere som følger henne

Skrevet

Jeg synes som sagt at det er helt greit å være kritisk. Også mot fotballfruen og andre bloggere. Ikke bare er det greit, men jeg synes det er viktig. Hadde tråden klart å holdt seg saklig skulle jeg gjerne deltatt selv også.

I utgangspunket så er det ikke noe galt i å diskutere det, og jeg setter ikke alle i FF-trådene i samme bås. Men de saklige innleggene forsvinner mellom alle de andre, og det ser ikke ut til at det er mulig å ha en ordentlig debatt omkring temaet blogging. Noe som er veldig synd, for det er i aller høyeste grad aktuelt.

Jeg mener ikke at man er misunnelig bare fordi man er kritisk. Men det blir noe annet når man sitter å leser hver eneste kommentar på bloggen for å finne noe å slå ned på, eller graver frem gamle bilder av bloggere fra et google-arkiv, bare for å poste det på KG og le av at det var et uheldig bilde.

Det helr blir så utrolig lavmål at debatten rett og slett blir ødelagt.

Helt enig.

FF-greia har tatt helt av på KG. JA, hun er en kjent person, kanskje har hun verdier som skiller seg ut og som man kan være kritisk til, men virkelig? Hvem er det som orker å nedverge seg til å bruke flere måneder på å hetse noen offentlig? Stadig det samme frem og tilbake "sjekk dette her'a folkens, restylane og plastikkpupper og HUN JUGER OG SLETTER KOMMENTARER OG FFFFU". Personhets er virkelig ikke noen grei verdi å ha med seg det heller. Er det virkelig sånn at dere vil ha et mobbesamfunn hvor alle som er litt kjent og tjener litt på det skal granskes under lupe? Er det verdt det?

j a n t e l o v e n

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...