Gå til innhold

♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥


idk

Anbefalte innlegg

Min biologiske klokke begynte plutselig å tikke en Mai'dag i 2011. :flau:

Jeg er av den typen som vil ha alt på plass og aldri kan bli sikker nok på de store beslutningene. Bare det å tenke på baby var nytt, stort og skummelt (og kom fra fullstendig åpen himmel). Det ble en del googling. :sjenert:

Samboer hadde tro på (viss vi hadde hellet med oss) en 2013 baby og jeg var enig. Ikke fordi det passet noe bedre da, men fordi da var det litt frem i tid og vi kunne venne oss til tanken :sjenert:

..Anyways :fnise: nå har vi (likevel) bestemt oss for å ta hele svingen. Jeg vil ikke si at vi prøver, men vi har iallefall sluttet å forhindre det(er det dette som er definisjonen på fornektelse? :skratte: )!

Jeg har foressten hatt mensen hver mnd siden jeg sluttet på p ringen (mai 11). Syklusen holder seg på rundt 29 dager +/-3 dager :jepp: . Aner ikke om, eller når, jeg har eggløsning, men tar utgangspunkt i at jeg har det. :5: Utifra forrige mens vil jeg tippe at jeg har eggløsning idag +/- 5 dager.

Hadde vært kjekt å slarvet med andre i samme situasjon :klemmer:

Spennende! :tommelsmil:

Endret av idk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 dager til ikm :filer:

Tviler igrunnen på at vi har truffet denne mnd siden vi bestemte oss for å prøve og få ting til å skje i seneste laget ifht eggløsning.

Endret av idk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke fullt så enkelt for vår del :sjenert: Sluttet på pillen for halvannet år siden, og etter litt over et år med aktiv prøving fikk vi konstatert dårlig sædkvalitet hos mannen :( Men nå skal vi til forsamtale for ICSI på fredag, så satser på at det ordner seg om ikke så lenge :)

Men det store flertallet får det jo til på egenhånd innen ett år, så det går nok bra for dere :) Lykke til i allefall! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig flinke med assistert befruktning idag. Jeg har selv analysert spermieprøver. "En god spermie er nok". Lykke til med forsamtale og ICSI. Det ordner seg nok for dere :klemmer:

Status her er ingen symptomer, haha :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tante rød er ankommet, så da bestemte vi oss vel nesten en uke for sent for å ha noe sjangs denne mnd :sjenert:

Neste e.l er mannen borte med jobben, men mars/april :rodmer:

Endret av idk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme TR :kjefte: Bedre lykke neste gang! :klemmer:

Ja, vi får være positive og håpe det går bra :) Utrolig rart at jeg kanskje blir :gravid: om én måned etter så lang tid!

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har visst ikke vært så flink til og oppdatere her!

Nå har vi altså hatt vår første pp denne mnd. Tok en test igår som viste en svaaak antydning til strek (måtte vri og vende på testen). Idag kunne streken sees fra alle vinkler (men fortsatt svak). IKM idag eller imorgen, satser alle lodd på at jeg ikke får se noe til tanta det neste året.

Det er en helt uvirkelig tanke at jeg liksom er :gravid:, klarer ikke å forholde meg til det enda.Siden testene er svake tenker jeg bare at imorgen blir de nok negative igjen.

Hehe. Huff! Håper alt går bra :rodmer:

Beste påskeegget jeg har fått noen gang iallefall :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine symptomer før positiv test:

-Ble veldig fort irritert og følte meg sint på en annen måte, kjentes ut som om jeg skulle "koke over" innvendig og nærmest gråte av sinne for filleting. Sambo sa "Du som aldri pleier å være sur lenger en max 3 minutter har vært sur i 3 dager nå!". Nå som jeg har fått positiv test har jeg tatt meg sammen, selvom det koker i gryta ennå
:kyss:

-Trøøøtt! Følte for å sove middag hver dag.

-Ikke ømme bryster (pleier alltid å få det noen dager etter EL og ha det helt frem til mens).

-Fikk en rar følelse når jeg var sulten, skikkelig "craving-sult".

-Frostig

-Kjennes ut som jeg brygget på noe/"vondt" i kroppen.

-Luft i magen! outch!!

Jeg skyldte alle symptomene på mye overtidsjobbing (utenom brystene som gjorde meg mistenksom :jepp: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

8 uker nå og snart klar for første legetime! :jepp:

Føler meg fortsatt på fire uker stadiet igrunnen, alt er liksom uvirkelig samtidig som det går mer og mer opp.. Tiden går både fort og sakte på samme tid.

Kvalmen har forresten gjort sitt inntog, jeg håper den ikke vil vedvare for lenge :lete:

Lykke

:hjerter_rundt:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Første kontroll overstått, og kjempefornøyd med den! Fastlegen min var utrolig flink og informativ. Jeg fikk svar på alt jeg lurte på og mer til, før jeg rakk å spørre :fnise:

Hun kjente på livmoren, og selvom det var tidlig å si om den hadde vokst, kjente hun at den var blitt hard. Spennende :rodmer:

3-4 dager etter fikk jeg brev i posten ang. ultralyd.:jepp: Det blir ikke før i uke 19! Leeeeenge til! :lete: Hadde håpet på uke 17, hehe.

Snart uke 12 nå. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

12 uker imorgen, Hurra!! :duskedame:

Kvalmen er her fortsatt, likeså med tett nese, oppblåst mage og trettheten (som er kommet sterkere tilbake denne uken!). Alt dette er likevel bare spennende på en uforklarlig måte! :jepp:

Da jeg var på kontroll i uke 8 fikk jeg kjenne livmoren. Når lege viste meg hvor den var, var det veldig enkelt å kjenne. Nå prøver jeg og kjenne etter den selv, men får det ikke til.. Noen som har gode tips? Sikkert for tidlig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har vært på min andre kontroll! Ikke rart jeg ikke fant livmoren som lette nede ved skambeinet, den var allerede vokst seg over navlen :fnise:

Fikk også høre verdens mest fantastiske lille hjerte :rodmer:

EDIT: med "livmoren" mener jeg selvsagt øvre kant på livmoren :sjenert:

Endret av idk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...