Gå til innhold

Jeg skal kjøpe ny bil!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på Audi og Mercedes, men har hørt at Mercedes har en del tullefeil og at de ruster relativt fort i forhold til andre merker. Stemmer dette?

Hva med BMW? Dette konsernet har strålende økonomi, og det synes på bilene som de produserer. BMW har det aldri vært problemer med her i gården.

Hvilken prisklasse og bilstørrelse tenker du?

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med BMW? Dette konsernet har strålende økonomi, og det synes på bilene som de produserer. BMW har det aldri vært problemer med her i gården.

Hvilken prisklasse og bilstørrelse tenker du?

Jeg tenkte jo å kjøpe en helt ny Volvo så prisklassen jeg tenkte ligger mellom 450 og 550 tusen.

Om jeg kjøper brukt så vil det avhenge av alder og type/modell.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi jeg ikke liker samme bil som deg så er det noe galt med meg?

Ville du betalt en million for en Ford kanskje? Eller en Fiat? Eller hva det nå måtte være du ikke har særlig sansen for... For meg blir det akkurat det samme. Jeg liker på ingen måte Toyota, og synes ikke de er verdt en så høy sum med tanke på at det finnes bedre til samme pris.

Hva er så galt med å ikke like en Toyota og ikke være interessert i å bruke penger på de over hodet???

TS

ikke nødvendigvis noe galt med deg, selv om kunnskapsnivået ditt om bilmerker og kvalitet ikke virker særlig høyt(men det at du drar konklusjonen om at det er noe galt med deg, fordi noen kommenterer ditt lave kunnskapsnivå derimot). får inntrykket av at europeiske status merker er det som er viktig her, kvaliteten på biler i samme størrelse som det du etterspør, virker generelt mindre viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nødvendigvis noe galt med deg, selv om kunnskapsnivået ditt om bilmerker og kvalitet ikke virker særlig høyt(men det at du drar konklusjonen om at det er noe galt med deg, fordi noen kommenterer ditt lave kunnskapsnivå derimot). får inntrykket av at europeiske status merker er det som er viktig her, kvaliteten på biler i samme størrelse som det du etterspør, virker generelt mindre viktig.

Hahaha, morsom du :)

Jepp, status er alt. Har ingenting med det å gjøre at jeg holder på å daue hver gang jeg har sittet i asiatisk bil :fnise: Makan... Det er faktisk du som lager veldig oppstyr om Toyota her, ikke jeg. Jeg sier bare at jeg aldri i verden ville hatt det, og hvorfor kan du lese lenger oppe i tråden :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, morsom du :)

Jepp, status er alt. Har ingenting med det å gjøre at jeg holder på å daue hver gang jeg har sittet i asiatisk bil :fnise: Makan... Det er faktisk du som lager veldig oppstyr om Toyota her, ikke jeg. Jeg sier bare at jeg aldri i verden ville hatt det, og hvorfor kan du lese lenger oppe i tråden :)

TS

helt greit det at du ikke vil ha asiatisk bil, og hadde du bare sagt det så hadde det vært greit nok det. det jeg og andre bemerker er det at du tilegner asiatisk biler dårlige egenskaper, som ikke er reelle. at masseproduksjon fører til dårlig kvalitet er bare tull.

det går ann å si ting rett ut med en gang, i motsetning til å dekke det til med vås og tull uten rot i virkligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt greit det at du ikke vil ha asiatisk bil, og hadde du bare sagt det så hadde det vært greit nok det. det jeg og andre bemerker er det at du tilegner asiatisk biler dårlige egenskaper, som ikke er reelle. at masseproduksjon fører til dårlig kvalitet er bare tull.

det går ann å si ting rett ut med en gang, i motsetning til å dekke det til med vås og tull uten rot i virkligheten.

Enig!

Eksempelet med Toyota Land Cruiseren var godt nok for meg. Den som avviser en slik bil kun begrunnet i at det er en Toyota, vet ikke hva en Land Cruiser er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Eksempelet med Toyota Land Cruiseren var godt nok for meg. Den som avviser en slik bil kun begrunnet i at det er en Toyota, vet ikke hva en Land Cruiser er.

Er det virkelig så galt å ikke like et merke? Bare fordi det er kjent for å teoretisk sett være blandt de beste? Det er ikke dermed sagt at det er det beste for alle som faktisk skal ha bil :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så galt å ikke like et merke? Bare fordi det er kjent for å teoretisk sett være blandt de beste? Det er ikke dermed sagt at det er det beste for alle som faktisk skal ha bil :roll:

nei det er ikke galt. for min del, om jeg hadde hatt valget mellom feks en Volvo XC90 og en Toyota Land Cruiser(omtrent samme prisklassen), så hadde jeg valgt Land Cruiseren. dette fordi det er den bilen jeg liker best av de to. selv om jeg liker den ene den andre, så ser jeg ikke noe poeng å sette "negative merkelapper" uten rot i virkeligheten på den jeg ikke velger. Begge bilene ligger høyt på skalaen av både kvalitet og komfort.

er jo bare å si det enkelt og greit med en gang: jeg vil kjøpe A og ikke B, fordi A tiltaler meg mest/liker best. i motsetning til: jeg vil kjøpe A fordi den er best, og fordi B er "bla bla bla dritt bla bla bla".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bare å si det enkelt og greit med en gang: jeg vil kjøpe A og ikke B, fordi A tiltaler meg mest/liker best. i motsetning til: jeg vil kjøpe A fordi den er best, og fordi B er "bla bla bla dritt bla bla bla".

Det var jo akkurat det jeg sa, men så kommer du med noe så idiotisk som at jeg har jo ikke greie på det fordi det er merker som faktisk er bra bla-bla-bla. Da må jo jeg utdype hva det er som gjør at jeg ikke liker dem! Og ja, en Toyota til en million er for meg latterlig, nettop på grunn av at det for meg er en totalt uaktuell og ubrukelig bil når en går utover det som er likt mellom alle biler: Det som er under panseret og teknikken.

Hvorfor spørre og grave og argumentere når du ikke vil høre grunnene? Ro deg ned, du er jo som en lavkarber som skal konvertere en som må ha rundstykkene sine til frokost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye Skoda Superb stv.

God plass.

God å kjøre.

Lite feil.

Godt utstyrt til en forholdsvis rimelig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...