Gå til innhold

Hva slags type navn har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det første fornavnet mitt er en dansk kortform av et latinsk navn, og det andre fornavnet mitt er gresk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den franske formen av et latinsk navn, gresk opprinnelse. Betyr dark, black, dressed in black. Var svært vanlig i frankrike i middelalderen, men sjeldent brukt nå. Dog lett å finne i USA og Tyskland. 240 med samme navn registrert på gulesider. Da jeg var 15 var det bare fem andre på gulesider.

Mine to andre navn (attpåklatt og sistemann :fnise:) er mye vanligere brukt i Norge. Det første er en norsk kortform og kommer fra latin - betyr kristen. Det andre er en form av et fransk navn, som igjen er av romersk opprinnelse, og betyr himmel.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Keltisk opprinnelse fant jeg ut.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Navnet mitt er en kortform av et annet navn med gresk/persisk opprinnelse. Det hørtes veldig eksotisk ut, med tanke på at jeg har et traust, norsk navn.

Skrevet

Traust norsk navn, med norrøn opprinnelse. Betydning: strid og kamp.

Skrevet

Navnet mitt har norsk opprinnelse, dannet etter norrøn tid ( sier Wikipedia)

Skrevet

Opprinnelig gresk og latinsk avledning av et annet jentenavn:)

Skrevet

svensk versjon av eit anna jentenamn,med tydninga rein (som i adjektivet,ikkje dyret :gjeiper: )

Skrevet

Kan jeg bare spørre om du heter Ingvild? :sjenert:

Ja, det gjør jeg!

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Mitt navn er den kvinnelige, franske versjonen av et gotisk herrenavn, i følge O store Internett.

Skrevet

Maria er en opprinnelig latinsk og gresk form av det hebraiske kvinnenavnet Miriam.

Skrevet

Har et spansk/ Katolsk navn.

Skrevet

Avledet av bibelsk/hebraisk!:)

Skrevet

Jeg har et norrønt navn :)

Skrevet

Gresk opphav fant jeg ut etter et raskt søk på google...

Skrevet

Latinsk, men opprinnelig keltisk :)

Skrevet

Har to navn, et bibelsk og et norrønt (ironisk nok).

Det bibelske ble bare puttet på i siste liten fordi mine ekstremt kristne besteforeldre truet med ditten og datten på grunn av navnet mamma ville gi meg.

Har vurdert ¨bytte det lenge, men.. ja, er lat og treig :P

Gjest sardintroll
Skrevet

Wikipediusen påstår:

"Anita er en spansk og italiensk diminutiv av kvinnenavnet Anna eller Ana, det vil si «lille Anna». Navnet Anna er avledet av Hannah som har opprinnelse i det hebraiske ordet for «gunst» eller «nåde», channah."

Da er det vel sånn det er, da... :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...