Gå til innhold

Hva slags type navn har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Latinsk, gresk og hebraisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

armensk

mellomnavnet er bibelsk

Skrevet

Heidi. Hedda er ikke et tysk navn (og er vel ikke brukt der i det hele tatt, såvidt meg bekjent)

Hedda er kortform av Hedvig, som er tysk.

Skrevet

Latinsk, ifølge Wiki.

Skrevet

Gudinnenavn fra gresk mytologi :)

Skrevet

Første var visst hebraisk, men også bibelsk. Mellomnavnet var visst opprinnelig egyptisk.

:takke:

Skrevet

Navnet mitt er fransk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Anja er en opprinnelig russisk kjæleform av kvinnenavnet Anna, som er en latinsk variant av Hannah. Opprinnelsen er det hebraiske ordet for «gunst» eller «nåde», channah.

Ifølge Wikipedia :P

Endret av Anjaaa
Skrevet

Norrønt!

Mer vil jeg ikke si. :)

Skrevet

Latinsk. Bytter gjerne mot et norrønt! Latinerdelen er så utvannet at navnet mitt overhodet ikke fungerer i utlandet, da ingen har hørt det før.

Skrevet

Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig på noen av navnene her! :jepp:

Mitt navn er en fransk avart (om jeg kan si det på den måten) av et hebraisk navn som også er funnet i Bibelen. Finnes mange forskjellige måter å skrive det på, men mine foreldre har beholdt den franske måten, noe jeg egentlig er ganske fornøyd med. Men det betyr også at jeg må stave navnet hver gang noen ukjente skal skrive det ned...

Skrevet

Tror det stammer fra Tyskland... Litt usikker. Få som uttaler det riktig :( Heter Kristell, og det uttales med E... Aaarg :P KristEll :P

Skrevet

Første fornavn, Norrønt, betyr Solgave,

Andre fornavn , Gresk, betyr Fred

Skrevet (endret)

Jeg har dobbeltnavn, altså et fornavn og et mellomnavn. Det første er et norsk og svensk kvinnenavn dannet av et russisk mannsnavn, mens mitt andre har opprinnelse fra et latinsk mannsnavn.

- får meg nesten til å høres litt i overkant mandig ut denne beskrivelsen her :fnise:

Endret av Virina
Gjest Applecore
Skrevet (endret)

Dobbeltnavn: Et norrønt og et gresk :)

Endret av Applecore

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...