marielle171 Skrevet 20. april 2012 #61 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Dere som har opplevd en SA, når vil jeg ca slutte å blø? Å når vil jeg ha eggløysning, å kan prøve igjen? De sies med en gang. Hva vil med en gang si? Nå selvom jeg blør, eller når jeg har stoppet å blø, å så kjøre på? Om det ikke er noen som vil komentere det her, send meg gjerne ett brev Jeg hadde jo en SA på mandag, å blør enda så bare det.. Blir jo aldri ferdig på do, å ubehageligt me disse store natt-binda jeg må gå med hele tiden. Jeg har jo ikke brukt bind siden jeg fikk mensen, så det er veldig rart for meg å ikke bruke ob Min kjæreste begynte å blø 29 februar (uke 5+2) og sluttet etter ca en uke. Vi begynte å teste med EL-tester ti dager etter 29. (sånn som vi pleidde å gjøre etter mensen). Hun pleier alltid å ha positiv EL test etter 12 dager men nå var det etter 19 dager tror jeg. Og to uker etter positiv EL test fikk hun en positiv graviditetstest:) Mange som blir fort gravid igjen etter en SA! Endret 20. april 2012 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 20. april 2012 Forfatter #62 Del Skrevet 20. april 2012 Min kjæreste begynte å blø 29 februar (uke 5+2) og sluttet etter ca en uke. Vi begynte å teste med EL-tester ti dager etter 29. (sånn som vi pleidde å gjøre etter mensen). Hun pleier alltid å ha positiv EL test etter 12 dager men nå var det etter 19 dager tror jeg. Og da testet hun positiv 2 uker etterpå igjen heldigvis:) Mange som blir fort gravid igjen etter en SA! Men dette var før hun fikk sin normale mens igjen eller? Jeg blir helt forvirra av dette her. Er så masse jeg ikke skjønner.. Vil denne blødningen jeg har nå tilsvare mensen eller? Takk for svar hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 20. april 2012 #63 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Men dette var før hun fikk sin normale mens igjen eller? Jeg blir helt forvirra av dette her. Er så masse jeg ikke skjønner.. Vil denne blødningen jeg har nå tilsvare mensen eller? Takk for svar hvertfall Hun har aldri fått sin normale mens tilbake fordi hun ble gravid før hun rakk å få mens igjen etter SA-en. Hun hadde en SA i uke 5+2 og fikk eggløsning ca 3 uker etterpå. Hun skulle da egentlig ha fått mensen 2 uker etter EL, men hun ble jo gravid igjen 3 uker etter SA-en så den mensen har hun ikke hatt. En SA er egentlig ikke mensen, men alikevel er det jo en slags mensen for kroppen presser ut embryoet og slimhinnen fra livmora og ved en vanlig mens presser livmora også ut slimhinnen. Etter blødningen (både etter mens og SA) modner det noen egg igjen slik at du får eggløsning, men etter en SA kan det ta litt lengre tid før kroppen er i balanse igjen. Så det kan ta en uke eller to mer før du får eggløsning. Og det kommer litt an på hvor lenge du har blødd og sånt. Håper du skjønner det litt. Er ikke lett:) (og ikke lett å forklare:P) Edit: leste det forrige svaret mitt og det var ganske utydelig, så jeg endret det litt:P måtte skynde meg for jeg skulle på butikken, så fikk ikke lest veldig godt gjennom kommentaren før jeg sendte det. Endret 20. april 2012 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefullprøver Skrevet 20. april 2012 #64 Del Skrevet 20. april 2012 Dere som har opplevd en SA, når vil jeg ca slutte å blø? Å når vil jeg ha eggløysning, å kan prøve igjen? De sies med en gang. Hva vil med en gang si? Nå selvom jeg blør, eller når jeg har stoppet å blø, å så kjøre på? Om det ikke er noen som vil komentere det her, send meg gjerne ett brev Jeg hadde jo en SA på mandag, å blør enda så bare det.. Blir jo aldri ferdig på do, å ubehageligt me disse store natt-binda jeg må gå med hele tiden. Jeg har jo ikke brukt bind siden jeg fikk mensen, så det er veldig rart for meg å ikke bruke ob Hei!! Så utrolig trist å lese om SA'en din! Opplevde det selv i januar, er en helt forferdelig situasjon å være i! Det finnes dessverre ikke noe fasit-svar for når du vil slutte å blø. Jeg blødde i 6 uker, men det var nok et spesielt tilfelle, hadde noen problemer med hormonene mine som førte til at jeg blødde så lenge. Du må IKKE ha sex når du fortsatt blør, selv om du kanskje får positive eggløsningstester, du må vente til blødningene gir seg, ellers kan du risikere å få infeksjoner! Aller helst så bør du unngå å ta eggløsningstester når du fortsatt blør, for det er så utrolig frustrerende når du først får positiv og ikke kan gjøre noe med det! Da jeg sluttet å blø gikk det to uker før jeg fikk menstruasjonen tilbake og første PP etter SA er den jeg snart er ferdig med nå, IKM på mandag! Bindene er helt forferdelig, og da kan du tenke deg når jeg måtte bruke de i SEKS UKER Lover deg at det å bruke tamponger igjen når du får menstruasjonen tilbake kommer til å bli en sensasjon! Vent til du er ferdig med å blø, og deretter kan du bare kjøre på! Bare gi en lyd hvis du vil prate med noen som har gått gjennom det samme! Og husk på at det er INGENTING du har gjort som har ført til at du har mistet! Jeg gikk i 4 uker med den største skyldfølelsen i verden, helt til jeg forsto at det bare er naturens brutale måte å ordne opp på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 20. april 2012 #65 Del Skrevet 20. april 2012 Ja, en ting jeg ville legge til.. Ser at håpefullprøver skrev om at du ikke må ha sex mens du fortsatt blør og det var bra at hun sa! For hvis du da blir gravid kan det bli en SA igjen fordi det fortsatt er rester i livmora. Vi var hos gynekologen etter at min samboer sluttet å blø for å sjekke om slimhinnene hadde vanlig tjukkelse igjen og om alt var ut. Og det var heldigvis tomt. Da sa gynekologen at vi bare kunne prøve å bli gravid igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 20. april 2012 Forfatter #66 Del Skrevet 20. april 2012 Takk for svar begge to Jeg har litt mer forståelse nå Samboeren min jobber jo i nordsjøen, å kom hjem på tirsdag. Veldig rart å ikke ha sex med han på 3 uker, å når han kommer hjem, kan jeg fortsatt ikke ha det, for da blør jeg sånn ( heldigvis for at jeg har blødd så masse, å ikke hatt sex for det, hvis jeg kan få infeksjon :O ) Så, hvis jeg har forstått det rinktigt, så kan jeg ha sex med en gang jeg slutter å blø, å da kan jeg bli gravid korti som helst ( prøver å ikke ta eggløysningstest, da jeg blir for opphengt i d )å bare vente å se om jeg blir gravid eller ei? Noen fortelte meg at jeg var nødt til å vente til jeg fikk mensen igjen, den skikkelige, åså kunne jeg bli gravid. Jeg føler jo det er alt for lenge å vente da jeg vil være gravid fortest mulig igjen Jeg skal til hun private ultralyd damen jeg var hos på mandag, på onsdag igjen, for å skjekke om alt er vekke. Noe jeg håper, eller så måtte hun sende henvisning til sykehuset.. Alt dette vi må igjennom for å bli gravid asså Å JA, jeg GLEDER meg til å bruke ob igjen, men menst av alt håper jeg at jeg ikke kommer så langt :D Jeg merker at hormonene er her fortsatt, da jeg lett begynner å gråte av alt jeg ser på tv å når jeg snakker om det som har skjedd. Jeg klarer som regel å holde maska, å spille tøff. Men jeg griner innvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 20. april 2012 #67 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Takk for svar begge to Jeg har litt mer forståelse nå Samboeren min jobber jo i nordsjøen, å kom hjem på tirsdag. Veldig rart å ikke ha sex med han på 3 uker, å når han kommer hjem, kan jeg fortsatt ikke ha det, for da blør jeg sånn ( heldigvis for at jeg har blødd så masse, å ikke hatt sex for det, hvis jeg kan få infeksjon :O ) Så, hvis jeg har forstått det rinktigt, så kan jeg ha sex med en gang jeg slutter å blø, å da kan jeg bli gravid korti som helst ( prøver å ikke ta eggløysningstest, da jeg blir for opphengt i d )å bare vente å se om jeg blir gravid eller ei? Noen fortelte meg at jeg var nødt til å vente til jeg fikk mensen igjen, den skikkelige, åså kunne jeg bli gravid. Jeg føler jo det er alt for lenge å vente da jeg vil være gravid fortest mulig igjen Jeg skal til hun private ultralyd damen jeg var hos på mandag, på onsdag igjen, for å skjekke om alt er vekke. Noe jeg håper, eller så måtte hun sende henvisning til sykehuset.. Alt dette vi må igjennom for å bli gravid asså Å JA, jeg GLEDER meg til å bruke ob igjen, men menst av alt håper jeg at jeg ikke kommer så langt :D Jeg merker at hormonene er her fortsatt, da jeg lett begynner å gråte av alt jeg ser på tv å når jeg snakker om det som har skjedd. Jeg klarer som regel å holde maska, å spille tøff. Men jeg griner innvendig Du kan helt sikkert ha sex med kondom, da tror jeg ikke det er noe sjanse for infeksjon;) så kjør på! Tror det med infeksjon er kun hvis du blir gravid før hele livmora er tømt. Og det jeg har hørt er at det er lettere å regne ut termin hvis du venter med å bli gravid til etter vanlig mens. Men at det ellers ikke er noe grunn til å vente. Men min samboer blødde kun en uke og etter det var hele kroppen normal igjen. Men hun hadde en ganske tidlig SA. Håpefullprøver kom jo mye lengre (11 uker) så da tar det sikkert også lengre for kroppen å komme i balanse igjen. På babyverden.no (tror jeg) fant jeg en poll der alle stemte hvor lang tid det tok før de ble gravid igjen etter en SA og den største delen ble gravid igjen før den ordentlige mensen kom! Endret 20. april 2012 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefullprøver Skrevet 20. april 2012 #68 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Tror jeg ville holdt meg unna sex uansett, spiller ingen rolle om det blir brukt kondom eller ikke. Er også derfor man ikke får lov til å bruke tamponger når man blør, fordi man skal "slippe ut" det som skal ut, hvis det blir hindret av tampong eller penis kan det sette seg fast og gi deg en infeksjon. Selv om det gjerne skal litt til, så er det en grei regel at ingenting skal inn når det er annet som må ut! Derfor skal du heller ikke bade i badekar mens du fortsatt blør! Du får bare krysse fingrene for at du ikke blør så veldig mye lengre, så kan dere ha så mye sex dere bare orker når du er ferdig med det! Lykke til iallefall! Krysser fingrene for at du er gravid igjen snart! Endret 20. april 2012 av håpefullprøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 20. april 2012 Forfatter #69 Del Skrevet 20. april 2012 Åååh, jeg var jo 6+4. Håper jeg ikke blør så mye lenger nå. Å at jeg er så heldig å bli gravid igjen kjapt :D Hun ultralyd damen sa det at det var lett å bli gravid igjen fort etter en SA, da det fortsatt var hormoner i kroppen. Men jeg er jo litt nervøs for at vi plutselig ikke skal klare det, da mannen har fått beskjed om nedsatt sædkvalitet åsånt. Å at vi bare var heldige som klarte å bli gravid nå :/ Har jo time til samtale for prøverør i juni, men vil jo helst at vi skal klare uten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 20. april 2012 Forfatter #70 Del Skrevet 20. april 2012 Ja, kommer nesten til å bli rart å ha sex igjen da Jeg krysser fingerene for oss begge, å at du ikke får mensen igjen nå når du skal ha den, men at spiren sitter :D Jeg lurer foresten på en ting til. Jeg pleier jo å få mensen den 1 hver mnd. Det blir ikke sånn nå lenger, blir det vell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 21. april 2012 Forfatter #71 Del Skrevet 21. april 2012 Lurer på om jeg kan vær ferdig å blø snart. Idag da jeg var på do når jeg sto opp, var det nesten ingenting. Ikke så rødt som det har vore. Å så å si ingenting på papiret heller Hadde vore sååå deiligt å bli ferdig nå kjenner jeg :D Endelig kan det snart bli litt Ellers er det mye som skal bli gjort nå når mannen er hjemme. Male yttergangen, gjerne ny tapet også ( felles gang med de nede ), legge pyntestein på muren på soverommet våres. Legge fliser på golvet på det nye vaskerommet. Blir så fint når alt er ferdig å vi ikke trenger å gjøre mer. Vi har jo gjesterommet som skal males også da. Men lurer litt på om vi skal vente med det til vi får unge, da det blir barnerom. Litt domt å male det nå. Å endelig har mannen byttet til sommerdekk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 21. april 2012 #72 Del Skrevet 21. april 2012 Så bra at blødningen begynner å gi seg! Godt å få gjort litt hjemme, og så blir det jo så fint etterpå! Håper du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 23. april 2012 Forfatter #73 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg har hatt en grei, men rolig arbeidshelg =) Idag når jeg kommer hjem, så blir det i å begynne i gangen. Eller, nå er det jo mannen så skal drive på i gangen da, jeg skal kun være med å male. Så skal han å han nede sparkle åsånt Blir kjempebra til slutt :D "Blødningene" (brunlig) kommer og går. Fredag hadde jeg så å si ingenting, lørdag var det litt igjen, å igår var det nesten ingenting, å nesten ikke noe idag heller.. Nå må det vell bli ferdig tenker jeg =) Kan hvertfall bruke vanlig bind enn de store nattbinda jeg har måtte brukt, føles jo ut som bleie Ellers var d kaldt her igjen idag, 4 grader da jeg kjørte til jobb kl.6 På jobb igjen nå. Men heldigvis fri imorgen, onsdag og torsdag :D Love it!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 23. april 2012 Forfatter #74 Del Skrevet 23. april 2012 Jeg blir litt lei meg da andre som ikke har lyst på barn, blir gravid. Bestevenninen min f.eks. Vore gravid 3 ganger. En sa å to aborter. Søskenbarnet mitt, 3 aborter. Jeg blir litt "irritert"! Hvorfor blir de som ikke vil bli gravid,men blir det. mens vi skal slite sånn så blir jeg jo litt sjalu på de som er gravid, å ønsker at det var meg :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 24. april 2012 #75 Del Skrevet 24. april 2012 Helt enig!! 3 aborter??? Unnskyld meg, men det syns jeg er helt latterlig. Abort er ikke en slags prevansjonsmiddel. (nå ble jeg nesten litt sur:P) Men jeg blir også sjalu når jeg ser at noen blir gravid mens de ikke vil og bare tar abort etter abort. Og jeg blir også misunnelig når jeg ser på Unge mødre.. Litt dumt men jeg får virkelig et stikk i magen fordi jeg så gjerne vil ha barn selv. Og den følelsen har jeg fortsatt selvom vi venter barn nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 24. april 2012 Forfatter #76 Del Skrevet 24. april 2012 Ja, hun går på p piller, men har blitt gravid to ganger selv om hun går på de å er nøye. Noen blir for lett gravid jeg blir sjalu! Ja, jeg også!!! Hvorfor skal de bli gravid uten at de ønsker liksom?? nå trur jeg endelig alt har stoppet, hender det er litt farge på papiret, å litt "slim", så jeg satser på ikveld! :D sambo sa her en kveld da vi lå i sengen : nå må du bli ferdig så vi endelig kan kjøre på!! Jeg skal ta deg så..... Haha. Vi har jo ikke hatt sex på øve 3 uker, da han har vore på sjøen i tilegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 24. april 2012 #77 Del Skrevet 24. april 2012 Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på folk som driver å tar abort i hytt og pine! Som Marielle171 sier, det er ikke en prevensjonsmetode, men jeg tror nok mange tar litt lett på det og har den innstillingen at: "hvis jeg blir gravid er det jo ikke verre enn at jeg kan ta abort" Jeg tror det kan være sånn, og da føles det utrolig feigt i forhold til at noen strever med å få barn og noen mister gang etter gang, mens andre da blir gravide ved "uhell" og velger å ta abort gang etter gang. Jaja, Vi skal få spiren til å sitte igjen vi Cathrinemic Heier på oss og 2013-baby jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 25. april 2012 #78 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) De bør passe seg litt, disse som gang på gang tar unødvendige aborter. Ei venninne av meg tok abort for noen år siden, inngrepet endte i en infeksjon som kunne ført til sterilitet. Det er ikke heldig å gjøre det, iallefall ikke om man gjør det fordi det er så lettvint! Edit: jeg er ikke abortmotstander, men alt med fornuft! Endret 25. april 2012 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 25. april 2012 Forfatter #79 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg vet. Å jeg blir litt irritert på venninen min, som sa til meg her en dag at hun måtte kjøpe angrepille. For hun hadde klysset litt med p pillene å hatt sex. Hun sa for lenge siden at hun skulle bestille time til legen for å gjerne begynne annen prevansjon. Blir litt lettere irritert på de Som tar abort . Men om du går på p piller å er nøye. Å blir gravid. Jeg føler at det er noe annet ja, mala. 2013 baby :D vi skal greie det vi to! Vi som var så likt å greier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 25. april 2012 Forfatter #80 Del Skrevet 25. april 2012 Da skal jeg snart på ny ul.. Kjenner jeg er nervøs. Hååper alt er ute, å jeg slipper sykehus.. Håper jeg slipper innvendig ul. Syntes det er litt ubehageligt, samtidig som det er litt spennende å se hvordan det er der inni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå