AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #61 Skrevet 15. august 2013 Å jeg har ei av samme rase som veier 3 kg, å er 2 år gammel. Hun er alt for tynn, men selv ikke kattungefor hjelper. Prøv Hair & Skin fra Royal canin. Masse fett! Anonymous poster hash: 2195d...00b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #62 Skrevet 16. august 2013 Jeg har en 12 år gammel hannkatt, som jeg var til dyrlegen med i går. Hun veide han, og sa at han så helt perfekt ut, han veide 4.8kg. Men jeg personlig synes han er for tynn, for man kjenner ribbeina litt for godt. Men tror det er ganske individuelt hva de bør veie, kommer Ann på hvor lange de er og såntAnonymous poster hash: 4bd29...437
flight Skrevet 16. august 2013 #64 Skrevet 16. august 2013 Min 10 år gamle, langhårete og veldig robuste utekatt veier rundt 7 kg. Hun legger alltid litt på seg om vinteren og har fått kattunger to ganger. Hun er for tung... Den 8 år gamle datteren er rundt 4-5 kg. Hun er helt lik moren sin i høyde og lengde men mangler lang pels og er tynnere nå om sommeren. Jeg vil si at i forhold til hennes størrelse så ligger hun på enn sunn vekt, ikke noe bein som stikker ut men heller ikke for tung til å bære...
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #65 Skrevet 19. august 2013 Min hellig birma hann på 9 mnd veier 4 kg . Dyrlegen sa han var normal og fin :-) Min Ragdoll hunn på 13 mnd veier 6 kilo, og dyrlegen sa at hun var helt normal å var veldig vanlig at en ragdoll hunn veide mellom 4-6 kilo :-) Så utrolig kos med store fine katter ! Anonymous poster hash: 118db...e61
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #66 Skrevet 20. august 2013 6 mnd hunnkatt 3,1 kg. Noen som husker hvor mye deres katter la på seg fra 6 mnd alder til voksen katt? Anonymous poster hash: 9e6dd...c97
Avalon Skrevet 20. august 2013 #67 Skrevet 20. august 2013 Synes ikke de hørtes for tunge ut. Mine veier nok rundt 4-5,5kg. Aldri fått beskjed av veterinær at noen er for tykke. Ene hannkatten til foreldrene mine veier 7kg, heller ikke han ble kalt tykk.
miramis Skrevet 23. august 2013 #68 Skrevet 23. august 2013 Mine to puser veier 2 og 2,5 kilo, passer veldig godt på at de ikke skal bli for store fordi jeg vil ha de lengst mulig. Begge er sterilisert, på 8 og 10 år. Hater at folk lar kattene sine bli svææære, det er en forskjell på stor katt og en feit katt. Store katter skal være slanke de og, og man skal lett kunne kjenne ribbeina og skulderbladene.
fruBeist Skrevet 24. august 2013 #69 Skrevet 24. august 2013 Mine to puser veier 2 og 2,5 kilo, passer veldig godt på at de ikke skal bli for store fordi jeg vil ha de lengst mulig. Begge er sterilisert, på 8 og 10 år. Hater at folk lar kattene sine bli svææære, det er en forskjell på stor katt og en feit katt. Store katter skal være slanke de og, og man skal lett kunne kjenne ribbeina og skulderbladene. Hva slags voksne katter har du, som kun veier et par kilo? Min på tre år veier nok rundt fire kilo og er overhode ikke feit. Både ribbebein og skulderblader kjennes godt. 1
miramis Skrevet 24. august 2013 #70 Skrevet 24. august 2013 Hva slags voksne katter har du, som kun veier et par kilo? Min på tre år veier nok rundt fire kilo og er overhode ikke feit. Både ribbebein og skulderblader kjennes godt. De er ganske små og nette, begge er jenter. Og de er overhodet ikke for tynne, selv om det kanskje høres sånn ut. Matmonser begge to, men går mye ute så blir heldigvis ikke for mye flesk på kroppem. Hun eldste har flere ganger lagt på seg for mye hvis vi er for avslappet i matveien, og da ser vi at hun blir dvask og stiv i kroppen.
Gjest Guilty Skrevet 24. august 2013 #71 Skrevet 24. august 2013 Så slanke katter dere har! Katten her var overvektig en periode (10kg) til tross for oppfølging av dyrlege og spesialfor siden det ble mye innetid grunnet mye flytting. Har fått han tilbake til en mer ok vekt, han veier vel rundt 7kg nå og ser normal ut. Masse løping nå som han tør å være ute alene. 7kg høres fortsatt ganske mye ut men han er en stor, lang og kraftig katt Katten jeg hadde med min forrige samboer lå mellom 2-3kg og var ei lita og spinkel katt, men faktisk klarte hun å få litt kosemage på de få kiloene hun hadde
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #72 Skrevet 24. august 2013 Mine to puser veier 2 og 2,5 kilo, passer veldig godt på at de ikke skal bli for store fordi jeg vil ha de lengst mulig. Begge er sterilisert, på 8 og 10 år. Hater at folk lar kattene sine bli svææære, det er en forskjell på stor katt og en feit katt. Store katter skal være slanke de og, og man skal lett kunne kjenne ribbeina og skulderbladene. Hmm de virket utrolig tynne du :-) Jeg har en pus som er egentlig ganske tynn, og var redd jeg ikke ga han bra nok med mat . Men da hun veide han var han 4 kilo, og en idealvekt . Vil også si at han bare er 10 mnd, så han er "ungdom/kattunge" :-) Anonymous poster hash: 118db...e61 1
miramis Skrevet 24. august 2013 #73 Skrevet 24. august 2013 Hmm de virket utrolig tynne du :-) Jeg har en pus som er egentlig ganske tynn, og var redd jeg ikke ga han bra nok med mat . Men da hun veide han var han 4 kilo, og en idealvekt . Vil også si at han bare er 10 mnd, så han er "ungdom/kattunge" :-)Anonymous poster hash: 118db...e61 Vet det høres veldig lite ut, men de har litt mage og er i tillegg veldig spebygd, venninnen min sin kattemons på 8 måneder er like stor i kroppen!
Anciol Skrevet 25. august 2013 #74 Skrevet 25. august 2013 7 år slank og stor kastrert hannkatt på 5,2 kg:) gir han god gammeldags whiskas tørrfor hver dag og våtmat 2 ggr i uken og han får gjerne en rå kjøttbit når jeg lager middag:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå