Gå til innhold

Hvor mye veier katten din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

4,5-ish, har ikke veid henne på en stund og det er et prosjekt i seg selv å få henne til å sitte stille på vekta. Hun har hengemage, men magen er bare skinn, så hun er ikke feit i noen grad.

Selve magen ser litt rund ut når du ser henne ovenfra, men det tror jeg er mer pga beinbygningen hennes enn noe annet.

Du, halloen, du holder jo katten i armene, går på vekta og ser at det blir feks 67 kg.

Så slipper du katten og lar den gå sin vei, og går på vekta alene etterpå. Da blir det kanskje 62 kg, og siden den eneste forskjellen mellom første og andre veiing er katten, så veier jo den 5 kg. Du trenger ikke engang å kle av deg for å få målt nøyaktig :fnise:

Unnskyld, og det er ikke meningen å latterliggjøre deg (for du er langt fra den eneste), men dette er veldig, veldig enkelt med mindre man har en Leonberger å bryne seg på ;)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pus 1 ca 4 kg

Pus 2 ca 4,5-5kg.

Begge like gamle, kastrerte hunnkatter ca 5 år.

Endret av FruN
Skrevet

Halvt perser og halvt skogkatt, veier 4,7 kg... Store poter, masse pels...

Jeg har også halvt perser og halvt skogkatt, som veier 3,5 kg. Hun har også masse pels og store poter, men liten kropp... Dyrlegen sier at hun er passe slank.

Skrevet

Pusina beveger seg mellom 4,7-5, alt etter aktivitetsnivå, og i følge veterinæren er det akkurat passe for henne. Hun er en stor og kraftig katt (lang i kroppen og muskuløs). Hun hadde vært mager om hun veide 4 kg. Hun er riktignok veldig glad i mat, så var det opp til henne hadde hun nok veid 10 :fnise:. Hun får tilmålte mengder, og jeg satser på å holde henne der hun er nå. Så fin atte! :)

Skrevet

Du, halloen, du holder jo katten i armene, går på vekta og ser at det blir feks 67 kg.

Så slipper du katten og lar den gå sin vei, og går på vekta alene etterpå. Da blir det kanskje 62 kg, og siden den eneste forskjellen mellom første og andre veiing er katten, så veier jo den 5 kg. Du trenger ikke engang å kle av deg for å få målt nøyaktig :fnise:

Unnskyld, og det er ikke meningen å latterliggjøre deg (for du er langt fra den eneste), men dette er veldig, veldig enkelt med mindre man har en Leonberger å bryne seg på ;)

Har ikke baderomsvekt. ;)

Har en kjøkkenvekt som går opp til 15 kilo, men å få katten til å stå stille på den lenge nok til at den registrerer et tall, er ikke akkurat lett. Prøvde med en stor bakebolle også, det vil hun heller ikke ha noe av. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Sterilisert semilanghåret hunkatt. Ca 3,5 kg, hun er ganske spedbygd og atletisk. Er tynnere enn hun ser ut pga. all pelsen.

Skrevet

Har ikke baderomsvekt. ;)

Har en kjøkkenvekt som går opp til 15 kilo, men å få katten til å stå stille på den lenge nok til at den registrerer et tall, er ikke akkurat lett. Prøvde med en stor bakebolle også, det vil hun heller ikke ha noe av. :fnise:

Åja da blir det verre :fnise:

Legg en klatt leverpostei oppi og se om hun blir sittende lenge nok da. Eller bruk fiskevekt om dere har det :)

Skrevet

Jeg har også halvt perser og halvt skogkatt, som veier 3,5 kg. Hun har også masse pels og store poter, men liten kropp... Dyrlegen sier at hun er passe slank.

Glemte å skrive at min er en HANNpus :rodmer: ...., så da er det normalt at han veier litt mer enn en hunkatt...

Skrevet

Hvis du sliter med å veie pusen din kan du løfte opp pusen og stille deg på badevekten, så setter du pusen på gulvet og da blir differansen pusens vekt.

Skrevet

Vanlig huskatt (hann) og skikkelig jojo-slanker :fnise:

5,5 kg sommeren 2010

9,4 vinter 2011

6,7 sommeren 2011

8,0 januar 2012..

• Liker 1
Skrevet

Pusia veier 4.8 og monsen 7.3 kg. De er 1 år gamle, kastrerte maine coon. Veterinæren som veide dem i dag syntes det var flott at de ikke hadde antydning til overvekt etter kastreringen. :)

Skrevet

Min 15 år gamle hannkatt er 8 kg. :) stor, snill og gammel pus.

• 3 uker senere...
Gjest MissPennyfeather
Skrevet

Hannkatten (scottish fold, med rette ører) veier ca. 9 kilo. Han er ikke overvektig, bare svær og fin.

Hunnkatten (colorpoint perser) veier 2,4 kilo. Hun er litt mindre enn jeg helst vil at hun skal være, men hun er frisk og fin. Har prøvd det alt vetrinæren har foreslått for å få henne til å gå opp i vekt, men ingenting hjelper.

Skrevet

Min snart 9 mnd gamle pus veier 5kg :)

• 1 år senere...
Skrevet

Min to år gamle hunkatt veier 3,6 kg. Hun er veldig lita og spedbygd, så hun er nok noe tung, og det kom vel etter vi kastrerte henne. Noen konkrete tips til hvordan vi kan "slanke" henne? Vil ha henne ned på 3,3 - 3,4 kg. Kutte litt ned på maten og holde henne mer i aktivitet? Hun er jo utekatt, så aktiv er hun :)

Skrevet

Norsk skogkatt, hunnkatt, veier 4,5 kg. Hun har mye pels så hun kan se ut som om hun er større enn ho er :)

Skrevet (endret)

dobbel

Endret av *Cat*
Skrevet

Min ragdollpus på 8-9 måneder veier 4.1 kilo. Hun har store, fine poter og er ganske bred og robust. Hun blir nok et stort beist med alderen.

Skrevet

hunnpus 1 (1 år og 4 måneder) : nesten 6 kg

hunnpus 2 (2 år og 5 måneder) : nesten 5 kg

hunnpus 3 ( ca 4 måneder) : ca 1,5 kg

hannpus 4 ( ca 4 måneder) : ca 2 kg

De to på 4 måneder holder på å bli fetet opp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...