Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Hei vennen!

Du er så flink til å sette ord på alle tankene mine :ler:

Vil ikke stresse!

Vil ikke tenke på EL!

Vil ikke påvirke sexlivet negativt!

Vil ikke være spermtyv!

Men jeg vil ha baby!!!

:sur:

Hvorfor skal det være så vanskelig?!?

Jeg har også revurdert dagboka mi opptil flere ganger. Men enda velger jeg å holde til her på KG.

Og jeg håper ikke du slutter her heller :klem2:

Håper kaka ble god! :wink:

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Så bra at jeg kan sette ord på dine tanker også da, Murmeldyret! Det betyr at ikke jeg er unormal, men at andre tenker og føler akkurat det samme. Og det betyr også at noen forstår, og det føles godt! :klem: Tenk at dere forstår hva jeg mener når jeg sier jeg føler meg som en spermtyv, Murmel og Tyttebær! :ler2: Det er veldig godt å ha noen i samme situasjon å dele ting og tanker med, så jeg skal ikke slutte med dagboken min her nei! :riste:

Men det jeg skal (prøve) å slutte med, er å stresse. Snakket med min kjære om disse prøve-stresse-tankene mine i går. Han forstod meg og forstår det desperate bli-mamma-urbehovet som er i meg, og at det er det behovet som gjør at jeg stresser. Men han merker i grunnen ikke så mye til stresset mitt - det er i meg. Konklusjonen vår ble at vi trenger egentlig ikke stresse, hvis ingenting skjer av seg selv, så får vi hjelp til slutt. Så vi skal bare fortsette å kose oss og gjøre det vi har lyst når vi har lyst, og jeg må prøve å la være å tenke på at oi nå er det kanskje tre dager til EL, nå må vi! Vi har uansett ofte nok sex til at vi ikke burde trenge å stresse med dager og tider. Og så er det jo de dumme svømmerene da, som er så få og dårlige. Det er jo de som er grunnen til at det så langt har gått 14 menser uten å bli gravid. Så som sagt: Vi får hjelp dersom ingenting skjer av seg selv, så det er bare til å legge fra seg alle stressende tanker, og bare nyte. :hjerter2:

Og en ting til: For å kunne slappe mer av, så har jeg valgt å ikke begynne å tempe likevel. Har bare droppet det prosjektet, det blir bare mer stress og usunn prøver-fokus enn det jeg har godt av. Men nå har vi i alle fall et termometer i hus! :ler2: Søster Hulderjenta burde skamme seg som ikke hadde det fra før :fy: :ler2:

Og joda, kaken ble bra den! Den hevet ikke og ble derfor kjempelav og så helt teit ut, men var sinnsykt saftig og god på smak. Og den var godt likt, og det er jo det viktigste! :gratulerer: Men håndmixer jeg bare få meg :roll:

Nå skal jeg rundt og oppdatere meg litt hos dere andre :D

Stor :klem: fra Hulderjenta

Dag 10, PP 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :rosasmil:

Kjempelurt hvis du klarer å fokusere på at dere vil få hjelp uansett til høsten. Vet at det ikke er lett. Da jeg ble gravid sist, så sto vi jo på venteliste til assistert befruktning. Jeg var hele tiden bevisst når EL og IKM var, men jeg innbiller meg ihvertfall at jeg slappet mer av.

Egentlig hadde jeg vel gitt opp å tro at vi skulle få det til på normalmåten :roll:

Jeg håper virkelig dere slipper det, men det er ihvertfall håp :klem2:

Hvis ikke Pergoen slår til her, så kan det hende vi blir to...

I mellomtiden blir jeg veldig glad hvis du blir værende her og deler alle tankene dine med oss (OK, ikke absolutt alle da :Hehe: ).

Du er så flink til å formulere deg!

Jeg bare nikker og smiler når jeg leser innleggene dine :wink:

Nattklem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare legge igjen en :klem: her. Det er så godt å lese en personlig bok og ikke en kustig "klippe og lime sak". Måtte bare få sagt det og du - MÅ ikke bli borte herfra 8) 8) Sender over en natta :klem: og vit at det alltid er et lys i den mørke tunellen - ikke sikkert det er der, der og da, men det finnet garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for gode ord, KalloRilla og Murmel :oops: - dere er gode! :klem:

Krysser fingrene for at Pergoen gjør sin virkning for deg og din kjære, Murmel! :tommelsmil: Det nærmer seg EL her også - så hvem vet..? :D

Og dere har så rett begge to, det er lys i enden av tunellen - men man ser det bare ikke alltid midt inni. Men jeg vet at det er der!

Ha en fin dag folkens- er litt på farten, skulle egentlig bare rett innom - men KG fanget meg! :oops: Og det er ekstra gøy med nye hilsener i dagboken :D

:klem: og :blomst: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
Godt å ha deg tilbake på KG  Du har vært savnet, Mayamor! Alltid så koselig å lese det som du skriver når du forteller om små og store hendelser ditt daglige liv.  

Tusen takk for koselige ord i min nye dagbok... :klem:

Ville bare du skulle vite at slik føles det tilbake også.

dersom alt bare var lykke og fromme - ville jeg trodd et av to:

* endten lyger du...

* mannen leser her og blir såret dersom noe negativt står her...

Eller så er jeg bare ikke så heldig og er misunnelig kanskje...? :ler2:

Men jo jeg er heldig: vi har det stort sett bra, men krangler gjør vi også...

Spermtyv.

Det var en god beskrivelse av enhver langtidsprøver tror jeg...

Selv brukte jeg 5 år med Aleksander og 16 mnd med Andreas.

Så spermtyv har jeg følt meg som mang en gang... :wink:

Følger med deg videre på spermjakt jeg... :tommelsmil:

Her i boken altså... :grinele:

Masse klemmer fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du fikk snakket ut med mannen din! Det hjelper som oftest... :Nikke: Jeg håper du klarer å stresse ned. Da kan du kanskje gi meg oppskriften etterpå... :sjenert:

Jeg har det akkurat på samme måte som deg; stresset merkes ikke på utsiden. Derfor blir heller ikke Mannen påminnet daglig at vi prøver. Han er flink til å glemme... Og jeg sier aldri ifra hvor jeg er i syklusen, med mindre jeg nærmer meg ikm, og har noen vanlige symptom-tanker. Hvis Mannen hadde visst når jeg hadde el, hadde det sikkert blitt enda mindre sex :ler: Jeg vil ikke gjøre han bevisst på det, for tror ikke han blir kåtere av at jeg føler vi "må". Det vil jeg heller ikke føle...men slik blir det bare med meg. Den tanken som alltid ligger i bakhodet, og grunnen til at jeg ikke går på do rett etter sex... Derfor er det befriende å ha sex etter el...

Nå ble det masse meg her, men ville bare vise deg at du ikke er alene.

Jeg er også lei prøvingen...

Jeg frykter faktisk at jeg er så lei at jeg tar en pause herfra, den dagen jeg endelig får to blå. Det blir jo så deilig å få alt som har med prøvingen ut av hodet, at det kan bli godt med en pause fra andres prøving også. Men jeg håper jeg klarer å være her...for det blir jo en ny start (og en ny dagbok...) :hjerter2:

Jeg er så redd for at prøvingen nesten skal være traumatisk å se tilbake på... :sjokk:

Dumme prøvingen som tar opp tankene våre :fy:

Fikk ut litt aggresjon i din bok. Det var virkelig ikke meningen. Håper du tar det med et smil, vennen... :sjenert:

Øsnker deg en fin dag.

det er lys i enden av tunellen - men man ser det bare ikke alltid midt inni.

Jeg tror tunnelen svinger...og da er det umulig å se enden. Lyset kan være rett rundt neste sving, eller etter to svinger... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her jeg kan bestille en privat kakebaker hjem til meg? Jeg skulle så gjerne hatt en deilig, saftig kake og servert min kjære og meg selv, men jeg gidder ikke bake selv!

Prøvestresset er visst over oss alle her inne, men det er gost å ha et sted å øse ut ting. Deilig å skrive ned. Håper at du opplever det mest slik, Hulderjenta! Spermtyv eller ikke - en dag er det vår tur og håpet og drømmene er det ingen som kan ta fra oss. Noen ganger er reisen i seg selv også viktig, man lærer så mye om seg selv, om mannen og omgivelsene som man ikke hadde lært ellers...Flåsete? Kanskje, men ikke desto mindre sant. Og en dag fester det seg en liten spire, som vokser, som blir født...og tenk hvor velkommen det nurket er akkurat hjemme hos deg, Hulderjenta! Da tror jeg du kan tilby et varmt hjerte og et godt liv for den lille. Og det er det ikke alle som kan!!!!

:klem: :klem: :klem: :klem: 8) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom med en god :klem: til deg, og alle de andre prøverne som er innom boka di!!

Resultatet er så absolutt verdt å vente på!! (om det kan være noen trøst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du snakket med mannen om prøvingen, og at dere er enige!

Jeg er glad for at dere finner trøst i at dere vil få hjelp hvis det tilslutt blir nødvendig!

Skjønner godt du er lei av prøvingen! Det er så urettferdig at enkelte må slite så! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Jøss, her har det vært mye folk innom! :D

Takk for hilsen, Mayamor! Alt er nok ikke perfekt hele tiden, nei, det kan jeg love deg! Men jeg bretter det ikke ut akkurat her - denne dagboken er en prøverdagbok og jeg bruker den til å sette ord på tankene mine i forhold til prøvingen. Har hatt dagbok på KG før som ble så personlig at jeg følte hvem som helst kunne kjenne meg igjen - den ble slettet og jeg startet et nytt og bedre dagbokskrivreliv.

Men selv om jeg ikke skriver så mye om det, så svinger livet mitt opp og ned, og forholdet til min kjære likeså - vi krangler og er uenige som alle andre par, har dårlige dager og fantastiske dager. Og Oppklarende Samtaler trengs innimellom, i og med at ingen av oss er tankelesere. :Nikke: Men vi har det bra sammen, hører sammen og finner stort sett løsninger på ting. :hjerte: Forholdet vårt er godt og sterkt, ellers hadde vi aldri turd å satse på å få barn sammen :wink:

Det er tydeligvis ikke bare jeg som er lei av prøvingen innimellom nei! Og litt "klaging" og utblåsning fra andre er helt lov her hos meg, Lillen! :trøste: Og forresten så er det kanskje ikke så dumt å ta pause når du får de to blå - da kan du bare glede deg over svangerskapet i fred og ro. Ingen forpliktelse å dele det med KG vet du! :D Ikke prøvingen heller, egentlig - men jeg for min del er blitt litt avhengig av det. :oops: Jeg må innom med jevne mellomrom og skrible litt og lese hvordan det får med mine "usynlige" prøvervenner rundtom i landet. Synes det er kjekt, jeg :sjenert:

En :klem2: tilbake til Bizzy - endelig tilbake igjen! Må inn og oppdatere meg litt hos deg etterpå :D

Beklager, Tyttebæret - ingen bakeoppdrag å få tak i her! :ler2: Det var til en spesiell anledning, og det er omtrent bare ved slike anledninger du ser meg bake. Takk for trøstende ord :klem2: Vi må ikke gi opp håpet nei - det klaffer for oss alle til slutt! :hjerte:

Takk for klemmer og hilsener fra Pondusa og Havsulen, dere får noen gode tilbake: :klem: :klem: :klem: :klem:

Har kjent ELsmerte i dag (har i alle fall tolket det som det). Dag 12 i dag, så det kan høres fornuftig ut. Har i så fall :kline: både to dager før og på egløsningsdagen :Hehe: så da skal det jo være en sjans. :wink:

Ha en fin kveld til de som måtte lese dette :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mente definitivt ikke å holde to blå hemmelig... :ler2:

Er du gal?? Deler alt her inne vettu! :ler:

Mente bare at jeg kanskje annonserer en graviditet, for så å ta en kort ferie herfra, for å slippe å tenke på prøving på en stund... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Det var ikke å holde det hemmelig jeg mente, Lillen! For det er klart vi vil vite det når det skjer!! :hoppe: Du kunne jo bare våge deg å ikke si :ler2: :ler2: Det jeg mente var at du trenger ikke lage svangerskapsdagbok og sånnt hvis du vil ha deg KGpause - men det hadde jo vært kjekkest om du gjorde det :sjenert: Og nå skjønner jeg jo at det uansett bare er snakk om en "ferie" så da er det i hvertfall greit! :ler2:

Takk for hilsen, Veronal - håper du har en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så elendig på å legge igjen spor etter meg på KG fortiden :oops: Jeg har litt dårlig samvittighet,men på en annen måte ikke... Jeg synes det har vært greit å stikke innom å bare lese i dagbøkene(jeg har gjort det innimellom)Men jeg synes det har vært godt å bare legge prøvingen litt til side,slik at jeg kan få rom til å tenke på andre ting også.

Men her er jeg altså. Legger igjen en stooor :klem: klem til deg! Håper at sommeren tiner alle sædceller og at eggene modnes,slik at rundt omkring det ganske land,så dukker det opp små KG tasser! :enig_animasjon: :hoppe: Ja det vil vi!

Stooor :klem: klem Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Jeg er så glad for å lese at du og mannen har et så godt forhold. Det er utrolig viktig med tanke på hva dere står oppi. Jeg sier det selv også - hadde vi skulle gått gjennom det vi har gjort i et tidlig stadium av forholdet vårt så hadde vi aldri holdt sammen. Man skal være sterkt knyttet sammen for å takle all motgangen som følger når man planlegger familieforøkelse. Men at det går opp og ned innimellom er jo helt normalt.

Bra at EL kommer når den skal! Da er det jo bare å krysse fingrene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :rosasmil:

Da var jakten i god gang allerede :sjarmor:

Vi ligger sannsynligvis veldig likt i løypa fortsatt :wink:

(Hvis legen har rett i at min EL var dag 12-14)

Å få barn kan være en stor prøvelse på alle forhold.

De som får barn for å bli tettere knyttet i forholdet, kan komme til å få seg en stor overraskelse. Det er ikke akkurat forholdet som kommer i fokus da :wink:

Da Lillepia skrek på det værste, så var det jo mannen min som fikk gjennomgå min frustrasjon :ler:

Kunne jo ikke kjefte på henne akkurat.

Så det er flott dere har et sterkt forhold :D

Hvordan skal vi nå komme oss gjennom dagene frem til IKM?

Gode råd mottas med takk :Hehe:

Stor klem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD PINSE!

så bra at dere har det godt sammen. Det er GULL verdt!

jeg vil også ha gjøre-råd fram til IKM! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :wink:

Håper Cyclon opplevelsen svarte til forventningene! Da jeg så meldingen din i dagboken min i dag, fikk jeg sååå lyst på take-away wok i dag :ler:

Håper du får en super fruktbar :sjarmor: og hyggelig langhelg :wink:

Stoor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...