Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Hei Trulselinemor! Næææ!! Sender deg en PM jeg! ;)

Hei Mrs Potter: Ja, alt har gått unna i rasende fart. Og i bakhodet svirrer det som tross alt føles viktigst - sykehusbytte og kommende forsøk...

Tror vi har bestemt oss for å bytte sykehus, blir for langt å forholde seg til Haukeland. Litt vanskelig å snakke om sånne ting for tiden, for vi har så vanvittig mye å ordne og Huldermannen jober seg ihjel for tiden og vi har ikke satt oss ned og slappet av bare vi to på ganske lenge... :tristbla: Det savner jeg... Men det kommer seg. Vi er jo tross alt kjærester og bestevenner, det bare er ikke tid å være så veldig mye kjærester for tiden..

Tror vi har gått glipp av EL også.. Ikke at det betyr så mye.. Hadde smerter i går som jeg assosierer med EL. Hvis det var det, så var det toget gått.. :sjenert: Men så har jeg jo ingen forhåpninger uansett, men likevel.. Å "sløse bort" en EL på den måten... :sjenert:

Jeg er kjempestresset for tiden, går rundt med høy puls og føler meg nervøs og stresset. Virkelig kjenner det i kroppen. Det er ikke bra... Sa til Huldermannen i morges at jeg ikke tror jeg klarer å slappe av før vi våkner etetr første natt i vårt nye hjem... Er du SÅ stresset, spurte han..Men det ordner seg vel! Pleier det for snille jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!!

Bare innom å sjekker hvordan det står til.. Tenker på deg LANGT oftere enn besøk i dagboken tilsier :rodme:

Håper dere får alt fint i boks, ser jo flott ut så langt, og at dere får slappet av litt snart. Skjønner godt at du er stresset. Har flyttet selv og det er rart å flytte til nye steder uten å VITE hva man går til liksom.. Blir jo som oftest veldig bra, men det tar på en stund før det blir bra. Syns dere er tøffe som flytter jeg :klappe:

Ønsker deg lykke til med resten av forberedelsene og med sykehusbytte.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mye som har skjedd hos deg siden jeg var her inne sist!

Gratulerer med jobb til mannen, bolig til dere, jobbvakter til deg og forhåpentligvis utleie av deres leilighet!

Og lykke til med sykehusbytte også.

Ikke lenge til du våkner i ditt nye hjem og kan slappe av nå!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Her skjer det mye om dagen. :klem:

Håper imidlertid at du også setter et ekstra punkt på huskelisten din:

:klappe: Ordne bredbånd... :klappe:

Vi holder kontakten selv om du flytter langt bort... :klem:

Har dere satt dato for flytting enda?

Hadde vært koselig med etlite treff før flyttingen, dersom du har tid... :sjenert:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener Meta, Cielo og Mayamor! :klem:

Bare for å oppklare det: Sambo skal studere der borte, ikke jobbe.

Sender deg en PM, Mayamor! :)

Mye stress.. Og jeg blir helt dårlig av å tenke på at om ca 10 måneder skal vi igjennom omtrent akkurat det samme stresset igjen... :roll: Det er hvis vi er heldige, til og med, sånn at vi kan flytte heimatt att! Mye kav for så kort tid.. Men det må til! ;)

Har begynt så smått på pakkingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Mye på programmet dere ja! Ikke bra med så mye stress...Men det blir nå fort slik når man har tusen ting å tenke på og ordne...Prøv å ikke slit deg helt ut i alle fall! Må passe på kroppen!

Håper dere får til litt kjærestetid snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Hei Skytte! MYE på programmet ja, og prøver å passe på meg selv. Jeg som allerede går sykmeldt pga stress og depresjon... Har det jo mye bedre nå, men det er dels også fordi jeg ikke går i full jobb.

Helgen ble veldig fin, med flott dagstur ut på landet, hvor vi var på fisketur med båt. Jeg fikk fisk for første gang i mitt liv! Yeah!! Tre stykker, en makrell og to paler. :) Resten av helgen gikk med til avslapping og samtaler, og litt andre kjæresteting ;) Fikk bra med kjærestetid i helgen ja! :hjerte:

Arg, mye styr med flytteprosessen, rettere sagt utleieprosessen - borettslag er noe herk... De skal ha ørten papirer utfylt av alle parter, og det er så tungvindt! Alt må foregå pr post, for leietagerne våre bor et annet sted.. Men alt skal gå i orden, og om mindre enn to uker flytter vi! :overrasket: Om nøyaktig to uker befinner vi oss i Hedmark, i vårt nye hjem for det kommende året! Blir rart!

Har fått bekreftelse på to stillinger jeg har søkt på. Jeg sendte en åpen søknad til sykehuset, og jeg har visst dermed søkt på to stillinger uten at jeg helt visste det selv! :ler: Den ene stillingen virket utrolig spennende!! Vi får se om jeg får noen av de. Men bare jeg får jobb et sted, skal jeg være glad!! Jobb må jeg ha, og det føles fremdeles litt skummelt å flytte til Det Store Intet uten å ha fått jobb. Men pytt - det må da ordne seg? Jeg tar det jeg får, om det så blir utenfor utdanningen min! Og jeg får nesten garanter jobbe som vikar på det første stedet jeg har hatt kontakt med.

Idag har jeg ringt fertilitetsavdelingen og avbestilt forundersøkelsestimen vi har i slutten av august, og hørt om hvordan man går fram med overflytting til annet sykehus. Var ganske flaksen at noen tok telefonen, for de hadde visst egentlig feriestengt. Prøvde flere dager forrige uke også, så det kan nok stemme det ja! :ler: Men hun svarte nå, og timen ble avlyst, og jeg måtte ringe tilbake tirsdag i neste uke og snakke med Orakeldamen, så skulle hun ordne med papirer så vi ble overflytett til annet sykehus. Vi skal ta en ringerunde så vi får vite ventetider og sånn, men jeg har smugtittet litt på nettsidene til disse sykehusene, og jeg holder en knapp på Porsgrunn.

Kanskje vi kommer hjem igjen til Bergen til sommeren med baby i magen....? :sjenert: Hadde vært fantastisk!! :hjerter: Tør nesten ikke tenke tanken helt ut, av frykt for at tverre makter skal fåmed seg at jeg ønsker meg noe, sånn at de kan spolere det..

Så en bitteliten baby i butikken i dag. Kunne ikke være mer enn to-tre uker gammel. Pappaen gikk og bar han/henne på brystet.. Så utrolig liten og skjønn, trygg og god, sovende tett inntil pappaen. DA fikk jeg tårer i øynene og måtte gå en lang omvei i butikken. Da ble jeg sint og skuffet inni meg og tenkte at hvorfor i himmelens navn skal ikke vi få en sånn liten en???

Setter min lit til naturen og flinke folk på et eller annet laboratorium jeg, og håper at vi også blir mamma og pappa en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Hei!

Tusen takk for hilsen inne på FUB. Jeg er den samme personen, bare at jeg har slengt på mor bak nicket.

Det er meg du skal flytte ca 3 mil i fra.

Tusen takk for gratulasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Jeg syntes det var noe kjent i den dagboken der inne ja! Og så var jo navnet så likt, så jeg tenkte det måtte være deg. ;) Er det et fint sted å bo forresten, tre mil fra deg? Er så utrolig spent! Ikke lenge igjen nå...

Leiligheten er bare kaos nå.. Halvfulle hyller og skap.. Boss (TING som skal kastes, ikke sånnt ekkelt boss altså..) i hauger, pappesker over alt.. For et styr..

Skulle ønske jeg kunne lukke øynene, og så orndet alt seg selv! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Vi synes det er veldig vakkert her. Vi stortrives. En fantastisk plass og bo. Nå er ikke jeg kjent i Elverum, men det er sikkert like flott der.

Håper dere kommer til å trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener Trulselinemor og Mrs. Potter! :klem:

Nå er jeg offisielt lei av dette flyttestyret.... :frustrert: Av alle ting har posten laget problemer for oss i form av et brev som ikke kom fram når det skulle. Men det ordner seg vel... Brevet inneholder leiekontrakt og litt andre ting, så det er veldig viktig. DUMME POSTEN!!!!!! :frustrert:

Og så er jeg lei av rot. Og pappesker. Og pakking..

Kan bare pakke ned ting som skal lagres, vi skal jo bo her en liten uke til.. Men jeg har lyst å pakke ned alt og REISE. Er så lei av dette her... Arg!!!!

Vi har snakket litt fram og tilbake igjen om sykehusbytte, og blitt enige om at vi vil til Oslo i stedet, for det er litt nærmere. Må ringe i morgen og høre om ventetidene på de to Oslo-sykehusene.. Tror det er lenger enn i Porsgrunn.. Håper bare vi rekker et forsøk før vi flytter hjem igjen til Vestlandet...

Er bare stresset og fortvilet og lei av alt mulig nå... Gleder meg til alt er i orden, og vi drar, og ikke minst til vi er kommet på plass i vårt nye hjem. Om en uke så er vi der..! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Åj!! Innom for å oppdatere meg litt etter mitt lange sommerfravær..og nå er du jo på flyttefot! Tiden går bare litt for fort altså!

Det er utrolig stressende å flytte...jeg misunner deg ikke! Men det er jo deilig med litt luftforandring også da...og så er det jo bare for en kort periode! :) Du skal se det ordner seg! Og tenk på det da...kanskje dere flytter over fjellet igjen med et lite hulderbarn i magen!!! ;) Mye kan skje på et lite år!

Ha en flott uke vennen!!

Goood :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener i dagboken min, kjempekoselig og veldig stor trøst når det har vært litt tungt :kyss:

Var morsomt å treffe på dere på lørdag, morsomt å se mannen din også :Nikke: Rart det hvordan man danner seg et bilde av mennesker man bare har hørt om, men ikke sett! Veldig koselig å få et ansikt å plassere det til :)

Skjønner godt at du er lei pakking og styr før flyttingen, det er bare å be seg selv til middag hos oss en dag om dere vil komme dere litt vekk fra esker og pikkpakk ;) Men det er vel kanskje endel familie og sånt som tinger på tid også... husker siste uken på østlandet da vi flyttet til Bergen... STRESS :frustrert:

Lykke til med sykehus byttet, håper å se deg med voksende mage snart, det har dere nemlig fortjent :Nikke: Vi tar dere garantert på ordet og kommer innom en tur når vi er på østlandet i løpet av neste vår en gang!!

Stooooooooor klem :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Trulselinemor: Det er ikke langt unna nei!! Nå er jeg veldig spent og begynner å få litt reisefeber (flyttefeber..?) Ikke mange dagene igjen!!

Madden: Kjekt å "se" deg igjen! :klem: Har savnet deg! Håpet er å komme hjem igjen med en spire i magen ja! *drømme* Tror det skal bli godt å prøve noe nytt et år, jeg gleder meg i hvertfall til å få pause fra min nåværende jobb, om ikke annet! :sjarmor: Vi har jo et veldig allsidig yrke, som omfatter veldig mye, og jeg har veldig lyst å prøve noe helt annet enn det jeg gjør idag! :)

Bizzy: Ja sant det var kjekt å få et ansikt til bildet i hodet! :ler2: Det synes jeg også! Tusen takk for middagsinvitasjon! :klem: Hadde vært kje,pekos, men jeg tror vi må spare det! Av mangel på ledige middagsdager, nemlig! :ler2: Vi er fullbooket rundtomkring til slekt og venenr som vil ha oss på middag før vi drar! Trenger ikke handle så mye mat denne uken nei! :ler2: Og jeg håper virkelig dere tar oss på ordet og kommer på besøk en gang dere er hjemme på østlandet, dere er mer enn hjertelig velkommen alle tre! For da er dere tre! Tenk på det!! Du skal snart ha baby!!! :grine2:

Nå har jeg hatt min siste dag på jobb! Veldig rart, og veldig deilig!!! :sjarmor: Et års pause skal bli bra! Håper bare jeg får en av de jobbene jeg har søkt på der borte.. Har to avtalte intervjuer, så får vi se!

I dag har Huldermannen ringt til Ullevål og Rikshospitalet for å høre ventetider på ICSI, og på Ullevål er det mellom 6-8 mnd ventetid. Så vi har bestemt oss for det! Porsgrunn har ca 6 mnd, men er mye lenger vekke enn Oslo. Så vi satser på Oslo og Ullevål. :hoppe: I morgen skal jeg ringe Haukeland og snakke med Orakeldamen som skal overføre oss og sende papirene for oss. Så kanskje vi får et forsøk til våren en gang?? Å, tør nesten ikke tenke på det!!! :grine2: Gleder meg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I dag har Huldermannen ringt til Ullevål og Rikshospitalet for å høre ventetider på ICSI, og på Ullevål er det mellom 6-8 mnd ventetid. Så vi har bestemt oss for det! Porsgrunn har ca 6 mnd, men er mye lenger vekke enn Oslo. Så vi satser på Oslo og Ullevål. :hoppe: I morgen skal jeg ringe Haukeland og snakke med Orakeldamen som skal overføre oss og sende papirene for oss. Så kanskje vi får et forsøk til våren en gang?? Å, tør nesten ikke tenke på det!!!  :grine2: Gleder meg sånn!

Så spennende!!!!! Gleder meg veldig på deres vegne!!!! Håper å kunne besøke deg og feire positiv test til våren :hoppe:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Kontrabeskjed: Fra en hemmelig kilde fikk jeg vite noe som gjør at vi ikke velger Ullevål. Pga lang ventetid på Rikshospitalet, så får vi heller kjøre den lange veien til Porsgrunn! :sjarmor: Nå har vi endelig bestemt oss for det, og sender papirene våre der når vi får dem fra Hukeland.

Har fryktlig slitsomme dager for tiden, i dag våknet jeg med hodepine... :forvirret: Var helt utslitt i går, har bært og bært på ting som skal lagres andre steder. Og store møbler.. Stuen vår er nesten tom, men vi har fremdeles mye arbeid... Drittungt.. Dritstress.. Fordrar ikke sånn flytting!! :sur:

Blir kanskje en stund til jeg får oppdatert her inne igjen, vet ikke når vi får internet der vi skal bo. Vi snakkes igjen om ikke så lenge!

Stor klem fra Huldra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Legger inn en liten hilsen, etter å ha vært snikleser en stund.

Ville bare si at jeg tror dere gjør et godt valg ved å bytte til Porsgrunn.

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper dere har mulighet til å få litt hjelp så du ikke sliter deg helt ut vennen :klem:

Sikkert godt å ha tatt avgjørelsen om hvor dere ønsker å få utført forsøket deres!! Da er det bare å vente på den etterlengtede beskjeden om oppstart!!! Jeg venter spent med dere :klem1:

God tur over fjellet :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...